Tretji teden Dirke po Franciji 2023 se bo začel z vožnjo na čas, kjer bosta vodilna startala ob koncu. Bela majica Pogačar ob 16.58, rumena majica Vingegaard ob 17.00. Foto: Reuters
Tretji teden Dirke po Franciji 2023 se bo začel z vožnjo na čas, kjer bosta vodilna startala ob koncu. Bela majica Pogačar ob 16.58, rumena majica Vingegaard ob 17.00. Foto: Reuters

Gledanost 110. izvedbe kolesarske dirke vseh dirk v sami Franciji in tudi marsikje drugje po svetu podira rekorde gledanosti, čeprav v epski dvoboj za rumeno majico niso vpleteni njihovi kolesarji. Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard uprizarjata zgodovinski dvoboj, ki se ga postavlja ob vse mitske obračune v zgodovini Toura, kot so Fignon – LeMond, Hinault – Fignon, Merckx – Ocaña, Anquetil – Poulidor.

SOS-odmev pred zadnjim tednom Toura

114 Pogačar pred zadnjim tednom Toura: Treba bo pritiskati do konca

A tako Slovenec kot Danec zdaj dirkata zgolj zato, da uženeta drug drugega in zmagata, čeprav bosta verjetno spisala zgodovino, saj pred njima še noben par šampionov ni bil tri leta zapored na prvem ali drugem mestu.

"Vsak živi in dirka v tem trenutku, zdaj. Se ne obremenjujeva z zgodovinskimi primerjavami. Teživa k izboljšavam: pri sebi, v ekipi. Ne vem, kdo je v psihološki prednosti, sam lahko povem, da uživam v tem dvoboju že tretje leto zapored. Zelo spoštujem ta dvoboj," je ob sklepu angleškega dela spletne novinarske konference na drugi prosti dan povedal kapetan UAE Emiratesa.

Medsebojno na kronometrih s 6:3 vodi Pogačar, a je bil Vingegaard  hitrejši na obeh vožnjah na čas v tretjem tednu Dirke po Franciji v preteklih dveh letih. Foto: ASO/Pauline Ballet
Medsebojno na kronometrih s 6:3 vodi Pogačar, a je bil Vingegaard hitrejši na obeh vožnjah na čas v tretjem tednu Dirke po Franciji v preteklih dveh letih. Foto: ASO/Pauline Ballet

Ključnih bo zadnjih 15 minut kronometra

Ob pičlih desetih sekundah razlike med dvakratnim zmagovalcem Toura in branilcem lanske skupne zmage ni časa za analizo Alp in drugega tedna, temveč je pogled jasno uperjen naprej. Naprej v torek edini kronometer in zatem kraljeva etapa čez prelaz Loze.

"Zanimiv kronometer. Začne se bolj sproščeno, a potem pride takoj zahteven klanček – dva kilometra, zelo strmo. Sledi lahek in hiter spust, kjer bo šlo na vso moč. Treba bo dobro preračunati, koliko porabiti energije do zadnjega klanca. Zadnjih 15 minut bo brutalnih. Šlo bo "all in". Vse, kar bo ostalo energije, gre za teh 15 minut. Meni je zelo všeč trasa, se veselim jutrišnjega dne in upam na dobre noge," je s prepoznavnim nasmeškom pripovedoval Pogačar o 17. etapi, ki bo v 22,4 km od Passyja do Comblouxa prinesla 636 višinskih metrov vzpona.

Vsak kronometer je zgodba zase

Kar sama od sebe se ponuja primerjava s pravcatim gorskim kronometrom na predzadnji dan leta 2020, ko je Pogačar na La Planche des Belles Filles uprizoril enega največjih preobratov in prvič osvojil Dirko po Franciji. "Ni tako podoben kronometer. Ti imajo na Grand Tourih vsak svojo zgodbo. Močno vpliva tudi to, ali je v prvem, drugem ali tretjem tednu. Na tokratno vožnjo na čas gledam čisto drugače kot pred tremi leti, takrat je bila tudi malenkost težja," je odvrnil gorenjski volk.

Pričakuje izenačen čas, upa na nekaj sekund

Na preteklih dveh Tourih je bil Pogačar od Vingegaarda hitrejši na kronometru v uvodnem tednu dirke, v zadnjem tednu pa je bil Danec obakrat hitrejši. Po predstavah na gorskih etapah se razlika med njima vse bolj manjša, kapetan UAE Emiratesa se nazadnje ni več zmogel otresti kapetana Jumba Visme.

Na kolikšno razliko upa oziroma si jo želi sam Pogačar? "Ne da se prav veliko vzeti, če bo Jonas v takšni formi, kot je zdaj. Realno pričakujemo, da bova oba kar izenačena. A nikoli ne veš, kdaj ima kdo slab dan. Upam, da bom vzel nekaj sekund, vendar bo zelo težko. Pritiskati bo treba do konca, ne glede na to, ali se bo pridobivalo ali izgubljalo."


Sorodna novica Vingegaard: "Še vedno verjamem v naš načrt"

Ekipa UAE Emirates vztraja pri dobri navadi, pridobljeni v času pandemije, in za novinarje v njihovi pogovorni skupini na proste dni tritedenskih dirk izvede spletno novinarsko konferenco. Kot je običajno pri Pogačarju: razdeljeno na angleški in slovenski del. Spodaj je prepis vseh ključnih vprašanj in odgovorov, pri čemer so nekateri zaradi iste teme združeni.


Ali bi pred začetkom Toura podpisali zaostanek 10 sekund po dveh tednih za Vingegaardom?
Da. Vzel bi to razliko po dveh tednih.

Lani ste priznali nekaj napak, zdaj se vidi, koliko poudarka daje celotna ekipa boju z vročino.
Vsako leto mi gre bolje v vročini. Še vedno mi ni najbolj všeč kolesariti pri 35 stopinjah Celzija eno uro v klanec, a mi ekipni kolegi izjemno pomagajo z ohlajanjem. Velika zahvala tako sotekmovalcem kot celotnemu osebju ekipe. Zadaj je obsežna logistika. To je ena glavnih stvari, ki smo jo izboljšali v zadnjih treh letih.

Iz izvidnice poznam dve etapi: kronometer in Loze. Ne poznam samega Marksteina, a vseeno poznam malo območje in ceste v Vogezih.

O poznavanju odločilnih treh etap

Letos je manj vaših napadov in pospeševanj, a so bili ti učinkovitejši v dvoboju z vodilnim ...
Lani sem bil že precej zadaj, mogoče sem si želel preveč in sem počel tudi neumne stvari. Letos sem časovno čisto blizu. Zdaj izvedem en sam napad, da pridobim nekaj sekund, če se da. Dirkam veliko bolj nadzorovano kot lani.

Upoštevajoč zlomljeno zapestje, kaj mislite, da vam je manjkalo v prvih dveh tednih?
Mogoče mi bo to celo koristilo za zadnji teden, a to bomo še videli. Zapestje me še malce moti, a noge so prave. Po koncu dirke bomo videli, kako je z zapestjem, mogoče bo potreben počitek.

Pred tremi leti je Pogačar že dirkal na kraljevi etapi s prelazom Loze in tik pod vrhom je v nekaj sto metrih proti Primožu Rogliču izgubil 15 sekund. Ob zaostanku 57 sekund za rumeno majico se je zdelo, da je zmagovalec že znan, nato pa je prišel preobrat na kronometru v 20. etapi. Zdaj zadnje upanje prinaša kratka, a silno razgibana sobotna etapa v Vogezih. Foto: AP
Pred tremi leti je Pogačar že dirkal na kraljevi etapi s prelazom Loze in tik pod vrhom je v nekaj sto metrih proti Primožu Rogliču izgubil 15 sekund. Ob zaostanku 57 sekund za rumeno majico se je zdelo, da je zmagovalec že znan, nato pa je prišel preobrat na kronometru v 20. etapi. Zdaj zadnje upanje prinaša kratka, a silno razgibana sobotna etapa v Vogezih. Foto: AP

Kako se boste lotili preostalih dveh gorskih etap: v sredo čez prelaz Loze in v soboto na Markstein v Vogezih?
Odvisno od kronometra, kakšno bo izhodišče. A mislim, da bo šlo za etapi na vse ali nič. Dneva, ki odločata, se pa obeta res zanimiv zadnji teden. Tesno bo, a bomo poskušali.
Iz izvidnice poznam dve etapi: kronometer in Loze. Ne poznam samega Marksteina, a vseeno poznam malo območje in ceste v Vogezih. Tako torkovo kot sredno etapo dobro poznam. Po profilu je sredna etapa najtežja na letošnjem Touru, a je odvisno, kaj lahko naredijo kolesarji na 20. etapi. Na koncu je lahko to še vedno prav najtežja etapa, zlasti če bo še vedno tesno in bomo lovili majhen zaostanek, se lahko marsikaj zgodi. Pri 17. etapi je vse osredotočeno na zadnji dolgi vzpon. Predtem je veliko vzponov in utrujanja nog, a odloča Loze.

Ob fizičnem boju poteka tudi psihološki boj. Kako to vidite?
Lahko je psihološka vojna, a ne v veliki meri. Vsi smo osredotočeni nase, skušamo dirkati po svoje, po lastnih zamislih in načrtih. Kot sam vidim Jonasa, ni prav nič živčen v skupini in je letos resnično močan. Odločale bodo noge.

Imate kakšno metodo za sproščanje stresa ob tako napetem boju za rumeno majico?
Ne, nimam ničesar za zmanjševanje stresa. Preprosto živiš s tem, to je del športa, navsezadnje življenja. Držati se je treba urnika, nato dirkanja na norih etapah. Stres, s katerim se spopada vsak.

Isto vprašanje je po nedeljski etapi dobil Vingegaard in pošteno je, da se ga postavi tudi vam. Postavljajo se rekordi, zaradi česar se pojavlja dvom o čistosti.
Razumem. Vsako leto na Touru prejmem isto vprašanje. Res je, dirkamo hitro, vsako etapo na vso moč. Razumem ljudi, da postavljajo to vprašanje in se sprašujejo. Vemo, kaj se je zgodilo v preteklosti, in nekateri še vedno niso pozabili tega obdobja.

Hlajenje je bila osnovna ekipna naloga, a mogoče bo vreme priskočilo na pomoč Pogačarju. V torek bo še vroče z manjšo možnostjo padavin ob koncu kronometra. A za sredo so napovedani občasno deževje skozi ves dan in temperature okoli 25 stopinj Celzija v alpskih dolinah. Končno deževni dan za kolesarja, ki mu to najbolje ustreza? Foto: Reuters
Hlajenje je bila osnovna ekipna naloga, a mogoče bo vreme priskočilo na pomoč Pogačarju. V torek bo še vroče z manjšo možnostjo padavin ob koncu kronometra. A za sredo so napovedani občasno deževje skozi ves dan in temperature okoli 25 stopinj Celzija v alpskih dolinah. Končno deževni dan za kolesarja, ki mu to najbolje ustreza? Foto: Reuters

Pred zadnjimi vzponi preteklih dni ste odvrgli rokavice. Zakaj?
Rad imam občutek vožnje brez rokavic. Vsi vemo, kako pomembne so rokavice pri kolesarstvu. Na primer ob morebitnem padcu si brez njih hitro močno potolčeš členke. Sam osebno bi najraje vedno kolesaril brez rokavic, a je pametno, da se jih nosi večino časa.

Na vsakem klancu je ogromno ljudi, zadnje dni v Alpah pa je tudi ogromno slovenskih navijačev. Dajejo ti dodatno energijo, ko se pelješ mimo.

O (slovenskih) navijačih

Kako pomembni so za vas navijači in kakšno je vzdušje v ekipi?
Navijači so zelo pomemben del našega športa. Na vsakem klancu je ogromno ljudi, zadnje dni v Alpah pa je tudi ogromno slovenskih navijačev. Dajejo ti dodatno energijo, ko se pelješ mimo. Brez navijačev ne bi bilo tako, kot je. A moram pripomniti: navijači morajo paziti na cesti! Snemajo s telefoni sredi ceste, gledajo z zastavami v helikopterje. Videli smo grd padec zaradi kamere. Vendar brez navijačev bi bil naš šport precej dolgočasen.

Kar zadeva naše vzdušje: vse poteka, kot mora. Resnično uživam, najbolj od vseh Tourov. Smo izredno dobra skupina. V kolesarstvu skoraj nikoli ni tako, kot si zamisliš. Tudi ko zmagaš, lahko gre kaj narobe. Vse rešimo preprosto, hitro in smo vsi takoj dobre volje.

Sorodna novica Domen Novak: Pogačar lahko v kronometru pridobi 20 do 30 sekund

UAE Emirates ste v vožnji na čas letos naredili občuten napredek. Kako sami to vidite?
Napredek je pri opremi, samem kolesu. Letos se na kronometrskem kolesu počutim boljše kot recimo lani. V tej ekipi sem že skoraj pet let in vsako leto se stvari izboljšujejo, naredimo stopničko višje. S tovrstnim napredkom sem zelo zadovoljen.

Na kronometru boste startali dve minuti pred Vingegaardom in dve minuti za Carlosom Rodriguezom. Ali razporeditev igra vlogo, kako pomembno je sporočanje razlik?
Od tistega pred teboj ali za teboj bolj malo izveš. Povezave običajno niso najboljše, televizijski prenos zaostaja. Bolj se zanašaš na tiste, ki so šli četrt ure pred teboj oziroma imajo najboljše vmesne čase. Sam se sicer ne nameravam ozirati na druge, saj moram dati vse od sebe.

Pogačar uživa na Touru najbolj doslej