Servisni posegi bodo potekali v več fazah do konca leta 2016. Foto:
Servisni posegi bodo potekali v več fazah do konca leta 2016. Foto:

Kot so danes sporočili iz podjetja Porsche Slovenija, je koncern Volkswagen v zadnjem četrtletju leta 2015 izvedel intenzivne preizkuse predvidenih tehničnih rešitev in se pripravil na pozivno akcijo, v okviru katere bodo uvoznik Porsche Slovenija in pooblaščeni servisni partnerji marca 2016 začeli izvajati tehnične ukrepe na vozilih z dizelskimi motorji EA 189.

Servisni posegi bodo trajali vse leto

Koncern Volkswagen sicer ocenjuje, da bo aktivno obveščanje strank za vse motorne različice potekalo celo koledarsko leto 2016. Po njihovih trditvah je namreč potrebno upoštevati več avtomobilskih znamk koncerna, različne trge in modele, različne izvedbe motorjev in menjalnikov ter različna modelska leta. Obisk servisa naj lastnikom ne bi vzel več kot eno uro časa, vse opravljene storitve pa bodo opravili brezplačno.

Ni še jasno, kako bodo napake vplivale na lastnosti vozil

Nemški Zvezni urad za motorna vozila je sporočil, da bodo morali na 1,2- in 2,0-litrskih motorjih posodobiti programsko opremo, kar bo vzelo slabe pol ure delovnega časa. Na 1,6-litrskih motorjih bodo prav tako posodobili programsko opremo, poleg tega bodo neposredno pred merilnik zračnega pretoka pritrdili tako imenovani transformator zračnega toka. Blaž Poženel z Motorevije ob tem opozarja, da se bodo po prilagoditvi nekatere lastnosti vozil skoraj zagotovo spremenile. "Lahko da motor ne bo več tako varčen, kot bi moral biti oziroma kot pravijo pri Volkswagnu, lahko tudi, da ne bo tako zmogljiv, ne ve se tudi, kakšna bo krivulja navora motorja, vsekakor bodo lastnosti motorja malo drugačne."

ZPS: avtomobile bomo testirali

Evropske potrošniške organizacije, torej tudi slovenska, bodo po vpoklicih vozil poskrbele za teste avtomobilov in preverile, ali so se lastnosti vozil spremenile. Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije ob tem dodaja, da bo, ker gre za vseevropsko afero, Volkswagen skušal slediti evropski zakonodaji in torej napake odpraviti brez dodatnih odškodnin, ki bi jih kupci lahko uveljavljali iz naslova stvarne napake.

So lastniki spornih vozil upravičeni do odškodnine?

Odvetnik Miha Šercer meni, da bi test neodvisne organizacije lahko bila podlaga za odškodnino. "Odvisno od tega bo seveda uveljavljal to, kar mu zakon daje na razpolago. Tudi vračilo kupnine, pri čemer je to pridržano nekim skrajnim primerom, ko napake res ni mogoče odpraviti. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je že decembra sporočilo, da gre po njihovem mnenju v teh primerih za stvarno napako. Generalni direktor direktorata za notranji trg Dušan Pšeničnik je tedaj pojasnil, da "mora prodajalec potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo. In če izrečeno blago nima v pogodbi določenih pogojev, potem lahko govorimo o stvarni napaki." Medtem je sicer Evropska komisija v odziv na afero Volkswagen predlagala nov zakonodajni sveženj, ki naj bi zagotovil boljši nadzor in tudi možnost finančne kazni za proizvajalce avtomobilov, ki kršijo evropska okoljska, varnostna in proizvodna pravila.

Foto: Reuters