Bogdan Fink uspešno vodi Dirko po Sloveniji, ki jo je zdaj drugič zapored osvojil Tadej Pogačar. Novomeški kolesarski klub Adria Mobil zdaj upa, da bodo dobili novo triletno licenco drugega najvišjega razreda in da bodo najboljši slovenski kolesarji še najprej s svojimi ekipami z največjim veseljem prihajali na domačo etapno dirko. Foto: Organizator/Mario Stiehl
Bogdan Fink uspešno vodi Dirko po Sloveniji, ki jo je zdaj drugič zapored osvojil Tadej Pogačar. Novomeški kolesarski klub Adria Mobil zdaj upa, da bodo dobili novo triletno licenco drugega najvišjega razreda in da bodo najboljši slovenski kolesarji še najprej s svojimi ekipami z največjim veseljem prihajali na domačo etapno dirko. Foto: Organizator/Mario Stiehl

Razgiban boj za zeleno se je na vso moč razvnel že prvi dan in se nato nadaljeval po taktih ekipe prvega kolesarja sveta. Tadej Pogačar je od starta v Novi Gorici do zadnjega cilja v Novem mestu vladal slovenski kolesarski pentlji, ki jo je drugič osvojil. Glavni promotor dirke po svetu in magnet za domače navijače, ki so se ob cestah zbrali v rekordnih številkah. Po oceni policije je bilo samo v soboto ob trasi 4. etape od Laškega do Velike planine zbranih približno 80 tisoč ljudi.

Prenos DP-ja v kolesarstvu na MMC TV

V nedeljo, 26. junija, bomo na MMC TV prenašali cestno dirko za državno prvenstvo. Več TUKAJ.

Po DP-ju pa boste tri tedne v juliju, točneje od 1. do 24., lahko uživali v spremljanju prenosov na TV SLO 2/MMC-ju!

Sorodna novica Zeleni vladar Slovenije: Zdaj komaj čakam Tour!

Prisotnost Pogačarja ni samoumevna

Ali je prisotnost zdaj dvakratnega zmagovalca francoskega in slovenskega Toura zagotovljena tudi v prihodnje? Če bo julija Pogi še tretjič zapored osvojil rumeno majico, ni izključeno, da bo še naprej vztrajal pri rutini zadnjih dveh let, ko mu po njegovem mnenju najlepša dirka služi kot zadnja priprava na Tour de France.

"UAE Emirates nastopajo na Dirki po Sloveniji vse od ustanovitve ekipe leta 2017. A sami se zavedamo, da ni samoumevno, da bo Tadej Pogačar prav vsakič dirkal na domači etapni dirki. Prišel bo čas, ko si bo zaželel drugačnega programa in dirkanja, mogoče dirk po Dofineji ali po Švici, predvsem pa če se bo udeležil Dirke po Italiji, nato pred Dirko po Franciji ne bo mogel še na Dirko po Sloveniji," je realist Bogdan Fink, organizacijski direktor Dirke po Sloveniji.

Matej Mohorič in Tadej Pogačar sta najstrmejši odsek vzpona na Trško Goro (900 metrov s povprečnim naklonom 13,4 odstotka za 121 metrov vzpona) premagala v času 3:02 in ocenjeno močjo 8 W/KG, kar je v skladu z najboljšimi številkami na slovitem Mur de Huyju, s katerim se sklene ardenska klasika Valonska puščica. (Vir: vammattipyorally). Foto: Organizator/Mario Stiehl
Matej Mohorič in Tadej Pogačar sta najstrmejši odsek vzpona na Trško Goro (900 metrov s povprečnim naklonom 13,4 odstotka za 121 metrov vzpona) premagala v času 3:02 in ocenjeno močjo 8 W/KG, kar je v skladu z najboljšimi številkami na slovitem Mur de Huyju, s katerim se sklene ardenska klasika Valonska puščica. (Vir: vammattipyorally). Foto: Organizator/Mario Stiehl

Trška Gora kot dolenjski Mur de Huy

Zadnji dan slovenske pentlje se je uresničila njegova že večletna želja, da se dirka zapelje na dolenjsko sveto goro in srce dežele cvička. Trška Gora je postala takojšnja uspešnica, predvsem pri domačinih, pa tudi tekmovalno, saj je poskrbela za dramatičen zaključek.

"Sedma sila, vi novinarji, ste vedno dejali, da je bila zadnja etapa sprehod. Zdaj smo videli, da se da tudi v Novem mestu drugače narediti. Leta 2019 smo prišli iz Bele krajine, v ospredju jih je prišlo zgolj 19, ko je v sprintu zmagal Giacomo Nizzolo. Trška Gora je bila odlična popestritev, veliko ljudi in predvsem promocija Dolenjske, Trške Gore. Navijači pa so si naredili svoj dogodek, s tem pa gre v svet lepa slika," je Fink na MMC-jevo vprašanje nakazal, da bo dolenjski Mur de Huy najbrž postal stalnica zadnje etape.

Fink razume željo kolesarjev po najbolj kultnem vzponu

Druga velika novost letošnje izvedbe je bil nov zaključek vzpona na Volovljek, ko se je zavilo na rob Velike Planine. Na vrhu sta zlasti Domen Novak in Jan Tratnik vseeno poudarila, da bi si zaželela tudi kakšno pravo gorsko etapo, predvsem pa vzpon na kultni Vršič, kjer velika večina trenutnih slovenskih kolesarjev sploh nikoli ni tekmovala, razen če so se udeležili kakšnega rekreativnega juriša.

Prelaz Vršič je bil nazadnje vzpon in takrat tudi cilj etape na Dirki po Sloveniji leta 2013, ko je na vrhu slavil Hrvat Radoslav Rogina pred Janom Polancem. Leta 2007 je na njem slavil Vincenzo Nibali, leta 2006 Tomaž Nose, leta 2005 Przemyslaw Niemiec ... Foto: RTV Slovenija
Prelaz Vršič je bil nazadnje vzpon in takrat tudi cilj etape na Dirki po Sloveniji leta 2013, ko je na vrhu slavil Hrvat Radoslav Rogina pred Janom Polancem. Leta 2007 je na njem slavil Vincenzo Nibali, leta 2006 Tomaž Nose, leta 2005 Przemyslaw Niemiec ... Foto: RTV Slovenija

"Razumem jih. S tekmovalci se veliko pogovarjamo, tudi s športnimi direktorji in trenerji iz svetovne serije. Jasno je, da bomo poskušali narediti tudi to ali kaj podobnega. Načrti so, bomo videli," je z besedami zadržano, a z nasmeškom na ustih odvrnil Fink. Od zadnjega vzpona Dirke po Sloveniji na Vršič bo drugo leto minilo deset let: "Res je. Na Vršiču smo bili nazadnje 2013, predtem pa je bil Kolovrat."

Ravno nekaj takšnega je bilo mogoče zaslišati v govoricah po letošnjem obisku Gira v dolini Soče, da so tamkajšnje občine, na čelu z Bovcem, dovzetne, da po rožnati dirki v najlepšo alpsko dolino zvabijo tudi boj za zeleno.


Po nedeljskem koncu 28. Dirke po Sloveniji se je organizacijski direktor Bogdan Fink zapletel v daljši pogovor s slovenskimi mediji.

Dirka po Sloveniji, 5. etapa: Sprint dveh slovenskih zvezdnikov za češnjo na kolesarski torti

Občutki po petih dnevih organizacijsko uspešne dirke?
Ponosen sem na organizacijsko ekipo. Zahvala vsem, ki so s svojim delom pomagali, predvsem prostovoljci, gasilska društva in navdušenci, da je dirka uspela. Ne nazadnje hvala vsem mestom, destinacijam, sponzorjem, da so imeli smelost in pogum, da so stopili zraven k Dirki po Sloveniji.

Kakšen vpliv je imela udeležba najboljših slovenskih kolesarjev?
Če imate takšne ase, kot so Tadej Pogačar, Luka Mezgec, Matej Mohorič, je reklama sama po sebi že, da bo dirka dobra. Razen Primoža Rogliča so vsi najboljši Slovenci letos nastopili. Zato je bila dirka bolj odmevna, kar je za nas dodatna odgovornost.

Kako opažate vzdušje ob cestah?
Upam, da smo povezali Slovence. Opazili smo ogromno pozitivnega nacionalnega naboja, ki se kaže v športnem navijanju za vse in s prisotnostjo nacionalnih simbolov, kot so zastave, ki jih od začetka dirke ni bilo, zdaj pa jih je čedalje več.

Ali imate že kakšne nove cilje?
Smo v fazi pospravljanja. 28. dirka še zdaleč ni končana, mi bomo "tekmovali" še kar nekaj časa. Potem bomo pa videli, kakšni bodo naslednji cilji.

Tisoči gledalcev ob cestah in številni pred TV-zasloni doma in v tujini. A kako privabiti še močnejšo konkurenco? Težava je večje število sočasnih dirk, kot je Po Belgiji z več kot 80-letno tradicijo, sočasno že poteka dirka svetovne serije Po Švici, močna zasedba po imenih ekip se zbere tudi Po Okcitaniji, ki je v tretjem razredu dirk. Foto: Organizator/Mario Stiehl
Tisoči gledalcev ob cestah in številni pred TV-zasloni doma in v tujini. A kako privabiti še močnejšo konkurenco? Težava je večje število sočasnih dirk, kot je Po Belgiji z več kot 80-letno tradicijo, sočasno že poteka dirka svetovne serije Po Švici, močna zasedba po imenih ekip se zbere tudi Po Okcitaniji, ki je v tretjem razredu dirk. Foto: Organizator/Mario Stiehl

Koliko ljudi se je po vaših ocenah zbralo ob cestah?
Ne morem podati številke, ker bi bilo nehvaležno. Ogromno sem jih videl. Vsak dan, vsako etapo. V soboto je bila res enormna številka, ker je bila sobota, lep dan in so prišli številni s kolesi. Vsak dan je bilo veliko ljudi ob trasi. Mislim, da je bilo največ navijačev v vsej zgodovini. Moramo se zavedati, da imamo vrhunske športnike. Potem je tukaj še pravi termin, lepo vreme, razgibane etape, Eurosport in Televizija Slovenija. Prvi dan je bila zmagovalna slika, da si je nekdo iz Pakistana ogledal dirko in objavil na družbenih medijih. Že prvi dan smo na digitalnih omrežjih za 50 odstotkov presegli število objav, kot smo jih imeli lani v petih dneh.

Kakšna obveznost je uspeh dirke za naprej?
Zagotovo je velika odgovornost. Letos se nam je, kot tudi vsem, iztekla triletna licenca za ProSeries. Zaprosili smo za novo triletno obdobje, kot so to storili preostali. Smo ob bok dirkam po Belgiji, Nemčiji, Norveški. Smo v dobri družbi. Na tej ravni se najbolj gleda področje varnosti. Letos smo skupaj s slovensko policijo naredili odlično dirko. Skoraj ni bilo napak. Upam, da bodo videli odgovorni na mednarodni kolesarski zvezi, da ostanemo v tem razredu.

Recept za naprej ostaja znan: pet etap s po štirimi urami dirkanja, razen če bo izveden kronometer, ki pa bo dolg približno 20 kilometrov. Zadnja vožnja na čas je bila izvedena leta 2018 v okviru zadnje etape od Trebnjega do Novega mesta, ko je etapo in skupni seštevek dobil Primož Roglič. Foto: www.alesfevzer.com
Recept za naprej ostaja znan: pet etap s po štirimi urami dirkanja, razen če bo izveden kronometer, ki pa bo dolg približno 20 kilometrov. Zadnja vožnja na čas je bila izvedena leta 2018 v okviru zadnje etape od Trebnjega do Novega mesta, ko je etapo in skupni seštevek dobil Primož Roglič. Foto: www.alesfevzer.com

Kdaj se začnejo prvi pogovori z ekipami svetovne serije, da bi prišli v Slovenijo?
Že takoj septembra, oktobra, novembra, ko pripravljajo načrte za novo sezono. Hitro vedo, kateremu kolesarju ustreza kakšna dirka. Letošnja trasa je v 2. etapi bila predvidoma lahka, a je na koncu izpadli čisto drugače. Slovenija je pač takšna lepa država, kjer najdeš veliko vzponov in tehnično zahtevno traso. A na koncu je v tej etapi s ciljem v Rogaški Slatini vseeno zmagal sprinter, vendar iz skupine zgolj 30 kolesarjev. Nimamo ravnih etap kot palačinka, čeprav mogoče pa jo kdaj še dobimo.

Ali se bo vrnila vožnja na čas?
To ni skrivnost. Kako bi to naredili, bomo še videli. Če bo prišel na vrsto kronometer, bo dolg vsaj toliko kot tisti iz leta 2018 od Trebnjega do Novega mesta, torej vsaj 18,5 km. Takega trenda sicer na preostalih enotedenskih dirkah, tudi v svetovni seriji, ni zaznati, tam so dolgi približno 10 km. Če pa ga bomo organizirali mi, bo daljši.

Bi se mogoče zaradi tega dirka podaljšala?
Pet dni je idealno, takoj ko je več, je to težava za tekmovalce in ekipe. Pet dni po štiri ure pa so vsi pripravljeni na polno moč poganjati pedale.

Fotogalerija z 28. Dirke po Sloveniji: foto Mario Stiehl, Sportida, Aleš Fevžer in Matej Rijavec