Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Priprave na maturitetni esej

01.04.2020

Kako naj se maturanti doma pripravijo na maturitetni esej? Kako naj obdelajo tista Cankarjeva dela, ki jih v šoli niso? In kaj je značino za pisanje našega največjega pisatelja?

Kako se doma pripravljati na maturitetni esej? Konkretni napotki in zanimiva izhodišča dijakov in strokovnjakov

Ker z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport še ni prišla informacija o tem, da letos mature ne bo mogoče izpeljati, vam bomo tudi na Prvem maturantom poskusili čim bolj priskočiti na pomoč in jim v prihodnjih tednih v poslušanje ponudili različne vsebine, ki smo jih naslovili Prvi na maturi. Marec in april sta, kar zadeva maturo, ključna predvsem za priprave na maturitetni esej, zato bomo pogledali, kako se maturanti za ta prvi del splošne mature pripravljate doma.

Profesorico slovenščine na Gimnaziji Poljane Katarino Torkar Papež smo prosili, da vam da nekaj nasvetov o tem, kako lahko zdaj doma na daljavo poteka priprava, dr. Primoža Viteza s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani pa, da oriše čas, v katerem je Ivan Cankar ustvarjal in deloval. Tematski sklop letošnjega maturitetnega eseja je namreč V svetu Cankarjeve dramatike, obvezna besedila pa so 4 Cankarjeva dela: Za narodov blagor, Kralj na Betajnovi, Pohujšanje v dolini šentflorjanski in Hlapci. Kako potekajo priprave na daljavo, kaj maturanti še lahko naredijo v prihodnjih dneh, kako naj obdelajo delo, ki jih je mogoče še ostalo, kje naj iščejo skupne  točke in razlike med deli? V kakšnem obdobju in okolju je deloval Cankar in kakšen je bil njegov moralno-etični nazor?

Katarina Torkar Papež tistim, ki se še niso poglobili v katero izmed del, svetuje, da knjigo še enkrat preberejo počasi, si zraven pišejo opombe, označujejo pomembne misli, lahko tudi nerazumljive dele, ali pa dele, ki jih spominjajo na idejo, ki so jo zasledili že v katerem drugem Cankarjevem delu. Ta spoznanja ali vprašanja je smiselno deliti z učitelji, saj morajo pri tem mladi paziti tudi na jezikovno ustreznost, pravi profesorica na Gimnaziji Poljane. In dodaja:

“Zelo pametno je napisati tudi predstavitve vseh glavnih likov dram. Se pravi, opisati njihovo zunanjost, način življenja, povzeti življenjsko zgodbo in označiti značaj – osebnost, odnos do sebe, do drugega, življenjski nazor, čustva. Hkrati je vredno še posebej izpisati samo oznako osebe. Namreč, brez predstavitev ali oznak oseb ni mature.” 

Pri tem si lahko mladi pomagajo z razpredelnico, saj je likov in dogodkov v vseh štirih dramah veliko. Vanjo si lahko zapišejo tudi primere različnih literarnih prvin in estetskih sredstev, ki jih Cankar spretno vključuje v svoja dela in z njimi ustvarja komičnost besedila in poudarja svoje kritično naravnano pisanje. Katarina Torkar Papež je v oddaji navedla primere iz satirične drame Hlapci.

Estetska sredstva v Hlapcih:

  • satira (posmehljiva, zabavljiva, grenka kritika, ki izhaja iz idealne predstave o svetu): obnašanje učiteljev pred volitvami ali po njih (čiščenje knjižnice pove, kako družba gleda na umetnika in umetnost – le skozi idejno in politično optiko, ne pa skozi estetsko)
  • ironija (posmeh v videzom resnosti, ki uporablja nasprotni pomen namesto pravega in tako doseže močnejši učinek kot neposredno norčevanje): Primer so besede učiteljice Geni, ki na isto ravnino postavlja duhovno prizadevanje in materialne dobrine: “Nazadnjaštvo je dobro, naprednjaštvo je dobro, najboljše pa so pečene piške.” ali “Meni je prav. Spokorimo se. Kupila sem si paternošter.”
  • sarkazem (ko v ironiji začneta prevladovati kritičnost in napadalnost, smeh pa izginja): Jerman je najprej ironičen, ko pove resnico o učiteljevi raztrgani suknji in volitvah, v sarkazem pa preide, ko označi ostanek slovenskega naroda po protireformaciji kot smrdljivo drhal in ko na zborovanju pokaže na gorečnost hlapčevskega duha. Drugi priemr sarkazma: nastopi sovražni žensk.
  • karikatura (sredstvo pretiravanja in s tem smešenja dramske osebe): skoraj vsi učitelji v Hlapcih so karikirani, že njihova imena povedo veliko. Na primer transformacija Minke – njen izgled pred in po volitvah, njeni moralni in vzneseni govori pa ostanejo enaki, le da so pred volitvami usmerjeni proti “črnim srajcam”, po volitvah pa proti Jermanu.
  • groteska (popačena slika realnosti, kaže se skozi nenavadne, sprevržene like, ki so hkrati smešni in grozljivi, groteska zbuja občutke nemoči, nereda, nesmisla): pijani Pisek, ki sramoti Jermana, in nori Nace.

 


Gymnasium

823 epizod


V oddaji Gymnasium predstavljamo srednješolce, ki poleg rednih šolskih obveznosti presenečajo z ustvarjalnostjo in izvirnostjo ter sodelujejo v različnih projektih. Ker je Gymnasium "obvezna smer za mlade", v oddaji komentiramo tudi aktualno problematiko, ki zadeva dijake.

Priprave na maturitetni esej

01.04.2020

Kako naj se maturanti doma pripravijo na maturitetni esej? Kako naj obdelajo tista Cankarjeva dela, ki jih v šoli niso? In kaj je značino za pisanje našega največjega pisatelja?

Kako se doma pripravljati na maturitetni esej? Konkretni napotki in zanimiva izhodišča dijakov in strokovnjakov

Ker z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport še ni prišla informacija o tem, da letos mature ne bo mogoče izpeljati, vam bomo tudi na Prvem maturantom poskusili čim bolj priskočiti na pomoč in jim v prihodnjih tednih v poslušanje ponudili različne vsebine, ki smo jih naslovili Prvi na maturi. Marec in april sta, kar zadeva maturo, ključna predvsem za priprave na maturitetni esej, zato bomo pogledali, kako se maturanti za ta prvi del splošne mature pripravljate doma.

Profesorico slovenščine na Gimnaziji Poljane Katarino Torkar Papež smo prosili, da vam da nekaj nasvetov o tem, kako lahko zdaj doma na daljavo poteka priprava, dr. Primoža Viteza s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani pa, da oriše čas, v katerem je Ivan Cankar ustvarjal in deloval. Tematski sklop letošnjega maturitetnega eseja je namreč V svetu Cankarjeve dramatike, obvezna besedila pa so 4 Cankarjeva dela: Za narodov blagor, Kralj na Betajnovi, Pohujšanje v dolini šentflorjanski in Hlapci. Kako potekajo priprave na daljavo, kaj maturanti še lahko naredijo v prihodnjih dneh, kako naj obdelajo delo, ki jih je mogoče še ostalo, kje naj iščejo skupne  točke in razlike med deli? V kakšnem obdobju in okolju je deloval Cankar in kakšen je bil njegov moralno-etični nazor?

Katarina Torkar Papež tistim, ki se še niso poglobili v katero izmed del, svetuje, da knjigo še enkrat preberejo počasi, si zraven pišejo opombe, označujejo pomembne misli, lahko tudi nerazumljive dele, ali pa dele, ki jih spominjajo na idejo, ki so jo zasledili že v katerem drugem Cankarjevem delu. Ta spoznanja ali vprašanja je smiselno deliti z učitelji, saj morajo pri tem mladi paziti tudi na jezikovno ustreznost, pravi profesorica na Gimnaziji Poljane. In dodaja:

“Zelo pametno je napisati tudi predstavitve vseh glavnih likov dram. Se pravi, opisati njihovo zunanjost, način življenja, povzeti življenjsko zgodbo in označiti značaj – osebnost, odnos do sebe, do drugega, življenjski nazor, čustva. Hkrati je vredno še posebej izpisati samo oznako osebe. Namreč, brez predstavitev ali oznak oseb ni mature.” 

Pri tem si lahko mladi pomagajo z razpredelnico, saj je likov in dogodkov v vseh štirih dramah veliko. Vanjo si lahko zapišejo tudi primere različnih literarnih prvin in estetskih sredstev, ki jih Cankar spretno vključuje v svoja dela in z njimi ustvarja komičnost besedila in poudarja svoje kritično naravnano pisanje. Katarina Torkar Papež je v oddaji navedla primere iz satirične drame Hlapci.

Estetska sredstva v Hlapcih:

  • satira (posmehljiva, zabavljiva, grenka kritika, ki izhaja iz idealne predstave o svetu): obnašanje učiteljev pred volitvami ali po njih (čiščenje knjižnice pove, kako družba gleda na umetnika in umetnost – le skozi idejno in politično optiko, ne pa skozi estetsko)
  • ironija (posmeh v videzom resnosti, ki uporablja nasprotni pomen namesto pravega in tako doseže močnejši učinek kot neposredno norčevanje): Primer so besede učiteljice Geni, ki na isto ravnino postavlja duhovno prizadevanje in materialne dobrine: “Nazadnjaštvo je dobro, naprednjaštvo je dobro, najboljše pa so pečene piške.” ali “Meni je prav. Spokorimo se. Kupila sem si paternošter.”
  • sarkazem (ko v ironiji začneta prevladovati kritičnost in napadalnost, smeh pa izginja): Jerman je najprej ironičen, ko pove resnico o učiteljevi raztrgani suknji in volitvah, v sarkazem pa preide, ko označi ostanek slovenskega naroda po protireformaciji kot smrdljivo drhal in ko na zborovanju pokaže na gorečnost hlapčevskega duha. Drugi priemr sarkazma: nastopi sovražni žensk.
  • karikatura (sredstvo pretiravanja in s tem smešenja dramske osebe): skoraj vsi učitelji v Hlapcih so karikirani, že njihova imena povedo veliko. Na primer transformacija Minke – njen izgled pred in po volitvah, njeni moralni in vzneseni govori pa ostanejo enaki, le da so pred volitvami usmerjeni proti “črnim srajcam”, po volitvah pa proti Jermanu.
  • groteska (popačena slika realnosti, kaže se skozi nenavadne, sprevržene like, ki so hkrati smešni in grozljivi, groteska zbuja občutke nemoči, nereda, nesmisla): pijani Pisek, ki sramoti Jermana, in nori Nace.

 


18.09.2024

35. Evropsko tekmovanje za mlade znanstvenike

Tokrat so nam družbo delale mlade znanstvenice in mladi znanstveniki, ki so se udeležili 35. Evropskega tekmovanja mladih znanstvenikov. Oddaja je nastala kar na Poljskem, natančneje v Katowicah, kjer je med 9. in 14. septembrom tekmovalo kar 146 posameznikov iz 37 držav, slovenske barve pa je zastopalo šest tekmovalcev, ki smo jih spoznali v oddaji Gymnasium.


11.09.2024

Slovenski dijaki odlični na različnih olimpijadah znanja

Z nami so bili mladi, ki so tekmovali na olimpijadah znanja in dosegli odlične rezultate. Letos so tako odpotovali na evropsko fizikalno olimpijado, mednarodno olimpijado iz astronomije in astrofizike, mednarodno ekonomsko, evropsko dekliško matematično, mednarodno matematično in mednarodno lingvistično olimpijado, in nekateri izmed gostov ne le na eno od teh tekmovanj, temveč so v tem poletju sodelovali na več olimpijadah, izkušnje pa imajo tudi s preteklih. Kako so se uvrstili v državno ekipo, kako so potekale priprave in kako sama tekmovanja, ki močno presegajo raven srednješolskega znanja, smo izvedeli v pogovoru z gosti. To so bili: Peter Andolšek, udeleženec Evropske fizikalne olimpijade (zlata medalja) in Mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike (zlata medalja in absolutno 1. mesto), Žan Arsov, udeleženec mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike (zlata medalja in absolutno 9. mesto), Špela Gačnik, udeleženka Mednarodne ekonomske olimpijade (srebrna medalja), Benjamin Gašperin, udeleženec Evropske fizikalne olimpijade in Mednarodne ekonomske olimpijade (srebrna medalja), Patricia Kiraly, udeleženka Evropske dekliške matematične olimpijade (bronasta medalja), Mednarodne matematične olimpijade (pohvala), Mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike (pohvala) in Mednarodne lingvistične olimpijade (srebrna medalja) in dr. Jurij Bajc, vodja olimpijske ekipe iz fizike, sicer predavatelj na pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani.


04.09.2024

Ali lahko umetna inteligenca nadomesti tradicionalno učenje matematike?

Tokrat smo gostili idejnega vodjo prvega inštruktorja umetne inteligence za matematiko pri nas – Astra AI ter mlade uporabnike, dijake in študente, ki so z njegovo pomočjo izboljšali svoje znanje in razumevanje tega predmeta. Kakšen je bil ta učni proces in, ali lahko to orodje umetne inteligence na dolgi rok povsem nadomesti tradicionalno učenje oziroma učitelje in inštruktorje? Kam gre razvoj in naša prihodnost v druženju z UI ter kako smo pripravljeni integrirati ta orodja v svoja intimna in profesionalna življenja? Pa tudi o vrednotah, ki so smerokazi naših stremljenj in delovanj. Za odgovore in nova vprašanja, debato, se je voditeljica in avtorica oddaje Liana Buršič družila z Andrejem P. Škrabo, Deanom Dajićem, Galom Grosom, Aljošo Lesjakom in Anžetom Pichlerjem.


28.08.2024

Megla Collective

Naše druženje je bilo glasbeno obarvano. V studiu se nam je pridružil Megla collective, to je glasbena ekipa, ki jo sestavljajo trije člani. S svojim ustvarjanjem raziskujejo svet trap glasbe, v katerega dodajajo tudi elemente drugih žanrov. Pred njimi je izid drugega EP-ja, ki smo ga predstavili v pogovoru . Zavrteli smo tudi nekaj skladb Kolektiva Megla.


21.08.2024

PTIT 2024: Pirati s kamero in roboti, ki igrajo križce in krogce

Ta teden na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani poteka 25. poletni tabor inovativnih tehnologij. 140 osnovno- in srednješolcev se ga udeležuje, ob prijavi pa so lahko izbirali med različnimi delavnicami – od tik tak elektronike, izdelave hrupomera do elektrike v človeškem telesu. Vse so zasnovane tako, da v njih mladi tehnologijo ne le uporabljajo, temveč tudi soustvarjajo. V Gymansiumu smo izvedeli, kako deluje EKG, kako mladi pripravljajo svojo televizijsko oddajo, kako sestavljajo svoje zvočnike in kako lahko roboti igrajo križce in krogce. Z nami so bili udeleženci tabora Izidor, Ema, Mark in Sara ter mentorja Klemen Pečnik in izr. prof. dr. Marko Jankovec, oba s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani.


14.08.2024

Tabor Roverway

Tokratni gostje so se odpravili na evropski dogodek Roverway, ki je namenjen tabornikom in skavtom in se odvija vsaka 3 leta. Letos je bilo geslo odprave “North of the Ordinary,” oziroma "Severno od običajnega," saj se je tabor odvijal na Norveškem in poteka že 7-ič zapored. Sodelovalo je 38 različnih držav in več kot 4300 udeležencev. Potekal je med 22. julijem in 2. avgustom in so zato naši gostje bili še čisto pod svežimi vtisi. Kaj vse so počeli in česa novega so se tam naučili, pa so nam povedali v Gymnasiumu.


06.08.2024

Mepi tabor - Nazaj k naravi

V oddaji Gymnasium so se nam pridružili mladi, ki so poletne dni preživeli na pustolovskem MEPI taboru v Taležu - ta je potekal v organizaciji Javnega zavoda Mladi zmaji in Društva GAHA. Kaj vse so počeli, kako zgodnja so bila jutra, kaj jim je kratilo nočni spanec in zakaj je bil glavni kuhar deležen samih pohval, slišite v posnetku oddaje.


31.07.2024

Plezanje je naš šport in hobi

Gymnasium je bil obarvan s športnim plezanjem. V tem športu so naše predstavnice in predstavniki zelo uspešni, ne le v članski konkurenci, ampak tudi v mladinski. V studiu smo gostili člane Slovenske mladinske reprezentance v športnem plezanju Tino Bobnar, Jako Jakija in Najo Isak. Predstavili so tekmovalno športno plezanje, govorili o tem, kako je na tekmovanjih, ki se jih udeležujejo in kako se nanje pripravljajo, nekaj besed so namenili tudi opisu občutkov ob osvojenih medaljah na tekmovanjih in tudi temu, za koga vse je primeren ta šport. Seveda smo govorili tudi o olimpijskih igrah v Parizu, kjer se bodo s tekmovalnimi smermi že kmalu spoprijeli predstavniki naše članske izbrane vrste.


24.07.2024

25. Študentska delovna brigada ŠOUM - Ljubno ob Savinji

Pridružili smo se 25. Študentski delovni brigadi, ki letos poteka v Ljubnem ob Savinji. Kaj vse počnejo mladi brigadirji in mlade brigadirke, kaj se dogaja na posameznih deloviščih, kako je z vročino, zabavo in jutranjim vstajanjem in kakšna izkušnja je to za študente prostovoljce – vse to v tokratni oddaji Gymnasium.


17.07.2024

Mladi, ki svoj prosti čas namenjajo drugim

V tokratni oddaji Gymnasium, smo se družili z mladimi, ki svoje poletje preživljajo kot animatorji in vzgojitelji na taborih in letovanjih Zveze Anite Ogulin in ZPM, mentorji na digitalnih delavnicah Zavoda 404 in prostovoljci pri Vincencijevi zvezi dobrote v dnevnem centru za brezdomce.


10.07.2024

Poletna šola: pot do uspeha

Preverili smo, kako so mladi preživljali čas na Poletni šoli: pot do uspeha. V Soči so 5 dni pridobivali nova znanja in veščine s področja podjetništva, osebnih financ, umetne inteligence, nastopanja in vodenja skupin, čas pa so imeli tudi za kopanje v reki Soči - če so si upali vanjo. Z Gymnasiumom smo bili torej na terenu v Trenti.


02.07.2024

Hitra moda: Tako kot živimo, tako se tudi oblačimo

Bivamo v času, ko gre vse na hitro. Medtem, ko imamo polna usta trajnosti. In potem se čudimo hitri modi! Kako minljiva, potratna in okolju ter človeku škodljiva da je. In vse to medtem, ko naše omare buhtijo od naših nepremišljenih potrošniških odločitev. Tako kot živimo, tako se tudi oblačimo. Hitro in brez globljega zavedanja o tem, kaj vse z izbiro oblačil sporočamo sebi, o sebi in svetu. V tokratnem Gymnasiumu je voditeljica Liana Buršič gostila študentke in študente oblikovanja tekstilij in oblačil Julijo Čerček, Matica Možino, Tilna Gorenjaka in Roso Angelo Romih za spoznavno debato o tem, zakaj je danes tako težko dobiti klasično krojeno srajco in hlače, ali je svet mode res samo votel in nečimrn ter kako svobodni smo sploh zares pri izbiri oblačil, ali ima vsak človek svoj stil in kaj z njim sporoča, kdo so pravi rokodelci, kaj jenaloga stilistov, tudi o tem, kako svetu kažemo svojo vrednost prek izbire modnih znamk ter zakaj še vedno tako močno sodimo človeka glede na njegove modne izbire. O tem in še več. Prisluhnite nam s klikom na posnetek oddaje.


26.06.2024

Zakaj se mladim podkasti zdijo zanimivi?

Tokrat se bomo v oddaji Gymnasium pogovarjali o podkastih. Podkast je zvočni posnetek, ki ga je lahko vsakdo posluša in si ga ogleda tudi za nazaj. Prvi tovrstni avdio posnetki so se pojavili na prelomu tisočletja, danes pa postajajo spet vedno bolj popularni. V studiu so se nam pridružili ustvarjalci podkastov: Saša Štajner, Laura Barber, Vid Sakač, Jakob Medved, Klara Greblo in Maksim Sinkovič Korošec, ki so nam povedali zakaj se ti mladim zdijo zanimivi in kako jih ustvarjajo.


19.06.2024

Družbeno angažirana fotografija kot kažipot človečnosti

Nocoj je voditeljica Liana Buršič v Gymnasumu gostila mlade fotografe, stare od 20 do 26 let (Patricija Zupanič, Tadej Dolinar, Ajda Justin, Mark Breznik, Tine Bohinc, Tinkara Petrič Milič), ki so bili del prvega mentorskega programa prihajajočega Kranj Foto Festa, našega največjega mednarodnega fotografskega festivala. V oddaji med drugim tudi o tem, kako v času individualizma in hiperpotrošništva razumeti pomen družbeno angažirane fotografske prakse, kje sta meja in mera ter etos, ko fotografiramo ljudi in dogodke ter kaj sploh s fotografskimi podobami želimo sporočiti soljudem in o svetu.


12.06.2024

Idrijski gimnazijci na Reunionu

Dijakinje in dijaki Gimnazije Jurija Vege Idrija imajo za sabo prijetno in zanimivo izkušnjo mednarodne izmenjave z vrstniki iz Reunionu – otoka v Indijskem oceanu. Kaj vse so tam doživeli, kaj so v Sloveniji in Idriji pokazali svojim vrstnikom in kako težko je bilo slovo, smo izvedeli v oddaji Gymnasium.


05.06.2024

Dijakinje SŠOF na otoku La Palma

Gymnasium smo namenili povezovanju med mladimi, ki se izobražujejo na področju umetnosti, a v dveh različnih državah, na dveh različnih šolah. Dijakinje Srednje šole za oblikovanje in fotografijo Ljubljana so konec januarja obiskale otok La Palma in tamkajšnjo šolo za umetnost Escuela de arte Manolo Blahnik, španski dijakinje in dijaki pa so jim aprila obisk vrnili. Udeležbo v izmenjavi, ki je potekala v okviru projekta Erasmus+, so predstavile dijakinje Sara Kosec, Ajda Oražem, Živa Smolej in Tjaša Bovhan in profesorica in koordinatorka Erasmus+ na šoli Aleksandra Ardalič.


29.05.2024

European Youth Event Brežice

V Brežicah je med 23. in 26. majem potekal European Youth Event, ki je združil več kot 200 mladih iz vse Evrope. To je dogodek, na katerem so mladi oblikovali svoje vizije Evrope prihodnosti in imeli možnost, da svoje razmisleke, želje in pričakovanja sporočijo tudi odločevalcem. Možnosti za to so imeli prek različnih delavnic, predavanj in debat. O dogodku in o viziji Evrope prihodnosti smo v oddaji Gymnasium govorili z udeleženci in prostovoljci na EYE-u Brežice, ki je nastal ob podpori in financiranju Evropskega parlamenta organizirala Mreža MaMa, mreža 56 mladinskih centrov, v sodelovanju u ZPTM Brežice, občino Brežice in Mladinskim svetom Slovenije. Vsebina je del projekta I know EU/ Tu EU 2024, ki ga sofinancira Evropska unija.


22.05.2024

Projekt PANG in mladi snovalci uprizoritvenih umetnosti: "Naše telo je tako pametno. Tako hitro ve stvari."

Tokrat smo v Gymnasumu gostili mlade ustvarjalke uprizoritvenih umetnosti, ki jih je združil projekt PANG, saj odgovarja na probleme marginalizacije in družbene neenakosti med mladimi Evropske unije ravno z aktiviranjem v procesu umetniškega ustvarjanja. Za debato o vračanju k občutenja telesa, raziskovanju svojih notranjih svetov, zaupanju v lastno izraznost in povezovanju v skupnost ter skozi umetnost, se je voditeljica oddaje Liana Buršič ozrla h gostjam, mladim plesalkam sodobnega plesa in gledališkim improvizatorkam Naji Milivojević, Maši Macedoni, Lani Kariž Meško, Emi Sirotić, Taji Vodeb Verk in njihovim mentoricam, pedagoginjam in koreografinjam Ani Romih in Urši Strehar Benčina.


15.05.2024

Kako je potekala evropska olimpijada eksperimentalnih znanosti?

Naši gosti so bili dijaki, ki močno obvladajo naravoslovne znanosti, bolj konkretno biologijo, kemijo in fiziko. Udeležili so se namreč Evropske olimpijade eksperimentalnih znanosti, ki je potekala med 7. in 14. aprilom v Luksemburgu, na njej pa je sodelovalo 45 ekip iz 23 evropskih držav. Razdeljeni so bili v dve ekipi, domov pa so prinesli zlato in srebrno medaljo. Kako je potekalo tekmovanje, kakšno znanje zahteva in kaj so doživeli v Luksemburgu? Naši gosti so bili dijaki Tisa Lombar, Izadora Kopač, Maj Bombek, Primož Markovič, Anže Markovič, Luka Filak in mentor dr. Matej Huš.


08.05.2024

Kakšne so vrednote mladih v Sloveniji in Evropi?

V tokratni oddaji smo gostili mlade iz Ekonomske šole Novo mesto, s katerimi smo se pogovarjali o vrednotah mladih. Katere vrednote so potrebne za vse, da smo kot družba uspešnejši? Katere vrednote v družbi, predvsem med mladimi, mladi pogrešajo? Kdo je odgovoren za to, da je v družbi slišan ali po drugi strani tudi preslišan glas mladih? Katere vrednote so glavne v Evropski uniji? Kakšno vlogo imajo mladi pri oblikovanju prihodnosti Evrope? O vsem tem mladi in voditeljica Tadeja Bizilj. Vsebina je del projekta I know EU/ Tu EU 2024, ki ga sofinancira Evropska unija.


Stran 1 od 42
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov