Svoj FB-profil ima tudi predsednik republike Danilo Türk. Foto: MMC RTV SLO
Svoj FB-profil ima tudi predsednik republike Danilo Türk. Foto: MMC RTV SLO


Na Facebooku uporabniki ustvarjajo tudi politične skupine in iščejo podpornike zanje. Denimo:

- Borut Pahor - razočaranje (121 članov)
- Janez Janša je Fejst Fant (31 članov)
- Janez Janša - Kalimero in PATOLOŠKI IDEOLOG (619 članov)
- Janez Janša naj mi ga potegne ! (12 članov)
- Spoštovani gospod Janez Janša, opravičujem se vam (24 članov)
- Janez Janša ne more biti generalni sekretar Nata! (28 članov)
- Karl Erjavec - legenda slovenske politike (190 članov)
- Zmago Jelinčič je retardiran (332 članov)
- Izbrisani in Katarina Kresal izsiljujejo slovenski narod (3.920 članov)
- Js mam več izkušenj z zunanjo politiko k Katarina Kresal (154 članov)
- Podprimo Interpelacijo Katarine Kresal (353 članov)
- Politik Gregor Golobič ima pravico, da laže!? (61 članov)
- GG odstopi! (91 članov)


SMS je preko FB-ja poiskal celo kandidata za evropske volitve.

Predsednik republike tudi sicer spodbuja uporabo sodobnih internetnih orodij, ki omogočajo boljšo komunikacijo in socialno mreženje ljudem iz različnih krajev v Sloveniji in po svetu.

Urad predsednika Danila Türka za MMC

Moja dejavnost na FB-ju je bila vsaj dvakrat opažena tudi v širši javnosti: prvič, ko so mi v času volilne kampanje ukinili dostop do FB-ja in mi ga obnovili na zadnji dan kampanje, in drugič, ko sem med odmorom seje vlade na FB zapisal, da bi bil že čas, da se osemurna seja vlade konča.

Igor Lukšič za MMC

Izogibam se uporabnikom, ki niso fizične osebe, četudi je med mojimi prijatelji tudi kakšna ideja, pes, kafič ali iniciativa. Načeloma pa ne zavrnem nikogar.

Matevž Frangež za MMC

Stik z volivci in potencialnimi volivci je vedno pomemben, nova socialna omrežja pa omogočajo, da se takšen stik ohranja.

Milan Zver za MMC

Kakšnega večjega vpliva (na potencialne volivce, op. a.) osebno nisem zasledila. Morda tudi zato, ker FB v stranki DeSUS ni veliko uporabljan.

Silva Savšek za MMC

FB-ja ne uporabljam za pridobivanje novih volivcev, temveč zato, ker želim ljudi informirati o tem, kaj delam in kako opravljam svojo poslansko funkcijo. Kampanja na spletu ima iz leta v leto zanesljivo večji pomen, ne glede na to pa je po našem mnenju še vedno najpomembnejši osebni, neposreden stik z volivci. Multimedijski splet pomeni le dodatno rešitev.

Zmago Jelinčič za MMC

(FB uporabljam, op. a.) predvsem za pletenje socialne mreže, za zabavo, vsekakor, in z ljudmi, ki jih tudi sicer poznam, za komunikacijo. Odgovorim skoraj na vse, kar me kdo vpraša. Vsem prijateljem voščim ob rojstnem dnevu, če so na seznamu.

Aleš Gulič za MMC

Sam ocenjujem, da je FB gotovo tudi eno izmed sredstev obveščanja o prireditvah, mnenjih, stališčih. Zagotovo FB lahko pomeni tudi uporabno komunikacijo s svojimi volivci in simpatzerji , seveda le tistimi, ki so za to dvo- ali večsmerno komunikacijo sami zainteresirani. Gre pa za komunikacijo na mikronivoju, ki omogoča osebnejši stik. Svojega osebnega FB-profila doslej nisem uporabljal za promocijo svojega političnega dela.

Radovan Žerjav za MMC

Med predvolilno kampanjo se je FB izkazal za dobro orodje komunikacije, kjer sem s svojimi prijatelji imel zanimive izmenjave informacij in mnenj. Nima pa širšega vpliva na javnost.

Lojze Peterle za MMC

Uporaba socialnega omrežja Facebook (FB), ki omogoča objavo fotografij, videov, sporočil, idej, vabil ipd. očitno tudi na političnem parketu postaja prej pravilo kot izjema.

