Čeprav je Google vodilni iskalnik na svetu, na Kitajskem dosega le okoli 30 odstotkov. Najbolj priljubljen je Baidu, z več kot 60-odstotnim tržnim deležem. Foto: EPA
Čeprav je Google vodilni iskalnik na svetu, na Kitajskem dosega le okoli 30 odstotkov. Najbolj priljubljen je Baidu, z več kot 60-odstotnim tržnim deležem. Foto: EPA

Z založbami bo Google delil dobiček od oglaševanja. Lee Kaj Fu, predsednik Googla za Kitajsko, je pojasnil, da je eden od razlogov, da je Googlov iskalnik na Kitajskem zaostajal za drugimi iskalniki, dejstvo, da ni ponujal nalaganja glasbe. Zato so se odločili ponuditi brezplačne, visokokakovostne in zakonite posnetke.

Za zdaj ponujajo okoli 350.000 skladb tujih in kitajskih glasbenikov, načrtujejo pa, da bo številka prihodnji mesec narasla na 1,1 milijona skladb. Ponujajo glasbo iz založb Sony Music, Warner Music, EMI in Universal Music, Google pa za zdaj ne načrtuje, da bi to dejavnost razširil tudi na druge države. Uporabniki bodo lahko iskali skladbe glede na ritem v glasbi in instrumentalnost, pa tudi glede na pevca ter ime skladbe.

Po podatkih mednarodne federacije za fonografsko industrijo je bilo lani več kot 99 odstotkov vseh glasbenih datotek razširjenih na Kitajskem piratskih. Glasbeni trg na Kitajskem predstavlja 76 milijonov dolarjev, kar je manj kot odstotek glasbene prodaje po svetu.

Predstavniki založb upajo, da bo Googlova storitev uporabnike odvrnila od nalaganja piratskih datotek, saj so pri Googlu na voljo posnetki boljše kakovosti.

A. M.