Cilj projekta Sustainable Flight Demonstrator je razvijanje, preizkušanje in izdelava ozkotrupnega letala, ki bi porabilo za tretjino manj goriva in oddalo za tretjino manj emisij.

"Naš demonstrator bo pomagal pri prihodnjih komercialnih letalih, ki bodo učinkovitejša pri porabi goriva, s koristmi za okolje, industrijo komercialnega letalstva in potnike po vsem svetu. Če bomo uspešni, bomo to tehnologijo morda videli v letalih, ki bodo ljudi ponesla v nebo po letu 2030," je o ciljih projekta povedal vodja Nase Bill Nelson.

Administracija ameriškega predsednika Joeja Bidna je v podnebnem akcijskem načrtu ZDA za letalstvo zastavila ambiciozni cilj. Ničelne neto emisije v letalstvu želijo doseči do leta 2050. Nasino in Boeingovo letalo z manjšimi emisijami bi lahko pomagali pri doseganju tega cilja, poroča CNN.

Daljša krila za zmanjšanje upora

Zmanjšanje porabe goriva za 30 odstotkov želita Nasa in Boeing doseči s posebnim konceptom letala, ki so ga imenovali Transonic Truss-Braced Wing. Gre za letalo z ozkimi podolgovatimi krili, ki so stabilizirana z dodatnimi oporniki.

Oblika ustvarja manjši upor, kar naj bi za tretjino zmanjšalo porabo goriva v primerjavi z današnjimi najvarčnejšimi letali. Uporabili bodo tudi druge do okolja prijazne tehnologije, ki so na voljo v letalstvu.

Pri razvoju veliko tveganj

Prednosti povečanja razmerja kril so v letalstvu že dolgo znana, vendar glavni izziv predstavljajo inovacije v materialih in konstrukciji, je pojasnil Nasin administrator direktorata za aeronavtične raziskovalne misije Bob Pearce.

Dodal je, da lahko Nasa in Boeing v partnerstvu prevzameta več tveganj, kot bi jih lahko letalska industrija sama. "To je eksperimentalno letalo. Ne gre za komercialni razvoj letala, s katerimi danes letijo potniki. To moramo storiti, ker gre za tehnologijo z visokim tveganjem," je pojasnil Pearce.

Projekt, vreden 1,2 milijarde dolarjev

Prvi testni polet eksperimentalnega letala načrtujejo za leto 2028. Ko bo letalo dokončno razvito, naj bi z njim zapolnili približno polovico trga ozkotrupnih letal za kratke in srednje dolge razdalje. Boeing ocenjuje, da se bo povpraševanje po ozkotrupnih letalih med letoma 2035 in 2050 povečalo za 40.000 letal.

Nasa bo v projekt vložila 425 milijonov dolarjev, Boeing in partnerji pa preostalih 725 milijonov. Nasa je partnerstvo podprla tudi z zakonodajnim sporazumom Funded Space Act.