Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Hibrid je lahko konkurenčna izbira

05.06.2019

Hibribnih vozil je vedno več, o tem ni nobenega dvoma. Nekateri (recimo Toyota) so prepričani, da je to dandanes najbolj sprejemljiv način pogona. Verjetno vas mnoge zanima, kako se obnašajo, kako je s stroški hibrida v primerjavi z dizlom ali bencinom. Pri sosedih so vzeli pod drobnogled Ford mondeo in naredili natančno primerjavo med vsemi tremi različicami. Ugotovili so, da če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna – s tem seveda, da prodajalec ponudi ugodno nakupno ceno, ki je blizu bencinski različici, tako je bilo v primeru testiranja Fordovega modela mondeo. Če pa uporabnik na leto prevozi recimo povprečno trideset tisoč kilometrov ali celo več, pa je kralj še vedno dizelski model.

Če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna

Hibribnih vozil je vedno več, o tem ni nobenega dvoma. Nekateri (recimo Toyota) so prepričani, da je to dandanes najbolj sprejemljiv način pogona. Verjetno vas mnoge zanima, kako se obnašajo, kako je s stroški hibrida v primerjavi z dizlom ali bencinom. Pri sosedih so vzeli pod drobnogled Ford mondeo in naredili natančno primerjavo med vsemi tremi različicami. Ugotovili so, da če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna – s tem seveda, da prodajalec ponudi ugodno nakupno ceno, ki je blizu bencinski različici, tako je bilo v primeru testiranja Fordovega modela mondeo.  Če pa uporabnik na leto prevozi recimo povprečno trideset tisoč kilometrov ali celo več, pa je kralj še vedno dizelski model.

Če bi pogledali prvo generacijo BMWja X5 izpred 20 let in najnovejšo četrto, bi lahko ugotovili, da je zdaj praktično vse »bolj in več«. Skoraj pet metrov dolgo vozilo je več kot dva metra široko in tudi skoraj 2,2 tone težko, a obenem izjemno lahkotno vodljivo. Zaradi zračnega vzmetenja, ki sicer stane dodatnega tisočaka in pol, je avtomobil tudi udoben in umirjen, če hočete, pa tudi bolj dinamičen, kar omogoča trilitrski 195 kilovatni turbodizel, ki s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom deluje suvereno in uglajeno, za zanesljivo ustavljanje pa poskrbijo elektronske zavore.    Ob splošnem občutku udobja in tudi prestiža bi v široki kabini posebej pohvalili uporaben, velik in jasno viden projekcijski zaslon in tudi pregleden 12,3 palčni osrednji zaslon. Za dostop v 650 litrski prtljažni prostor so ohranili dvojno odpiranje vrat, a je to elektronsko. Testni model je bil opremljen z množico bolj ali manj uporabnih dodatkov, recimo z vrhunskimi sedeži, laserskimi lučmi, strešnim oknom, dodatnim ogrevanjem, pa paketom M sport in še čim, vsega je bilo za približno 40 tisočakov. Posebej je padla v oči kristalno steklena ročica menjalnika (nekaterim bi se verjetno zdela kičasta), od malenkosti, ki pridejo prav, pa izpostavimo ogrevana ali hlajena utora za pijačo spredaj. Vse skupaj (tako opremljen avtomobil na koncu stane 118 tisočakov) pa, priznamo, potem pripelje do tistega skupnega občutka, da je vse »bolj in več«… Samo še zadnja ugotovitev: ob tem, da se novi X5 odlično znajde na avtocesti, se zdaj zdi, da so se Bavarci bolj posvetili tudi možnosti terenske vožnje. Štirikolesni pogon xDrive je tako in tako zraven, ob tem se lahko podvozje dviga in spušča za 8 centimetrov, lahko pa si umislite celo terenski paket »off-road«, ki prinese še dodatne programe in zaščite za vožnjo po brezpotjih.

Še malo k robotom. Ford v sodelovanju s podjetjem Agility Robotics raziskuje nove meje v svetu avtonomne vožnje – in nov način razmišljanja glede dostave. Ljudje vedno raje kupujejo prek spleta in pri dostavi lahko pomaga Digit, robot, ki ni le podoben človeku, ampak tudi hodi podobno in bi lahko poskrbel za zadnje korake dostave s samovozečimi avtomobili – od vozila do praga. Z LiDAR-jem in stereo kamerami opremljeni Digit ima dovolj čutov za navigacijo pri osnovnih scenarijih; če naleti na nepričakovano oviro, pa pošlje sliko vozilu, ki potem skuša najti rešitev.

Najnovejše poizkusno varnostno vozilo Mercedes-Benz je popolnoma avtonomno. V primeru trka se volanski obroč in stopalke umaknejo in tako zmanjšajo možnost poškodb. Varnost otrok so povečali s preventivnim zategovanjem pasov otroških sedežev. Sistem Active Brake Assist zaznava tudi pešce in kolesarje za vogalom, z zasloni pa vozilo mimoidočim sporoča o svojih namerah. Piko na i pa predstavlja robot, ki se v primeru prometne nesreče zapelje iz vozila in postavi varnostni trikotnik.

 


Avtomobilsko prometne minute

862 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Hibrid je lahko konkurenčna izbira

05.06.2019

Hibribnih vozil je vedno več, o tem ni nobenega dvoma. Nekateri (recimo Toyota) so prepričani, da je to dandanes najbolj sprejemljiv način pogona. Verjetno vas mnoge zanima, kako se obnašajo, kako je s stroški hibrida v primerjavi z dizlom ali bencinom. Pri sosedih so vzeli pod drobnogled Ford mondeo in naredili natančno primerjavo med vsemi tremi različicami. Ugotovili so, da če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna – s tem seveda, da prodajalec ponudi ugodno nakupno ceno, ki je blizu bencinski različici, tako je bilo v primeru testiranja Fordovega modela mondeo. Če pa uporabnik na leto prevozi recimo povprečno trideset tisoč kilometrov ali celo več, pa je kralj še vedno dizelski model.

Če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna

Hibribnih vozil je vedno več, o tem ni nobenega dvoma. Nekateri (recimo Toyota) so prepričani, da je to dandanes najbolj sprejemljiv način pogona. Verjetno vas mnoge zanima, kako se obnašajo, kako je s stroški hibrida v primerjavi z dizlom ali bencinom. Pri sosedih so vzeli pod drobnogled Ford mondeo in naredili natančno primerjavo med vsemi tremi različicami. Ugotovili so, da če voznik v petih letih prevozi povprečno do sto tisoč kilometrov – se pravi do dvajset tisoč na leto, je hibridna različica cenovno najbolj ugodna – s tem seveda, da prodajalec ponudi ugodno nakupno ceno, ki je blizu bencinski različici, tako je bilo v primeru testiranja Fordovega modela mondeo.  Če pa uporabnik na leto prevozi recimo povprečno trideset tisoč kilometrov ali celo več, pa je kralj še vedno dizelski model.

Če bi pogledali prvo generacijo BMWja X5 izpred 20 let in najnovejšo četrto, bi lahko ugotovili, da je zdaj praktično vse »bolj in več«. Skoraj pet metrov dolgo vozilo je več kot dva metra široko in tudi skoraj 2,2 tone težko, a obenem izjemno lahkotno vodljivo. Zaradi zračnega vzmetenja, ki sicer stane dodatnega tisočaka in pol, je avtomobil tudi udoben in umirjen, če hočete, pa tudi bolj dinamičen, kar omogoča trilitrski 195 kilovatni turbodizel, ki s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom deluje suvereno in uglajeno, za zanesljivo ustavljanje pa poskrbijo elektronske zavore.    Ob splošnem občutku udobja in tudi prestiža bi v široki kabini posebej pohvalili uporaben, velik in jasno viden projekcijski zaslon in tudi pregleden 12,3 palčni osrednji zaslon. Za dostop v 650 litrski prtljažni prostor so ohranili dvojno odpiranje vrat, a je to elektronsko. Testni model je bil opremljen z množico bolj ali manj uporabnih dodatkov, recimo z vrhunskimi sedeži, laserskimi lučmi, strešnim oknom, dodatnim ogrevanjem, pa paketom M sport in še čim, vsega je bilo za približno 40 tisočakov. Posebej je padla v oči kristalno steklena ročica menjalnika (nekaterim bi se verjetno zdela kičasta), od malenkosti, ki pridejo prav, pa izpostavimo ogrevana ali hlajena utora za pijačo spredaj. Vse skupaj (tako opremljen avtomobil na koncu stane 118 tisočakov) pa, priznamo, potem pripelje do tistega skupnega občutka, da je vse »bolj in več«… Samo še zadnja ugotovitev: ob tem, da se novi X5 odlično znajde na avtocesti, se zdaj zdi, da so se Bavarci bolj posvetili tudi možnosti terenske vožnje. Štirikolesni pogon xDrive je tako in tako zraven, ob tem se lahko podvozje dviga in spušča za 8 centimetrov, lahko pa si umislite celo terenski paket »off-road«, ki prinese še dodatne programe in zaščite za vožnjo po brezpotjih.

Še malo k robotom. Ford v sodelovanju s podjetjem Agility Robotics raziskuje nove meje v svetu avtonomne vožnje – in nov način razmišljanja glede dostave. Ljudje vedno raje kupujejo prek spleta in pri dostavi lahko pomaga Digit, robot, ki ni le podoben človeku, ampak tudi hodi podobno in bi lahko poskrbel za zadnje korake dostave s samovozečimi avtomobili – od vozila do praga. Z LiDAR-jem in stereo kamerami opremljeni Digit ima dovolj čutov za navigacijo pri osnovnih scenarijih; če naleti na nepričakovano oviro, pa pošlje sliko vozilu, ki potem skuša najti rešitev.

Najnovejše poizkusno varnostno vozilo Mercedes-Benz je popolnoma avtonomno. V primeru trka se volanski obroč in stopalke umaknejo in tako zmanjšajo možnost poškodb. Varnost otrok so povečali s preventivnim zategovanjem pasov otroških sedežev. Sistem Active Brake Assist zaznava tudi pešce in kolesarje za vogalom, z zasloni pa vozilo mimoidočim sporoča o svojih namerah. Piko na i pa predstavlja robot, ki se v primeru prometne nesreče zapelje iz vozila in postavi varnostni trikotnik.

 


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov