Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 67 glasov Ocenite to novico!
Tako naj bi bil videti. Foto: MMC RTV SLO
Predstavitev. Foto: MMC RTV SLO
Koncept. Foto: MMC RTV SLO

Pipistrel pri Uberju predstavil zračno plovilo za mestni promet

Boscarol: Ne izumljamo helikopterja
9. maj 2018 ob 19:38
Ajdovščina,Los Angeles - MMC RTV SLO, STA

Ajdovski Pipistrel je na Uberjevi konferenci v Los Angelesu razkril koncept svojih električnih zračnih plovil z navpičnim vzletanjem in pristajanjem (eVTOL) za mestni promet.

Nova skupina zrakoplovov bo uporabljala namenski pogonski sistem za vzletanje in krmiljenje in bo lahko prevažala od dva do šest potnikov.

Koncept Pipistrel eVTOL, ki ga razvijajo kot partner družbe Uber Elevate, bo lahko na daljših razdaljah dosegal večje hitrosti kot prejšnji modeli. Z novim integriranim navpičnim vzletnim sistemom je vozilo zasnovano za širšo uporabo, zmanjšalo bo obratovalne stroške in ponudilo boljšo izkušnjo voznikom, so sporočili iz Pipistrela.

V okviru svoje širše pobude Uber načrtuje, da bo v številnih velikih mestih po vsem svetu uporabljal mrežo majhnih električnih letal. Ta električna vertikalna vzletna in pristajalna vozila se razlikujejo od helikopterjev, saj so višja, varnejša, dostopnejša in do okolja prijaznejša.

Boscarol: Ne izumljamo helikopterja
Ustanovitelj in direktor Pipistrela Ivo Boscarol je ob predstavitvi povedal, da Pipistrel ne poskuša znova izumiti helikopterja, pač pa išče drugačne rešitve. Z inovativnim integriranim vertikalnim dvižnim sistemom, ki je tih in učinkovit, z zelo aerodinamičnimi krili prilagodi hitrost vožnje za visoke hitrosti in znatno zmanjša stroške obratovanja.

Pipistrel bo pri nadaljnjem razvoju letalnikov v prihodnje sodeloval z begunjskim Elanom. "V čast nam je, da bomo lahko sodelovali s podjetjem, ki bo preneslo svojih več kot 50 let izkušenj na področju dela z naprednimi kompozitnimi materiali v projekt Uber eVTOL. Elanova sposobnost razvijanja ultralahkih in super močnih kompozitnih materialov bo prispevala k daljšemu času letenja in večjim dovoljenim obremenitvam ter s tem izboljšala celotno izkušnjo vseh vpletenih," je o sodelovanju z Elanom povedal Boscarol.

Projekte morajo v Pipistrelu pripraviti do leta 2021, saj bodo letalniki predstavljeni na svetovni razstavi Expo v Dubaju. Prva velika mesta pa naj bi letalnike dobila leta 2025. Letalnike razvijajo v enem izmed treh Pipistrelovih podjetij, v ajdovskem Vertical Solutions.

Po predstavitvi letalnikov bo po Boscarolovih napovedih potrebno leto dni za testiranja in tri leta za certificiranja. Prva velika mesta, ki so že podpisala pogodbe z Uberjem, bodo morala v tem času pripraviti pristajalne ploščadi, visokonapetostne električne vode in drugo potrebno infrastrukturo na nebotičnikih, v parkih in še kje.

