Mars kot ga je leta 1999 posnel vesoljski teleskop Hubble. Foto: Reuters

"Z navdušenjem napovedujem, da sodelujemo s komercialnimi partnerji pri gradnji novih bivališč, ki bodo lahko vzdrževala in prepeljala astronavte na dolgotrajne misije globoko v vesolje," je sporočil Obama.

"Iz teh misij se bomo naučili, kako lahko ljudje živijo daleč stran od Zemlje - kar bomo potrebovali za dolgo potovanje do Marsa," je ameriški predsednik zapisal v prispevku, ki ga je objavila ameriška televizijska mreža CNN.

Kot je dejal Obama, so si postavili jasen cilj v ameriški vesoljski zgodbi, da do leta 2030 na rdeči planet pošljejo ljudi in jih varno pripeljejo nazaj na Zemljo, da nekega dne omogočijo daljše bivanje za ljudi na Zemlji najbližjem planetu.

Obama ni poimensko navedel podjetij, s katerimi naj bi sodelovali pri človeški misiji na Mars. Misijo na Mars že načrtuje kalifornijska družba Space X, ki jo vodi uspešen internetni podjetnik Elon Musk in je že prepeljala tovor na Mednarodno vesoljsko postajo (ISS).

Dolga pot
Razdalja med Zemljo in Marsom se spreminja in po navedbah Ameriške vesoljske agencije Nasa na najbližji točki znaša 56 milijonov kilometrov. Tako kot Zemlja ima tudi Mars letne čase in misija Nase je leta 2012 odkrila razmere, ki so nekoč omogočale življenje mikrobov.

Potovanje do Marsa bi trajalo devet mesecev, odvisno od hitrosti rakete. Kot piše Nasa na svoji spletni strani, bi bilo mogoče ob veliki hitrosti planet doseči tudi v 130 dneh. Glavno vprašanje ostaja, kako zagotoviti dovolj hrane in vode za tako dolgo pot.

Že vse od prihoda v Belo hišo pred osmimi leti Obama napoveduje ameriško misijo na Mars s človeško posadko do leta 2030. V ta namen Nasa razvija močno raketo z imenom Space Launch System (SLS) in kapsulo Orion. Prva izstrelitev SLS-a brez posadke na krovu je predvidena za leto 2018.