Wrightova Hiša na slapu, kot jo je upodobil Muci. Foto: Matteo Muci
Wrightova Hiša na slapu, kot jo je upodobil Muci. Foto: Matteo Muci
Fallingwater v objemu pensilvanijske narave. Foto: Sxenko/Wikimedia Commons
Še ena ikonična hiša in spomenik ameriške kulturne dediščine je Steklena hiša v Connecticutu, ki jo je konec 40. let za svoje domovanje zasnoval Philip Johnson. Foto: Matteo Muci

Italijanski produktni in grafični oblikovalec Matteo Muci se je s projektom odločil ustvariti poklon velikim imenom in delom moderne arhitekture, hkrati pa je v animaciji Iconic Houses združil svoji dve veliki strasti: arhitekturo in grafično oblikovanje.

100-odstotno avtorski izdelek
Vse skupaj se je začelo kot osebni projekt z nekaj preprostimi ilustracijami. "Šele nato sem dobil zamisel, da bi jih animiral, bolj kot izziv samemu sebi, saj še nikoli prej nisem delal s programsko opremo za animacijo. Dodal sem še svojo glasbo in dobil izdelek, ki je 100-odstotno moj," je Muci povedal za MMC.

Da bi ustvaril video, ki je dolg "gledljivi" dve minuti, je moral narediti izbor med mnogo deli, ki ga navdihujejo. Odločil se je za avtorje in hiše, ki se mu zdijo najbolj zanimive. "Mislim, da mi je uspelo zajeti tiste, za katere lahko z gotovostjo trdimo, da so mojstrovine, tiste, ki jih tudi laik takoj prepozna in ceni," dodaja.

Fallingwater, brezčasna mojstrovina
Njegovo najljubše je Hiša na slapu - v izvirniku Fallingwater (1939) - z avtorskim pečatom slovitega Franka Lloyda Wrighta, nekdanja rezidenca poslovneža Edgarja Kaufmanna in dragulj ameriške kulturne dediščine, ki stoji na podeželju zvezne države Pensilvanije in je že pol stoletja muzej.

"Tako struktura kot kontekst, v katerem stoji, ustvarjata eno najbolj reprezentativnih del moderne arhitekture. Wright je tudi sicer eden mojih najljubših avtorjev," pravi Muci, diplomant oblikovanja pohištva na Politehniški univerzi v Milanu, ki je prakso opravljal tako v domovini kot v Franciji.

Šteje vsaka najmanjša podrobnost
Pri svojem delu združuje in prepleta produktno in grafično oblikovanje, saj se mu zdita področji zlahka združljivi na način, ki daje zanimive rezultate. "Trudim se najti pravo ravnovesje med funkcionalnostjo in estetiko. Pri oblikovanju je pomembna vsaka najmanjša podrobnost," pravi.

Matteo, ki si kruh služi v multinacionalki, v prostem času pa se posveča lastnim projektom, ima v mislih že nekaj novega, a za zdaj razkriva samo, da bo imelo opraviti s še eno njegovo veliko strastjo: filmom. A ne še ta hip, saj uživa na dopustu.