VIDEO
Pipistrel predstavil električno zračno plovilo
Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Highland
# 09.05.2018 ob 19:50
Samo tako naprej.. Bravo nasi!
SMERŠ
# 09.05.2018 ob 20:23
zelo drzen projekt. upam, da jim uspe
henodarling
# 09.05.2018 ob 20:19
Dajmo Pipistrel, poletimo!
navigator007
# 09.05.2018 ob 20:52
Odlično, slovensko podjetje z vizijo in sposobnostjo dejanskega razvoja novih produktov
Bahami
# 09.05.2018 ob 21:24
Sedaj pa se je potrebno zamisliti, kaj bi se zgodilo ,če bi denar, ki so ga "vladarji" porabili za dokapitalizacijo bank, za nesmiselno reševanje Mure in podobnih dinizavrov,vložili v takšne podobne porjetke kot je Pipistrel...
tim sein
# 09.05.2018 ob 20:27
Ta pa štrli ven! Lop po njem :)
Tao3
# 09.05.2018 ob 20:30
Dobro naloženih 7 milijonov evrov nepovratnih državnih subvencij v Pipistrela!
coffeecup
# 09.05.2018 ob 21:06
Mislim, da je najboljši približek te zgodbe to da če je možno, še ne pomeni da bo to mogoče. Eno je tehnika, ta je že sedaj popolnoma rešljiva, drugo so regulative, te pa se zaradi varnosti padcev predmetov z višine na glavo spreminjajo zelo, zelo počasi. Plovilo, kot plovilo bo lahko plulo znotraj okvirjev običajnega zrakoplovstva. Ko in pa če bo!
tomazmb
# 09.05.2018 ob 22:08
Sam smatram koncept vertikalnega dviga samo z dvema propelerjema, kot je razvidno na drugi sliki, za zgrešenega. Podoben koncept so Američani vpeljali pri svojem transportnem letalu V22, ki pa je popolna polomija s številnimi nesrečami. Vertikalni dvig bi morali zagotoviti s štirimi propelerji v gondoli, s katerimi se zagotavlja dodatna varnost, ki je v civilnem prometu vedno na prvem mestu. Tudi avto na štirih kolesih bo vedno bolj varen od dvokolesa-motorja, če poenostavim zadevo.

Lp!
SpicyWeiner
# 09.05.2018 ob 21:39
Ena zanimivost:
V 70ih so v New Yorku že imeli podoben koncept, in sicer helikopterske prevoze na Manhattan in sicer na vrh Metlife (nekdaj PanAm) stolpnice na Manhattnu, od koder so potem potniki imeli naprej povezave preko podzemne. Bili so zelo popularni, dokler se ni nekega dne helikopter tik pred pristankom zrušil na pristajalno ploščad, s svojim rotorjem ubil štiri ljudi, ter peško na pločniku, ko je del helikopterja padel nanjo.
PlanetOfTheApes
# 09.05.2018 ob 23:11
Tilt rotor hibridni helikopter-letalo je zelo zanimiv za pogledat, kar se pa tiče tehnologije, varnosti in operativni stroškov pa vprašajte vojsko ZDA, ki ima v uporabi V-22 Osprey. Ta "helikopter" ima en kup napak, je zelo nevaren, nezanesljiv in strošek poleta na uro znaša 83.000 USD proti težkemu transportnemu helikopterju Sikorsky CH53E Super Stallion ki znaša 20.000 USD. Prav tako je veliko manjša možnost preživetja padca, pri odpovedi obeh propelerjev kot pri običajnem helikopterju ali letalu.
GorskiVodnik
# 09.05.2018 ob 22:35
@veza & @tomazmb
Strinjam se z vama. Kot prvo, res ne izumljajo helikopterja, ampak 'izumljajo' konvertiplan, kot je ameriški V22 Osprey. Moti me tudi, da delajo za Uber, več upanja za uspeh bi imel, če bi se povezali s Teslo (Muskom). V mojih očeh so pri Uberju 'horuikarji', ki bodo vsiljevali napol rešitve v želji po čim večjem profitu. Sem že prekoračil 60 let, poleg tega pa imam diplomo tehniške smeri in sem zato prepričan, da praktične uveljavitve tega koncepta ne bom doživel, pa čeprav bi dočakal 90. V mojih očeh je cela zadeva precejšen blef. Za razvoj tega bi rabili vsaj 20 let, potem pa lahko računate z eksperimentalnim uvajanjem v prakso. Če pa bi uspeli s tem, bom izredno presenečen.
DAbears
# 09.05.2018 ob 20:44
Jaz ze treneram da jih bom z dalincem po los angelesu vozu muvistarje
red_tree
# 09.05.2018 ob 20:31
tim sein

Ta pa štrli ven! Lop po njem :)

Spet bedasta slovenska mentaliteta - 'če je naš, se ne kritizira'.

Delam v letalstvu, tako da ne govorim na pamet. Pipistrelova letala so odlična (sicer zelo draga, pa vendar - kvaliteto se plača), tole, kar vidimo zgoraj, pa je samo in izključno 3D nekega koncepta, ki ni bo 'palil'.
GORILA
# 10.05.2018 ob 08:23
@alcatraz
k bi se enkrat s tem dal zjutrej čez ljubljansko obvoznico.
to bi bla zmaga.


...da bi se vsi to jutro peljali s tem čudom nad obvoznico...to bi bila zmaga, ko bi bil jaz sam na obvoznici!
ZalifMulafa
# 10.05.2018 ob 00:02
Lepo, bogataši se bodo še malo lažje izogibali raje.
veza
# 09.05.2018 ob 22:40
GorskiVodnik
# 09.05.2018 ob 22:35

ja, ni to reševanje premikov nekaj milijonov ljudi, ki se vsak dan vozijo na delo ali po opravkih, to je za elito, ki se bo nekaj važila, a naj se nekaj dogaja, bolje blef kot spanje.
veza
# 09.05.2018 ob 22:10
Dumr
# 09.05.2018 ob 21:35

@veza bil bi presenecen v kaksni meri je letalski promet avtomatiziran.

mogoče se nismo razumeli, gre za kontrolo letenja v zračenm prostoru, to je pa velik problem.
In ta zadeva ne bo rešila problema več milijonskih migracij, ki se vsak dan dogajajo v velikih mestih.
Dumr
# 09.05.2018 ob 21:35
@veza bil bi presenecen v kaksni meri je letalski promet avtomatiziran. Kot pilot dejansko samo se pristanes in vzletis pa se to je popolnoma izvedljvo z avtomatiko ki je ze vgrajena v letala. Tudi ce pilota med poletom kap je letalo naceloma sposobno pristati samo, oziroma v skrajnem primeru s pomocjo iz kontrolnega stolpa. Problem cestnega prometa je v tem da je prevec spremenljivk in nepredvidenih situacij ki se v zraku ne morejo zgoditi. Na vsakem poletu pilot po vzletu samo potrdi vnaprej sprogramirano pot in racunalnik na letalu opravi vse sam. Enako kot za vesoljske polete, satelite ipd.
veza
# 09.05.2018 ob 21:29
Še avti niso zaenkrat samovozeči, manjka še veliko, sedaj si pa zamislite, urejanje zračnega prometa z računalnikom, bo preteklo še veliko vode, je pa mogoče, jasno.
Jaz nekako slutim, da tega filma ne bom dočakal, hehehe.
veza
# 09.05.2018 ob 21:26
Ta zadeva bo marsikje uporabna, najmanj pa v mestih, pa koliko takih ketalc lahko leta gor in dol po ulicah in med bloki.
Vsekakor pa zanimive tehnološke rešitve, bravo naši!
red_tree
# 09.05.2018 ob 21:03
tim sein

Sicer pa je Uber znan po 'odličnih' investicijah - na cesto so dali na pol narejeno 'avtonomno' vozilo.
mag.lepi
# 10.05.2018 ob 07:32
Ni mi najbolj jasno v katerem mestu je odprt zračni prostor med hišami in bloki?
Zvizo
# 10.05.2018 ob 06:36
Pozabili pripisat, da je Pipistrel ena izmed 5 firm, ki bodo izdelovala ta letala za Uber. Upam da Pipistrel izdela najboljšo varianto!
gesan
# 10.05.2018 ob 05:54
Še po cestah ne znajo napravit reda in oni bi se šli gost promet po zraku...

Heh
smartass2011
# 10.05.2018 ob 01:22
Blade Runner je tukaj.
PlanetOfTheApes
# 10.05.2018 ob 09:32
Trenutni električni helikopterji imajo operativni doseg do 55 km ali 15-25 minut poleta, masa baterije pa je okoli 500 kg, kar je skoraj dvakratna teža praznega Pipistrelovega ultralahkega letala. Veliki proizvajalci helikopterjev po nekaj letih preizkusov prototipov že počasi obupajo.
kislec
# 10.05.2018 ob 09:01
" Ta električna vertikalna vzletna in pristajalna vozila se razlikujejo od helikopterjev, saj so višja?, varnejša?, dostopnejša? in do okolja prijaznejša."

Čeprav /ker/še niso narejena, so že varnejša od helikopterjev (ni bilo še nobene nesreče)..
Dostopnejša? po ceni ali boš lažje vanj vstopal?
Višja? A bojo mel samo stojišča?
hepan
# 10.05.2018 ob 08:11
Drona ne smes v mestu dvignit kaj se le ta jajca
Bivši uporabnik
# 10.05.2018 ob 08:07
obljubljali so nam leteče avtomobile, dobili smo predelane helikopterje
bolekalolek
# 10.05.2018 ob 00:57
Kaj ven strli. To je eno samo nakladanje. Se za drote niso postimal kako pa kaj pol bo pa kar naenkrat se potniski promet po zraku ze cez 7 let. Saj sploh ni fora v tehnologiji, ampak se mora tukaj uskladiti z vojsko, policijo, resevalci, dolgometraznim potniskim poletom, itd itd...razen ce ne bojo na crno tako kot je uber delal do zdaj....
boro007
# 10.05.2018 ob 00:04
@red_tree

Prva velika mesta pa naj bi letalnike dobila leta 2025.

Z veseljem upam, da se motim, ampak tole spada v kategorijo Muskovega hyperloopa, na hitro narejenih avtomonih avtov Uberja itd. Super publiciteta za podjetje, z realnostjo pa nima veze.


No potemtakem bi danes še vedno gledali zgolj kočije na makedamskih cestah...

Razvoj gre naprej, bere se odlično... Sem pa prepričan da Uber ni stavil le na enega konja, Pipistrel bo imel konkurenco, upam pa tudi jaz da jim uspe.

Se pa strinjam s tabo do te mere, da danes prehitro predstavljajo koncepte in ideje. Sicer več al manj zato da privabijo investitorje, a moramo vedeti da vsi koncepti ne uspejo... Tudi šole vožnje za navadne smrtnike za pilotiranje teh vozil ne bo. Torej je vse odvisno še od nekaj tehnoloških rešitev za katere Pipistrel nima svojih rešitev. Tukaj vidim vsaj še potrebo po razvoju avtonomnosti teh vozil, kar je verjetno delno precej povezano tudi z razvojem umetne inteligence. Ampak že če jim uspe izdelati varen in varčen VTOL letalnik, bo to kar velik renome za malo slovensko podjetje.
mb128
# 09.05.2018 ob 23:56
Še glede letala. Ne vem tukaj vsaj jaz ne bi odkrival tople vode. Dejstvo je da osprey že dolgo leta po zraku in za to ne potrebuje niti meter piste več kot je dolg oz. širok. Vprašanje pa je seveda kako je osprey zaščiten z patentnega vidika. Ampak dejstvo je tudi, da vsaj zaenkrat glede na tehnološki nivo, drugi način, sploh v civilnem letalstvu ni možen. Harier ali pa Lightnig2 že pri pristanku preprosto porabita za civilne razmere preveč goriva kaj šele pri vzletu!
mb128
# 09.05.2018 ob 23:32
Ja no sem že pred kakšnega pol leta po tv videl, da ima Uber ambicijo postati, bom zapisal tako, tudi takšen taksist.
Sicer pa še en Boscarolov mejnik. Čestitke!
Mimogrede. To je samo razlog več zakaj je nogiral Lenarčiča zato se je slednji moral zateči, kot smo brali tudi pod to rubriko, k slovakom!
A propo Lenarčič. Kako kaj z črnim C nad Rusijo, kako nad Kitajsko?
Le zakaj o tem nič ne poročate če pa je to baje tako pomembno?!
ivod
# 09.05.2018 ob 23:17
ful dobro :)
mile952
# 09.05.2018 ob 23:16
Takšna letala ne bodo vodili preko zračne kontrole iz zemlje, ker to niti ne bi bilo mogoče, pač pa bodo letala letela s pomočjo avtomatiziranega sistema medsebojnega zaznavanja, sporazumevanja in izogibanja nesreč. . Sistem je že preizkušen v laboratorijski pogojih pri dronih, ko na parih kubičnih metrih v sobi leti desetine minidronov in se ne zaletijo. Seveda bo pa preteklo mnogo vode, da bo takšen sistem uporaben za širšo komercialno uporabo.
topol
# 09.05.2018 ob 22:59
Zanimiva ideja, vendar pa zgolj le to. Avti se zaletavajo na cestah, pešci pa so od njih običajno ločeni. Pri nesrečah v zraku pa bodo leteli kosi po tleh. Za elito že obstajajo helikopterji, ki jih upravljajo piloti. Dostopnost letalskega prometa pa bi zelo vplivala na varnost. zaletavanja v zraku nad mesti si ne želimo.
Fuk-U
# 09.05.2018 ob 22:01
fajn je delat za UBER, ker ti njim placujes da lahko vozis folk okoli...hahaha

