Leto atronomije poteka ob 400. obletnici prvega Galilejevega opazovanja s teleskopom. Foto:

Da bo letos mednarodno leto astronomije, so se pri Združenih narodih, Unescu in Mednarodni astronomski zvezi (IAU) odločili, ker mineva 400 let od prvih Galilejevih opazovanj vesolja s teleskopom. Skupno geslo vseh aktivnosti se glasi Vesolje je nad tabo. Odkrij ga! Uradno odprtje bo v Parizu med 15. in 16. januarjem, na njem pa bodo sodelovali številni astronomi, med njimi tudi nekaj Nobelovih nagrajencev.

Posebno odprtje se pripravlja tudi v Sloveniji, in sicer 27. januarja v ljubljanskem Grand Hotelu Union, pokrovitelj pa je sam predsednik države Danilo Türk.

Cilj leta astronomije je približanje te znanosti ljudem. Prav zato bodo po celem svetu potekale številne prireditve, poudarek pa bo prav na raziskovanju vesolja. Med 2. in 5. aprilom bo potekal mednarodni projekt 100 ur astronomije. V teh dneh bodo po vsem svetu organizirana javna astronomska opazovanja, veliki observatoriji pa bodo svoje posnetke objavili na medmrežju.

V Sloveniji bo med večjimi dogodki organizirana potujoča razstava astronomskih fotografij Od Zemlje do vesolja, sicer pa bomo v letu astronomije doživeli najdaljši sončni mrk 21. stoletja in meteorski roj Leonidov s 500 utrinki na uro.

S. Z.