Qoros je po mnenju neodvisnega analitika dolgočasen. Foto: Qoros
Qoros je po mnenju neodvisnega analitika dolgočasen. Foto: Qoros

Kitajski proizvajalci avtomobilov MG, Great Wall in Qoros si preboj v Evropo obetajo s športnimi terenci, ki so najhitreje rastoči segment vozil.
Kitajci zaradi sporne kakovosti do zdaj v Evropi niso bili uspešni, a so pri Great Wallu, največjem kitajskem proizvajalcu športnih terencev, prepričani, da bodo z novim modelom, ki ga bodo proizvajali v tovarni v Bolgariji, uspešnejši.
Prodaja vozil kitajskih znamk v Evropi je ostala zanemarljiva, odkar so pri Geely Automobilu leta 2005 na salonu v Frankfurtu napovedali napad na evropski trg. MG Motor, ki je v lasti kitajskega podjetja SAIC, je v Veliki Britaniji, edini državi v Evropi, kjer prodajajo vozila pod znamko MG, lani po podatkih JATO Dynamicsa prodal 2.328 vozil.
Leta 2016 bodo pri MG Motorju v Veliki Britaniji predstavili še kompaktnega športnega terenca GS, kar bo ob limuzini MG6 in kombilimuzini MG3 tretji model v ponudbi. Matthew Cheyne, vodja prodaje in trženja pri MG Motorju, je dejal: “Če imaš v ponudbi tri modele, to olajša prodajo." Cheyne je najavil, da bodo prodajo v letih 2017 in 2018 razširili na dve novi državi, Portugalsko in Ciper.
Za avtomobili se morajo obračati glave
Pri Great Wallu želijo prodajo v Evropi popraviti s športnim terencem H6, ki ga bodo izdelovali v Bolgariji, kjer so tovarno odprli leta 2012. "Osredotočamo se na vozila s pogonom na vsa štiri kolesa," je dejal tiskovni predstavnik podjetja. Pri Great Wallu so leta 2014 v Italiji, Bolgariji, Srbiji, Makedoniji in Romuniji skupaj prodali 518 vozil. V podjetju želijo prodajo vozil razširiti še na Češko, Poljsko in Grčijo.
Pri Qorosu naj bi v Evropi prodajali model športnega terenca qoros 3 city. Na Slovaškem, ki je evropski preizkusni zajček, sicer prodajajo model qoros 3. Pri Borgwardu, nemški znamki, ki jo je oživel kitajski proizvajalec tovornjakov Beiqi Foton, nameravajo prodajo športnega terenca v Evropi začeti prihodnje leto. Vozilo so premierno predstavili na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.
Analitik pri podjetju PwC Autofacts Christoph Stuermer je prepričan, da Kitajci v Evropi ne bodo uspeli, dokler ne bodo naredili velikih sprememb v dizajnu. “Qoros je sinonim za dolgočasnost," je dejal in dodal, da se v Evropi prodajajo vozila, za katerimi ljudje obračajo glave.