Türkov profil upravlja urad
FB-profil ima izdelan celo prvi med slovenskimi politiki - predsednik republike Danilo Türk. Kot so za MMC pojasnili v uradu predsednika, s profilom upravljajo njihovi sodelavci, predsednik pa si ga ogleda občasno. Pri tem se seznanja s sporočili in komentarji uporabnikov oz. t. i. prijateljev. Za zdaj ni zavrnil nobene prošnje za prijateljstvo, tako da podatke na profilu deli s skoraj 5.000 uporabniki. Ker je to zgornja meja, ki jo FB omogoča, na odobritev prijateljstva s predsednikom čaka še množica drugih. Na podporniškem profilu ima Türk registriranih skoraj 3.800 podpornikov. S FB-jem za zdaj nima slabih izkušenj, saj so komentarji »v glavnem pozitivni in dobronamerni«.

Pahor svoj profil zamrznil po imenovanju za premierja
Svoj profil je že imel tudi zdajšnji premier Borut Pahor, a ga je, kot je za našo spletno stran poudaril predstavnik njegovega kabineta, po volitvah v DZ zamrznil. Pahor se je za uporabo FB-ja odločil zgolj za namen predvolilne kampanje. V kabinetu predsednika vlade pri tem opozarjajo, da je na Facebooku ustvarjenih več profilov pod imenom premierja, da pa je bil pravi zgolj eden, ki trenutno »stoji«.

Lukšič znan po zapisu, naj se seja vlade že enkrat konča
Najbolj znan uporabnik Facebooka med politiki je sicer gotovo minister za šolstvo Igor Lukšič. Da je njegovo »udejstvovanje« v tej spletni skupnosti opaženo, priznava tudi sam: »Moja dejavnost na FB-ju je bila vsaj dvakrat opažena tudi v širši javnosti: prvič, ko so mi v času volilne kampanje ukinili dostop do FB-ja in mi ga obnovili na zadnji dan kampanje, in drugič, ko sem med odmorom seje vlade na FB-ju zapisal, da bi bil že čas, da se osemurna seja vlade konča.« Kot je minister pojasnil za MMC, je profil, ki ga sam zdaj uporablja vsak teden, tudi on ustvaril za namen predvolilne kampanje. Za prijatelja potrdi vsakogar, ki ima profil opremljen z imenom in priimkom ter fotografijo in zgleda kot realna oseba oz. dobronamerna skupina.

Frangež FB uporablja tudi preko mobilnika
Kako pa je s FB profili pri drugih politikih? V največji parlamentarni stranki SD so FB-profil med drugimi poleg že omenjena Lukšiča izdelali Patrick Vlačič, Darja Lavtižar Bebler, Breda Pečan, Matevž Frangež ipd. Zadnji je za MMC pojasnil, da je reden uporabnik FB-ja, saj ga preko računalnika ali mobilnega telefona uporablja večkrat na dan. »Delo v DZ-ju je v mojem življenju povzročilo obsežno redukcijo osebnih stikov, saj sem bistveno manj doma - v Mariboru. Zato je FB v prvi vrsti odlično orodje za to, da spremljam, kaj se dogaja v življenju mojih prijateljev in da jim sam sporočam vtise in dogodke iz mojega. Ob tem FB uporabljam tudi za diskusijo o svojih političnih stališčih in zanje dobivam tudi kakovostni feedback. Torej je FB tudi dobro orodje dvostranskega političnega komuniciranja z volivkami in volivci,« navaja Frangež, ki ima čez 1.000 prijateljev.

Iskali smo tudi sogovornika v Zaresu (FB, denimo, uporabljajo minister za gospodarstvo Matej Lahovnik, vodja poslanske skupine Cveta Zalokar Oražem, novi evroposlanec Ivo Vajgl), a ga nismo dobili. Kot zanimivost velja povedati, da prvi mož stranke Gregor Golobič še ni »podlegel« tovrstnemu načinu komuniciranja.


Zver: S FB-jem bom lahko ohranjeval stike
Med uporabniki FB portala so tudi člani SDS-a, med njimi Janez Janša s skoraj 3.000 podporniki, Dragutin Mate z več kot 1.200 prijatelji in drugi. MMC se je pogovarjal s podpredsednikom stranke Milanom Zverom, ki FB uporablja, kolikor mu dopušča čas. Z več kot 1.500 prijatelji komunicira iz političnih in osebnih razlogov, zdaj ko bo poslanec v Evropskem parlamentu, pa bo ta spletna skupnost zanj še pomembnejša, pravi: »Menim, da je oblika komuniciranja preko spleta vse bolj učinkovita oblika komunikacije v sodobnem svetu. Slovenija se uvršča v sam vrh t. i. internetne pismenosti, zato sem mnenja, da se lahko na ta način še bolj približamo ljudem. Komuniciranje preko socialnih omrežij pa je zame v določenih trenutkih prednost, saj lahko le na tak način ohranjam stik z nekaterimi ljudmi.«

Savškova za prijatelja ne potrdi vsakogar
In če Zver načeloma ne zavrne nikogar, ki si želi biti njegov prijatelj, pri čemer politična usmeritev zanj pri tem ne igra vloge, to ne velja za Silvo Savšek iz DeSUS-a, bolj znano kot kandidatko stranke upokojencev za Evropski parlament. Tudi Savškova je med tistimi, ki je profil ustvarila v predvolilni kampanji, da bi povečala svojo prepoznavnost. Do zdaj je na njem objavljala predvsem članke in dogodke, povezane s kampanjo, v prihodnosti pa naj bi ga uporabljala tudi za zabavo. Okoli 120 prijateljev, med njimi sta, denimo, Miša Molk in Ivo Vajgl, na FB-ju obišče vsak dan, večjega vpliva FB-ja na volivce pa ni zaznala, »morda tudi zato, ker FB v DeSUS-u ni veliko uporabljan

Jelinčič z več kot 9.000 podporniki
»FB uporabljam, ker želim (glede na dokaj močno medijsko blokado proti SNS-u) prijatelje, privržence ter tudi vse preostale uporabnike FB-ja (tudi nasprotnike) informirati o tem, kaj delam in kako opravljam svojo poslansko funkcijo,« pravi Zmago Jelinčič, prvak SNS-a. Za MMC je sicer zatrdil, da je, ko gre za volivce, še vedno najpomembnejši neposredni stik, medtem ko multimedijski stik pomeni le dodatno rešitev. Omogoča mu predvsem stik z mladimi in z drugimi, ki jim je FB blizu. Jelinčič ima izdelana dva profila – osebnega in podporniškega. Na osebnem je omejitev 5.000 prijateljev (med njimi so Lado Bizovičar, Mark Žitnik, Danny, Jože Činč, Manca Špik) zapolnil zelo hitro, tako da na potrditev čaka več kot 8.500 ljudi, na podporniški strani pa se je vpisalo že več kot 9.100 uporabnikov. Stran vsebinsko ureja sam, medtem ko mu tehnično plat pomagajo urejati sodelavke. V SNS-u imata svoj FB profil tudi Bogdan Barovič in Srečko Prijatelj.

Gulič: Odgovorim skoraj na vse, kar me kdo vpraša
Janša in Jelinčič pa nista edina strankarska prvaka, ki uporabljata FB. Svojo stran ima namreč tudi prva dama LDS-a Katarina Kresal. V stranki pri tem ni osamljena, na naša vprašanja o FB-ju pa je, denimo, odgovarjal Aleš Gulič. Ta si profila ni ustvaril zaradi potreb predvolilne kampanje kot mnogi drugi politiki, temveč na predlog svoje hčerke, ki ga je pregovorila z argumentom, da je uporaba zabavna. Gulič, ki na FB-portalu preživi pol ure na dan, profil uporablja za komunikacijo s prijatelji, pri čemer odgovori »skoraj na vse, kar me kdo vpraša«. »Vsem prijateljem voščim ob rojstnem dnevu, če so na seznamu,« je dodal. Naštel je že okoli 3.000 prijateljev in okoli 400 podpornikov.


Žerjav na FB-ju ne piše osebnih zadev

FB uporablja še en predsednik stranke. To je Radovan Žerjav (SLS). Kot je povedal za MMC, se v spletno skupnost vključuje pogosto, a ker nima veliko časa, zgolj po nekaj minut naenkrat. Za FB so ga navdušili kolegi, uporablja pa ga predvsem za zabavo, medtem ko svojega političnega dela preko portala še ni veliko promoviral, čeprav verjame, da omogoča uporabno komunikacijo z volivci in privrženci. Žerjav ima čez 550 prijateljev in je med redkimi političnimi sogovorniki, ki je pri njihovem potrjevanju previden, ker »ne moremo vnaprej vedeti, s kakšnimi nameni nas kdo doda za prijatelja«. Prav zato se je zavaroval tudi tako, da na profilu ne objavlja svojih najbolj zasebnih podatkov. Med njegovimi prijatelji najdemo številne politike, denimo Bojana Šrota, nekdanje ministrske kolege, pa tudi druge: Joška Jorasa, Eriko Žnidaršič, Slavka Avsenika, Petra Kozmusa, Mašo Merc … »Za vsakega izmed naštetih sem vesel in ponosen, da sva lahko vsaj v 'virtualnih' stikih tudi prek FB, če nam že vsakdanji življenjski in delovni ritem ne omogoča intenzivnejšega druženja 'v živo'«.

