Znanost in tehnologija
(9)

Poudarki

• Diona je za raziskovalce postala še zanimivejša
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 16 glasov Ocenite to novico!
Saturn in lune
Kar nekaj planetov ima atmosfero, tudi Saturn. Ta je precej gostejša kot tista ob njegovi luni. Foto: Reuters

Sledovi 'svežega zraka' na Saturnovi luni Diona

Tanko atmosfero zaznali s plovilom Cassini
4. marec 2012 ob 16:58
Houston - MMC RTV SLO

Vesoljsko plovilo Cassini je v bližini Saturnove lune Diona prvič zaznalo sledi kisika. Luno očitno obdaja zelo tanka plast atmosfere.

Ioni kisika so zelo razpršeni in redki, saj jih je le 90.000 na kubični meter, objavlja Nasa na svoji spletni strani. To pomeni, da je atmosfera na površju lune podobno gosta, kot je atmosfera v višini 480 kilometrov nad Zemljo.

Odkritje, objavljeno tudi v reviji Geophysical Research Letters, po besedah vodje projekta Cassini-Huygens Roberta Tokarja kaže, da so molekule kisika običajne v sistemu Saturna in da očitno lahko nastanejo tudi v procesih, kjer ni sledi življenja.

Kisik naj bi se tako ob Dioni pojavil, ko sončevi fotoni ali energetski delci iz vesolja "bombardirajo" lunino ledeno površje in s tem sprostijo molekule kisika. Bodo pa znanstveniki preučili tudi druge procese, ki bi lahko vplivali na prisotnost kisika. Diona je tako zanje postala še zanimivejša.

A. S.
# 04.03.2012 ob 19:59
"Sledovi 'svežega zraka' na Saturnovi luni Diona"

Če bo ta t.i "napredek" šel z tem tempom naprej, bomo lahko kmalu podobno zapisali tudi za naš modri planet.
think
# 04.03.2012 ob 18:51
Malo za šalo: Mogoče bi bilo dobro par takih organizmol naselit v Sloveniji, da bi se ustvarili pogoji za življenje... :)
woods
# 05.03.2012 ob 08:10
Ramus, tu pa tam me presenetiš :)
Wolverine
# 04.03.2012 ob 18:36
@sammys

Sliši se super vendar ni vse tako preprosto. Mehanizem, ki proizvaja kisik na dotični luni bi skuril omenjene mikrobe - verjetno misliš cianobakterije, ki so razlog, da imamo kisik v zemljinem ozračju. Glede na to, da ima luna izjemno majhno gravitacijo bi orbitalna resonanca z drugimi lunami in saturnom, povzročila izgubo ozračja in ostale preglavice...
Whitetrasher
# 06.03.2012 ob 11:45
Rešeni smo!!
Jaz sem že nehal reciklirati ;)
xit
# 06.03.2012 ob 00:34
480 km nad zemljo bi verjetno se sveca ugasnila zaradi pomanjkanja kisika.
bob
# 05.03.2012 ob 09:20
Življenje kakršnega poznamo, je ustvarjeno samo za naš planet, vse ostalo je trenutno velika znanstvena fantastika.
sammys