Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 21 glasov Ocenite to novico!
Kitajski rover 2020
Računalniško ustvarjena podoba kitajskega roverja 2020 na Marsu. Vidna je podobnost z Žadastim zajcem. Foto: Šinhua
Rover tik pred spustom s pristajalnega modula. Foto: Šinhua
Kitajski rover 2020
Paket na sondi med potjo od Zemlje do Marsa. Tudi ta podoba je računalniško ustvarjena. Foto: Šinhua

Kitajci potrdili: leta 2020 na Mars pošiljajo trodelno odpravo

Ambiciozen vesoljski program Kitajske
25. avgust 2016 ob 20:34
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Kitajska je razkrila načrte za izstrelitev sonde, pristajalnika in robotskega raziskovalnega vozila na Mars. Na rdeči planet ju namerava Kitajska poslati ob koncu leta 2020.

Nosilno raketo bodo julija ali avgusta 2020 izstrelili iz vesoljskega izstrelitvenega centra Venvhang na jugu kitajskega otoka Hajnan, piše kitajska državna tiskovna agencija Šinhua. Izzivi, s katerimi se srečujejo pri načrtovanju misije, so po besedah vodje projekta Džang Rongčjaoja brez primere.

V poročilu so zapisali, da bo potovanje trajalo predvidoma okoli sedem mesecev, potem pa se bo sonda ločila od orbiterja in pristala v bližini ekvatorja na Marsu. Tam se bo rover odpeljal s pristajalnika in raziskoval površino. Rover je sicer težek 200 kilogramov in ima šest koles ter štiri solarne kolektorje. Zasnovan je na lunarnem roverju Žadasti zajec 3. Ta je pred kratkim ugasnil na Luni.

Marsov rover naj bi deloval okoli 90 dni, imel pa naj bi 13 setov opreme, med katerimi sta tudi kamera na daljinsko upravljanje in radar za preučevanje tal, okolja in notranjo strukturo Marsa. Rover bo med drugim iskal sledi vode in ledu.

En neuspešen poskus za Mars

Kitajska je že poskušala z vesoljskimi dejavnostmi, in sicer je leta 2011 na Mars poslala satelit, a je bil poskus neuspešen, ker nosilni raketi ni uspelo priti iz zemeljske orbite. Prvi rover je nato poslala v vesolje leta 2013, ki je kljub tehničnim težavam na začetku deloval dlje, kot je bilo predvideno, ugasnil je namreč šele na začetku tega meseca.

Kopije
Večina vesoljskih dejavnosti, ki jih izvaja Kitajska, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP kopija dejavnosti, ki so jih ZDA in Sovjetska zveza desetletja nazaj že izvedle. ZDA so na Mars poslale že dva roverja, prav tako sta Sovjetska zveza in Evropska vesoljska agencija že izvajali misije na rdečem planetu.

bob
# 25.08.2016 ob 23:04
No pa da vidimo kaj zmorejo Kitajci. Upam, da jim uspe in objavijo kaj zanimivih podatkov in fotografij Rdečega planeta.
# 25.08.2016 ob 21:05
Ja no imajo vso pravico do tega.
Drugače pa, tratenje resurov po nepotrebnem. Če bi Zda objavila vse podatke, ki jih ima te misije zagotovo ne bi bilo. Tako pa..., kaj češ ta svet je še vedno takšen kot pač je in temu je žal tako od kamene dobe naprej!
Mislim, a si lahko sploh zamislimo kaj vse bi se lahko zgodilo če bi svoje resurse združili Zda, Rusija, Kitajska, Japonska, Eu?!
Hja, kaj češ, ta svet je na žalost še tako primitiven navkljub impresivnemu tehnološkemu napredku!
aci7
# 25.08.2016 ob 22:47
Prva kitajska restavracija na Marsu !
Skippy
# 26.08.2016 ob 09:22

Znanstveniki si izmenjajo skoraj vse podatke. Logično pa je, da Američani svoje tehnologije, v katero so vložili na desetine milijard, ne bodo nekomu kar podarili.
jayfkay
# 26.08.2016 ob 13:54
sem si prebral veliko dokumentacije o tem kako na koncu bazena naredit preval/obrat... ne znam ga, ne
Gre se za know-how

Pa prosil bi moderaterja, da zbriše polovico postov pri tej temi
# 26.08.2016 ob 13:52
mb128, se popolnoma strinjam, z vsem, kar si napisal ob 13:44. Vendar pa, dokler bodo na tem svetu države, od teh ene "dobre", druge "hudobne", projektov celotnega človeštva še dolgo ne bo. Postavljanje ograj in žic na meje, ki se jih gremo, k temu cilju prav nič ne pripomorejo.
# 26.08.2016 ob 13:44
Mimogrede Rasta75 a si opazil, da nama je ena oseba začela deliti -?!
Kaj če bi končala z to vsaj zame brezplodno razpravo?!
Jaz pač na to stvar gledam tako da bi bilo vsaj glede vesolja veliko bolje če bi se svet združil ti pa pač zagovarjaš individualizem tudi glede tega. Vsak način ima svoje prednosti in svoje slabosti. Jaz na raziskovanje vesolja gledam kot na projekt celotnega človeštva! Tukaj ni mesta za amerisko, rusko, kitajsko zastavo semle sodi edino zastava UN.
No pa sva prišla do ideologije, ki je zame enak opij za ljudstvo kot religija!
# 26.08.2016 ob 12:37
Ne vem Rasta, ne vem kaj naj ti repliciram na vse to kar si navrgel. Veš, nisem takšen pistoljeros kot si ti oz. kot vsaj tukaj poskušaš dajati vtis da si.
Kakorkoli že, bom ponovil še enkrat. Če bi velike sile združile svoje resurse bi vedeli veliko več in to bi zvedeli v veliko krajšem času kot sedaj.
Še nekaj Rasta. Če se ne motim Nasa tudi pošilja nov rover na Mars ravno takrat ko ga bodo poslali Kitajci. Veš če bi prišlo res do izmenjave vseh podatkov kot trdiš ti bi lahko Nasa oz. Kitajci namesto na Mars poslali sondo na Europo. In zato ker je na tem svetu pač tako kot je je to zame potrata resursov!
P.S.
A je to slučajno maščevanje za Proksimo b?! Veš z tisto repliko takrat nate nisem mislil nič zlonamernega.
Lp
# 26.08.2016 ob 11:22
Eh daj no Rasta, veš kaj ti si informatik in ne jaz torej bi ti velikobolj moral vedeti da za določene stvari na tem svetu ne obstaja nobene www oz. http.
Če pa je slučajno res to kar trdiš pa je ta kitajska misija še večja bedarija kot sem smatral kajti potem jim očitno gre samo za prestiž!
# 26.08.2016 ob 10:41
tronČ "Rofl.
En teden kasneje pa jih bodo razkrinkali,da so nucali posnetke iz filmov kot takrat,ko so uporabili posnetke iz Top Guna.
Verjetno bodo tokrat uporabili posnetke iz Independence Day :D"

A tako, kot so ZDA uporabljale ruske posnetke za prikazovanje svojih uspehov proti IS v Siriji?
# 26.08.2016 ob 10:38
mb128: "... Drugače pa, tratenje resurov po nepotrebnem. Če bi Zda objavila vse podatke, ki jih ima te misije zagotovo ne bi bilo..."

Malo se informiraj, predno blekneš...
08/22/nasa-to-make-all-its-research-available-free-on-the-internet/
pašeresje
# 27.08.2016 ob 00:02
ko bo v Evropi zakuhalo grem živet na Kitajsko
Ori
# 26.08.2016 ob 18:31
Upam, da bomo končno videli naravne barve Marsove površine. Filtri, cenzurirana področja na Marsu, itd, to ne pelje nikamor.
# 26.08.2016 ob 15:17
Ja no Yeah sure razlog je tukaj isti kot pri teh odpravah na Mars. Ljudje ne sodelujemo med seboj, vsaj tako ne kot bi lahko oz. kot bi morali vsaj po moje.
Mimogrede, hvala za info! Tega pa res nisem vedel.
Yeah sure
# 26.08.2016 ob 14:59

# 26.08.2016 ob 13:36
Sicer pa Rasta75 a sedaj pa smo prišli že tako daleč da primerjaš npr. šoferski izpit z znanostjo?! Jejhata jejhata Rasta a si danes vstal z levo nogo al kaj?!
# 26.08.2016 ob 13:33
Ja no Rasta75, kolikor je meni znano je dandanes LHC edini vir za marsikaj. Zakaj torej Rusija ne naredi svojega pa Kitajska pa...?!
# 26.08.2016 ob 13:17
Eh ja, sedaj pa si prišel naprej z neodvisnostjo?! Močan argument Rasta 75 res!
# 26.08.2016 ob 12:13
mb128, pa se ti zavedaš, da vsaka odprava recimo na Mars, s sabo nosi precej drugačne naprave in eksperimente, kot odprave pred njo, da ne omenjam dejstva, da vsaka od njih raziskuje druge predele planeta? Ti resno misliš, da se da izvedeti vse o nekem planetu samo z eno odpravo, z omejenim naborom naprav in eksperimentov? Po tvoji logiki, bi moral tudi tu na Zemlji zadostovati že samo en spust na dno oceana, da bi raziskali in vedeli vse o celotnem dnu vseh Zemeljskih oceanov.
tocco
# 26.08.2016 ob 12:08
Belgija nacrtuje uvoz surovin iz kometov. Predvsem kobalt, silicij, tudi zlahtna nafta ni izkljucena. Imajo start up podjetja ki zaposlujejo programerje, elektrotehne inzenirje za razvoj vesolskega rudarjenja.
keka77
# 26.08.2016 ob 13:19
Pa potem se kako milijardo Kitajcev..
# 26.08.2016 ob 13:10
mb128, tudi odprava na Europo je že v pripravi.
Ko ti bo pa še to jasno, kako znanost in znanstvene raziskave delujejo, ti bo pa tudi jasno, da je taka razdrobljenost zelo pozitivna, saj se edino tako lahko rezultate neodvisno potrdi ali ovrže.
Kekec99
# 26.08.2016 ob 11:34
Če kaj znajo, je to kopiranje.
# 26.08.2016 ob 13:27
mb128, pa ja ne boš, kot Ramus, trdil, da je en sam vir dovolj?
malikaliber
# 26.08.2016 ob 06:04
Važno da smo mi še vedno za luno.
nocoment78
# 26.08.2016 ob 00:35
Velesile nocjo zamujat pri odkrivanju nafte in zemljskih rudnin
tron
# 25.08.2016 ob 22:19
Rofl.
Verjetno bodo tokrat uporabili posnetke iz Independence Day :D
Prismuknjen
# 26.08.2016 ob 09:33
Torej nič novega. Pričakoval bi, da naredijo korak naprej, ne pa, da delajo tisto kar sta Rusija in ZDA že naredili.
Kobalt
# 25.08.2016 ob 21:41
Wow, bravo kitajski znanstveniki.

Živela LR Kitajska, živel vizionar Džintao!