Novi BMW serije 3 je malce zrasel in z manjšimi oblikovnimi spremembami ohranja dinamični slog predhodnega modela. Več novosti se skriva pod pločevino. Foto: BMW
Novi BMW serije 3 je malce zrasel in z manjšimi oblikovnimi spremembami ohranja dinamični slog predhodnega modela. Več novosti se skriva pod pločevino. Foto: BMW

Sedma generacija legendarne trojke, ki je od leta 1975 osvojila več kot 15 milijonov kupcev, je ohranila silhueto in dinamični slog predhodnega modela. Ob tem je zrasla za dobrih osem centimetrov v dolžino in pridobila tudi malce več kot štiri centimetre v medosju. Malce bolj očitne oblikovne spremembe opazimo predvsem na sprednjem in zadnjem delu, ki sta dobila novo obliko luči z žarometi v tehniki LED. Bistvo pa ostaja nespremenjeno. Motor je vgrajen spredaj, pogon pa speljan na zadnji kolesi ob razporeditvi mase v razmerju 50 : 50.

Inženirji so poskrbeli za 25-odstotno povečanje vzvojne trdnosti karoserije, težišče je pomaknjeno še nekoliko bližje asfaltu, rahlo pa je povečana širina kolotekov (4,2 cm spredaj in 2 cm zadaj).

Bolj očiten napredek opazimo v notranjosti. Čeprav armaturna plošča ohranja znano postavitev, prinaša kup novosti. Pri klasičnih merilnikih je instrumentna plošča opremljena s 14,5-centimetrskim (5,7-palčnim) zaslonom, vrh sredinske konzole pa gosti 22,3-centimetrski (8,8-palčni) zaslon multimedijske naprave. Bolje opremljene različice se bodo pohvalile z 31,2-centimetrskim (12,3-palčnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov in 26-centimetrskim (10,25-palčnim) zaslonom multimedijske naprave, ki po novem ponuja osebni asistent Intelligent Personal Assistant. Ta se, podobno kot Mercedesov MBUX, odzove na govorni ukaz »Hey BMW«.

Merski prirastek je prinesel tudi nekoliko večji prtljažnik, ki po novem namesto 441 meri 481 litrov in med drugim omogoča zlaganje zadnjih sedežev v razmerju 40 : 20 : 40.

Kar nekaj tehnoloških sladkorčkov
Na tehnološkem področju velja omeniti prilagodljivi tempomat s funkcijo stop & go, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro, samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in digitalni ključ, ki omogoča odklepanje in zagon vozila z mobilnim telefonom.

Motorna paleta ni še znana v celoti. Za zdaj vemo, da dizelski model 320d poganja dvolitrski motor s 140 kilovati (190 KM), bencinski model 330i pa prav tako dvolitrski štirivaljnik, ki zmore 190 kilovatov (258 KM). Prihodnjo pomlad bo paleto dopolnil model 340i s trilitrskim šestvaljnikom, ki zmore 281 kilovatov (387 KM). Sledile bodo tudi priključnohibridne različice.