Glasba

Poudarki

  • Progresivni metalci so že tretjič nastopili v Ljubljani
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,0 od 20 glasov Ocenite to novico!
Na noč čarovnic so se nad Halo Tivoli zgrnile 'temne sile': metalski navdušenci v temnih opravah (z obveznimi majicami z napisi Dream Theater, seveda). Foto: MMC RTV SLO
James LaBrie
Pevec James LaBrie velja za enega vodilnih metalskih tenorjev. Foto: MMC RTV SLO
Dream Theater
Dream Theater so skupek velikih glasbenih mojstrov. Foto: MMC RTV SLO
Hala Tivoli je bila dodobra napolnjena že med nastopom skupine Opeth. Foto: MMC RTV SLO

Sorodne novice

Dodaj v

Ne ravno sanjski Dream Theater

Obiskali smo metalski spektakel v Hali Tivoli
2. november 2009 ob 16:15,
zadnji poseg: 3. november 2009 ob 08:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pričakovali smo (vsaj) tri ure virtuoznega muziciranja, dobili pa slabi dve. Dream Theater so mnoge zveste privržence tokrat pustili malce hladne.

Pred Halo Tivoli je že v soboto popoldne vladala črnina. "Metalci" vseh starosti, oblik in dolžin las so se v za pripadnike te subkulture značilnih temnih opravah zbirali v bližnjih lokalih in kar pred samo dvorano, ki je bila kljub zgodnji uri začetka koncerta kmalu polna. V sklopu turneje Progressive Nation (ustanovitelj in idejni vodja turneje je sam Mike Portnoy, bobnar skupine Dream Theater), ki se je letos prvič zgodila tudi na tej strani oceana, so halo ogrevali Bigelf in Unexpect, nato pa so okrog 20. ure oder zavzeli švedski prog death metal psihadeliki Opeth, ki menda veljajo za eno najbolj inovativnih skupin zadnjih let in so dvakrat že nastopili in navdušili na odru tolminskega festivala Metalcamp. Tokrat niso ravno navdušili, a jim je uspelo stopnjevati napetost pred težko pričakovanim DT-jem.

Nato pa so se po obveznem odmoru za pivo ali nakup majic z imeni skupin nekaj minut po pol deseti ugasnile luči in je iz zvočnikov zadonela znamenita glasbena podlaga iz Hitchcockovega Psiha. Za zaveso so teatralično skriti stali Dream Theater, in ko je zavesa švignila v zrak, se je ob za njihove nastope značilno dodelani osvetljavi začelo zares: z več kot dvajsetminutno izvedbo skladbe z nove plošče Black Clouds & Silver Linings, A Nightmare To Remember. Da, "Dreami" so znani po dolgih skladbah in še daljših improvizacijah. Za neljubitelje žanra lahko precej mučnih, za navdušence pa kar sanjskih. Skupina je znana tudi po izjemnem tehničnem obvladovanju instrumentov - trije ustanovni člani so se šolali na slovitem bostonskem kolidžu Berklee in dobili številne nagrade stroke.

Dream Theater, ki so nastali leta 1985, danes sestavljajo James LaBrie na vokalih - ki se je, kot so opazili številni člani občinstva, "izdatno poredil" -, John Myung na basu, John Petrucci na kitari in vokalih ter Mike Portnoy na bobnih in vokalih in Jordan Rudess na klaviaturah, ki se je za ljubljanski koncert potrudil celo z uvodnimi takti iz Golice. Najbrž niti ni treba dodajati, da je bila množica navdušena.

V tretje "ni šlo rado"
Dream Theater so v Slovenijo tokrat prišli že tretjič, a kot so se strinjali številni obiskovalci, niso dosegli spektakularnosti prejšnjih dveh nastopov. Sploh tisti v Križankah iz leta 2000 je bil menda nepozaben, tu pa je bilo čutiti, da so po dolgotrajni turneji morda že malce utrujeni - prav Ljubljana je bila njihova zadnja evropska postojanka, decembra pa se "selijo" na Novo Zelandijo in v Avstralijo -, saj so igrali namesto zanje značilnih dobrih treh ur le slabi dve, vmes pa v svojem slogu poskrbeli za nekaj "humornih" vložkov (res zabavno je videti, kako gruča "roadijev" metalcev zapleše na eurodance uspešnico What Is Love?) in morda s pretiravanjem, kot je ugotovil eden izmed obiskovalcev koncerta, postali nekakšna parodija samih sebe. "Progresivnost" v svojem žanru so pripeljali do skrajnosti.

Na seznamu odigranih skladb sta manjkali vsaj dve njihovi "klasiki": Metropolis in Pull Me Under z njihove druge plošče Images and Words, pohvalimo pa lahko izvedbo dvojčka Erotomania in Voices. Prikrajšani smo bili tudi za pravi bobnarski solo, čutiti je bilo nekakšno zdolgočasenost na odru, tudi občinstvo (predvsem na tribunah) je večinoma sedelo. K medlemu nastopu je pripomoglo tudi samo prizorišče, saj je Hala Tivoli znana po slabem ozvočenju in je tudi tokrat upravičila svoj "sloves".

Zaključimo lahko takole. Dream Theater so od svojih oboževalcev vedno zahtevali veliko mero potrpljenja, vztrajnosti, dovzetnosti za improvizacijo, domišljije, pričakovanja nepričakovanega in z vsem tem so nas preizkušali na sobotnem koncertu v Ljubljani. Žal so izgubili v lastni igri.

V videoposnetku spodaj si oglejte začetek koncerta.

A. K., J. M.
Prijavi napako
Komentarji
Alchemist
# 11.11.2009 ob 12:04
Ne morem se strinjat s tem da se DT gre poslušat in ne žurat. Poslušam jih lahko doma ko si dam gor cd, na koncert pa grem podožvljat in amplificirat ves užitek ki ga doma čutim ob poslušanju. In na njihovo muziko se da čudovito uživat in žurat, sam poglejte kolko hudih riffov, čudovitih solaž, prelepih refrenov in skoraj plesočih progresivnih vložkov.
sandman1977
# 09.11.2009 ob 11:04
Precej vehamentne trditve pisca, ki daje vtis kot da nismo bili na istem koncertu. Progressive nation je pač to, kar smo dobili in dobili smo več kot smo si lahko želeli - zaključni koncert evropske turneje, super nastope, odrske popestritve in dejansko maksimalno potešitev. Opeth bi sicer imeli lahko malce boljši zvok, a so svoje delo opravili z odliko. Dream Theater so bili izjemni in potrdili svoj sloves virtuozov, kar pa zadeva dejstvo, da niso igrali tri ure: hvala bogu, saj bi se tistim, ki smo bili pripravljeni za popolno dozo glasbe čakati pred dvorano na mrazu že od štirih dalje, od preveliko vsega, lahko le zmešalo. Edini, če povzamem pisca, ki je izgubil v tej igri, je bil filistrsko naravnani in že vnaprej negativno nastrojeni pisalni stroj pišičega tandema, ki je očitno zgrešil koncert in namesto na Ceco naletel na svojega posla vešče glasbenike ...
lyla
# 03.11.2009 ob 16:36
moji vtisi so ful pozitivni, sem jih pa prvič slišala.
fasciniral me je Rudess, da o Petrucciju sploh ne govorim! ja carja no!
svetovni so! in mela sem se ful dobro! se mi ni zdel prekratko, glede na to da so ble kar 3 predskupine. pol bi blo preprosto že preveč, da bi Dreami ene 3h igrali...
une animacije so mi ble ful posrečene.
pa LaBrie se je kar trudil komunicirat s publiko. pa ne sam s tistimi, ki smo bili na parterju pač pa tudi s tistimi na tribuni. sm bla že kar na nekaj koncertov svetovno znanih skupin pa tega še nisem doživela. pohvalno.
pol uni zabavni vložki so bli tut prav kul, njih zadnji špil je bil na tej turneji pa še halloween.
Golica je bla zlo lepo presenečenje.
pa folk ki je bil na tribuni desno (če si gledal proti odru) - ja skor vsi so stal no! na levi je blo pa res več sedenja...

žal mi je samo, da se basa praktično ni slišal, bobni prenaglas. pa osebno bi dala vse takt, da bi zašpilal iz Octavariuma Root of all evil! ja ta komad je pa čist nor no!:)
mihaslo1
# 03.11.2009 ob 12:47
aja pa da bi folk sedel na tribunah mi tut ni jasno (med Dreami). K zmeri k sm nazaj pogledu so stal pa ploskal pa ne vem kaj. A ni to zanimiv novinar a?
mihaslo1
# 03.11.2009 ob 12:43
Da se mi takoj zbriše ta članek ker nimaš pojma novinar aj jasno. Prvič, igrali so cca 90 min tako kot so na vsakem špilu te turneje. Se prav na enih 50 koncertih...Se pravi je blo povsod isto in ne sam slo. Ker pač to je bla turneja progressive nation, povdarek je bil na VSEH bandih. Tako novinar, tle si že zvisu ker se nis pozanimu.
Zdolgočasenost na odru...pa kaj je s tabo model. Portnoy je skos delu žurko, James je skos spodbujeval folk. Petrucciju pa itak ni treba velik narest da folk znori..tko da tle si novinar spet zvisu...aja in da tebe skrbi bl to kdo se je zredu pa poredu kaže na veliko mero neprofesionalizma..petj delat na 24ur.com
aja in A Nightmare To Remember ni dolg več kot 20 min ampak tam okol 16

hvala adijo
melanholik
# 03.11.2009 ob 12:21
Aja, še odgovor geeku glede Rudessa:
To, da Dreamom v zadnjih letih ustvarjalni naboj pohaja, trdijo mnogi, sam pa se s tem niti ne strinjam niti ne mislim, da bi bil tega kriv Rudess. Konec koncev - z njim sta bila posneta Scenes From A Memory in Six Degrees of Inner Turbulence, ki sta za moje pojme perfektna albuma. Octavarium je tudi dovolj soliden, zadnji Black Clouds & Silver Linings pa prav tako zelo dober. Morda so nekoliko razočarali samo s Train of Thought in Systematic Chaos.
Po drugi strani pa so tudi pred Rudessom izdali Falling into Infinity, ki ni noben presežek, pa tudi prvenec ni bil nič posebnega.
Morda nikoli ne bomo več dobili Images & Words, ampak mislim da so še vedno sposobni več kot odlične muzike in niso v nobenih čudnih vodah.
In zato jih bom še kdaj prišel poslušat tud v živo, pa kak slabši koncert gor al pa dol ...
qwertz
# 03.11.2009 ob 09:47
No koncertu je bilo še kar ok. Žal mi je samo, da niso igrali Meropolis in Pull me under . .. -ampak to je stvar osebne afinitete. Glege zvoka pa. .- ozvočenje je bilo čista katastrofa. Že pri predskupinah je včasih zvok kar "počepnil", in bolj ko se je bližal nastop DT-ja bolj sem bil skeptičen. in potem. . . Pevca nisem razumel niti ene besede, pa Petruccija sem tud bol slabo slišal, čeprav sem bil v parterju blizu mešalne mize kjer se po defaultu najboljše sliši. Pred petimi leti so v isti dvorani, z drugim ozvočenjem (in tonskim tehnikom) imeli fenomenalen sound. . . Tako, da sta za zmazan zvok s preveč basi kriva ozvočenje in tonski in tehnik, ki je sedel za mešalno mizo. .. (Nekaterim bi pač morali z zakonom prepovedat, da se ukvarjajo s stvarmi, ki jim niso dorasli) Stavim da bo naslednjič boljše. . . se že veselim.
Nosscire
# 03.11.2009 ob 04:07
metal je novi pop, pomnite, britney spears in njen koncert nebi tukaj nikoli nabral 20 komentarjev predvsem pa ne takih, ki bi se dejansko ukvarjali z clankom oz reportazo, ampak bi samo sipali svoj gnev, torej, v cem moj prvi stavek ne drzi?..
prim00z
# 02.11.2009 ob 21:46
aja, razočaral me je pa rtv, ki članek (z napakami,kot je ctrlalt opozoril) o glasbenih virtuozih svetovnega nivoja spaca skupaj po dnevu in pol, o vsakem crapy DJju,ki nima pojma o glasbi v pravem pomenu besede, pa je članek+50slik že pol ure po koncertu gor.
prim00z
# 02.11.2009 ob 21:42
sam sem dobil točno to kar sem pričakoval: glasbeno tehniko v nulo, navdušili so me tako, da že od koncerta samo po klaviaturah/klavirju doma razbijam in vadim vsega boga, pa še fino sem se imel, ker sem sedel desno ob odru in dejansko videl za kaj se je šlo z vsemi fintami in prihodi/odhodi na oder.

kar se zvoka tiče: v prvi vrsti (oz tudi tam,kjer sem sedel sam) je praktično nemogoče pričakovat dober zvok, če so pa zvočniki mimo centrirani, probajte to upoštevat vnaprej.
kdor hoče najboljši zvok naj se postavi direkt pred mešalko ali v sredino,velja za 90%koncertov.

ps: najbolj pa me je navdušilo to, da sem v backstageu Portnoya&LaBriea videl :) :P
ctrlalt
# 02.11.2009 ob 21:41
... sestavljajo James LaBrie na vokalih - ki se je, kot so opazili številni člani občinstva, "izdatno poredil" -, John Myung na basu, John Petrucci na kitari in vokalih ter pozneje pridružena Mike Portnoy na bobnih in vokalih in Jordan Rudess na klaviaturah

A.K. in J.M.: vsaj preverita podatke o članih preden napišeta take bedarije.
DT je ustanovil Mike Portnoy skupaj z Petruccijem in Myungom. Rudess in LaBrie sta se jim pridružila kasneje, Rudes kot zadnji pred dobrimi 10 leti.

Kar se tiče igranja ostalih komadov t.i. hitov: na DT sm bil v soboto že 4. in če bi vsakič igrali te komade, potem bi zveneli dolgočasno. Tako pa Portnoy vodi playliste za vse koncerte, ki so bili igrani že prej v regiji in prilagajo komade ravno zato da se ne ponavljajo. Eden redkih bendov, ki to počnejo.
Glede pubilke... to ni death metal bend, niti koncert, in niti folk, ki jih pride poslušat se ne pride tja "razmetavat" pa nažret alkohola. Mi gremo tja bend poslušat. Tako, da ne pričakovat nonstop skakanja v parterju in na tribunah. V takšni vrhunski glasbi se uživa z poslušanjem.
Čeprav sm bil že 4. bom vsekakor šel še na naslednji koncert. kjerkoli v bližine slovenije že bo.
DREADLORD
# 02.11.2009 ob 20:09
Ampak ena stvar me moti pri vsem skupaj in temu pisanju. Zakaj izpstavljati samo negativne stvari? Vedno bi lahko bilo bolje. Ampak ne vem, če bi bilo Slovencem in srenji dovolj dobro tudi če bi kdorkoli v Sloveniji ozvajal svoj življenski preformans. Meni je bilo krasno. Šel sem na dozo metala v živo in dobil sem jo. In zato so koncerti. Ne pa da bom primerjal nastope izpred let in ne vem kaj še. Zakaj se potem še tako časti glasbene uspešneže izpred 50-60 let? Se jih primerja s kom? kakšen zvok so pa oni imeli?
Na koncert pojdite sproščeno in vam bo tudi tak prejšnjo nedeljo z Vader in Marduk čist krasen.
Authority
# 02.11.2009 ob 19:15
OK. Pustimo stat zdej komentarje novinarja. Koncert je začel malo po 6ih. Prvi bend je bil totalno odštekan, ampak vseeno zanimiv. Drugi so bli kar uredu. Opeth (vseh treh bendov nisem poznal) so me razočarali, glede na to kar se je o njih govorilo. Preveč ponavljajoči se rifi, monotonost... Edino smešni komentarji pevca so me nasmejali.
Dream Theater: Res sm pričakoval malo daljši nastop, ampak so vseeno igrali kakšno uro in pol ali več. In v tem času so sodigrali vrhunsko. Tako vokal, kot soloti Petruccija in solo Rudessa. mogoče se je prav njega premalo slišalo pri nekaterih komadih. Bili so preprosto več razredov višje kot ostali bendi. Odigrali pa so same super komade... tudi recimo komercialen Hollow Years je bil tako odigran, da je bil taprav. Da ne govorim o The Count of Tuscany. Vmes komadov pa so se tut malo zabavali. To pri njih tudi pričakujem. Zato so mi tudi všeč. Nepredvidljivost.
Glede na to, da so bli 4je bendi, so Dreami bili zadovoljivo dolgi. Vsekakor se jih splača poslušat tut uro in pol. Vrhunsko.
melanholik
# 02.11.2009 ob 18:58
Saj večina nas ne pravi da ni blo v redu. Pač trdimo, da so fantje sposobni več in jaz mislim, da pač so.
Kar pa se bisa tiče - nobenega klicanja nazaj na oder ni blo. Blo je pač nekaj rajanja na odru, pol pa še en komad. Nobenga občutka nisi dobil (vsaj jaz ga nisem), da zdaj jih je pa treba nazaj priklicat. To je to.
geeek
# 02.11.2009 ob 18:25
Bil sem na DT leta 2000 in pa 2005 in za zadnjega se spomnil da smo komaj stali (cela dvorana) sej je koncert zihr trajal več kot 3 ure. Šopali so vsega in svašta, Rudess je mel klaviaturski solo, Portnoy svojga...skratka top!. To soboto? A je blo komu kej jasn zakaj so se ustavili sred Erotomanie? Kja je bla foru z unim dildotom? Na 10 min pred koncem so bla že zadnja vrata odprta, po zadnjem akordu se je dvorana spraznila v 5 min. Nič, nobenga skandiranja, drugega bisa...loše.
Pa še to. A sem sam men zdi al pa je njeihova muzika zavila v neke čudne vode odkar je v bend prišel Jordan Rudess?
nvrm
# 02.11.2009 ob 18:09
Jaz sem bil precej razocaran. Bigelfi so bili super, pri opeth sem bil razocaran nad izbiro komadov, pri dt pa sem komaj cakal, da bo koncerta konec... Skoda.
dardanella
# 02.11.2009 ob 18:02
ni bilo tako kot 2005 vendar vseeno super. mislim da karta sploh ni bila tako draga glede na to da je isti koncert drugod po evropi stal skoraj 60 evrov.
grega7
# 02.11.2009 ob 17:58
res da je hala tivoli slabo akustična, nisem bil na koncertu zato ga ne bom kritiziral, ampak na zz top je bilo ozvočenje zelo dobro, nič ni hreščalo, čeprav bi lahko bilo malce bolj na glas, ampak če bi bilo bolj naglas bi verjetno zaradi neakustičnosti dvorane vse hreščalo, zato slovenija potrebuje novo dvorano, ker ta pač ne zadošča modernim standardom, čeprav je sramota da taki koncerti svetovnih zvezd niso popolnoma razporodani
redshift
# 02.11.2009 ob 17:51
HM saj pa je bil bis. Kako ga ni blo? trajal pa jeokrog 20 min Sicer pa lubi slovenčki znate samo kritizirat. Ampak kaj češ jaz sem se imel super. Zvok pa nima veze s Theatri ampak s halo.
Blues
# 02.11.2009 ob 17:50
"tudi občinstvo (predvsem na tribunah) je večinoma sedelo"

Na parterju ni noben sedel, mater ti novinarsko.. pa se sprašujem al si bil res na tem koncertu, seveda je folk na koncu sedel, če je bil pa koncert dolg pet ur!! Če bi DT igrali tri ure bi bilo več kot šest, tako da je logično, da niso. Če bi mel samostojen koncert pa po mojem bi. Fantje, na več koncertov bo treba da ne boste pisali takšnih bedarij
melanholik
# 02.11.2009 ob 17:47
Če koga zanima, še setlista (poleg navedenega še mnogi "vložki", ampak v osnovi je blo to to.
A Nightmare To Remember
A Rite Of Passage
Petrucci solo
Hollow Years
Erotomania
Voices
In The Name Of God
Count Of Tuscany
melanholik
# 02.11.2009 ob 17:45
redshift, peter
Če je bil avtor na koncertu ne vem, jaz pa sem bil in se z zapisanim v večini strinjam. Dreame se gre poslušat, ampak jaz sem bil tudi na tistem iz leta 2005 in vem, česa so v živo sposobni. Tokrat to pač ni blo to. In kar se tiče izogibanja vsem hitom, se moram strinjat. Dodal bi še Caught in a web, Fatal tragedy in Spirit carries on. Sej je jasno, da vsega ne more bit, ampak nič od tega ...? In moja glavna zamera: band njihovega slovesa (in konec koncev dovolj drage karte) si pač ne more privoščit, da bi končal brez bisa. Pika. Slabo pa kljub temu ni blo, saj z Dreami to pač ne more bit. Grenek priokus pa ostaja.
Aja, pa še popravek: izdatno se kajpak ni "poredil" LaBrie, pač pa njegovo veličanstvo Petrucci.
Alex8
# 02.11.2009 ob 17:30
Jaz sem že takoj rekel, da v halo Tivoli ne grem... Škoda vsakega € pa če je še tako hud band...
kreen
# 02.11.2009 ob 17:17
jst se pa popolnoma strinjam z avtorjem... sj je blo še useen kr fajn, ampak so opeth in dreami bli bolši na prejšnih špilih k so jih mel v sloveniji...
ps: zvok je biu pa res katastrofalen!!!!!!
Peter F.
# 02.11.2009 ob 17:09
Avtor tega članka ali ni bil na koncertu, ali pa je v osnovi kakšen Ceca fan in mu tole ne dogaja, ker tole je zmazek ki verjetno še za 24kur ni dovolj dober.
Tisti ki smo bili tam vemo kako je bilo...
Goofybp
# 02.11.2009 ob 17:00
Prejšnjič je blo tudi v Tivoliju in je bil zvok fantastičen, šov prav tako. Tisto je bil en redkih koncertov, kjer sem na koncu MORAL sesti. Na tega nisem šel, zato ne morem komentirati, je pa logično, da niso igrali tako dolgo, glede na tri "predskupine". Najbrž že zarad kkšnih občinskih uredb ne morjo igrat prav dosti dlje kot do polnoči.
redshift
# 02.11.2009 ob 16:59
Avtor tega članka naj si ta članek vtakne tja kamor sonce ne posije. Verjamem da rajši gleda spektakle raznih izvajalcev kot so Britney Spears in podobnih, kjer se dogaja vse razen muzike. In če gledalci niso slemali dve uri to še ne pomeni, da je bil koncert slab. Theatre greš poslušat ne pa žurat kot na razne naexane DJje.
Alchemist
# 02.11.2009 ob 16:30
Po pravici povedano, meni so bili všeč in sem se imel fanj. Je pa tudi res da, sem jih prvič slišal v živo. Treba upoštevat še nekaj, to ni bil njihov samostojen koncert, kjer bi lahko igrali poln set, ampak pač Progressive nation, kjer si delijo mesto še z ostalimi skupinami ki morejo ravno tako dobiti dovolj časa.

Je pa res da sem tudi jaz začutil, da je nekaj manjkalo, predvsem publika ni bila toliko radoživa kolikor bi lahko bila, set je bil malo reven (čeprav je vseboval bisere kot so In The Name Of God in The Count of Tuscany) in seveda ozvočenje bi lahko bilo precej boljše (komaj čakam, da Ljubljana dobi novo dvorano). Je pa bilo ogromo tehraznih humornih vložkov, ki so res popestrili vso zadevo in morem rečt da so bili špica. Jaz sem zelo užival ob tem. Skratka, bil sem že na boljših koncertih, ampak tudi ta je bil precej dober. Bo pa naslednjič ko pridejo še boljši.
Kazalo