Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 10 glasov Ocenite to novico!
Pipistrel
Proizvodna hala podjetja Pipistrel v Ajdovščini. Fotografija je nastala leta 2011, ko je poskusno vožnjo z letalom Virus pred poskusom obleta sveta opravil Matevž Lenarčič. Foto: BoBo/Srdjan Živulović

Dodaj v

Indijki s Pipistrelovim letalom kot prvi ženski okoli sveta

Leteli bosta po severni polobli
23. avgust 2018 ob 17:42
Ajdovščina - MMC RTV SLO, STA

Na poti okoli sveta sta se v ajdovskem Pipistrelu ustavili Indijki, ki želita kot prva povsem ženska posadka obleteti svet. Skupno bosta preleteli nad 37.000 kilometrov.

Njuno letalo, ki sta ga poimenovali Mahi, bo v Pipistrelu ostalo en dan za redna vzdrževalna dela in servis po določenem številu preletenih ur, predvidoma v petek dopoldne pa nadaljujeta pot.

Pilotki Kejtheir Miskita (Keithair Misquitta) in Arohi Pandit (Aarohi Pandit) sta doslej opravili opravili pot iz Indije prek Pakistana, Irana, Bolgarije in Srbije v Slovenijo, po servisnem postanku pa pot nadaljujeta nad Evropo, Atlantskim oceanom v Severno Ameriko, prek Beringovega morja na Kitajsko in od tam spet proti Indiji.

Skupno bosta preleteli več kot 37.000 kilometrov, najtežja pot pa naj bi ju čakala prav prek Atlantskega oceana.

Na novinarski konferenci sta mladi pilotki povedali, da s svojo potjo želita doseči dvoje – ozavestiti ženske o njihovi moči, da zmorejo take podvige, ki so "nekako domena moških", ter zbirati denar za šolanje deklet v Indiji, ki želijo svojo poklicno pot nadaljevati na področju letalstva.

V Ajdovščini so pilotki toplo sprejeli, poleg soustanovitelja Pipistrela Iva Boscarola in direktorice Pipistrela Ingrid Heuffel Berginc ju je pozdravil tudi indijski veleposlanik v Sloveniji Param Džit Man (Param Jit Mann).

Boscarol je ob tej priložnosti poudaril, da družba Pipistrel dobro sodeluje z Indijo in upa na povečevanje prodaje in nove skupne projekte v prihodnje. Tudi v letošnjem letu celotna skupina Pipistrel dobro posluje. Po Boscarolovih besedah pa v družbi Pipistrel razmišljajo o selitvi v tujino, če bo prišlo do spremembe davčne zakonodaje v Sloveniji.


Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Churchill W.
# 24.08.2018 ob 09:56
@Homer

Proizvodnjo je selil v Italijo zato, ker Slovenija z ZDA nima podpisanega sporazuma o letalski varnosti. Prav tako mu je Italija omogočila graditi na zemljišču, ki mu ga je za 40 let dala v uporabo italijanska agencija za civilno letalstvo. Selitev razvojnega oddelka pa je napovedal zato, da bo lahko izplačeval višje plače!
In kaj ti to pove?
Da so italijani videli potencial poleg tega pa imajo ugodnejšo davčno politiko kar posledično omogoča izplačilo višjih plač! Da bi pa naši sklenili sporazum z ZDA o letalski varnosti, pa boh ne daj.
Kdo pa je en Pipistrel, da se bo zaradi njega birokracija premaknila?
Samo človek katerega letala hočejo izdelovati vsi!
Samo človek, ki je razvil nekaj novega!

Sploh pa, pri nas bi čakal samo na gradbeno dovoljenje za povečanje hale 10 ali več let, ker bi birokrati vedno našli en razlog za zavlačevanje.
stotrideset
# 23.08.2018 ob 18:55
bravo obema pilotkama
Churchill W.
# 24.08.2018 ob 10:04
https://www.finance.si/326714

Letos maja je Boscarol v intervjuju za Finance razkril bedo slovenskega poslovnega okolja in mačehovski odnos naše države do hitro rastočih visokotehnoloških podjetij, ko je pojasnil razlog za selitev proizvodnje v tujino:
"Naši politiki se ne zavedajo, da se konkurenčnost držav meri po tem, kakšne razmere države ponudijo gospodarstvu za poslovanje. Naj navedem svoj primer. V Sloveniji sem nacionalni letalski proizvajalec, ki ga vsi kujejo v zvezde, tovarniška demonstracijska letala pa imamo registrirana v Italiji. Ker so v Italiji postopki registracije preprostejši, hitrejši in cenejši. Pri nas čas povsod počasneje teče. Že leto dni na primer čakam na odgovor ministrstva za obrambo, ali bom lahko kupil zemljišče in širil proizvodnjo v Ajdovščini. V Italiji so mi dali koncesijo v petih tednih.

