VeloLoop je aluminijasta zanka, ki se napaja s pomočjo klasičnih baterij. Napravo se namesti na fiksni del ohišja kolesa ob zadnji pnevmatiki. Foto: Veloloop
VeloLoop je aluminijasta zanka, ki se napaja s pomočjo klasičnih baterij. Napravo se namesti na fiksni del ohišja kolesa ob zadnji pnevmatiki. Foto: Veloloop

Kolesarji lahko že kupijo napravo, ki vzpostavi stik s senzorjem v asfaltu, informacija pride do semaforja, ki nato prižge zeleno luč.
V tujini in tudi pri nas je vse pogostejša praksa, da se na semaforju prižge zelena luč le takrat, ko senzorji zaznajo stoječe vozilo pred semaforjem.
S tem je predvsem v nočnem času, ko so ceste manj obremenjene z vozili, omogočena večja pretočnost vozil in podaljševaje intervala zelene luči na semaforjih na prednostnih cestah. Voznikom na semaforjih na stranskih cestah pa ni treba na zeleno luč čakati v nedogled, ko je prednostna cesta prazna.
Senzorji v asfaltu zaznajo vozila
Tehnologija deluje s pomočjo senzorjev prometa, ki delujejo na principu induktivne zanke vgrajene v reže v asfaltu. Senzorji so tako občutljivi, da zaznajo dovolj velik kovinski predmet, kot je avtomobil, ki ustavi nad senzorjem. Pri tem se ustvarijo vrtinčasti tokovi, kar zazna sistem na semaforju, zato se prižge zelena luč.
Senzor lahko zaradi nove naprave zazna tudi kolesarja. Ker so kolesa sestavljena iz premalo kovine, da bi jih zaznali senzorji, so izumili snemljivo napravo VeloLoop, ki se pritrdi na ohišje kolesa. Gre za aluminijasto anteno v obliki zanke, ki kolesarju s pomočjo LED-luči pomaga najti mesto pred semaforjem, kjer je nameščen senzor. Naprava začne iskati elektromagnetni signal senzorja, pri tem pa optično prebere različne frekvence. Ko najde signal, to se zgodi v manj kot sekundi, je postopek enak kot pri avtomobilu, zato se na semaforju prižge zelena luč.
Naprava se napaja s pomočjo dveh klasičnih baterij, ki naj bi po zagotovilih izumiteljev zadostovali za leto dni uporabe. Naprava je sicer še prototip, a je v ZDA že na prodaj in stane okoli 70 evrov.