Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Avtomatski preklop luči

25.11.2015

Avtomobilsko prometne novosti z Janezom Martinčičem.

Pametne matrične luči so sestavljene iz 16 ločenih LED svetil, ki se lahko ločeno prilagajajo nasproti vozečim.

Če bi verjeli v hudobne vile, bi lahko še vedno trdili, kako Toyoto spreminjanje Corolle v Auris iz leta 2006 še zmeraj tepe po glavi. Medtem ko je bila Corolla tudi v Evropi prepoznaven avtomobil, se Auris tako po malem muči že z drugo generacijo. Čeprav deli vozilo latinski koren z zlatom, je ob njegovi prvi generaciji bilo več dvignjenih obrvi kot česar koli drugega. Šele v drugi generaciji so se strasti pomirile; te dni, ko tudi na naše ceste vozi pomladitev sredi življenjskega cikla druge generacije, pa se zdi, da je tudi za Aurisa napočil čas dokončne udomačitve pod Alpami.

Prenova je obsežna, avtomobil je dobil dramatično drugačno podobo, izboljšano notranjost, vanj pa so vgradili tudi kvalitetnejše materiale. In kako je vse to videti in čutiti v praksi? Prednji del deluje kar nekoliko avantgardno, z ozko režo hladilnika in pripadajoče ozkimi svetili tudi agresivno. Zadnji del avtomobila pa je precej bolj benigen, kombijevski in družinski. Kljub temu pa gre za avtomobil ostrih robov in jasnih linij, ki jih nova led svetila le še poudarjajo. Notranjost, zgrajena okoli masivne in ne preveč razburljive armaturne plošče pa je ta, ki bo najverjetneje še naprej delila. Nekaterim je pač takšen oblikovalski minimalizem všeč, drugi prisegajo na nekaj več baroka tudi v avtomobilih. Sedi se dobro na vseh sedežih in tudi prtljažnik je v skladu s tem kar pričakujemo od kombi limuzin srednjega razreda. Toyota tradicionalno sodi v vrhove različnih anket o kvaliteti izdelkov, Auris ni izjema, pa čeprav gre za evropski izdelek. Nekoliko se pomudimo le še ob agregatu, ki nas je prevažal nekaj ovinkov. Ob klasičnem naboru motorizacije, Auris s prenovo ponuja povsem nov 1,2 litrski turbo agregat. Do sedaj smo v tem območju poznali klasični 1,3 litrski Toyotin motor, ki ga novi 1,2 litrski prisilno polnjeni vsaj uspešno nadomešča, če ne že povsem presega.

Seveda pa ne smemo izpustiti verjetno najpomembnejše novosti, ki jo je najti v prenovljenem Aurisu in še kateri novih Toyot; O skupku tehnologij “saftey sense” smo že podrobno poročali, danes le opomba, da gre za učinkovite sisteme, ki pa jih človek pri zdravi pameti ne bo šel preizkušati v razmerah vsakdanjega prometa. Med obsežnim testom na poligonu Vransko, pa so se tehnologije zgodnjega zaznavanja ovir, samodejnega zaviranja in prilagajanja hitrosti izkazale kot odlično delujoče.

Dobrih osem let je tega kar so pri Fiatu predstavili novi model 500. Zdaj lahko ugotovimo, da je prodajna uspešnica, saj so jih v tem času prodali več kot milijon in pol. Zdaj se je predstavil prenovljeni (ali kot pravijo pri Fiatu prilagojeni) Fiat 500, se pravi, da so tej novi generaciji iz leta 2007 nekoliko spremenili videz in ji dodali nekatere tehnologije. Opazna je sprememba na prednjih žarometih, spodnje luči podnevi uporabljajo LED tehnologijo, nove so tudi zadnje luči. Prenovili so tudi notranjost, drugačna je armaturna plošča z merilniki, na njej je po novem nameščena tudi prestavna ročica. Na voljo je tudi inovativna instrumentna plošča s 7-palčnim barvnim zaslonom, ki prikazuje vse pomembne informacije. Za zdaj sta v ponudbi dva motorja – bencinski 51 kilovatni 1,2 litrski in pa 1,3 litrski turbodizelski MultiJet s 70 kilovati moči, kasneje bodo ponudbo še razširili. Menjalniki so pet ali šest stopenjski ročni ali robotizirani Dualogic. Avtomobil je na voljo kot limuzina ali kot kabriolet, v serijski opremi Pop ali v bogatejši Lounge, najcenejši 500 pa je na voljo za malenkost manj kot 11 tisoč eurov, kar pomeni, da je ob nekoliko bogatejši opremljenosti za nekaj 100 eurov dražji od predhodnika.

Še enega avtomobila, ki se je v teh dneh pripeljal k nam, ne gre prezreti. Predstavlja se čisto nova oplova Astra – nekaj se jih že razkazuje tudi po naših cestah. Da gre za nov avtomobil, je videti že na pogled, novosti, nekatere prav posebne, pa so očem skrite. Najprej – Astra je bila na dieti, shujšala je za 200 kilogramov – kaj to pomeni, si predstavljate. Če vam Astra na cesti slučajno ne bi bila všeč, pa vas zagotovo ne bo motila – tudi ponoči ne, pa čeprav bo imela prižgane dolge luči. Pametne matrične luči so namreč sestavljene iz 16 ločenih LED svetil, ki se lahko ločeno prilagajajo nasproti vozečim vozilom, tako da vas nova Astra ne bo zaslepila. Na voljo je tudi t.i. Opel Eye, ki združuje več funkcij za večjo varnost: prepoznava prometne znake, meri razdaljo do vozila pred vami in opozarja, če se preveč približate, opozarja tudi na nevarnost trčenja in pri nižjih hitrostih tudi samodejno zavira in pomaga ohranjati vozni pas. Tudi za udobje potnikov so poskrbeli in še na ta način izzvali bolj prestižne, možno si je recimo omisliti prezračevanje in gretje zadnjih sedežev. Opel z novim modelom petvratne Astre nadaljuje tudi z ofenzivo novih agregatov, prostornine od enega do 1,6 litra in moči od 70 do 107 kilovatov – spomladi bodo ponudili še najzmogljivejšo različico s 147 kilovati.

Raziskave kažejo, da kar 95 odstotkov ljudi začne avtomobil izbirati in kupovati na spletu, kar pomeni, da pridejo v prodajni salon že dobro pripravljeni in obveščeni. Ker se je obisk na oplovi strani v zadnjem času močno povečal, to kaže na zanimanje za novo Qstro in prodajalce navdaja z optimizmom. Začetna cena za novo Astro je 13.990 eurov, v prihodnjem letu jih kanijo prodati blizu 1400, večina naj bi bila bolje opremljenih. Še to: karavanski SportsTourer bo na voljo spomladi.


Avtomobilsko prometne minute

865 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Avtomatski preklop luči

25.11.2015

Avtomobilsko prometne novosti z Janezom Martinčičem.

Pametne matrične luči so sestavljene iz 16 ločenih LED svetil, ki se lahko ločeno prilagajajo nasproti vozečim.

Če bi verjeli v hudobne vile, bi lahko še vedno trdili, kako Toyoto spreminjanje Corolle v Auris iz leta 2006 še zmeraj tepe po glavi. Medtem ko je bila Corolla tudi v Evropi prepoznaven avtomobil, se Auris tako po malem muči že z drugo generacijo. Čeprav deli vozilo latinski koren z zlatom, je ob njegovi prvi generaciji bilo več dvignjenih obrvi kot česar koli drugega. Šele v drugi generaciji so se strasti pomirile; te dni, ko tudi na naše ceste vozi pomladitev sredi življenjskega cikla druge generacije, pa se zdi, da je tudi za Aurisa napočil čas dokončne udomačitve pod Alpami.

Prenova je obsežna, avtomobil je dobil dramatično drugačno podobo, izboljšano notranjost, vanj pa so vgradili tudi kvalitetnejše materiale. In kako je vse to videti in čutiti v praksi? Prednji del deluje kar nekoliko avantgardno, z ozko režo hladilnika in pripadajoče ozkimi svetili tudi agresivno. Zadnji del avtomobila pa je precej bolj benigen, kombijevski in družinski. Kljub temu pa gre za avtomobil ostrih robov in jasnih linij, ki jih nova led svetila le še poudarjajo. Notranjost, zgrajena okoli masivne in ne preveč razburljive armaturne plošče pa je ta, ki bo najverjetneje še naprej delila. Nekaterim je pač takšen oblikovalski minimalizem všeč, drugi prisegajo na nekaj več baroka tudi v avtomobilih. Sedi se dobro na vseh sedežih in tudi prtljažnik je v skladu s tem kar pričakujemo od kombi limuzin srednjega razreda. Toyota tradicionalno sodi v vrhove različnih anket o kvaliteti izdelkov, Auris ni izjema, pa čeprav gre za evropski izdelek. Nekoliko se pomudimo le še ob agregatu, ki nas je prevažal nekaj ovinkov. Ob klasičnem naboru motorizacije, Auris s prenovo ponuja povsem nov 1,2 litrski turbo agregat. Do sedaj smo v tem območju poznali klasični 1,3 litrski Toyotin motor, ki ga novi 1,2 litrski prisilno polnjeni vsaj uspešno nadomešča, če ne že povsem presega.

Seveda pa ne smemo izpustiti verjetno najpomembnejše novosti, ki jo je najti v prenovljenem Aurisu in še kateri novih Toyot; O skupku tehnologij “saftey sense” smo že podrobno poročali, danes le opomba, da gre za učinkovite sisteme, ki pa jih človek pri zdravi pameti ne bo šel preizkušati v razmerah vsakdanjega prometa. Med obsežnim testom na poligonu Vransko, pa so se tehnologije zgodnjega zaznavanja ovir, samodejnega zaviranja in prilagajanja hitrosti izkazale kot odlično delujoče.

Dobrih osem let je tega kar so pri Fiatu predstavili novi model 500. Zdaj lahko ugotovimo, da je prodajna uspešnica, saj so jih v tem času prodali več kot milijon in pol. Zdaj se je predstavil prenovljeni (ali kot pravijo pri Fiatu prilagojeni) Fiat 500, se pravi, da so tej novi generaciji iz leta 2007 nekoliko spremenili videz in ji dodali nekatere tehnologije. Opazna je sprememba na prednjih žarometih, spodnje luči podnevi uporabljajo LED tehnologijo, nove so tudi zadnje luči. Prenovili so tudi notranjost, drugačna je armaturna plošča z merilniki, na njej je po novem nameščena tudi prestavna ročica. Na voljo je tudi inovativna instrumentna plošča s 7-palčnim barvnim zaslonom, ki prikazuje vse pomembne informacije. Za zdaj sta v ponudbi dva motorja – bencinski 51 kilovatni 1,2 litrski in pa 1,3 litrski turbodizelski MultiJet s 70 kilovati moči, kasneje bodo ponudbo še razširili. Menjalniki so pet ali šest stopenjski ročni ali robotizirani Dualogic. Avtomobil je na voljo kot limuzina ali kot kabriolet, v serijski opremi Pop ali v bogatejši Lounge, najcenejši 500 pa je na voljo za malenkost manj kot 11 tisoč eurov, kar pomeni, da je ob nekoliko bogatejši opremljenosti za nekaj 100 eurov dražji od predhodnika.

Še enega avtomobila, ki se je v teh dneh pripeljal k nam, ne gre prezreti. Predstavlja se čisto nova oplova Astra – nekaj se jih že razkazuje tudi po naših cestah. Da gre za nov avtomobil, je videti že na pogled, novosti, nekatere prav posebne, pa so očem skrite. Najprej – Astra je bila na dieti, shujšala je za 200 kilogramov – kaj to pomeni, si predstavljate. Če vam Astra na cesti slučajno ne bi bila všeč, pa vas zagotovo ne bo motila – tudi ponoči ne, pa čeprav bo imela prižgane dolge luči. Pametne matrične luči so namreč sestavljene iz 16 ločenih LED svetil, ki se lahko ločeno prilagajajo nasproti vozečim vozilom, tako da vas nova Astra ne bo zaslepila. Na voljo je tudi t.i. Opel Eye, ki združuje več funkcij za večjo varnost: prepoznava prometne znake, meri razdaljo do vozila pred vami in opozarja, če se preveč približate, opozarja tudi na nevarnost trčenja in pri nižjih hitrostih tudi samodejno zavira in pomaga ohranjati vozni pas. Tudi za udobje potnikov so poskrbeli in še na ta način izzvali bolj prestižne, možno si je recimo omisliti prezračevanje in gretje zadnjih sedežev. Opel z novim modelom petvratne Astre nadaljuje tudi z ofenzivo novih agregatov, prostornine od enega do 1,6 litra in moči od 70 do 107 kilovatov – spomladi bodo ponudili še najzmogljivejšo različico s 147 kilovati.

Raziskave kažejo, da kar 95 odstotkov ljudi začne avtomobil izbirati in kupovati na spletu, kar pomeni, da pridejo v prodajni salon že dobro pripravljeni in obveščeni. Ker se je obisk na oplovi strani v zadnjem času močno povečal, to kaže na zanimanje za novo Qstro in prodajalce navdaja z optimizmom. Začetna cena za novo Astro je 13.990 eurov, v prihodnjem letu jih kanijo prodati blizu 1400, večina naj bi bila bolje opremljenih. Še to: karavanski SportsTourer bo na voljo spomladi.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov