Za namene raziskave prirejeni range rover evoque lahko zazna mesto in stopnjo udarne jame ali poškodbo pokrova jaška – in v nekaj milisekundah prilagodi vzmetenje. Foto: Land Rover
Za namene raziskave prirejeni range rover evoque lahko zazna mesto in stopnjo udarne jame ali poškodbo pokrova jaška – in v nekaj milisekundah prilagodi vzmetenje. Foto: Land Rover

Jaguar in Land Rover sta razvila prototipni sistem za prepoznavanje udarnih jam na cestišču. Če se bo sistem na testiranjih izkazal za uspešnega, ga bodo začeli vgrajevati v prihodnje modele obeh znamk.
Pri Jaguarju in Land Roverju verjamejo, da lahko s tehnologijo preprečijo številne poškodbe potnikov in vozil, ki nastanejo zaradi udarnih lukenj in s tem privarčujejo na milijone evrov, ki jih lastniki vozil vsako leto namenijo za popravila, ki so posledica vožnje čez udarne jame.
Zamisel temelji na povezovanju in izmenjevanju podatkov med vozili. Ko bi neko vozilo odkrilo mesto in stopnjo udarne jame ter poškodovanih pokrovov jaškov, bi te podatke prek računalniškega oblaka sproti izmenjalo z drugimi vozili.
Če bi vozilo prejelo opozorilo drugega vozila, da so na cesti pred njim večje udarne jame, bi lahko voznik zmanjšal hitrost in se izognil nevarnosti – ali pa bi vozilo prilagodilo nastavitve vzmetenja za zmanjšanje udarca in ublažitev vožnje. To bi lahko pomagalo zmanjšati število poškodb pnevmatik, platišč in vozil ter prometnih nezgod. Range rover evoque in discovery sport sta opremljena z vzmetenjem magneride, ki deluje v povezavi s tipali, ki vozilu omogočajo preverjanje stanja cestišča pod kolesi ter odkrivanje udarnih jam in dvignjenih ali poškodovanih pokrovov jaškov. Sistem ob nadzoru gibanja vozila in sprememb višine vzmetenja stalno prilagaja nastavitve vzmetenja, kar potnikom zagotavlja udobnejšo vožnjo po neravnih in poškodovanih cestiščih.
Poskusno vozilo z digitalno kamero
Naslednji korak projekta Naprednega raziskovalnega centra družbe Jaguar Land Rover v Veliki Britaniji je namestitev nove tehnologije za zaznavanje površine cestišča v raziskovalno vozilo range rover evoque, ki je opremljeno tudi z napredno naprej usmerjeno digitalno stereokamero.
Zaznavanje ceste pred vozilom in odkrivanje nevarnosti je ključni gradnik na poti do avtonomnega vozila, so prepričani pri Fordu, kjer bi lahko v prihodnosti razvili sisteme, ki bi samodejno vodili vozilo mimo udarne jame brez spremembe voznega pasu in ogrožanja drugih voznikov. Pri večjih udarnih jamah bi lahko varnostni sistemi upočasnili ali celo ustavili vozilo in zmanjšali ali preprečili udarec.

Raziskovalna ekipa družbe Jaguar Land Rover bo sodelovala tudi z oddelkom za inovacije mestnega sveta v Coventryju. Preverjali bodo možnosti izmenjave informacij o stanju cestišč s službami za vzdrževanje cest in ugotavljali, kateri podatki vzdrževalnim ekipam omogočajo najučinkovitejše odkrivanje poškodb in razvrščanje prednostnih popravil. S projektom bodo preverili tudi možnost, da bi poskusna kamera v vozilih posnela udarno jamo ali poškodovani pokrov jaška in sliko skupaj s podatki GPS posredovala cestnim službam.