Zabava
(7)

Poudarki

  • Novi standardi bodo v marsikateri državi spremenili tudi način obdavčevanja avtomobilov
  • V vozila z dizelskimi motorji tudi AdBlue
Pravila veljajo za povsem nove modele avtomobilov, predstavljene po prvem septembru. Foto: PSA
Številni novejši dizelski avtomobili namreč delujejo ob pomoči katalizatorjev s tehnologijo selektivne katalitične redukcije (SRC), katere osnova za delovanje je tekočina Adblue. Foto: EPA
Po starih pravilih so morali proizvajalci homologacijo izdelati za vsak model in motor, po novih pa bo homologacija potrebna za vsak paket opreme vozila in tudi za dodatno opremo. Foto: BoBo

Dodaj v

WLTP - kratica, ki je avtomobilske proizvajalce postavila pred velike izzive

Novi testi
16. september 2018 ob 09:42
Ljubljana - MMC RTV SLO

Izpusti škodljivega ogljikovega dioksida, ki so posledica delovanja dizelskih in bencinskih motorjev na notranje zgorevanje, so po pravilu v praksi veliko večji od podatkov, ki so jih do zdaj avtomobilski proizvajalci pridobivali s pomočjo zastarelih testov NEDC. Kaj je kratica WLTP in kaj prinaša?

WLTP je kratica, ki je veliko avtomobilskim proizvajalcem povzročila glavobole. Kot smo že podrobno pisali, gre za nov način merjenja porabe goriva. WLTP v prevodu pomeni svetovno usklajeni postopek testiranja. V praksi je prinesel velike spremembe tako za proizvajalce vozil, ki morajo zdaj namesto v laboratoriju izvajati bolj poglobljene teste porabe goriva in emisij v realnih razmerah, kot kupce, ki lahko pričakujejo bolj realne podatke o porabi goriva in naj ne bi bili več razočarani, ko na plakatu zagledajo, da avto porabi 4 litre dizelskega goriva na 100 kilometrov, sami pa mu namerijo porabo šest litrov ali še več.

Bolj realne številke porabe goriva
Test WLTP je namreč pri merjenju porabe goriva veliko bližje realnim številkam kot zastareli način NEDC ("novi evropski vozni cikel" ali New European Driving Cycle), ki je bil predstavljen že pred pol stoletja. WLTP so razvili s ciljem, da bi ga uporabljali kot globalni testni cikel na različnih svetovnih območjih. Vrednosti izpustov in porabe goriva bi bile tako primerljive na svetovni ravni. Ne le kupci, tudi potrošniške organizacije so opozarjale na velika odstopanja med laboratorijskimi meritvami, pri katerih so proizvajalci vozil uporabljali najrazličnejše trike - klimatska naprava je bila izklopljena, platišča prelepljena, motor se je vrtel na stalnih vrtljajih. Protokol NEDC se je tudi zaradi testov, ki so jih izvajale potrošniške organizacije in so pokazali 50 odstotna odstopanja realne porabe goriva od tiste, ki so jo oglaševali proizvajalci vozil, popolnoma zastarel in neuporaben. A proizvajalci vozil niso goljufali, prilagodili so se zastareli zakonodaji.

Novi protokol je sprejela Evropska komisija, pobudnik pa je bil Odbor za okolje. Veter v jadra pospešku sprejetja novih normativov je dala tudi afera dieselgate. WLTP cikel je bil umerjen novim, sodobnim načinom transporta. Meritve po novih pravilih so razdeljene na štiri faze z različnimi stopnjami hitrosti, in sicer počasno, srednjo, visoko in zelo visoko. Vsaka faza vključuje različne načine vožnje z različnim pospeševanjem, prestavljanjem, zaviranjem in ustavljanjem. Za vsak model avtomobila morajo izmeriti najnižjo vrednost izpustov in porabe pri najbolj ekonomičnem paketu opreme ter najvišjo vrednost izpustov in porabe pri najmanj ekonomičnem paketu opreme.

Točili bomo še eno tekočino
Po starih pravilih so morali proizvajalci po navedbah Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) homologacijo izdelati za vsak model in motor, po novih pa bo homologacija potrebna za vsak paket opreme vozila in tudi za dodatno opremo. To od proizvajalcev zahteva različne ukrepe, da bodo vrednosti čim nižje. Pravila veljajo za popolnoma nove modele avtomobilov, predstavljene od 1. septembra naprej. Še vedno sicer ni pričakovati, da bodo tovarniški podatki popolnoma identični tistim v realnem življenju. Način uporabe avtomobila se močno razlikuje med posameznimi državami, tudi povprečne hitrosti. V Nemčiji je pričakovati večja odstopanja kot pri nas, saj so ponekod na nemških avtocestah povprečne hitrosti v primerjavi s Slovenijo veliko večje, saj ponekod na avtocesti ni hitrostnih omejitev, temu primerna pa je tudi večja poraba goriva.

Novi standardi bodo v marsikateri državi spremenili tudi način obdavčevanja avtomobilov, saj bodo slednji zaradi večjih realnih emisij lahko bolj obdavčeni, kar se bo poznalo tudi pri nakupni ceni. Prav tako je večina bencinskih motorjev zdaj opremljena s filtri za trdne delce, kar proizvajalcem prinaša dodatne stroške. Lastniki vozil z dizelskimi motorji se bodo navaditi točiti še eno tekočino - AdBlue. To je dodatek, ki pri dizelskih motorjih skrbi za čiščenje izpuha strupenih dušikovih izpustov NOx. Je del selektivnega redukcijskega katalizatorja (SCR), brez te tekočine pa sistem čiščenja ne deluje.

Gr. P.
Prijavi napako
Komentarji
richy
# 16.09.2018 ob 12:18
Za dodatno opremo, npr. za bralna lučka LED... a se bo testiralo skupaj s prižgano ali tudi v kombinaciji, da je ugasnjena. Kam smo prišli.
amigo
# 16.09.2018 ob 15:23
&Gepard007

En liter plinskega olja proizvede 2640 gr CO2, 1 liter bencina pa 2392 gr CO2.
Vzemimo da ima diesel avto porabo 6l/100 km, bencinar pa 7 litrov. Potem je izpuh CO2 za diesel
158gr/km, bencinar pa 167gr/km. V praksi diesli zaradi manjše porabe izločajo manj CO2 na kilometer, kot bencinarji. Problem pa so pri dieslih dušikovi oksidi i ne CO2.
Armstrong
# 16.09.2018 ob 10:39
@LukaNovak

Da li spavaš mirno? :D
izo
# 16.09.2018 ob 15:57
VW je samo pripomogel k tej gonji kar je razumljivo in kot rezultat vsega tega bojo dizle začeli umikati iz prodaje. Pač se ne bo več svinjalo.

še ena oprana glava. obdavčitev bo pač višja na starejša vozila in adblue bo pač obvezne pri vseh novih (dizel) avtih, boš natočil na 5,10k km tiste par litrov zraven, da ti šprica to v auspoh in to je to (čeprav imajo ti novi dizili toliko filtracije že takoj na samem motorju, da dejansko ni več nobenih črnih dimov ipd, kar seveda vsi skušajo nabijat) če se pa avto po kozolcem servisira in reže stran dpf-je, zašvasa egr-ja itd itd, pa ni moj problem, to naj policija reši (kot marisakj podobnega tudi pri bencinarjih).
izo
# 16.09.2018 ob 15:48
gepard, v prvi vrsti govorimo o porabi ipd, če sem prav razumel prispevke zgoraj, pa tudi to, kar je bilo omenjeno v prejšnjem komentarju.
čisto vsak stvar obrnejo na koncu v vw gonjo, če to ne vidite tukaj, imate resen problem z vidom.
d. oksidi si tudi problem tako kot pri dizlih kot bencianarjih, ker nastajajo zaradi turbin, ti pa se pri obeh.
Gepard007
# 16.09.2018 ob 13:36
@izo: Primerjaj dva avta, bencinca in dizelaša z istimi karakteristikami pa boš hitro ugotovil, da ima dizelaš bistveno več navora kar nanese posledično (logično!) tudi več izpustov. VW je samo pripomogel k tej gonji kar je razumljivo in kot rezultat vsega tega bojo dizle začeli umikati iz prodaje. Pač se ne bo več svinjalo.
izo
# 16.09.2018 ob 10:45
o fak, mmc, kolk vam plačajo za tole gonjo? če mora koga skrbat, je to proizvajalce avtov na bencin, kje so odstopanja največja. ampak vi seveda spet o dizlih, pa adblueih in ne vem kaj.
zaradi mene se naj naredi bolj strožje predpise, boljša filtracija itd itd, si ne zatiskam oči, da iz auspuhov letijo rožice. ampak dejte enkrat za spremembo dejansko pisat o konkretni zadevi, ne pa vedno prav vse, kar pride med novica v avtomobilizmu obrnit v to kvazi efero, ki jo gonite praktično že 3,4 leta tukaj. neverjetno res..
Kazalo