Novi Lamborghinijev koncept za zdaj ni podlaga za serijsko proizvodnjo, ampak predstavlja poligon za uvedbo novih tehnologij. Foto: Lamborghini
Novi Lamborghinijev koncept za zdaj ni podlaga za serijsko proizvodnjo, ampak predstavlja poligon za uvedbo novih tehnologij. Foto: Lamborghini

Lamborghinijeva zvezda avtomobilskega salona v Parizu je koncept priključnega hibrida asterion LPI 910-4, ki je tehnološka napoved za serijski športni terenec, ki naj bi ga pri proizvajalcu športnih vozil predstavili leta 2017.
Srce koncepta tvori kombinacija sredinsko vgrajenega 5,2-litrskega V10 motorja s 450 kilovati moči (610 KM), ki so si ga izposodili iz modela hurican in treh elektromotorjev, ki dodajo še 220 kilovatov moči. Skupek je 670 kilovatov moči (910 KM). Moč se prenaša na vsa štiri kolesa, kar označuje številka 4 v imenu koncepta.
Tehnični podatki so zavidljivi. Pospešek od 0 do 100 km/h je tri sekunde, najvišja hitrost 320 km/h, povprečna poraba 4,2 litra na 100 kilometrov, vsak prevožen kilometer pa v zrak izpusti zgolj 98 gramov ogljikovega dioksida. V povsem električnem režimu zmore hitrost do 125 km/h, energija, shranjena v litij-ionskem akumulatorju, omogoča do 50 kilometrov brez emisijske vožnje. Dva elektromotorja, nameščena na prednjo os, omogočata tudi vožnjo zgolj na prednji kolesni par, kar je prav tako novost pri Lamborghiniju.
Asterion LPI 910-4 v Parizu predstavlja tudi nove oblikovalske smernice znamke. V primerjavi z modelom hurican so zunanje poteze mehkejše, prednji žarometi spominjajo na legendarni model miura, okno zadaj sestavljajo trije gibljivi stekleni šestkotniki, ozke zavorne luči se raztezajo čez ves zadek.
Znotraj so sedeži nameščeni višje, s strmo postavljenima A-stebričkoma in vetrobranskim steklom so zagotovili dodaten prostor za glavo potnikov in izboljšali vidljivost. Na multifunkcijskem trikrakem volanskem obroču so med drugim trije gumbi za različne načine vožnje – Z kot Zero za popolnoma električni način, I za hibridni način in T, ko deluje zgolj V10 motor.