kaki napis

pipistrel pa vsaka cast, upam da jim rata, samo ne da delajo za UBER.
kislec
# 12.05.2018 ob 20:32
...Revež v letalu, bogataš v vesolju ...

...in zadnja faza: Oba v vesolju, samo revež brez skafandra...
maslic
# 11.05.2018 ob 20:39
Revezpž na oslu, bogataš na konju. Revež na konju, bogatas v avtu. Revez v avtu, bogataš v letalu. Revež v letalu, bogataš v vevesolju ...
QUENDI
# 11.05.2018 ob 10:18
.....trenutno popolnoma neprimerno.....več časa izgubiš s pristopom v 305 štuk in izstopom.......razen za multibogataše.......
Sheppard22
# 11.05.2018 ob 00:15
pri nas so ga pa ovirali gg slo :)
Gepard007
# 10.05.2018 ob 22:23
@SpicyWeiner: Helikopterji imajo sedaj 2 motorja. Ravno v takšnem primeru, če en crkne lahko še kar drugi žene naprej.

Pipistrel bo zmagal. Sem prepričan v to. Je že dostkrat v preteklosti dokazal kako sposobni so!
maslic
# 10.05.2018 ob 16:58
Želim veliko uspehov Pipistrelu, samo se je treba zavedat, da konkurenca ne stoji na mestu. Pravzaprav je zelo naprej z že delujočimi prototipi https://lilium.com/ , medtem ko pri Pipistrelu so še zmeraj pri konceptu.
Verjetno igra tu Pipistrel vlogo razvijalca tehnologije elektro pogonov v letalstvu, podobno kot Rimac v elektro pogonov v avtomobilizmu.
janezi
# 10.05.2018 ob 14:00
upam da niso naši morali razkriti načrte letal kitajcem !!
veza
# 10.05.2018 ob 13:56
A še vedno bo ostal problem prestavitve nekaj milijonov ljudi v zelo kratkem časovnem intervalu iz ene destinacije na drugo in v istem dnevu nazaj, tega ne rešiš z letalci, ne more nekaj milijonov letalnih naprav istočasno krožiti med bloki in ulicami in električnimi vodi.
veza
# 10.05.2018 ob 13:52
Eni tukaj bodo dočakali, dan, ko boš poklical prevoz, prišla bo neka zadeva in te iz stanovanja odpeljala kamorkoli že.
Kdaj se bo zo zgodilo, koliko nesreč bo potrebnih, da bodo sistemi delovali 100%, tega pa ne znam napovedati.
Vladoska
# 10.05.2018 ob 13:22
Se nam res tako zelo mudi, da bodo avtomobil, podzemna, in druga javna prevozna sredstva le še preteklost. Mar človeštvo ne izumlja stvari zato, da bi bilo človeku potrebno manj delati in več časa posvetiti sebi in bližnjim. Sicer pa čestitke za drzne projekte podjetja Pipistrel.
Binder Dandet
# 10.05.2018 ob 08:25
Prihodnost je zdaj. In to s slovensko firmo. Bravo.
zapravico
# 10.05.2018 ob 06:25
Gospodarstveniki žanjejo uspehe,politiki pa bi lahko ukinili,ker vidimo,če se manj vtikajo bolje nam gre
Kazalo