V sosednji državi so me pričakali z odprtimi rokami predstavniki lokalne oblasti, saj se zavedajo, da prinašam dobro plačana delovna mesta z visoko dodano vrednostjo. Jeseni začnemo v Italiji graditi tovarno. Naši politiki, ki so odgovorni za učinkovito delovanje državne administracije, se ne zavedajo, da je za podjetnika čas zelo pomemben pri odločitvah. Moj in drugi primeri opozarjajo, da se bodo podjetja preselila v bolj konkurenčno okolje ali v sosednje države zaradi administrativnih postopkov ali na Kitajsko zaradi cenejšega poslovanja. Ta zvonec že dolgo zvoni, le sliši ga ne nihče v Sloveniji!"

Je potrebno temu še kaj dodati?
Nah, dajmo zvišati davke pa bo za vse enako slabo, a-ne "Levičarji"?!
MZ
# 24.08.2018 ob 08:18
Po Boscarolovih besedah pa v družbi Pipistrel razmišljajo o selitvi v tujino, če bo prišlo do spremembe davčne zakonodaje v Sloveniji.

Če imate novinarji tudi kaj raziskovalnega duha, bi lahko še raziskali, koliko nepovratnih sredstev je do danes dobil Pipistrel. Naenkrat bi videli, da "zgodba o uspehu" ni bila ravno tako romantična, kot se morda zdi in da grožnja z odhodom ni ravno higienska.

Tako za informacijo...v Sloveniji imamo kar nekaj podjetij, ki se ukvarjajo z gradnjo letal in opreme zanje. Od graditeljev naj omenim le Albastar, TAF3 in Albatross Fly, ki ravno tako konstruirajo in tudi izdelujejo zelo zanimiva letala, vendar kljub vsemu trudu niso deležna omembe vrednih nepovratnih sredstev.
Vsaj mediji bi se lahko malo več ukvarjali tudi s takimi podjetji in jim naredili nekaj reklame.
Nikolaj
# 23.08.2018 ob 18:41
Čestitke !!!
luna med oblaki
# 24.08.2018 ob 13:07
Čestitke pogumnima pilotkama in srečen let! Želim jima, da dosežeta zastavljene cilje!
Pravijo, da je sreča na strani pogumnih.
mmeeddoo
# 24.08.2018 ob 19:23
So naše pilotke predrage? Ali pa država premalo sponzorira?
GorskiVodnik
# 23.08.2018 ob 22:56
Čestitam jima za pogum in odločnost !
Mi je pa nenavadna njuna maršruta. Navadno gredo proti vzhodu in ne proti zahodu. Lahko kakšen pilot pove svoj komentar ?
NOPCBS
# 23.08.2018 ob 17:50
cestitke!

reciprocnost je treba uvesti, emancipacija tudi v nerazvitem svetu!

tisti, ki ste blizu Mirovnemu institutu ipd, dajte Sorosu tak cilj!
Space Voyager
# 28.08.2018 ob 14:08
Bravo!

Ni mi pa jasno, zakaj sta imeni dvakrat zapisani; "Kejtheir Miskita (Keithair Misquitta)". V slovenskem jeziku nimamo pravila drugačnega zapisa tujih imen.
bob
# 26.08.2018 ob 23:05
Ivo Boscarol slovenski moderni Ikarus.
presenečen
# 24.08.2018 ob 19:58
@mmeeddoo

So naše pilotke predrage? Ali pa država premalo sponzorira?

Ne, le trg v Indiji je velik miljardo prebivalcev, nič ne razumeš;)
Janez1965
# 24.08.2018 ob 15:50
Polet okrog sveta brez merjenja crnega ogljika ni vreden nic...
Homer.
# 24.08.2018 ob 07:03
Ta Boskarolova grožnja je popolnoma odveč, saj je že v Italiji zgradil proizvodne hale in tam seli proizvodnjo. In to nima nobene zveze z morebitnim dvigom davka!
Dvomljivec
# 24.08.2018 ob 06:01
Bojim se da levičarji ki sestavljajo vlado v Boscarolu vidijo predvsem zlobnega kapitalista, ki mu je treba nekaj vzeti, saj ima po njihovi logiki vsega preveč.
hervard
# 23.08.2018 ob 19:23
Mesec na nebo, Ivo pa v tujino. Realnost vsakdanjika v naši lepi deželi.
Kazalo