Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Christian Baudis

17.02.2015

“Če želite obstati v prodajnem svetu, morate biti digitalni,” pravi Christian Baudis, digitalni ekspert in podjetnik ter nekdanji direktor Googla Nemčija. Če ste analogni prodajalci, je zdaj še zadnji čas za digitalizacijo. In da tukaj ne gre za špekulacije, dokazuje lanska prodaja pametnih telefonov. Prodanih je bilo 1,5 milijarde, kar je več kot je bilo prodanih osebnih računalnikov v zadnjih 37 letih. Če vas ta podatek ne spodbudi k spremembi razmišljanja, pa vas bodo k temu morda spodbudile Poslovne krivulje.

"Digitalizacija je na začetku, zato bomo v prihodnjih letih občutili številne spremembe v družbi in podjetjih. To bo seveda vplivalo na število delovnih mest, saj jih bo veliko izginilo. Vse pa je odvisno od vaše prilagoditve povsem novemu življenju in družbi."

Digitaliziramo skoraj vse, kar je mogoče digitalizirati. Fotografiramo Zemljo, snemamo ulice, uporabljamo brezpilotna letala za nadzor območij, ne pišemo več pisem, skeniramo knjige. Naš gost oddaje Christian Baudis pa pravi, da bo digitalizacija v prihodnje pomembna predvsem na področju prodaje. Za tiste, ki so zaspali na lovorikah analogne prodaje, se bo ta model sesul – če se že ni.

“Pred desetimi leti so vsi hodili v Radio Shack, saj je bil največji ameriški prodajalec elektronske opreme. A niso se posodobili. Le kdo ne uporablja spleta, ko primerja izdelke različnih trgovin! Oni ga za svojo prodajo niso uporabljali. Lahko vam podam primer: ko ne kupujem na spletu in se dejansko odpravim v trgovino z – denimo – elektronskimi napravami, vidim ljudi, kako fotografirajo izdelke in njihove cene, da jih lahko potem primerjajo s cenami na Amazonu ali v drugih spletnih trgovinah. To je smešno, glavni vodja prodajalne bi moral prepoznati slabe prakse, saj njegov produkt ne more konkurirati s tistim na spletu, vsaj ne, kar se cen tiče. To je svet, v katerem živimo. Radio Shack se ni moderniziral, zato je bankrotiral.”

Če ste uspešno podjetje in želite obstati na trgu, je zdaj zadnji čas, da se lotite digitalizacije svoje ponudbe. Predvsem je pomembno, da najprej spoznate svoje stranke. Prodajalci imate veliko prednost, če zbirate podatke o kupcih prek spleta.

 “Vzemimo primer zavarovalniške družbe! Ta lahko z zbiranjem mojih podatkov zelo individualizira ponudbo prav zame. Ta bo najverjetneje precej bolj poceni kot ponudbe iz običajne prodaje. Vse se vrti okrog tega, kako uporabimo podatke, da lahko oblikujemo optimalno ponudbo za vsakega posameznika.”

Tukaj se lahko vprašamo, ali si želimo, da kako podjetje ve vse o nas. Predvsem nas lahko skrbi varnost naših podatkov. Christian Baudis pa kot dober primer in zgled navaja Amazon, ki je s posameznikom povezan v realnem času in podatke varno shranjuje. Amazon na podlagi vaših že prej izbranih izdelkov natančno ve, kaj vam mora ponuditi. “To je del izboljšave – vsakič ko nakupujem, dodam še več podatkov – to je ključno za Amazon, da razume moje želje. Čez leto dni mi bo najverjetneje ponudil podoben izdelek, saj že pozna moje želje. Ne smemo pa pozabiti individualizacije – spletna stran ti priporoča nakup. Amazon mi ne predlaga nakupa nečesa, kar so drugi kupili, ampak nekaj, kar jaz potrebujem, saj sklepa po mojih prejšnjih nakupih, kaj mi je všeč. To je odlična prodajna praksa in menim, da bi moralo vsako podjetje delovati v tej smeri.”

Christian Baudis

Christian Baudis se je že kot vodja Googla Nemčija naučil številnih strategij. Direktno tam sicer ni prodajal, se je pa veliko ukvarjal z izobraževanjem prodajalcev v dobre tržnike.

“To je bila nekakšna digitalna razlaga o tem, kako delujejo algoritmi oziroma kako deluje Googlov AdWords, da lahko stranka razume, da je oglaševanje na Googlu veliko bolj učinkovito od oglaševanja v nekaterih klasičnih medijev. Moja naloga je bila izobraziti trg o digitalnih priložnostih, ki se ponujajo v prodaji.”

 Po njegovih besedah so številna uspešna podjetja, ki so bila na trgu minulih 50, 100 let, izginila prav zaradi nepodučenosti na tem področju. Cikel inovacij je tako hiter, da morate biti digitalni danes, saj bo čez pet let razmišljanje o tem že prepozno. Vendar ne moremo mimo dejstva, da nam lahko – če bodo namesto nas večino dela opravljali računalniki – grozi tehnološka brezposelnost. “Digitalizacija je na začetku, zato bomo v prihodnjih letih občutili številne spremembe v družbi in podjetjih. To bo seveda vplivalo na število delovnih mest, saj jih bo veliko izginilo. Vse pa je odvisno od našega prilagajanja in kako smo odprti kot posamezniki, da se prilagodimo povsem novemu življenju in družbi. Čim bolj se prilagodite, tem manj je možnosti, da boste izgubili službo.”

 Treba se bo prilagoditi in razmišljati drugače – če ste to že storili, ste se morda vprašali, kako prodreti  na trg, denimo na večji trg v tujini?

 “Če želite priti na trge v ZDA ali Aziji, morate biti odlični v digitalizaciji, saj so ti trgi zelo močni v digitalnem svetu. Če se na te trge podate z analognim produktom in niste Coca-Cola, vam ne bo uspelo. Vaša primerjalna prednost pri širjenju v tujino bo, kako lahko svoj izdelek in svoje storitve postavite na druge trge.”

 Za zagonska podjetja pa vidi prednost predvsem v trgu čez lužo. “Če bi bil zagonsko podjetje z odlično idejo, bi najprej veliko razmišljal o tehnologiji. Kot tako podjetje bi najprej poskusil na trgu ZDA, ker je to res ogromen trg. To je narod, ki zelo rad tvega, in tudi če vam v prvo ne uspe, vam ponudijo še eno možnost. Drugače je v Evropi, kjer ljudje ne marajo poraza. S svojim zagonskim podjetjem bi se zagotovo odpravil v ZDA.”

Pod njegovo taktirko je sicer nastalo nekaj uspešnih zagonskih podjetij. Med njimi sta Tremor Video Europe & El Cartel Media, pred kratkim pa je ustanovil podjetje na področju zelenih tehnologij Vivablu.org.

“Dva izziva bosta ključna za prihodnje generacije. Eden je, kot smo že povedali, digitalizacija, ki spreminja naše obnašanje. Drugi pa je dejstvo, da nam bo zelo kmalu zmanjkalo naravnih virov. Naše podjetje se ukvarja predvsem s podporo zagonskim podjetjem na področju zelenih tehnologij. Digitalizacija je priložnost, da postanejo izdelki zelenih tehnologij zelo učinkoviti.” 

Christian Baudis, nekdanji vodja Googla Nemčija, digitalni strokovnjak in podjetnik, še sklene, da so lahko zelene tehnologije odlične za izhod iz krize. V Sloveniji in po vsej Evropi potrebujemo trajnostno revolucijo, kajti ključ do uspeha ni več v nišnih industrijah, ampak v ozelenitvi celotnega gospodarstva.


Poslovne krivulje

623 epizod


Poslovne krivulje valovijo med povpraševanjem in ponudbo. Od ideje do uspeha je morda ključna prav prava informacija. Zato Poslovne krivulje opozarjajo na priložnosti, nove trge, investicije in razpise.

Christian Baudis

17.02.2015

“Če želite obstati v prodajnem svetu, morate biti digitalni,” pravi Christian Baudis, digitalni ekspert in podjetnik ter nekdanji direktor Googla Nemčija. Če ste analogni prodajalci, je zdaj še zadnji čas za digitalizacijo. In da tukaj ne gre za špekulacije, dokazuje lanska prodaja pametnih telefonov. Prodanih je bilo 1,5 milijarde, kar je več kot je bilo prodanih osebnih računalnikov v zadnjih 37 letih. Če vas ta podatek ne spodbudi k spremembi razmišljanja, pa vas bodo k temu morda spodbudile Poslovne krivulje.

"Digitalizacija je na začetku, zato bomo v prihodnjih letih občutili številne spremembe v družbi in podjetjih. To bo seveda vplivalo na število delovnih mest, saj jih bo veliko izginilo. Vse pa je odvisno od vaše prilagoditve povsem novemu življenju in družbi."

Digitaliziramo skoraj vse, kar je mogoče digitalizirati. Fotografiramo Zemljo, snemamo ulice, uporabljamo brezpilotna letala za nadzor območij, ne pišemo več pisem, skeniramo knjige. Naš gost oddaje Christian Baudis pa pravi, da bo digitalizacija v prihodnje pomembna predvsem na področju prodaje. Za tiste, ki so zaspali na lovorikah analogne prodaje, se bo ta model sesul – če se že ni.

“Pred desetimi leti so vsi hodili v Radio Shack, saj je bil največji ameriški prodajalec elektronske opreme. A niso se posodobili. Le kdo ne uporablja spleta, ko primerja izdelke različnih trgovin! Oni ga za svojo prodajo niso uporabljali. Lahko vam podam primer: ko ne kupujem na spletu in se dejansko odpravim v trgovino z – denimo – elektronskimi napravami, vidim ljudi, kako fotografirajo izdelke in njihove cene, da jih lahko potem primerjajo s cenami na Amazonu ali v drugih spletnih trgovinah. To je smešno, glavni vodja prodajalne bi moral prepoznati slabe prakse, saj njegov produkt ne more konkurirati s tistim na spletu, vsaj ne, kar se cen tiče. To je svet, v katerem živimo. Radio Shack se ni moderniziral, zato je bankrotiral.”

Če ste uspešno podjetje in želite obstati na trgu, je zdaj zadnji čas, da se lotite digitalizacije svoje ponudbe. Predvsem je pomembno, da najprej spoznate svoje stranke. Prodajalci imate veliko prednost, če zbirate podatke o kupcih prek spleta.

 “Vzemimo primer zavarovalniške družbe! Ta lahko z zbiranjem mojih podatkov zelo individualizira ponudbo prav zame. Ta bo najverjetneje precej bolj poceni kot ponudbe iz običajne prodaje. Vse se vrti okrog tega, kako uporabimo podatke, da lahko oblikujemo optimalno ponudbo za vsakega posameznika.”

Tukaj se lahko vprašamo, ali si želimo, da kako podjetje ve vse o nas. Predvsem nas lahko skrbi varnost naših podatkov. Christian Baudis pa kot dober primer in zgled navaja Amazon, ki je s posameznikom povezan v realnem času in podatke varno shranjuje. Amazon na podlagi vaših že prej izbranih izdelkov natančno ve, kaj vam mora ponuditi. “To je del izboljšave – vsakič ko nakupujem, dodam še več podatkov – to je ključno za Amazon, da razume moje želje. Čez leto dni mi bo najverjetneje ponudil podoben izdelek, saj že pozna moje želje. Ne smemo pa pozabiti individualizacije – spletna stran ti priporoča nakup. Amazon mi ne predlaga nakupa nečesa, kar so drugi kupili, ampak nekaj, kar jaz potrebujem, saj sklepa po mojih prejšnjih nakupih, kaj mi je všeč. To je odlična prodajna praksa in menim, da bi moralo vsako podjetje delovati v tej smeri.”

Christian Baudis

Christian Baudis se je že kot vodja Googla Nemčija naučil številnih strategij. Direktno tam sicer ni prodajal, se je pa veliko ukvarjal z izobraževanjem prodajalcev v dobre tržnike.

