Živimo v svetu interneta, kjer se veliko več mladih odloča za vlogo t.i. influencerja oz. vplivneža. Mnogi na družbenih omrežjih tržijo svoje izdelke ali izdelke drugih proizvajalcev, spet drugi pa s svojimi sledilci delijo podrobnosti iz svojega življenja. Nekateri so širši javnosti precej znani, spet drugi manj. Vsebine, ki jih ponujajo, so lahko zabavnega značaja, lahko pa so tudi zelo uporabne, zlasti takšne, ki vplivajo na pozitivno spremembo vsakdana posameznika ali celo širše družbe in planeta.

Tudi po slednjih vsebinah je v Sloveniji poznana mlada popotnica, fotografinja, psihologinja in kuharica Klara Avsenik Žagar, ki je sprva začela kot t.i. food bloggerka in objavljala kuharske recepte.

Sčasoma pa je začela tudi veliko potovati in se začela ukvarjati še z drugimi rečmi: ,,Takrat je Instagram nekako dobil na prepoznavnosti in sem začela objavljati vsebine o življenjskemu slogu, ki je postajal vse bolj alternativen.''

Klara pravi, da njen prvotni namen ni bil postati vplivnica: ,,Še nekaj časa nazaj je bil ta izraz zelo neprijeten, marsikdo se ni želel tako poimenovati. Že od nekdaj je moja motivacija fotografija. Zaradi tega, ker sem preko fotografije beležila svoje življenje in življenje drugih, in to potem tudi objavljala, je bilo ravno to tisto, kar mi je pomagalo pri tem, da sem pridobila na prepoznavnosti, neko število sledilcev, in od tega lahko kasneje začela tudi do neke mere živet.''

Po Klarinih besedah so slovenski spletni vplivneži zelo kul, zlasti opaža to na platformi TikTok, ki jo v največji meri uporabljajo mlajše generacije: ,,Kar se tiče vpliva, mislim, da je tega vedno več, zlasti, če si pri tem iskren in avtentičen, in svoje platforme ne izkoriščaš zgolj za promocijo ampak deliš tudi uporabne vsebine, ki resnično pomagajo ljudem, potem ti bodo ljudje verjeli tudi, ko boš promoviral kakšen izdelek.''

Največji doseg določene objavljene vsebine je Klara doslej opazila na omrežju TikTok, vendar se je pri tem potrebno zavedati, da platforme zahtevajo drugačen pristop, tako v komunikaciji kot v izbiri vsebin: ,,Instagram se mi zdi še vedno alfa in omega, kjer je moje občinstvo tudi najbolj avtentično, in je s strani mojih sledilcev tudi največ zanimanja. Najbolj tak 'zimzelen' kanal pa je na You Tube-u, saj so tam videi daljšega formata, takšni, ki so še čez več let vedno relevantni, h katerim se ljudje radi vračajo.''

Klara svoje življenje deli na dva dela, na vplivniški in fotografski. V svoji zgodovini objavljanja pravi, da je veliko nihala med slovenščino in angleščino: ,,Angleščino sem uporabljala predvsem takrat, ko sem potovala v tujini, tudi ko sva z možem nekaj časa živela v kombiju. Sem pa se vedno znova vrnila k slovenščini, saj opažam, da se ljudje veliko lažje povežejo z mano, če uporabljam ta jezik, tudi moje vsebine so popolnoma drugače naravnane, če so objavljene v slovenščini.''

Klarina tržna niša velja za dokaj specifično, saj se dotika preprostih trajnostnih načinov življenja: ,,Moje vsebine se dotikajo počasnega življenja, prikazovanje življenja, ki ni mestno življenje, od sprehodov v gozdu, do kurjenja ognja ipd., hkrati pa želim s sledilci deliti svoje izkušnje, nasvete, kako lahko živimo bolj preprosto življenje, ki je hkrati tudi bolj trajnostno, dobro za nas in za naše okolje. Kar se tiče zelenih tem, sem na You Tube kanalu v preteklosti objavila kar nekaj videov. Eden takšnih je bil npr. o tem, da sem trideset dni spremljala koliko odpadkov proizvede gospodinjstvo. Dva videa sem pripravila na temo oblačil iz druge roke, ki sta imela zelo velik doseg, in pa kar nekaj časa sem sodelovala s trgovino Rifuzl, ki je trgovina brez plastične embalaže.''

Pri svojih objavah si Klara v prvi vrsti prizadeva vsebine oblikovati na poučen in zabaven način, pri čemer vedno izhaja iz osebne izkušnje: ,,Zelo poskušam nagovarjati na način, ki ni pridigarski, saj tudi sama nisem popolna in pri tematiki trajnosti delam napake. V prvi vrsti si želim, da imajo videi sproščeno noto, in da podajam informacije iz katerih se lahko marsikdo kaj nauči, kar pa se tiče nagovarjanja nove publike, pa je komunikacija na TikToku, kjer je veliko možnosti za pridobitev novih sledilcev, zelo drugačna. Poleg tega so zelo uporabne kakšne Facebook skupine, ki so običajno zelo specializirane.''

Pri svojem delu Klara najraje sodeluje z nevladnimi organizacijami, društvi in s podjetji s katerimi si deli določene vrednote, zaradi česar ne promovira npr. podjetji, ki se ukvarjajo s hitro modo.

Da imajo njene vsebine velik vpliv na mlade Klara opaža še iz časa, ko je veliko potovala sama: ,,V preteklosti, ko sem veliko potovala sama, sem velikokrat prejela odzive od deklet, da se zdaj za to tudi same opogumljajo. V zdajšnjem obdobju mojega objavljanja vidim vpliv, kar se tiče oblačil iz druge roke, najbolj od vseh trajnostnih tem. Na to to sem že bila povabljena, da predavam na osnovnih šolah, podajam neke informacije, organiziram kakšne okrogle mize z dijaki. Tukaj se je videl neposreden vpliv, zato ker sem tudi samoiniciativno začela o tem govorit in objavljati videe, ki so jih potem določeni ljudje na različnih položajih opazili, kjer sem lahko to znanje delila še naprej.''

Klara Avsenik Žagar, ki je med drugim tudi soavtorica priročnika z naslovom Kako postati digitalni nomad, spada tako med tiste, ki se trudijo z majhnimi vsakdanjimi koraki skrbeti za naš planet. S svojim načinom bivanja tudi kot vplivnica dokazuje, da je življenje po načelih 'zero waste' še kako mogoče in da si lahko pri tem tudi zelo kul.



Lidija Petković, Radio Slovenia International; projekt Euranet Plus – Boljše razumevanje Evrope

Euranet Plus Green Deal: ''Vplivneži tudi kot zgled za trajnostni način življenja''
Foto: EuranetPlus Inside/Shutterstock
Foto: EuranetPlus Inside/Shutterstock