Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

V iskanju sobivanja na slovenskih cestah

21.10.2015

Bi kupili električni avtomobil?

Največji prometni problem v Evropi so namreč pešci, kolesarji in motoristi.

Prihajajo novi in novi – začnimo z največjim. Pripeljal se je novi Fiatov Doblo, in sicer v potniški različici. Avtomobil je postal pravi družinski prevoznik, uporaben, udoben in praktičen. Nekateri so mu do zdaj očitali nekoliko robato in ne pretirano privlačno podobo, zdaj je doblo tudi v tem pogledu doživel prijetno spremembo. Notranjost avtomobila so po videzu in kakovosti materialov bolj približali običajnim osebnim avtomobilom. Ena od bistvenih prednosti je zdaj prostornost – v krajši doblovi različici je prostora za prtljago za 790 litrov, v 37 cm daljši pa za 1050 litrov. Z odstranjevanjem sedežev (ki jih je lahko tudi sedem) lahko prtljažni prostor naraste celo na 4000 litrov prostornine. V ponudbi je tudi doblo s povišano panoramsko streho – tako se notranja višina poveča na 155 cm. Posebna izvedba z elektronsko zaporo diferenciala na prednjih kolesih pa se imenuje trekking. Šibkejši, 1,4-litrski bencinski motor zmore 70 kilovatov, močnejši, ki ga lahko poganja tudi zemeljski plin, pa 88. Enako zmogljivi sta tudi 1,6-litrski dizelski različici. Najnižja cena za najnovejši doblo četrte generacije: 12.690 evrov.

Novi VW Touran je nekoliko večji, lažji in lahko bi rekli, da je tudi oblikovno bolj privlačen od predhodnika. Daljša je medosna razdalja, kar pomeni več prostora v notranjosti. Touran s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino kar 743 litrov. Novost so recimo prilagodljivi vodoravno zložljivi sedeži s sistemom Fold Flat v pet- ali sedemsedežni izvedbi vozila. Ob kopici inovativnih dodatkov, ki zagotavljajo večjo varnost in boljšo povezljivost, je treba opozoriti na pogonske agregate – dva turbobencinska (1,2 in 1,4 TSI) in 1,6- in dvolitrski turbodizel – vsi ustrezajo novemu evropskemu okoljskemu standardu EU 6. Cene novega tourana se v primerjavi s predhodnikom niso spremenile – gredo od 21.500 evrov navzgor. Glede na to, da so v predprodajnem obdobju v zadnjih dveh mesecih sklenili že 145 prodajnih pogodb, kaže, da zadnji dogodki v zvezi z nepravilnim delovanjem turbodizelskih motorjev pri Volkswagnu ne vplivajo na zmanjšanje prodaje. Povejmo še, da so prejšnjo generacijo tourana izdelovali od leta 2002 in ga naredili v približno dva milijona primerkih – pri nas so jih prodali skoraj 6.600. Načrtujejo, da bi jih lahko v prihodnjem letu prodali vsaj 800.

Naslednji, ki se je v minulih dneh v novi podobi predstavil kupcem, pa je eden tistih, ki bolj redko zapeljejo v slovenske garaže – novi Jaguar XF. Z novimi tehnologijami in več leska so ga precej približali prestižnemu modelu XJ in obenem oddaljili od manjšega XE. Čeprav je za kakšen milimeter krajši od predhodnika, je zaradi podaljšane medosne razdalje prostornejši, zaradi aluminijaste zgradbe pa tudi bistveno lažji. Pri proizvajalcu zatrjujejo, da so v XF vgradili le najboljše materiale, ne manjkajo napredni asistenčni sistemi ter možnosti povezljivosti z mobilnimi napravami. Kar zadeva vožnjo, XF obljublja veliko – mogoče si je omisliti tudi tehnologijo nastavljive dinamike, ki vozniku omogoča prilagajanje nastavitev blažilnikov, krmiljenja, motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Možen je tudi štirikolesni pogon. Dvolitrski dizel je na voljo s 120 ali 132 kilovati moči, trilitrski zmore 220 kilovatov; bencinski je ali 177-kilovatni dvolitrski ali trilitrski šestvaljnik z 275 kilovati. Če upoštevamo promocijski popust, je najcenejši XF na voljo za nekaj manj kot 37 tisočakov; s to ceno je omenjeni jaguar nedvomno resna grožnja konkurentom: BMW-jevi petici, Audijevi šestici in Mercedesu razreda E; na leto jih načrtujejo prodati vsaj 20.

