Proizvajalci športnih vozil se pogosto odločajo za vgradnjo pogonskega motorja spredaj in pogona zadaj. Tako je tudi pri Mazdinem konceptu RX-vision. Foto: Mazda
Proizvajalci športnih vozil se pogosto odločajo za vgradnjo pogonskega motorja spredaj in pogona zadaj. Tako je tudi pri Mazdinem konceptu RX-vision. Foto: Mazda

Na avtomobilskem salonu v Tokiu so pri Mazdi dali vedeti, da še niso obupali nad rotacijskim motorjem, ki ga po upokojitvi modela RX-8 v trenutni paleti avtomobilov nimajo. Konceptni kupe RX-vision poganja rotacijski motor skyactiv-R.

Že črka R v imenu skyactiv-R razkriva, da gre za rotacijski motor, a pri Mazdi za zdaj tehničnih lastnosti ne razkrivajo. Znano je, da je pogon športnega kupeja, ki predstavlja prihodnje obrise Mazdinih športnih modelov, speljan na zadnji kolesni par, motor pa je vgrajen spredaj. Oblika se navezuje na zdaj že prepoznavni oblikovalski jezik kodo, kolesa so 20-palčna, posebnost pa je dolg pokrov motorja, ki je veliko daljši kot pri modelu mazda mx-5.
Japonci tudi niso razkrili načrtov za proizvodnjo nove generacije rotacijskega motorja, so pa prepričani, da bo njihov novi bencinski agregat učinkovit, čist in zanesljiv.
"Rotacijski motor je simbol podjetja, ki si prizadeva za novosti," so navedli pri Mazdi v sporočilu za javnost, zato ne bodo nad njim nikoli obupali, so še zapisali.
Skoraj pol stoletja rotacijskih motorjev
Pri Mazdi so prvi rotacijski motor, pravijo mu tudi Wanklov motor, po izumitelju Felixu Wanklu, predstavili pred skoraj pol stoletja. Wanklov motor z dvema rotorjema v obliki trikotnika s konveksnimi stranicami v trohoidnem ohišju in ekscentrično motorno gredjo je v serijsko proizvodnjo vstopil leta 1967 z modelom mazda cosmo sport 110S. Vrteči se bat se dotika notranjih sten ohišja, pri čemer njegovi robovi ločujejo tri komore, v katerih se zmes zraka in goriva vsesa, komprimira in zgoreva ter izpihuje. Delovanje motorja je bilo mirno in netežavno tudi pri visokih vrtljajih, saj se sila, povzročena s tlakom zgorevalnih plinov, prenaša na motorno gred neposredno brez vmesnih ojnic kot pri batnem motorju. Prednosti rotacijskega motorja v primerjavi z batnim so, da ne povzroča vibracij, ima manjšo maso glede na moč, je neobčutljiv na kakovost goriva in nima elementov za krmiljenje motorja, ker se izmenjava plinov krmili z batom.
Do danes je bilo pri Mazdi izdelanih kar dva milijona rotacijskih motorjev, ki so bili vgrajeni v avtomobile, kot so cela serija vozil RX z najbolj znanim modelom RX-8 z motorjem renesis ali model mazda 787B, s katerim je Mazda leta 1991 zmagala na legendarni dirki 24 ur Le Mansa.