Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.3 od 52 glasov Ocenite to novico!
EU, Turčija
Nekateri v EU-ju zagovarjajo ostrejši pristop do Turčije, medtem ko drugi predlagajo nadaljevanje pogajanj in ohranjanje vpliva. Foto: Reuters
Sebastian Kurz, Boris Johnson
Avstrijski minister Sebastian Kurz predlaga prekinitev pogajanj EU-ja s Turčijo, kar ni naletelo na zadostno odobravanje. Foto: Reuters
Recep Tayyip Erdogan
Turški predsednik Erdogan je pripravljen tudi na referendum o nadaljevanju pogajanj z EU-jem. Foto: Reuters
Federica Mogherini
Visoka zunanjepolitična predstavnica EU-ja Federica Mogherini je dejala, da ambicije EU-ja vključujejo odzivanje na zunanje krize in konflikte, sodelovanje s partnerji pri zagotavljanju obrambnih zmogljivosti ter zaščito EU-ja in njenih državljanov. Foto: Reuters

Dodaj v

Avstrijski predlog prekinitve pogajanj EU-ja s Turčijo nima podpore

Nemčija in Francija za nadaljevanje pogajanj
14. november 2016 ob 20:28,
zadnji poseg: 14. november 2016 ob 21:32
Bruselj, Ankara - MMC RTV SLO, Reuters

Zunanji ministri EU-ja so na srečanju v Bruslju izrazili kritike na račun Turčije, a avstrijski predlog prekinitve pogajanj s to državo ni prejel dovolj podpore.

28 ministrov se je sestalo v Bruslju in izrazilo kritike na račun ukrepov turških oblasti po poskusu državnega udara sredi julija. V Turčiji so namreč po poskusu udara suspendirali, odpustili ali pridržali najmanj 110.000 ljudi, med njimi vojake, sodnike, učitelje in novinarje. Predsednika Recepa Tayyipa Erdogana kritiki obtožujejo, da je poskus udara izkoristil za zatrtje nasprotnikov, kar sam zanika.

Kljub kritikam pa predlog Avstrije, da EU prekine pristopna pogajanja z Ankaro, ni prejel zadostne podpore, poroča Reuters. "Ne podpiram nadaljevanja pristopnih pogajanj in verjamem, da za takšno Turčijo ni prostora v Evropski uniji," je dejal avstrijski zunanji minister Sebastian Kurz.

Tudi Luksemburg in Belgija sta bila kritična do Turčije, a najmočnejši članici Unije, Francija in Nemčija, pogajanja podpirata. V teh dveh državah namreč menijo, da bi prekinitev pogajanj zdaj povzročilo več škode kot koristi. Turčija je preveč pomembna za Nemčijo, da bi si lahko privoščili prekinitev dialoga, je dejal nemški zunanji minister Frank-Walter Steinmeier, ki je odšel na enodnevni obisk v Ankaro.

Tudi Boris Johnson, zunanji minister Velike Britanije, ki sicer načrtuje izstop iz Unije, je posvaril pred pretiranim odzivom na dogajanje v Turčiji, pretežno muslimanski, strateško pomembni državi za EU.

Erjavec kritičen do Dunaja
Do predloga Dunaja je bil kritičen tudi slovenski zunanji minister Karl Erjavec. Po njegovem mnenju so avstrijska stališča o Turčiji škodljiva za regijo. Erjavec namreč meni, da je treba pustiti odprta vrata in nadaljevati dialog s Turčijo, saj se s prekinitvijo dialoga razmere zagotovo ne bi izboljšale ne v Turčiji ne v regiji. Takšno je po Erjavčevih besedah mnenje večine zunanjih ministrov Unije. Besede avstrijskega ministra je sicer po mnenju slovenskega ministra mogoče razumeti v povezavi z notranjepolitičnimi razmerami v Avstriji.

Erjavec še meni, da se trenutno zdi, da pogajanja za članstvo v EU-ju niso prioriteta Turčije, temveč so za Unijo prednostna vprašanja Sirija, Irak, kurdsko vprašanje in zaščita pred terorizmom.

Erdogan pripravljen na referendum o pogajanjih
Medtem ko so se zunanji ministri Unije srečali v Bruslju, pa je Erdogan dejal, da je pripravljen izvesti referendum o nadaljevanju pogajanj z EU-jem, pri čemer je ponovil, da bo obnovil smrtno kazen, če bo parlament to sprejel. Spomnimo, iz EU-ja so Turčiji jasno sporočili, da bi uvedba smrtne kazni pomenila konec upanja na članstvo Turčije v EU-ju.

Nekatere države članice so opozorile, da bi EU s prekinitvijo pogajanj izgubil svoj vpliv nad Turčijo, hkrati pa so izrazile zaskrbljenost zaradi morebitne uvedbe smrtne kazni. Takšno stališče je recimo zastopal finski minister Timo Soini.

Kot poroča Reuters, EU kljub zaskrbljenosti zaradi stanja človekovih pravic in svobode medijev v Turčiji pogosto omili svoje kritike na račun Erdogana in turške vlade, saj potrebuje sodelovanje Ankare pri zaustavljanju prebežnikov pred prihodom v Grčijo.

Ankara je sicer že večkrat zagrozila z odstopom od marčevskega sporazuma o zaustavljanju prebežnikov, če EU ne bo zrahljal vizumskega režima za turške državljane do konca leta. Ankara je EU tudi obsodila, da je bil premalo solidaren po poskusu udara, v katerem je bilo ubitih 240 ljudi. Za udar sicer Erdogan krivi v ZDA živečega klerika Fethullaha Gülena in njegove podpornike. Gülen vpletenost zanika.

Lani je prišlo v EU 1,3 milijona prebežnikov, poroča Reuters, zaradi sporazuma s Turčijo, do katerega so močno kritične številne organizacije za varstvo človekovih pravic, pa se je število v EU prispelih prebežnikov močno zmanjšalo.

Dogovor o varnostnem načrtu
Ministri so v Bruslju sicer dosegli dogovor o novem evropskem varnostnem in obrambnem načrtu, ki se snuje že dlje časa, z zmago Donalda Trumpa na ameriških volitvah pa je dobil dodaten pomen, saj je Trump kot kandidat postavil pod vprašaj tradicionalno vojaško sodelovanje ZDA in Evrope v okviru zveze Nato.

Načrt po besedah visoke zunanjepolitične predstavnice Unije Federice Mogherini opredeljuje skupno raven ambicije EU-ja na varnostnem in obrambnem področju. Ta vključuje tri glavne naloge: odzivanje na zunanje krize in konflikte, sodelovanje s partnerji pri zagotavljanju obrambnih zmogljivosti ter zaščito EU-ja in njenih državljanov, je pojasnila.

Ključni vidiki se nanašajo na izboljšanje civilnega odzivanja na migracije in terorizem, več finančnih sredstev za razvoj brezpilotnih letalnikov ter projekte, kot sta evropska mobilna bolnišnica in logistično vozlišče.

Kot je dejala Federica Mogherini, pri tem načrtu ne gre za vojsko EU-ja, ne gre za ustvarjanje novih poveljstev ali ozemeljsko obrambo Unije, za kar je pristojen Nato, prav tako pa ne gre za tekmovanje z Natom ali podvajanje nalog zavezništva.

O dejanskih konkretnih novostih je za zdaj malo znanega, saj še ni bilo časa preučiti zajetnega načrta. Ena od njih naj bi bila sicer dejanska uporaba evropskih bojnih skupin za hitro posredovanje, ki obstajajo že leta, a jih niso še nikoli uporabili.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
penzl
# 14.11.2016 ob 20:39
Do predloga Dunaja je bil kritičen tudi slovenski zunanji minister Karl Erjavec. Po njegovem mnenju so avstrijska stališča o Turčiji škodljiva za regijo.

Politiki so pa škodljivi za ljudi. Razen v Avstriji ni v Evropi očitno nikjer več zdrave pameti in morale, samo en kup konformistov.
interakt
# 14.11.2016 ob 20:37
Erdogan pripravljen na referendum o pogajanjih

kaj pa EU?
Aja ne, mi imamo Francijo in Nemčijo ki nam povesta kako naprej namesto referenduma
rudes
# 14.11.2016 ob 20:44
Rečejo politiki kar čjo, samo, zaradi avstrijskih ukrepov se je zaustavil val migrantov. In tudi v primeru pogajanj o pristopu Turkov, imajo naši severni sosedi popolnoma prav. Zato, Kohrl, ne serji in vsaj ti podpri sosede. Aja, mokre sanje.:-(
ponosnikmet
# 14.11.2016 ob 20:48
Proti priključitvi
designprologo
# 14.11.2016 ob 20:59
Zakaj naša politika navzven ne odseva volje naroda?!
G.Erjavec, Slovenci NE PODPIRAMO priključevanje Turčije in to je sporočilo, ki ga nesite na vaša sestankovanja! Vse ostalo je izigravanje demokracije...
benjamin4
# 14.11.2016 ob 20:51
Nič novega, tako pač je v sodobni demokraciji... Sramota!
kanalija
# 14.11.2016 ob 20:39
Čigave interese to zastopa erjavec? A je kakšen levičar/desničar za to da turčija pristopi? Podpira Erjavčevo mnenje kdorkoli, ki nima finančne koristi od turčije v EU? Očitno potrebujemo referendum da dopovemo politikom, čigavo voljo naj bi izpolnjevali.. Močvara, ki jo je omenjal Trump je zelo močna tudi pri nas.
Ribiič
# 14.11.2016 ob 20:59
Še en eklataten primer kako je politika povsem brez stika z realnostjo in odrezana od ljudi.Tako rekoč vsi Evropejci, razen tisti turških korenin, so proti vstopu Turčije v EU, a politiki še vedno gonijo svoje.
pegas43
# 14.11.2016 ob 21:01
rjavec ni diht in to že dolgo ne
karlo6
# 14.11.2016 ob 21:00
Upam da Avstrija čimprej izstopi iz EU,in se tako reši bruseljskih telet .Najbolj normalen predlog tem oslom ne more do živega potem takem Avstrija ne more več biti v uniji. Nekdo bo pač moral narediti prvi korak da se ta kriminalna tvorba končno sesuje in verjamem da se bo.
severnik
# 14.11.2016 ob 21:14
Avstrijski predlog prekinitve pogajanj EU-ja s Turčijo nima podpore

Potem bodo pa spet vsi šokirani, ko se bo pojavil evropski Trump.

Erjavec namreč meni, da je treba pustiti odprta vrata in nadaljevati dialog s Turčijo,

Ok, lahko imate vrata odprta. Samo NE Z MOJIM denarjem!!
angryjoe
# 14.11.2016 ob 21:10
Pa saj ne moreš verjeti. Migrantska kriza, Brexit, Trump. Kaj še se mora tepcem dogoditi, da bodo razumeli, da trenutni model liberalne demokracije ne deluje in ga ljudje zavračajo?
heron
# 14.11.2016 ob 21:21
Se točno vidi kdo nima jaj.,Nemčija in Francija bosta zapeljala Evropo v propad. O našem bed... pa bolj da ne zgubljamo besed.
severnik
# 14.11.2016 ob 21:17
Turški predsednik Erdogan je pripravljen tudi na referendum o nadaljevanju pogajanj z EU-jem.

Turki bodo imeli referendum ali grejo v eu ali ne???? Narobe svet. In to iz vseh vidikov.
defender
# 14.11.2016 ob 21:06
Kaj so oni v Bruslju da odlocajo!!??? Naj se razpise referendume po clanicah, pa da vidimo kako LJUDSTVO odlocilo! Sami izdajalci Povsod!
Park
# 14.11.2016 ob 22:36
Avstrijski predlog prekinitve pogajanj EU-ja s Turčijo nima podpore

Kako, da ne!?

A samo Francija in Nemčija sta v EU?

Jaz imam tega počasi dovolj, pravzaprav že dolgo dovolj, da se bo vse delalo kakor bosta Francija in Nemčija želele! Hvala lepa! Vtaknite si to EU nekam!
JANEZ BLOND
# 14.11.2016 ob 22:04
Z dnevom, ko gre turčija v EU moramo mi še isti dan ven.
fantasycamp
# 14.11.2016 ob 21:26
dokler ima lahkood turkov pocenidelovno silo, so pripravljeni tudi svobodo govora prodati za drobiž, ta EU deluje proti vsem načelom demokracije.

Slovenija mora ven,ker majnhi delajo vse kar Eu reče, veliki pa celo lahko demokracijo zasmehujejo!

Kako priklopiti državo ki bo kmalu ustoličila islamski fašizem in ukinila vse pravice svobode govora?
zzob
# 14.11.2016 ob 21:55
Tu zadaj je več kot očitno strah, da bo Turčija v primeru prekinitve pogajanj kot maščevanje spustila v EU več milijonov migrantov oz. beguncev.
Alchemist
# 14.11.2016 ob 23:04
Jaz predlagam da razpišemo referendum in kar državljane EU vprašamo, če želijo Turke sprejeti medse ali ne. Bi se hitro izkazalo kako čutijo ljudje.

Širjenju Evrope treba na neki točki postaviti meje in sedaj je za to priložnost. Če ne bomo tega storili, pa se bomo nekoč znašli v neki EU, ki ne bo več predstavljala evropskega civilizacijskega kroga, ampak nekaj precej širšega v čemer se evropejci ne bodo več prepoznali. Tehnično gledano, je v Evropi tudi Kazahstan npr.
fantasycamp
# 14.11.2016 ob 22:11
zzob, torej mi se moramo njih bati, potem ni druge kot da Eu investira v mejo, če pogledaš kok nas je in če se cena razdeli bo prišla ceneje za Slovenijo kot to kar smo mi postavili!

Samo njim je vseeno, oni mislijo da lahko pride not 50000000 musilmanov in ne bo sprememb?
peglezn
# 14.11.2016 ob 23:19
Tudi tako opevana EU zamiži pri človekovih pravicah, če so le drugi interesi dovolj močni...
fantasycamp
# 14.11.2016 ob 22:02
zzob

ne strah nas je da bodo znižali nivo demokracije, ker Eu ima določen standard, ki Turčiji ni všeč,sploh pa svoboda govora, kritika islama,kritika proti Erdoganu in njegovem režimu...

Da ne govorimo kako tretira manjšine ki so bile že v preteklosti pod turčijo skoraj izbrisane z genocidom!
tone7
# 14.11.2016 ob 23:39
Waitet, dobro vprašanje.
Čemu se razburjat, če živimo v boljšem demokratičnem sistemu, kjer se spoštuje volja ljudstva?????? Ne vlada nam več diktator, ne živimo več v svinčenih časih in ni več uničujočega socializma.
Slovenci se strinjamo, da Turčiji ni mesta v Evropi, toda demokratično izvoljeni zunanji minister, se popiška na naše zahteve, kajti on mora le izvrševati navodila iz Bruslja.
Ali je predsednik Evropske skupnosti izvoljen s strani ljudstva??? Ne ni. No in sistem federalne Jugoslavije se tu ponavlja, le da je več folka v igri. Razjahali smo konja in zajahali magarca in nehajmo poskakovat, ker nam ni nikoli prav
Korošec
# 14.11.2016 ob 23:21
Evropska komisija in njihovi pudli so se postavili napram ene svojih najbolj demokratičnih in naprednih držav in v bran neki nedemokratični, kriminalni diktaturi, ki podpira teroriste, sramota.
piagolo
# 14.11.2016 ob 23:50
tone7
In kmalu bomo jašili ježa
garipul
# 14.11.2016 ob 23:52
Gremo iz te države spet pod Avstrijo. Zahtevajmo referendum.
odklop 76
# 14.11.2016 ob 23:29
Österreich rules :-)
drg
# 14.11.2016 ob 22:51
Tudi v Evropi bodo kmalu "trumpi" .. sam še malo naj se zajebavajo ti politiki ..
leonis
# 15.11.2016 ob 13:42
Erjavec je klovn ki nam dela sramoto in izjavlja stvari s katerimi se večina prebivalcev ne strinja. Sramotna in hlapčevska je njegova poteza po izvolitvi Trumpa ko se je pojavil na TV s Trumpovo kravato. Ko dobimo mi predsednika ameriški zunanji minister to verjetno niti ne opazi,mi se pa ob njihovem slinimo kot vrtni polži, sramota! Še večja pa je,da nasprotuje avstrijskemu ministru in zagovarja vstop Turčije v EU, čemur državljani Slovenije nasprotujemo.
dude
# 15.11.2016 ob 10:02
Zgodovina nam pove, da popuscanje avtokratom/diktatorjem privede le do vecjega kasnejsega konflikta.
brehme
# 14.11.2016 ob 23:19
Cerar in Erjavec proti Avstrijskemu predlogu. Sramota !
Sussudio
# 14.11.2016 ob 23:19
Eh sej če trenutno ne bil bil Erdogan na oblasti ampak kak prozahodni social-demokrat bi pa cela evropska politika hotela takojšen vstop Turčije v EU. Proti bi bile le radikalno desne stranke in zato bile tudi od preostalih političnih strank označene za ksenofobne in nestrpne.
Whitetrasher
# 14.11.2016 ob 21:01
Kaj se jezite?!!
Ste vsaj svobodni in ne vladajo vam samodržci.
Kar izvolite to imate.
Nikol vam ni prav;) hehe..
Guliarth
# 15.11.2016 ob 06:28
Sloxit Auxit?
Bombek
# 15.11.2016 ob 00:03
Načrt po besedah visoke zunanjepolitične predstavnice Unije Federice Mogherini opredeljuje skupno raven ambicije EU-ja na varnostnem in obrambnem področju. Ta vključuje tri glavne naloge: odzivanje na zunanje krize in konflikte, sodelovanje s partnerji pri zagotavljanju obrambnih zmogljivosti ter zaščito EU-ja in njenih državljanov, je pojasnila.

Kaj se bo EU šel neke obrambe, če niso sposobni niti pred migranti prav ukrepati kaj še le vojaško.
Nikolaj
# 14.11.2016 ob 22:31
Bravo Avstrija,
sramota za Francijo in Nemčijo.
Whitetrasher
# 14.11.2016 ob 21:04
Če Erjavec ni dober zakaj je potem vedno izvoljen in del vsake vlade????

Tistim,ki ga volijo je očitno dober.
Ostali pa se moramo demokratično sprijazniti z voljo večine.

Al bi raje kaj drugega??
NoriPlanet
# 15.11.2016 ob 19:03
EU si želi sprejeti medse najbolj fašistično in genocidno državo po nacistični Nemčiji.
sprint
# 15.11.2016 ob 06:36
ti-ne

# 14.11.2016 ob 20:53
penzl

# 14.11.2016 ob 20:39

Politiki so pa škodljivi za ljudi. Razen v Avstriji ni v Evropi očitno nikjer več zdrave pameti in morale, samo en kup konformistov.

::::::::::::::::::::::::::::
O škodljivosti politikov se strinjam.
Hočeš reči, da so politiki v Avstriji pametni in so zato sprejeli čez 100 000 beguncev, medtem pa smo jih mi sprejeli samo nekaj čez 100?

Še en zanimiv tekst POZOR iz leta 2011!!!!

Zaradi padanja števila rojstev (Avstrijke povprečno rodijo 1,4 otroka na žensko), je delovna populacija vse manjša in tako en delavec 'vzdržuje' vse več starejših. „Brez priseljevanja bo čez 20 let manjkalo okoli 700.000 zaposlenih, ki bi vzdrževali sistem,“ meni minister Michael Spindelegger. V prihodnjih letih naj bi do leta 2030 tako Avstrija potrebovala do 100.000 tujih delavcev!

http://cekin.si/clanek/sluzba_in_sola/sl
ovenci-odslej-brez-tezav-na-delo-v-avstrijo-in-nemcijo.html
........................................
......................
Uh. Potem pa tja in udri po Avstrijkah. V spodnjih šaržerjih zamenjati metke. Namesto manevrske municije vstavuti bojno :).
kanalija
# 14.11.2016 ob 23:05
Sploh ni govora o nobenem pristopu, temveč o pogajanjih o pristopu. To je bistvena razlika. EU in Turčija se pogajata že desetletja, zadnji dogodki Turčijo od EU oddaljujejo sami po sebi. Torej vprašanje je samo ali je bolj pametno in za EU bolje, da se s Turčijo pogovarja ali prekine dialog.

Država, ki uri in oborožuje din al Zenki in podobne "gang-e", ki manjšino sistematsko tretira kot teroristično grožnjo se je očitno sama odločila oddaljiti od EU. Mene bolj skrbi kam se nagiba evropa in ne turčija.
Nikolaj
# 14.11.2016 ob 22:47
Erjavec :Sramotna je njegova izjava,da je izjava Avstrije škodljiva za regijo.
Avstrija ni škodljiva,
škodljiva je Turčija.
zzob
# 14.11.2016 ob 22:07
@fantasycamp,
to je vse res, kar pišeš, ampak po moje trenutno nihče noče jeziti Turkov, ker če odprejo meje, bo štala.
CtrlDelete
# 15.11.2016 ob 06:52
Orban se je vzdržal.
Hopi
# 15.11.2016 ob 03:02
Izjavi sta bili kvečjemu dve stvari vredni omembe:

-Francija in Nemčija, pogajanja podpirata. V teh dveh državah
namreč menijo, da bi prekinitev pogajanj zdaj povzročilo več
škode kot koristi. Turčija je PREVEČ POMEMBNA za Nemčijo in
Francijo, da bi si lahko privoščili prekinitev dialoga.

-Za Veliko Britanijo pa je STRATEŠKO POMEMBNA...

Tako, da se Turčija RES lahko polula na bruseljske ovce s smrtno
kaznijo in na članstvo med bruseljskimi ovcami. V vsakem primeru
bo STRATEŠKO POMEMBNA za Britanijo, pa še za bruseljske ovce
tudi.
Bruseljske ovce bodo šle Turčiji ravno tako na kolena, kot gredo
Veliki Britaniji. Pa če V. Britanija JE v EU ali pa če je NI.
piagolo
# 14.11.2016 ob 23:34
Zdaj bom pravilno zapisal: bo že Kahl Kurtzu pokazal.
1986
# 13.03.2017 ob 21:19
Kot sem napisal pod drugo novico: Merkel in Hollande sta brezjajčni karikaturi, ki bosta pokopali EU. To, da je Erjavec še vedno ali sploh zunanji minister, pa je znak, da smo res ena velika banana mi in ne Nizozemci. Toliko škode kot je ta cepec že povzročil ...
zapatist
# 14.11.2016 ob 22:52
@drg
Tudi v Evropi bodo kmalu "trumpi"

So že. Kolikor jih hočeš.
sistema
# 17.11.2016 ob 00:38
Mojo podporo ima!
zapatist
# 14.11.2016 ob 23:17
@alchemist

Ne vem od kje nekaterim bojazen, da bi lahko Turčija v naslednjih dvajsetih letih lahko postala članica EU.

Gre za interes in pritiske EU, da se države, ki mejijo nanje vsaj deloma uklonijo evropskim standardom. To je vse. Če pa kateri od njih dejansko uspe izpolniti EU standarde, pa itak ni problem. Se lahko pridružijo.

Erdoganu je ta igra EU jasna....zato pa tudi vedno bolj sporoča, da je do EU skeptičen...in celo napoveduje referendum.

Vprašanje pa je, če je v interesu EU, da Turčija obupa nad korenčkom...
Kazalo