Foto:
Foto:

Na sejmu Baselworld seveda ne bo manjkalo svetovnih znamk, kot so Rolex, Patek Philippe, Breguet in Omega, pa tudi draguljarjev, kot sta Graff in Harry Winston, a se je 44. izvedba sejma začela na nekoliko pesimistični noti, saj je izvoz švicarskih ur upadel za 3,3 odstotka, kar je prvi padec po letu 2009. "Ozračje ni najboljše. Mislim, da sejem v splošnem ne bo slab, a nikakor ne bo med najboljšimi," je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal prvi mož Tag Heuerja Jean-Claude Biver. Trg je po letih močne rasti precej prizadela odločitev Pekinga leta 2013. Takrat so se kitajske oblasti odločile, da se bodo resno spopadle s korupcijo in so zato prepovedali dragocena darila za javne uslužbence. Poleg tega je na urarje negativno vplival še nestabilen rubelj, pa tudi prodemokratični protestniki v Hongkongu, ki je največji trg za švicarske urarje.

Bolj kriza samozavesti kot pa gospodarska kriza

Ko se je prodaja ravno začela obračati proti evropskemu trgu, pa so novembrski napadi v Parizu odgnali turiste, ki na stari celini pred prazniki običajno kupujejo draga darila. Kljub temu pa je Francois Thiebaud, vodja švicarskih razstavljavcev in prvi mož Tissota, opozoril, da ni razloga za paniko. "Danes gre bolj za krizo samozavesti kot pa za gospodarsko krizo," je poudaril. Na samozavest urarjev pa ob številnih omenjenih razlogih vpliva še prihod tehnoloških velikanov, kot je Apple, ki ponujajo pametne ure. Zaradi tega je tudi precej švicarskih proizvajalcev stopilo na vlak povezanih ur, saj se želijo prikupiti mlajšim, bolj tehnološko usmerjenim generacijam.

Apple zavzel skoraj dvotretjinski delež

Po podatkih raziskave Strategy Analytics se je dobava povezanih ur v zadnjem četrtletju lanskega leta več kot potrojila na 8,1 milijona enot, pri čemer je Apple zavzel skoraj dvotretjinski delež. Dobava švicarskih ur je zdrsnila za pet odstotkov na 7,9 milijona enot. A Švicarji se ne dajo kar tako. Kot je pojasnil vodja švicarske urarske zveze Jean-Daniel Pasche, danes večino ur naredijo v Aziji, v Švici pa le dva do tri odstotke. Vendar pa švicarski urarji s svojimi luksuznimi urami po vrednosti zavzamejo več kot polovico trga. Dodal je, da ni razloga, da povezane in tradicionalne ure ne bi mogle soobstajati, pametne ure namreč "ne bodo izbrisale švicarskih urarjev".

Foto: Reuters