V Londonu in Berlinu menijo, da je nastopil čas, da samodejnim vozilom omogočijo, da zapeljejo na avtoceste. Foto: Volvo
V Londonu in Berlinu menijo, da je nastopil čas, da samodejnim vozilom omogočijo, da zapeljejo na avtoceste. Foto: Volvo

V državah zahodne Evrope oblasti v sodelovanju s strokovnjaki pospešeno pripravljajo rešitve, ki bodo omogočile uzakonitev uporabe samodejnih vozil na cestah za testiranje novih tehnologij.
Britanska vlada bo omogočila vožnjo avtomobilom z vgrajeno tehnologijo samodejne vožnje na avtocestah. S tem bodo pripomogli, da bo tehnologija prvim kupcem na voljo do konca desetletja.

Britanci menijo, da bo to datum, ko se bodo na cestah pojavila prva avtonomna vozila, množično pa jih lahko na cestah pričakujejo leta 2025.
Sprejemati je treba drzne odločitve
Oblasti bodo odstranile ovire, ki bodo omogočile, da bodo v skladu z zakonom prva samodejna vozila na avtoceste zapeljala leta 2017. "V času, ko je svetovna ekonomija v negotovem položaju, mora Velika Britanija sprejemati drzne odločitve, s katerimi bo ohranila eno vodilnih vlog v svetu na področju tehnološkega napredka in infrastrukture," je dejal britanski finančni minister George Osborne, ki je dodal: "Avtonomna vozila lahko predstavljajo največjo revolucijo v prometu od izuma motorja na notranje zgorevanje." Osborne predvideva, da bo trg samodejnih vozil do leta 2025 vreden več kot tisoč milijard evrov.
Avtomobilski proizvajalci, vse od znamk premium do množičnih znamk, napovedujejo svoja avtonomna vozila. Skupna točka večine je, da bodo vozila v popolnosti samodejno v prometu vozila že leta 2020. Enako menijo tudi Nemci, ki imajo v načrtu na odseku avtoceste A9, ki povezuje München in Berlin, avtonomnim vozilom omogočiti vožnje za testiranje, daleč spredaj pa so Američani, kjer samovozeči avtomobili že nekaj časa vozijo po cestah.
Medtem ko Google že preizkuša brezpilotno tehnologijo, so pri BMW-ju pred kratkim predstavili svoj avto prihodnosti, koncept vision next 100, ki prikazuje, kako bo vozilo s pomočjo grafike na vetrobranskem steklu komuniciralo s pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu. Mercedes je svoj načrt samodejne vožnje predstavil v konceptu F 015. Nemci so že pokazali zasnovo potovalne kabine, ki bo omogočila, da se bodo sedeži v samodejnem načinu vožnje obrnili drug proti drugemu, tako da bosta lahko potnika spredaj neovirano komunicirala s tistimi zadaj. Pri Audiju pa so lani pokazali avtonomni športni avtomobil RS7, ki samodejno pri velikih hitrostih vozi po dirkališču.