Land Rover se ni družil z Valom 202 vsaj desetletje in več, zato smo nekoliko iz forme. Range Roverju in Evoqueu se je pred kratkim pridružil še Land Rover Discovery sport. Discovery je sicer legendarno ime in avto je prvi popeljal na brezpotja televizijske ekipe in avanture želje urbane imenitneže. A zadeva, ki stoji pred nami, je daleč od oranžnih, s stopničasto streho ozaljšanih, z vitli in rezervnim kolesom grozečih Discoveryjev iz osemdesetih in devetdesetih. V bistvu je Discovery sport imeniten, a vendarle klasični SUV. Da te toliko časa ni v družbi nekega proizvajalca, ima tudi dobre plati – lahko si iskreno presenečen in začuden. Discovery je predvsem nadvse imeniten avtomobil. Mogočen, a neštorast, eleganten, a ne konservativen, malce spominja na veliko prodajno uspešnico te znamke, a vseeno deluje, kot da mu nekaj blata in vode ne bo ravno škodovalo. Česar pa za evoque recimo ne moremo trditi. Notranjost je prestižna in čista. Jasnost in berljivost instrumentov ter vodenje samodejnega menjalnika s pomočjo velikega gumba le poudarjata ekstravaganco, vse tehnikalije pa so zbrane v naboru elektronskih ukazov, imenovanih Terrain Response. Gre za to, da vnaprej izberemo vozne razmere, v katerih smo se znašli, avtomobil pa nato tako štirikolesni pogon kot še nekatere elemente vozila kar najbolj uskladi z zahtevami podlage. Agregat je odličen 2,2-litrski dizel, ki sorazmerno zajeten avtomobil premika brez vsakršnih težav, oprema in splošna prezenca avtomobila pa sugerirata, da je sicer zmožen voziti tudi med grmovjem, a da to nima nobenega večjega smisla. To stališče je nekje med angleško nonšalantnostjo in angleškim humorjem.

Prejšnji teden je javna Agencija RS za varnost v prometu pripravila letni posvet z občinskimi sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, na njem so predstavili tudi projekt SafetyCube. Glavni cilj projekta je po besedah Georga Yannisa z Nacionalne tehnične univerze v Atenah zelo zahteven: “Določiti je treba specifične rešitve za specifična vprašanja prometne varnosti, da bi tako pomagali vsem, ki odločajo na lokalni, regionalni in nacionalni ravni, sprejeti prave odločitve, podkrepljene s podatki in znanstvenimi raziskavami.”

Izdelali bodo torej seznam učinkovitih prometnovarnostnih ukrepov z obsežno zbirko podatkov, ki naj bi si jo med seboj izmenjevali na evropski ravni. Po besedah Georga Yanissa je Slovenija veliko više od evropskega povprečja in je v minulih letih zaradi sistematičnega dela močno napredovala, kar pa ne pomeni, da ne more še bolj. Največji prometni problem v Evropi so namreč pešci, kolesarji in motoristi. Pomembno je razumeti, da morajo uporabniki cest najti način sobivanja. To ni težko v glavnini mreže, problematična pa so križišča. Tu bi morale lokalne oblasti najti take rešitve, da se kolesarji, pešci in avtomobilisti ustrezno razumejo in se ob koncu dneva spoštujejo. Hkrati morajo tako kolesarji kot pešci in vozniki razumeti, da morajo upočasniti, saj je bolje izgubiti nekaj sekund in dobro pregledati cesto pred prečkanjem kot pa priti v konflikt.


Avtomobilsko prometne minute

865 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

V iskanju sobivanja na slovenskih cestah

21.10.2015

Bi kupili električni avtomobil?

Največji prometni problem v Evropi so namreč pešci, kolesarji in motoristi.

Prihajajo novi in novi – začnimo z največjim. Pripeljal se je novi Fiatov Doblo, in sicer v potniški različici. Avtomobil je postal pravi družinski prevoznik, uporaben, udoben in praktičen. Nekateri so mu do zdaj očitali nekoliko robato in ne pretirano privlačno podobo, zdaj je doblo tudi v tem pogledu doživel prijetno spremembo. Notranjost avtomobila so po videzu in kakovosti materialov bolj približali običajnim osebnim avtomobilom. Ena od bistvenih prednosti je zdaj prostornost – v krajši doblovi različici je prostora za prtljago za 790 litrov, v 37 cm daljši pa za 1050 litrov. Z odstranjevanjem sedežev (ki jih je lahko tudi sedem) lahko prtljažni prostor naraste celo na 4000 litrov prostornine. V ponudbi je tudi doblo s povišano panoramsko streho – tako se notranja višina poveča na 155 cm. Posebna izvedba z elektronsko zaporo diferenciala na prednjih kolesih pa se imenuje trekking. Šibkejši, 1,4-litrski bencinski motor zmore 70 kilovatov, močnejši, ki ga lahko poganja tudi zemeljski plin, pa 88. Enako zmogljivi sta tudi 1,6-litrski dizelski različici. Najnižja cena za najnovejši doblo četrte generacije: 12.690 evrov.

Novi VW Touran je nekoliko večji, lažji in lahko bi rekli, da je tudi oblikovno bolj privlačen od predhodnika. Daljša je medosna razdalja, kar pomeni več prostora v notranjosti. Touran s petimi sedeži ima prtljažnik s prostornino kar 743 litrov. Novost so recimo prilagodljivi vodoravno zložljivi sedeži s sistemom Fold Flat v pet- ali sedemsedežni izvedbi vozila. Ob kopici inovativnih dodatkov, ki zagotavljajo večjo varnost in boljšo povezljivost, je treba opozoriti na pogonske agregate – dva turbobencinska (1,2 in 1,4 TSI) in 1,6- in dvolitrski turbodizel – vsi ustrezajo novemu evropskemu okoljskemu standardu EU 6. Cene novega tourana se v primerjavi s predhodnikom niso spremenile – gredo od 21.500 evrov navzgor. Glede na to, da so v predprodajnem obdobju v zadnjih dveh mesecih sklenili že 145 prodajnih pogodb, kaže, da zadnji dogodki v zvezi z nepravilnim delovanjem turbodizelskih motorjev pri Volkswagnu ne vplivajo na zmanjšanje prodaje. Povejmo še, da so prejšnjo generacijo tourana izdelovali od leta 2002 in ga naredili v približno dva milijona primerkih – pri nas so jih prodali skoraj 6.600. Načrtujejo, da bi jih lahko v prihodnjem letu prodali vsaj 800.

Naslednji, ki se je v minulih dneh v novi podobi predstavil kupcem, pa je eden tistih, ki bolj redko zapeljejo v slovenske garaže – novi Jaguar XF. Z novimi tehnologijami in več leska so ga precej približali prestižnemu modelu XJ in obenem oddaljili od manjšega XE. Čeprav je za kakšen milimeter krajši od predhodnika, je zaradi podaljšane medosne razdalje prostornejši, zaradi aluminijaste zgradbe pa tudi bistveno lažji. Pri proizvajalcu zatrjujejo, da so v XF vgradili le najboljše materiale, ne manjkajo napredni asistenčni sistemi ter možnosti povezljivosti z mobilnimi napravami. Kar zadeva vožnjo, XF obljublja veliko – mogoče si je omisliti tudi tehnologijo nastavljive dinamike, ki vozniku omogoča prilagajanje nastavitev blažilnikov, krmiljenja, motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Možen je tudi štirikolesni pogon. Dvolitrski dizel je na voljo s 120 ali 132 kilovati moči, trilitrski zmore 220 kilovatov; bencinski je ali 177-kilovatni dvolitrski ali trilitrski šestvaljnik z 275 kilovati. Če upoštevamo promocijski popust, je najcenejši XF na voljo za nekaj manj kot 37 tisočakov; s to ceno je omenjeni jaguar nedvomno resna grožnja konkurentom: BMW-jevi petici, Audijevi šestici in Mercedesu razreda E; na leto jih načrtujejo prodati vsaj 20.

Land Rover se ni družil z Valom 202 vsaj desetletje in več, zato smo nekoliko iz forme. Range Roverju in Evoqueu se je pred kratkim pridružil še Land Rover Discovery sport. Discovery je sicer legendarno ime in avto je prvi popeljal na brezpotja televizijske ekipe in avanture želje urbane imenitneže. A zadeva, ki stoji pred nami, je daleč od oranžnih, s stopničasto streho ozaljšanih, z vitli in rezervnim kolesom grozečih Discoveryjev iz osemdesetih in devetdesetih. V bistvu je Discovery sport imeniten, a vendarle klasični SUV. Da te toliko časa ni v družbi nekega proizvajalca, ima tudi dobre plati – lahko si iskreno presenečen in začuden. Discovery je predvsem nadvse imeniten avtomobil. Mogočen, a neštorast, eleganten, a ne konservativen, malce spominja na veliko prodajno uspešnico te znamke, a vseeno deluje, kot da mu nekaj blata in vode ne bo ravno škodovalo. Česar pa za evoque recimo ne moremo trditi. Notranjost je prestižna in čista. Jasnost in berljivost instrumentov ter vodenje samodejnega menjalnika s pomočjo velikega gumba le poudarjata ekstravaganco, vse tehnikalije pa so zbrane v naboru elektronskih ukazov, imenovanih Terrain Response. Gre za to, da vnaprej izberemo vozne razmere, v katerih smo se znašli, avtomobil pa nato tako štirikolesni pogon kot še nekatere elemente vozila kar najbolj uskladi z zahtevami podlage. Agregat je odličen 2,2-litrski dizel, ki sorazmerno zajeten avtomobil premika brez vsakršnih težav, oprema in splošna prezenca avtomobila pa sugerirata, da je sicer zmožen voziti tudi med grmovjem, a da to nima nobenega večjega smisla. To stališče je nekje med angleško nonšalantnostjo in angleškim humorjem.

Prejšnji teden je javna Agencija RS za varnost v prometu pripravila letni posvet z občinskimi sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, na njem so predstavili tudi projekt SafetyCube. Glavni cilj projekta je po besedah Georga Yannisa z Nacionalne tehnične univerze v Atenah zelo zahteven: “Določiti je treba specifične rešitve za specifična vprašanja prometne varnosti, da bi tako pomagali vsem, ki odločajo na lokalni, regionalni in nacionalni ravni, sprejeti prave odločitve, podkrepljene s podatki in znanstvenimi raziskavami.”

Izdelali bodo torej seznam učinkovitih prometnovarnostnih ukrepov z obsežno zbirko podatkov, ki naj bi si jo med seboj izmenjevali na evropski ravni. Po besedah Georga Yanissa je Slovenija veliko više od evropskega povprečja in je v minulih letih zaradi sistematičnega dela močno napredovala, kar pa ne pomeni, da ne more še bolj. Največji prometni problem v Evropi so namreč pešci, kolesarji in motoristi. Pomembno je razumeti, da morajo uporabniki cest najti način sobivanja. To ni težko v glavnini mreže, problematična pa so križišča. Tu bi morale lokalne oblasti najti take rešitve, da se kolesarji, pešci in avtomobilisti ustrezno razumejo in se ob koncu dneva spoštujejo. Hkrati morajo tako kolesarji kot pešci in vozniki razumeti, da morajo upočasniti, saj je bolje izgubiti nekaj sekund in dobro pregledati cesto pred prečkanjem kot pa priti v konflikt.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov