Foto:
Foto:

V raziskavi so preverili splošne pogoje pri aplikacijah Endomondo, Runkeeper, Strava, Lifesum in MyFitnessPal, sporočajo iz Zveze potrošnikov Slovenije. Med kršitvami so denimo izmenjava osebnih podatkov s potrošniku neznanimi partnerji in oglaševalci, sledenje uporabniku tudi, ko aplikacije ne uporablja, in ohranjanje podatkov, ko potrošnik izbriše svoj račun. Finn Myrstad iz norveške potrošniške organizacije poudarja, da "splošni pogoji aplikacij kršijo uporabnikovo zasebnost in osnovne potrošnikove pravice. Bojimo se, da bi te informacije lahko tudi škodovale potrošniku, odprle pot neposrednemu trženju ali do diskriminacije cen,"

Dolgi in zapleteni splošni pogoji

Kot so odkrili v raziskavi, nobena od preverjenih aplikacij ne ponuja ustrezne zaščite za potrošnika, negativno pa izstopa MyFitnessPal, tudi zaradi dolgih in zapletenih splošnih pogojev. Med drugim ta aplikacija od uporabnika zahteva, da se odreče zasebnosti nad vneseno vsebino, v katero sodita tudi profilna fotografija in uporabniško ime. Uporabnik pa te možnosti ne more izključiti. Aplikaciji Runkeeper in MyFitnessPal medtem zajemata uporabnikovo lokacijo tudi takrat, ko aplikaciji nista v uporabi. Endomondo pa v iphonu dostopa do lokacije celo v primeru, ko je aplikacija popolnoma izključena.

Potrošnikom prijazne aplikacije

Dodatno preverjanje je pokazalo, da informacije, ki jih vnašajo uporabniki, krožijo med različnimi podjetji po vsem svetu, o čemer potrošnik ni obveščen, prav tako na to ne more vplivati. Do konca marca bo norveška potrošniška organizacija preverila varovanje zasebnosti uporabnikov še pri dodatnih aplikacijah, tudi s področja družbenih omrežij. "S tem ne želimo prestrašiti potrošnikov, ampak jih opozoriti na možne kršitve zasebnosti, obenem pa s tem izvajamo pritisk na razvijalce aplikacij, da bi njihovi izdelki postali prijazni potrošnikom," še dodaja Myrstad.

Foto: BoBo