Med inovacijami, predstavljenimi v konceptu eolab, naj bi se v prihodnjih Renaultovih serijskih modelih znašel tudi hibridni pogonski sklop, ki obljublja porabo enega litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Foto: Renault
Med inovacijami, predstavljenimi v konceptu eolab, naj bi se v prihodnjih Renaultovih serijskih modelih znašel tudi hibridni pogonski sklop, ki obljublja porabo enega litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Foto: Renault

Renault utegne učinkovit koncept eolab, če se bodo odločili za serijsko proizvodnjo, ponuditi po ceni, podobni dizelskemu cliu.
Renault je na avtomobilskem salonu v Parizu predstavil konceptni avtomobil eolab s porabo enega litra goriva na sto kilometrov in izpuhom 22 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
Cena okvirno postavljena
Pri Renaultu ne želijo komentirati, ali bodo vozilo začeli proizvajati serijsko, je pa zato drugi mož Renaulta Thierry Bollore namignil, kakšna utegne biti cena serijske različice, če se za to odločijo.
"Če bi se odločili za množično proizvodnjo, ne bi smel stati več kot clio s turbodizelskim motorjem s 66 kilovati moči," je za Automotive News Europe dejal Bollore. Clio dCi90 v Sloveniji sicer stane 16.790 evrov.
Čas jih preganja
Avtomobilski proizvajalci, ki svoja vozila prodajajo v Evropi, so se zavezali k strogim ekološkim zahtevam, ki velevajo, da izpusti ogljikovega dioksida v povprečju na vozilo do leta 2020 ne bodo presegali 95 gramov na kilometer. Podjetja bodo morala zato predstaviti zelo učinkovite modele z nizko porabo in nizkimi izpusti, da bi večje izpuste pri večjih avtomobilih v povprečju spustila pod predpisano mejo.
Odpovedali so se ogljiku
Bollore je pojasnil, da so se pri Reanultu za izdelavo eolaba odpovedali lahkim in dragim materialom, kot so ogljikova vlakna. Eolab tehta samo 955 kilogramov. Njegova aerodinamika je v primerjavi s cliom izboljšana za 30 odstotkov, za izdelavo so uporabili lahko jeklo, aluminij in druge kompozitne materiale. Streha iz magnezija tehta le štiri kilograme. V povprečju je kar 400 kilogramov lažji od povprečnega vozila B-razreda.
"Najlaže je uporabiti ogljik. Treba se je vprašati, kaj bo naredil kupec, ko se bodo vrata iz dragega ogljika poškodovala. To bi bila katastrofa. Popravilo bi stalo pravo bogastvo. Če so vrata izdelana iz aluminija, je lažje, saj ga znajo vsi popraviti," pravi Renaultov vodja.
Inovacije v serijske modele
Bollore dodaja, da bodo kar 110 inovacij, vgrajenih v koncept eolab, uvedli v prihodnja serijska Renaultova vozila, a se še ne ve, katera. "Tehnologijo imamo in deluje." Še pred uvedbo pa bodo morali pri navezi Renault-Nissan izdelati novo platformo, ki bo omogočila vgradnjo novih tehnologij.