Peterle med prijatelje vzel tudi Vajgla in Kacina
A FB-ja ne uporabljajo le člani parlamentarnih, temveč tudi neparalmentarnih strank. Med njimi, denimo, v NSi-ju. Poleg vodje stranke Ljudmile Novak ga uporablja tudi evroposlanec Lojze Peterle, ki nam je pojasnil, da se je za profil na FB-ju, ki ga vsebinsko upravlja sam, medtem ko mu bližnji pomagajo pri nalaganju slik ali videov, odločil zato, ker rad uporablja moderne komunikacijske metode, »da bi bil čim bližje ljudem«. FB je sicer začel uporabljati iz radovednosti, nato pa je ugotovil, da lahko preko njega o svojem delu in stališčih informira zainteresirano javnost. Peterle ima čez 3.000 prijateljev in skoraj 200 podpornikov. Med prvimi najdemo tudi člane drugih strank, denimo Iva Vajgla (Zares) in Jelka Kacina (LDS).



Na Facebooku uporabniki ustvarjajo tudi politične skupine in iščejo podpornike zanje. Denimo:

- Borut Pahor - razočaranje (121 članov)
- Janez Janša je Fejst Fant (31 članov)
- Janez Janša - Kalimero in PATOLOŠKI IDEOLOG (619 članov)
- Janez Janša naj mi ga potegne ! (12 članov)
- Spoštovani gospod Janez Janša, opravičujem se vam (24 članov)
- Janez Janša ne more biti generalni sekretar Nata! (28 članov)
- Karl Erjavec - legenda slovenske politike (190 članov)
- Zmago Jelinčič je retardiran (332 članov)
- Izbrisani in Katarina Kresal izsiljujejo slovenski narod (3.920 članov)
- Js mam več izkušenj z zunanjo politiko k Katarina Kresal (154 članov)
- Podprimo Interpelacijo Katarine Kresal (353 članov)
- Politik Gregor Golobič ima pravico, da laže!? (61 članov)
- GG odstopi! (91 članov)


SMS je preko FB-ja poiskal celo kandidata za evropske volitve.

Predsednik republike tudi sicer spodbuja uporabo sodobnih internetnih orodij, ki omogočajo boljšo komunikacijo in socialno mreženje ljudem iz različnih krajev v Sloveniji in po svetu.

Urad predsednika Danila Türka za MMC

Moja dejavnost na FB-ju je bila vsaj dvakrat opažena tudi v širši javnosti: prvič, ko so mi v času volilne kampanje ukinili dostop do FB-ja in mi ga obnovili na zadnji dan kampanje, in drugič, ko sem med odmorom seje vlade na FB zapisal, da bi bil že čas, da se osemurna seja vlade konča.

Igor Lukšič za MMC

Izogibam se uporabnikom, ki niso fizične osebe, četudi je med mojimi prijatelji tudi kakšna ideja, pes, kafič ali iniciativa. Načeloma pa ne zavrnem nikogar.

Matevž Frangež za MMC

Stik z volivci in potencialnimi volivci je vedno pomemben, nova socialna omrežja pa omogočajo, da se takšen stik ohranja.

Milan Zver za MMC

Kakšnega večjega vpliva (na potencialne volivce, op. a.) osebno nisem zasledila. Morda tudi zato, ker FB v stranki DeSUS ni veliko uporabljan.

Silva Savšek za MMC

FB-ja ne uporabljam za pridobivanje novih volivcev, temveč zato, ker želim ljudi informirati o tem, kaj delam in kako opravljam svojo poslansko funkcijo. Kampanja na spletu ima iz leta v leto zanesljivo večji pomen, ne glede na to pa je po našem mnenju še vedno najpomembnejši osebni, neposreden stik z volivci. Multimedijski splet pomeni le dodatno rešitev.

Zmago Jelinčič za MMC

(FB uporabljam, op. a.) predvsem za pletenje socialne mreže, za zabavo, vsekakor, in z ljudmi, ki jih tudi sicer poznam, za komunikacijo. Odgovorim skoraj na vse, kar me kdo vpraša. Vsem prijateljem voščim ob rojstnem dnevu, če so na seznamu.

Aleš Gulič za MMC

Sam ocenjujem, da je FB gotovo tudi eno izmed sredstev obveščanja o prireditvah, mnenjih, stališčih. Zagotovo FB lahko pomeni tudi uporabno komunikacijo s svojimi volivci in simpatzerji , seveda le tistimi, ki so za to dvo- ali večsmerno komunikacijo sami zainteresirani. Gre pa za komunikacijo na mikronivoju, ki omogoča osebnejši stik. Svojega osebnega FB-profila doslej nisem uporabljal za promocijo svojega političnega dela.

Radovan Žerjav za MMC

Med predvolilno kampanjo se je FB izkazal za dobro orodje komunikacije, kjer sem s svojimi prijatelji imel zanimive izmenjave informacij in mnenj. Nima pa širšega vpliva na javnost.

Lojze Peterle za MMC