Deutsche Post bo na leto proizvedel 5.000 lastnih električnih dostavnikov. Foto: Streetscooter
Deutsche Post bo na leto proizvedel 5.000 lastnih električnih dostavnikov. Foto: Streetscooter

Nemški Deutsche Post je leta 2014 kupil takratno zagonsko podjetje Streetscooter, ki je razvijalo več električnih kombijev, ter z njegovo pomočjo razvil dostavnik, ki popolnoma ustreza njegovim specifičnim potrebam. Zaradi povečanja obsega e-trgovine ter posledično števila dostav v mestnih središčih bi se onesnaževanje brez uporabe vozil z ničelnimi emisijami močno povečalo. Ker na trgu ni bilo primernega električnega dostavnika, so se pri Deutsche Post odločili, da bodo razvili svojega, in nastal je streetscooter.

Preprost in uporaben
Električna vozila so po zasnovi precej bolj preprosta od vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem, saj imajo zgolj desetino sestavnih delov, stroški proizvodnje pa so posledično precej manjši. Dostavnik so oblikovali kot specialno delovno orodje, ki ne potrebuje opreme in končne obdelave na ravni osebnih avtomobilov. Zasnovali so ga tako, da bi trajal 16 let ob uporabi šest dni na teden, 10 ur na dan. Zato mora imeti nekaj zelo vzdržljivih delov, kot so denimo vrata, ki jih odprejo in zaprejo do 200-krat dnevno. Upoštevali so tudi mnenja dostavnih delavcev ter tovorni prostor oblikovali tako, da omogoča karseda enostavno nakladanje in razkladanje.

Zunaj ustaljenih okvirjev
Danes dobavitelji proizvedejo kar 80 odstotkov sestavnih delov za vozila. Napredek proizvodne programske opreme pa podjetjem, kot so Deutsche Post, Google in zagonska podjetja, omogoča, da v sodelovanju z dobavitelji razvijajo in testirajo nove koncepte vozil, brez najemanja množice inženirjev in milijardnih vlaganj v orodja in tovarne. Enako velja za Deutsche Postovo podjetje Streetscooter, ki samo ne proizvaja niti ene komponente električnega dostavnika, temveč ima za to mrežo dobaviteljev, s katerimi komunicira s pomočjo programske opreme PTC Windchill, ki za najem licence predstavlja strošek od 300 do 1.000 evrov na uporabnika. To uporablja 90 odstotkov najpomembnejših proizvajalcev v avtomobilski industriji, med drugimi tudi, Audi, Ferrari, Hyundai, Man, Continental in ZF.

Trenutno se na cestah vozi že 1.000 takšnih rumenih kombijev, pri čemer so povečali proizvodnjo na 5.000 vozil, razmišljajo pa tudi o uvedbi druge izmene. Poleg tega so pretekli mesec predstavili nov, večji model, imenovan streetscooter work L s tovornim prostorom, ki meri osem kubičnih metrov, ter nosilnostjo tisoč kilogramov.

Spregledana priložnost
Električni dostavnik Deutsche Post je razburil prvega moža Volkswagna, Matthiasa Muellerja, saj bo na določenih področjih izrinil caddyja. Ob tem Mueller ne razume, zakaj se poštni gigant za ta projekt ni obrnil na Volkswagnov oddelek za gospodarska vozila. Dodaten razlog za njegovo nejevoljo pa je dejstvo, da se bo Deutsche Post do konca leta odločil, ali bo streetscooter ponudil na trgu električnih vozil.

Čeprav iz komercialnih razlogov Deutsche Post ni razkril cene dostavnika streetscooter, naj bi bila njegova izdelava po besedah člana uprave Jürgna Gerdesa presenetljivo poceni. Ob tem analitiki menijo, da je logistični gigant s tem odprl popolnoma nov segment in nove možnosti, ki jih uveljavljeni proizvajalci zaradi togih proizvodnih procesov do zdaj niso znali opaziti in izkoristiti.