“To je bila nekakšna digitalna razlaga o tem, kako delujejo algoritmi oziroma kako deluje Googlov AdWords, da lahko stranka razume, da je oglaševanje na Googlu veliko bolj učinkovito od oglaševanja v nekaterih klasičnih medijev. Moja naloga je bila izobraziti trg o digitalnih priložnostih, ki se ponujajo v prodaji.”

 Po njegovih besedah so številna uspešna podjetja, ki so bila na trgu minulih 50, 100 let, izginila prav zaradi nepodučenosti na tem področju. Cikel inovacij je tako hiter, da morate biti digitalni danes, saj bo čez pet let razmišljanje o tem že prepozno. Vendar ne moremo mimo dejstva, da nam lahko – če bodo namesto nas večino dela opravljali računalniki – grozi tehnološka brezposelnost. “Digitalizacija je na začetku, zato bomo v prihodnjih letih občutili številne spremembe v družbi in podjetjih. To bo seveda vplivalo na število delovnih mest, saj jih bo veliko izginilo. Vse pa je odvisno od našega prilagajanja in kako smo odprti kot posamezniki, da se prilagodimo povsem novemu življenju in družbi. Čim bolj se prilagodite, tem manj je možnosti, da boste izgubili službo.”

 Treba se bo prilagoditi in razmišljati drugače – če ste to že storili, ste se morda vprašali, kako prodreti  na trg, denimo na večji trg v tujini?

 “Če želite priti na trge v ZDA ali Aziji, morate biti odlični v digitalizaciji, saj so ti trgi zelo močni v digitalnem svetu. Če se na te trge podate z analognim produktom in niste Coca-Cola, vam ne bo uspelo. Vaša primerjalna prednost pri širjenju v tujino bo, kako lahko svoj izdelek in svoje storitve postavite na druge trge.”

 Za zagonska podjetja pa vidi prednost predvsem v trgu čez lužo. “Če bi bil zagonsko podjetje z odlično idejo, bi najprej veliko razmišljal o tehnologiji. Kot tako podjetje bi najprej poskusil na trgu ZDA, ker je to res ogromen trg. To je narod, ki zelo rad tvega, in tudi če vam v prvo ne uspe, vam ponudijo še eno možnost. Drugače je v Evropi, kjer ljudje ne marajo poraza. S svojim zagonskim podjetjem bi se zagotovo odpravil v ZDA.”

Pod njegovo taktirko je sicer nastalo nekaj uspešnih zagonskih podjetij. Med njimi sta Tremor Video Europe & El Cartel Media, pred kratkim pa je ustanovil podjetje na področju zelenih tehnologij Vivablu.org.

“Dva izziva bosta ključna za prihodnje generacije. Eden je, kot smo že povedali, digitalizacija, ki spreminja naše obnašanje. Drugi pa je dejstvo, da nam bo zelo kmalu zmanjkalo naravnih virov. Naše podjetje se ukvarja predvsem s podporo zagonskim podjetjem na področju zelenih tehnologij. Digitalizacija je priložnost, da postanejo izdelki zelenih tehnologij zelo učinkoviti.” 

Christian Baudis, nekdanji vodja Googla Nemčija, digitalni strokovnjak in podjetnik, še sklene, da so lahko zelene tehnologije odlične za izhod iz krize. V Sloveniji in po vsej Evropi potrebujemo trajnostno revolucijo, kajti ključ do uspeha ni več v nišnih industrijah, ampak v ozelenitvi celotnega gospodarstva.


27.05.2024

Vodenje s posluhom: Romana Girandon

Tretja gostja pete sezone Vodenja s posluhom je Romana Girandon. Že dobro desetletje je predsednica uprave Loterije Slovenije, od lani pa tudi predsednica Združenja evropskih loterij, ki povezuje 70 članic iz 40 držav. V ospredje postavlja vodenje z močjo poslanstva in družbeno odgovornost organizacije, ki jo vodi. Zakaj na loteriji sami sebi pravijo PEZ ekipa? Razmišlja tudi o tem, kako se pripraviti na prevzemanje odgovornosti in pripoveduje o zanimivi poti do prve službe. Oddajo pripravljata strokovni sodelavec, dr. Miha Škerlavaj z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, in Anja Hlača Ferjančič.


21.05.2024

Vodenje s posluhom: Jana Petek

Druga gostja pete sezone Vodenja s posluhom je Jana Petek, nekdanja generalna direktorica Novartisa v Sloveniji, ki že vrsto let zaseda pomembne vodstvene funkcije v farmacevtski industriji. Osrednja tema je vodenje sprememb in izkušnje, ki jih je dobila ob vodenju oddelitve Leka in Novartisa. Jana Petek slikovito pravi: "Avion je bil že v zraku, mi smo ga pa še vedno gradili."


13.05.2024

Vodenje s posluhom: Tom Fux

V prvi epizodi pete sezone gostimo enega najvišje uvrščenih slovenskih menedžerjev v mednarodnih korporacijah Toma Fuxa. Podpredsednik Toyota Motor Europe skrbi za prodajo in marketing, odgovoren je za 53 držav in več kot 40 milijard evrov letnega prometa. Kot pravi, se je navadil živeti v treh ali štirih državah na teden. Razkril je zanimive izzive, s katerimi se sooča v službi in povedal, kako skuša uskladiti delo in prosti čas.


25.03.2024

Vodenje s posluhom: Medeja Lončar

Medeja Lončar, direktorica Siemens Slovenija, Hrvaška in Srbija, ima bogate izkušnje z vodenjem in se je v svoji dolgoletni karieri soočila s številnimi izzivi, tudi prevzemom odgovornega položaja po korupcijski aferi v podjetju. Kot pravi so že pred leti njen slog vodenja ocenili kot povezovalen, kar je včasih zvenelo celo nekoliko narobe.


19.03.2024

Vodenje s posluhom: Jure Markič

Podjetniška pot Jureta Markiča je zelo povezana s kokošmi. Njegovo podjetje Run Tiger razvija avtomatska vrata in hiše oziroma vile za te živali. Zamisel za avtomatska vrata, ki jih prodaja predvsem prek Amazona v Združene države, je dobil doma, ko je moral zapirati kokošnjake. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2018, hitro povečuje prihodke, lani je imelo že okoli 10 milijonov evrov prometa. A začetki so bili zelo težki, na bankah ni bilo posluha za njegovo idejo.


11.03.2024

Vodenje s posluhom: Metka Svetlin

Vodenje s posluhom tokrat prinaša vpogled v izzive vodenja v razvejanih, ne hierarhičnih organizacijah. Kako je delati v enem najbolj "slavnih" podjetij na svetu, ki privablja zelo motivirane sodelavce z vsega sveta, z vodjo marketinga za regijo Adriatic pri Googlu Metko Svetlin.


05.03.2024

Tečajnica: Bitcoin blizu rekorda ali kaj sploh še ostane obveznicam

Na ljubljanski borzi se je začelo trgovanje s tako imenovanimi ljudskimi obveznicami. A pozornost tudi nepoučenih vlagateljev je v zadnjem času usmerjena zlasti proti trgu kriptovalut, kjer je dogajanje zelo dinamično in tudi v pričakovanju novih rekordnih vrednosti najbolj razširjene med kriptovalutami, bitcoina. Vročica je prisotna tudi na delniških trgih, ki zlasti v luči odličnih rezultatov poslovanja Nvidie (še) ne pojema. A kako dolgo bo obdobje lepih donosov?


30.01.2024

Vodenje s posluhom: Luka Renko

Luke Renka se najbrž spomnite iz časov pandemije covida-19. Bil je pobudnik Sledilnika. Njegova voditeljska pot je zelo raznolika, od navdušenega inženirja v podjetju Hermes Softlab do menedžerja. O razlikah v vodenju prostovoljne skupnosti in inženirjev v podjetju, o tem, kako se je počasi sprijaznil s tem, da je smiselno novim zaposlenim dati priložnost in ne delati namesto njih, ter zakaj se mu je zdelo, da so izobraževanja o vodenju izguba časa. Oddajo pripravljata strokovni sodelavec, dr. Miha Škerlavaj z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, in Anja Hlača Ferjančič.


23.01.2024

Vodenje s posluhom: Boštjan Škufca Zaveršek

Boštjan Škufca Zaveršek je izkušen poslovni voditelj in podpredsednik uprave Telekoma Slovenije. Pogovor z njim tokrat teče o vodenju podjetji v državni lasti, odgovornosti vodje, da sestavi dobro ekipo in o prevzemanju odgovornosti. Oddajo pripravljata strokovni sodelavec, dr. Miha Škerlavaj z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani in Anja Hlača Ferjančič.


16.01.2024

Vodenje s posluhom: Jana Krapež Trošt

Dr. Jana Krapež Trošt je so-direktorica v podjetju Sartorius BIA Separations. Razložila bo, kako je voditi znanstvenike, kako sta si z ustanoviteljem podjetja razdelila direktorske naloge in kako se je podjetje spremenilo po vstopu nemških lastnikov. Zelo neposredno bo pripovedovala tudi o tem, kako se je pripravila na prevzem odgovornosti in kaj jo je oblikovalo kot vodjo. Oddajo pripravljata strokovni sodelavec, dr. Miha Škerlavaj z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani in Anja Hlača Ferjančič.


09.01.2024

Vodenje s posluhom: Srečko Šestan: Dogovor je treba izpolniti, tudi če padajo vile!

Četrta sezona oddaje Vodenje s posluhom prinaša nove primere praks uspešnega vodenja – od vodenja organizacij do zagonskih podjetij in podjetij v državni lasti. V prvi epizodi četrte sezone preverjamo, kako uporabna so načela postherojskega vodenja pri ravnanju v kriznih razmerah. Gost je načelnik Civilne zaščite Srečko Šestan.


19.12.2023

Tečajnica: Letos v ospredju ameriške obveznice in tehnološka podjetja

Leto se bliža koncu, končuje se tudi letošnja sezona Tečajnice na Valu 202. Zadnja, deseta epizoda, je pod drobnogled vzela dogodke, ki so najbolj zaznamovali dogajanje na finančnih trgih v letu 2023. V ospredju je bila še vedno inflacija, tudi ugibanja o recesiji niso pojenjala.


12.12.2023

Tečajnica: 12 kilogramov zlata je vedno zadostovalo za nakup meščanske hiše

Zlato morda velja za nekoliko dolgočasno naložbo. A cena te plemenite kovine je v začetku decembra presegla 2100 dolarjev za 31,1-gramsko unčo, kar je največ doslej. V primerjavi z začetkom decembra 2018 je porasla za več kot 70 odstotkov ter tako presegla praviloma precej donosnejši ameriški delniški trg. Že od nekdaj velja, da je zlato eden najboljših hranilcev vrednosti. Bi morale biti plemenite kovine sestavni del vsakega portfelja?


05.12.2023

Tečajnica: Trg kriptovalut volatilen tudi zaradi množice špekulantov

Bitcoin po daljšem obdobju nekakšnega zatišja spet prihaja v ospredje, njegova vrednost je v soboto, 4. decembra, prvič po lanskem maju presegla 40 tisoč dolarjev. Vlagatelji upajo, da bodo ZDA kmalu dovolile širše trgovanje z najbolj znano kriptovaluto na svetu. Ta močno tvegana naložba je v preteklosti že večkrat poskrbela za razgrete debate in evforično lovljenje kriptovlaka, pri čemer se je marsikdo spotaknil. Tudi pri naložbah v kriptovalute je, podobno kot pri delnicah in drugih vrednostnih papirjih, pomembno, da poznamo ozadje izdajatelja. Gosta oddaje: Dr. Miha Dominko, Inštitut za ekonomska raziskovanja v Ljubljani Andrej P. Škraba, ekonomist


27.11.2023

Tečajnica: Dolgoročno je smiseln nakup delnic evropskih podjetij

Nakup delnic je danes bolj preprost kot kadarkoli prej. V času digitaliziranega sveta je obisk borznoposredniških hiš za investiranje v vrednostne papirje skoraj odveč. Vse je mogoče storiti prek mobilnih aplikacij, te pa omogočajo tako dostop do podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi, kot do tistih na tujih trgih. V oddaji tudi o tem, koliko pozornosti velja ob nakupu delnic nameniti dividendam, ali lahko pretekla višina dividend napoveduje prihodnje zaslužke ter zakaj neizplačilo dividend ne pomeni nujno slabega poslovanja podjetja. Sogovornika: - Dr. Miha Dominko, Inštitut za ekonomska raziskovanja v Ljubljani - Luka Gubo, analitik in upravljavec premoženja


21.11.2023

Tečajnica: Razmerje med delnicami in obveznicami v portfelju odvisno od starosti vlagatelja

Vzajemni skladi so dokaj preprost način investiranja za vse, ki nimajo časa ali znanja, da bi poiskali ustrezne individualne finančne instrumente. Tudi pri tej obliki investiranja velja pravilo razpršitve. Kakšno je torej idealno razmerje sredstev, ki jih vložimo v delniške in obveniške sklade? V oddaji tudi o zadnje čase vse bolj priljubljenih ETF-skladih. Ti so praviloma cenovno ugodnejši od klasičnih vzajemnih skladov, a tudi bolj tvegani.


14.11.2023

Tečajnica: O pokojnini je treba razmišljati že na začetku poklicne poti

V Sloveniji poznamo tristebrni pokojninski sistem. Njegovo bistvo je, da posameznik sam prevzame del varčevanja za starost, saj samo obvezno pokojninsko zavarovanje ne zagotavlja pokojnine, s katero bi po upokojitvi užival vsaj podoben življenjski slog kot dotlej. A marsikdo ne pozna razlike med pokojninskimi stebri. Kaj torej pomenijo ti pojmi, koliko sredstev bi moral posameznik že med delovno dobo namenjati za dodatno pokojnino in kdaj začeti varčevati za starost?


07.11.2023

Tečajnica: Bolje eno dobro kot ducat slabih zavarovanj

Zavarovanja veljajo za enega od temeljev urejenih osebnih financ. Ponudbe je veliko, v množici zdravstvenih, premoženjskih, življenjskih, nezgodnih in še kakšnih pa se je pogosto težko znajti. Tokratna oddaja pod drobnogled jemlje predvsem nezgodna, življenjska in premoženjska zavarovanja. V katerih primerih so smiselna in koliko zavarovalnih polic naj bi sklenil posameznik? Je kombinacija zavarovanja z naložbeno komponento dobra izbira ali je za varčevanje bolje izbrati druge produkte? V oddaji tudi o tem, zakaj so mnogi ljudje, ki so bili prizadeti v avgustovskih poplavah, dobili le skromna izplačila.


30.10.2023

Tečajnica: (Nes)pametno zadolževanje ali koliko nas stane limit?

Krediti, limiti, kartice, obročno nakupovanje … Možnosti za zadolževanje je v današnjem času ogromno. A ne kartic ne limitov ne gre kriviti za finančne težave; krivec je le tisti, ki jih nespametno uporablja in se zadolžuje več, kot si v nekem trenutku lahko privošči. Koliko stane uporaba limita, kaj je pametno zadolževanje in zakaj je pri vsakem kreditnem nakupu priporočljiva udeležba z lastnimi sredstvi?


24.10.2023

Tečajnica: Čas je za donos pomembnejši od vloženih zneskov

Inflacija ostaja visoka, obresti za prihranke v bankah je še zdaleč ne dosegajo. Posledično denar na bančnem računu, tisti v nogavici pa sploh, realno izgublja vrednost. Kako prihranke oplemeniti, je izhodiščno vprašanje Tečajnice. Katera oblika varčevanja je najboljša naložba za prihodnost naših otrok? Oddaja prinaša tudi odgovor na vprašanje, kaj je tako imenovana ljudska obveznica, ki naj bi jo kmalu izdala naša država, in komu je ta oblika naložbe namenjena.


Stran 1 od 32
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov