Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Tri mojstrovine v enem večeru! Maurice Ravel deli z nami svojo ljubezen do dunajskega valčka, ki jo najdemo v številnih njegovih delih. Vendar je Schubert tisti, ki tukaj deluje kot pretveza s svojima klavirskima zbirkama Plemeniti valčki in Sentimentalni valčki, od katerih je Ravel vzel naslov, ne da bi ju zares citiral. Ta veličastno orkestrirani vrtinec se konča v nekakšnih sanjah, v katerih se različni motivi razpršijo kot toliko reminiscenc življenja. Sibelius, ki je bil tudi sam violinist, je zapustil Violinski koncert v d-molu velike instrumentalne moči z očarljivimi melodičnimi motivi. Čeprav se je uveljavljal počasi, je danes eden izmed stebrov velikega repertoarja. Dvořák je svojo znamenito simfonijo Iz novega sveta komponiral, ko je bil direktor newyorškega konservatorija. Zanikal je uporabo indijanskih tem, vendar je priznal, da je uporabil “posebnosti glasbe črncev in rdečekožcev z dodajanjem sredstev sodobnega orkestra”. Ta mladi, pisani narod je češkega skladatelja, nostalgičnega po daljni domovini, navdihnil, da je ustvaril delo močne romantike, v kateri prevladujejo živahna čustva.
4 epizod
Iz ponudbe evropske zveze radijskih postaj izbiramo najaktualnejše posnetke simfoničnih koncertov najimenitnejših orkestrov, solistov in dirigentov s prizorišč po celem svetu.
Tri mojstrovine v enem večeru! Maurice Ravel deli z nami svojo ljubezen do dunajskega valčka, ki jo najdemo v številnih njegovih delih. Vendar je Schubert tisti, ki tukaj deluje kot pretveza s svojima klavirskima zbirkama Plemeniti valčki in Sentimentalni valčki, od katerih je Ravel vzel naslov, ne da bi ju zares citiral. Ta veličastno orkestrirani vrtinec se konča v nekakšnih sanjah, v katerih se različni motivi razpršijo kot toliko reminiscenc življenja. Sibelius, ki je bil tudi sam violinist, je zapustil Violinski koncert v d-molu velike instrumentalne moči z očarljivimi melodičnimi motivi. Čeprav se je uveljavljal počasi, je danes eden izmed stebrov velikega repertoarja. Dvořák je svojo znamenito simfonijo Iz novega sveta komponiral, ko je bil direktor newyorškega konservatorija. Zanikal je uporabo indijanskih tem, vendar je priznal, da je uporabil “posebnosti glasbe črncev in rdečekožcev z dodajanjem sredstev sodobnega orkestra”. Ta mladi, pisani narod je češkega skladatelja, nostalgičnega po daljni domovini, navdihnil, da je ustvaril delo močne romantike, v kateri prevladujejo živahna čustva.
Če pogledamo repertoar 43-letnega francoskega pianista Bertranda Chamayouja, lahko vidimo naklonjenost mistični strani literature od Franza Liszta do Olivierja Messiaena. To velja tudi za Aleksandra Skrjabina, ki ga je izbral za svoj prvi nastop s simfoničnim orkestrom Zahodnonemškega radia iz Kölna 24. maja v Kölnski filharmoniji. Njegov klavirski koncert v fis-molu je nastal pred znamenitimi deli, za katera je značilna žareča religiozno-okultna evforija, toda s svojim vznesenim sopostavljanjem najrazličnejših razpoloženj kaže daleč v prihodnost. Šostakovičeva Osma simfonija je silno ekspresivna in večplastna. Ta simfonična mojstrovina, dokončana leta 1943, odseva brutalnost vojne in človeško žalost. In na začetku programa stoji kompozicija Na pomladno juto Lili Boulanger.
Orkester Državna kapela iz Dresdna je 2. septembra na koncertu v operni hiši Semperoper v Dresdnu vodil dirigent Daniele Gatti in izvedel skladbo Ozarjena noč, op. 4, verzijo za godalni orkester Arnolda Schönberga, in Simfonijo št. 1 v D-duru, »Titan«, Gustava Mahlerja.
Sir Simon Rattle je 3. septembra debitiral kot novi šef dirigent Simfoničnega orkestra Bavarskega radia in naslednik Marissa Jansonsa na Berlinskem glasbenem festivalu s programom, ki džezovsko obravnava Bacha s Paulom Hindemithom, izvaja temnopolte pesnike »harlemske renesanse« skupaj z Alexandrom Zemlinskim in se konča v virtuoznem pohodu proti tragediji z Gustavom Mahlerjem.
Eksplozivna energija in šarm sta bila združena na koncertu Simfoničnega orkestra Švedskega radia, solistke pianistke Yuje Wang in dirigenta Ese-Pekke Salonena, ki so 26. avgusta nastopili v dvorani Berwald v Stockholmu na festivalu Baltsko morje. Začeli so z modernističnim Capricciem za klavir in orkester Igorja Stravinskega, ki vsakogar spravi v dobro voljo. Na programu sta bila tudi skladba Svetloba in gravitacija Kaije Saariaho ter mladosten in virtuozen Prvi klavirski koncert Sergeja Prokofjeva. Sibeliusova orkestralna zgodba o lahkomiselnem ženskarju Lemminkäinenu, znanem iz finske mitologije, odseva protagonistovo osebnost: igriv, zaljubljen in neustavljivo živahen, čeprav je v čudovito mračnem tretjem stavku, Labodu iz Tuonele, mogoče zaznati mero temačnosti, ki je značilna za Sibeliusa.
Neveljaven email naslov