Fotografirati samega sebe s kakšno znano osebnostjo je še posebej priljubljeno. Na fotografiji nekdanja teniška igralka Kim Clijsters in Caroline Wozniacki. Foto: EPA
Fotografirati samega sebe s kakšno znano osebnostjo je še posebej priljubljeno. Na fotografiji nekdanja teniška igralka Kim Clijsters in Caroline Wozniacki. Foto: EPA

Pri Oxford Dictionaries na podlagi svojega raziskovalnega orodja ugotavljajo, da je pogostost uporabe besede v zadnjem letu poskočila za 17.000 odstotkov.

Kako bi izraz selfie prevedli vi? Povejte nam v komentarjih pod prispevkom. Najizvirnejši predlog bomo nagradili.

"Selfie" je v slovarju opredeljen kot fotografija, na kateri je nekdo upodobil samega sebe, najpogosteje s pametnim telefonom ali spletno kamero in z namenom objave na spletni strani družbenega omrežja.

Avtorji oxfordskih slovarjev pojasnjujejo, da je bil izraz "selfie" prvič uporabljen leta 2002 na nekem avstralskem spletnem forumu. Takrat je neki moški objavil fotografijo poškodb na obrazu, ki jih je dobil, ko se je spotaknil na stopnicah. Opravičil se je, da fotografija ni izostrena, in poudaril, da ni bil pijan, ampak gre za "selfie".

Čeprav je beseda prisotna že več let, se je njena uporaba močno povečala prav letos. Uredniška direktorica pri Oxford Dictionaries Judy Pearsall poudarja, da so k temu močno pripomogla spletna družbena omrežja ter nekatere fotografije, na primer fotografija papeža z mladimi, ki so se kot blisk razširile po svetu.

V spletne slovarje so besedo pri Oxfordu umestili avgusta, v uradnem slovarju angleškega jezika pa je še ni, čeprav jezikoslovci o tem razmišljajo.

Med besedami, ki so se znašle med kandidatkami za letošnjo besedo leta, so bile med drugim še "twerk", izzivalni ples, ki ga je uprizorila ameriška pevka Miley Cyrus, "showrooming", ogledovanje izdelka v trgovini z namenom kupiti ga prek spleta za nižjo ceno, ter "bitcoin", digitalna valuta, s katero je mogoče plačevati na spletu.

Z izborom besede leta se jezikoslovci poklonijo inovativnosti angleško govorečih ljudi, ki se soočijo z neko družbeno, politično ali tehnološko spremembo. Za nagrado se potegujejo besede, ki so postale vidne oziroma opazne v zadnjih dvanajstih mesecih.