Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Avtomobilsko prometna poslanica

30.12.2015

Avtomobilsko prometne novosti z Janezom Martinčičem.

Leto 2015 si je prislužilo naziv »prelomno« na mnogih področjih družbe in avtomobilska industrija, oziroma avtomobilizem, sta zagotovo eno izmed njih. Če smo leta 2014 že govorili o optimizmu in rasti globalnih avtomobilskih trgov, predvsem ameriškega, pa leto 2015 prinaša veliko streznitev. Govorimo seveda o Volkswagnovem škandalu, ki utegne imeti še najmanjši vpliv ravno na povzročitelja. Mnogo bolj globoke (in v tem primeru lahko govorimo o pljuvanju v lastno skledo), bodo posledice škandala na vso avtomobilsko industrijo.

Kar nekaj značilnosti je lahko, ob spremljanju okoljske prevare, pozorni opazovalec zaznal v preteklih nekaj mesecih. Prvič; celo v sami industriji je ogromno privoščljivosti, še več pa je je v široki javnosti. Kot da bi zavedanje, kako je avtomobilska industrija eden temeljev globalnega gospodarskega motorja, povsem izginilo. Z avtomobilizmom, kot najširšim pojmom,  je pač povezanih na milijone služb in privoščljivost, nagajanje ter končno celo absurdne obtožbe niso najbolj primeren način za njihovo ohranitev. Namesto da bi družno poskušali prebroditi krizo, smo tudi v tisku s strganjem korenčka ne le poskušali potopiti giganta iz Wolfsburga, temveč smo še komu drugemu privoščljivo zabijali žeblje v krsto. Vse to pa odgovornosti in ignorance avtomobilskega velikana, kot je VW seveda ne zmanjšuje.

Še posebej skrbi, zdaj ko so preko luže kazen naložili tudi BMW-ju, da ne gre pri vsej šaradi za kreativno obliko konkurenčnega boja, oziroma za nekoliko neortodoksno zaščito ameriških avtomobilov na domačem trgu. Kar pa jim očitno tudi uspeva, saj je bil ameriški trg, po podatkih iz leta 2014 eden redkih, ki se je vrnil na pred-krizno raven; Evropa, pa tudi Rusija in Kitajska, pa se, glede na število prodanih avtomobilov, še vedno borita z repom krize.

In prav kriza je glavni vzrok za nekoliko spremenjene navade potrošnikov, oziroma voznikov. Le ti se odločajo avtomobile voziti dalj časa,  kar pa je spet spremenilo tudi zelo pomemben trg poprodajnih storitev in servisne mreže, ki ji je takšno obnašanje potrošnikov zgolj v korist. Ker imajo veliko večino servisnih mrež tako ali drugače v rokah proizvajalci sami, gre za posrečeno kompenziranje šibkejše prodaje novih vozil.

Če še govorimo o trendih, je tu seveda zimzelena elektrifikacija, do katere pa smo že nekaj let izrazito skeptični in  ne glede na marketinške in PR-napore vsaj v našem uredništvu stojimo na stališču, da je električna usmeritev z današnjo tehnologijo bolj ali manj strel v prazno. Za vsako leto, tako tudi za leto 2016 proizvajalci napovedujejo preboj! V naslednjem letu naj bi ga prinesle revolucionarne baterije s še enkrat večjo kapaciteto, a dokler se med vožnjo z električnim vozilom tresemo celo po Sloveniji, je globalno gledano električni avto še vedno niša za tehnološke navdušence.

Kar pa se je z letom 2015 resnično iz trenda spremenilo v realnost, so asistenčni sistemi, ki so se iz premiumskega razreda spustili do povsem ljudskih avtomobilov. Samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, kamera za vzvratno vožnjo, široka uporaba »start&stop« sistemov, opozorilnik mrtvega kota in podobne koristne malenkosti postajajo vedno bolj del ponudbe že v nekaj višjih paketih opreme avtomobilov srednjega razreda. Pri integriranju teh sistemov v voznikovo okolje sicer še vsi proizvajalci nimajo najbolj srečne roke, a verjamemo, kako se bo to z naslednjimi generacijami spremenilo. Prav zaradi tega vas vabimo, da avtomobilsko prometnim minutam na Valu 202 prisluhnete tudi v letu, ki prihaja.


Avtomobilsko prometne minute

865 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Avtomobilsko prometna poslanica

30.12.2015

Avtomobilsko prometne novosti z Janezom Martinčičem.

Leto 2015 si je prislužilo naziv »prelomno« na mnogih področjih družbe in avtomobilska industrija, oziroma avtomobilizem, sta zagotovo eno izmed njih. Če smo leta 2014 že govorili o optimizmu in rasti globalnih avtomobilskih trgov, predvsem ameriškega, pa leto 2015 prinaša veliko streznitev. Govorimo seveda o Volkswagnovem škandalu, ki utegne imeti še najmanjši vpliv ravno na povzročitelja. Mnogo bolj globoke (in v tem primeru lahko govorimo o pljuvanju v lastno skledo), bodo posledice škandala na vso avtomobilsko industrijo.

Kar nekaj značilnosti je lahko, ob spremljanju okoljske prevare, pozorni opazovalec zaznal v preteklih nekaj mesecih. Prvič; celo v sami industriji je ogromno privoščljivosti, še več pa je je v široki javnosti. Kot da bi zavedanje, kako je avtomobilska industrija eden temeljev globalnega gospodarskega motorja, povsem izginilo. Z avtomobilizmom, kot najširšim pojmom,  je pač povezanih na milijone služb in privoščljivost, nagajanje ter končno celo absurdne obtožbe niso najbolj primeren način za njihovo ohranitev. Namesto da bi družno poskušali prebroditi krizo, smo tudi v tisku s strganjem korenčka ne le poskušali potopiti giganta iz Wolfsburga, temveč smo še komu drugemu privoščljivo zabijali žeblje v krsto. Vse to pa odgovornosti in ignorance avtomobilskega velikana, kot je VW seveda ne zmanjšuje.

Še posebej skrbi, zdaj ko so preko luže kazen naložili tudi BMW-ju, da ne gre pri vsej šaradi za kreativno obliko konkurenčnega boja, oziroma za nekoliko neortodoksno zaščito ameriških avtomobilov na domačem trgu. Kar pa jim očitno tudi uspeva, saj je bil ameriški trg, po podatkih iz leta 2014 eden redkih, ki se je vrnil na pred-krizno raven; Evropa, pa tudi Rusija in Kitajska, pa se, glede na število prodanih avtomobilov, še vedno borita z repom krize.

In prav kriza je glavni vzrok za nekoliko spremenjene navade potrošnikov, oziroma voznikov. Le ti se odločajo avtomobile voziti dalj časa,  kar pa je spet spremenilo tudi zelo pomemben trg poprodajnih storitev in servisne mreže, ki ji je takšno obnašanje potrošnikov zgolj v korist. Ker imajo veliko večino servisnih mrež tako ali drugače v rokah proizvajalci sami, gre za posrečeno kompenziranje šibkejše prodaje novih vozil.

Če še govorimo o trendih, je tu seveda zimzelena elektrifikacija, do katere pa smo že nekaj let izrazito skeptični in  ne glede na marketinške in PR-napore vsaj v našem uredništvu stojimo na stališču, da je električna usmeritev z današnjo tehnologijo bolj ali manj strel v prazno. Za vsako leto, tako tudi za leto 2016 proizvajalci napovedujejo preboj! V naslednjem letu naj bi ga prinesle revolucionarne baterije s še enkrat večjo kapaciteto, a dokler se med vožnjo z električnim vozilom tresemo celo po Sloveniji, je globalno gledano električni avto še vedno niša za tehnološke navdušence.

Kar pa se je z letom 2015 resnično iz trenda spremenilo v realnost, so asistenčni sistemi, ki so se iz premiumskega razreda spustili do povsem ljudskih avtomobilov. Samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, kamera za vzvratno vožnjo, široka uporaba »start&stop« sistemov, opozorilnik mrtvega kota in podobne koristne malenkosti postajajo vedno bolj del ponudbe že v nekaj višjih paketih opreme avtomobilov srednjega razreda. Pri integriranju teh sistemov v voznikovo okolje sicer še vsi proizvajalci nimajo najbolj srečne roke, a verjamemo, kako se bo to z naslednjimi generacijami spremenilo. Prav zaradi tega vas vabimo, da avtomobilsko prometnim minutam na Valu 202 prisluhnete tudi v letu, ki prihaja.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov