Pogonskim motorjem na notranje izgorevanje se počasi izteka čas. Foto: BoBo
Pogonskim motorjem na notranje izgorevanje se počasi izteka čas. Foto: BoBo

Evropski avtomobilski proizvajalci bi za pet let zamaknili omejitve izpustov CO2 v ozračje, ki jih je določila Evropska komisija.
Lobisti pri združenju Evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) so Evropsko komisijo zaprosili, da zamakne načrte o izpustih novih avtomobilov, ki jih predvideva za leto 2025.
Pri ACEA so prepričani, da bodo lahko načrte, ki jih predvideva Evropa, uresničili šele leta 2030 in ne že leta 2025. Avtomobilski proizvajalci se trenutno ukvarjajo z načrti, kako do leta 2021 povprečne izpuste CO2 v svojih modelih znižati na 95 gramov na kilometer poti. Lani je bilo povprečje pri novih avtomobilih 123 gramov CO2 na kilometer. Večja težava za avtomobiliste utegne biti leto 2025, ko bo Evropa od njih zahtevala, da bodo povprečni izpusti med 68 in 78 grami CO2 na kilometer.
Rešitev so baterijska vozila
Pri ACEA v svoji prošnji, do katere so se dokopali pri Automotove News Europe, pojasnjujejo, da jim tudi do leta 2030 morda ne bo uspelo znižati izpustov za 30 odstotkov v primerjavi z letom 2005, kar od njih zahtevajo zakonodajalci v Bruslju.
"Razviti bo treba nove, alternativne pogone motorjem na notranje izgorevanje. To pomeni razvoj električnih vozil in drugih baterijskih vozil, vozil na gorivne celice, vozil s pogonom na naravni plin. To zahteva čas in visoke stroške, ljudje pa trenutno še ne kažejo zanimanja za tovrstna vozila," so prepričani, zato so še enkrat pozvali Bruselj, da pri zagotavljanju ustrezne infrastrukture potrebujejo pomoč vlad; tu bo morala določene poteze po njihovo potegniti tudi Evropa.

V zadnjih 20 letih so se povprečne emisije CO2 znižale za 34 odstotkov, avtomobilski proizvajalci pa so dejali, da so s tehnologijo motorjev na notranje izgorevanje dosegli meje mogočega.
Analitiki so prepričani, da bodo avtomobilisti nove cilje dosegli le z elektrifikacijo. Analitik pri ISI Evercore Arndt Ellinghorst predvideva, da trenutne nove zahteve po zniževanju izpusta CO2 proizvajalce vozil v Evropi na posamezno vozilo stane 1.000 evrov.
Avtomobilisti ključni za dosego energetskih ciljev
Pri okoljevarstveni skupini Transport & Environment s sedežem v Bruslju o ciljih za leto 2025 pravijo: "Naše raziskave kažejo preprosto dejstvo. Če avtomobilisti ne bodo upoštevali in izpolnjevali strožjih izpustnih norm, Evropa ne bo dosegla podnebnih in energetskih ciljev do leta 2030, kot se je obvezala.“ Član organizacije William Todts ob tem dodaja: "Če bo EU-ju uspelo z emisijskimi zakoni v letu 2025 za vsa nova osebna vozila, lahka gospodarska vozila in tovornjake, potem lahko cilje doseže na način, da bo zadovoljeno tako naravi, kot ekonomiji."

Evropske načrte po zmanjševanju izpustov in določitvi strogih standardov za leto 2015 so že podprle vlade na Nizozemskem, Švedskem, Finskem in Irskem, ki se zavzemajo, da bi s časom po cestah vozila le še brezizpustna vozila.