Evropska unija

Poudarki

  • Kdaj bodo davke plačevali grška Pravoslavna cerkev in bogati lastniki jaht?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 14 glasov Ocenite to novico!
Grčija
Prvi sveženj finančne pomoči Grčiji je bil odobren že pred dvema letoma, a učinka ni dosegel in lani je bilo treba potrditi še drugi sveženj pomoči. Foto: EPA

Dodaj v

EU rešuje Grčijo, ekonomisti rešitev že vidijo v opustitvi evra

Atene morajo izpolniti še dva od treh pogojev
14. februar 2012 ob 18:46
Atene/Bruselj - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Evropski komisar za denarne in gospodarske zadeve Olli Rehn pričakuje, da bo odločitev o drugem programu pomoči Grčiji sprejeta kmalu, a morajo Atene najprej izpolniti vse pogoje.

Za sredo napovedano srečanje finančnih ministrov držav v območju evra, ki naj bi odločili o drugem programu pomoči Grčiji, je odpovedano, bo pa potekala telekonferenca, so povedali viri pri EU-ju.

Prvi izmed treh pogojev je bil izpolnjen v nedeljo, ko je grški parlament potrdil nove varčevalne in reformne ukrepe, dogovorjene z mednarodnimi posojilodajalci v okviru drugega programa pomoči.

Drugi pogoj je, da se Grčija opredeli, kako bo prihranila še 325 milijonov, da bo dosegla dogovorjeni cilj glede zmanjšanja javnofinančnega primanjkljaja za letos. Voditelji evrskega območja poleg tega kot tretji pogoj zahtevajo "trdna politična zagotovila" grških vladajočih strank, da bodo uresničevale zaveze.

Drugi sveženj pomoči predvideva 130 milijard evrov javnih sredstev in prispevek zasebnih upnikov, ki naj bi državi odpisali za okoli 100 milijard evrov dolga. Najbolj kritičen datum je 20. marec, saj Grčiji takrat zapade v plačilo za 14,5 milijarde evrov dolgov.

Maja 2010 se je Grčija z EU-jem in Mednarodnim denarnim skladom (IMF) dogovorila za prvi program pomoči, ki v treh letih predvideva za 110 milijard evrov dvostranskih posojil.

Rehn je vnovič poudaril, da razume bolečino in proteste Grkov, a opozoril, da je v interesu Grkov in Evrope, da drugi program pomoči deluje, ker je to boljša možnost od nenadzorovanega bankrota, ki bi imel "uničujoče posledice" za Grčijo in negativen vpliv na Evropo.

Poleg tega je Rehn v odgovoru na novinarsko vprašanje, zakaj Evropska komisija ne zahteva, da Pravoslavna cerkev in bogati lastniki jaht plačujejo davke ter da država razpolovi izdatke za vojsko, namesto da sprejema ukrepe, ki najbolj udarijo neprivilegirane Grke, poudaril, da bo boj proti utaji davkov ključen del drugega programa pomoči državi.

Ekonomisti pesimisti
Kljub naporom grških in evropskih voditeljev, da bi obubožana država ostala članica skupne evropske valute, pa mnogo gospodarskih analitikov meni, da je edina rešitev za izboljšanje grške konkurenčnosti izhod iz evrskega območja in devalvacija svoje valute, saj dvomijo, da bo imela tuja finančna injekcija učinek že do konca letošnjega leta.

Vse več poznavalcev je tudi prepričanih, da je le še vprašanje časa, kdaj bo Grčija izstopila iz območja evra in nekateri najbolj drzni med njimi napovedujejo, da se bo to zgodilo že v prihodnjih nekaj mesecih.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
nikhrast
# 20.02.2012 ob 18:04
Če Grki uvedejo novo valuto, potem bo najprej neverjeten "run on the banks".
Kapital bi zlaufal ven iz države, domača valuta bi bila pod pritiskom inflacije, nobeden je ne bi hotel imeti, uvoz bi bil praktično nemogoč, izvoz je tako minimalen, turizem bi pa tudi imel probleme, cene se lahko znižajo samo do neke mere.
Si sploh predstavljate brezposelnost?
Nova valuta je za tako državo najslabša varianta.
Llagavulin16
# 17.02.2012 ob 16:11
Naštejte mi nekaj zares pomebnih proizvodov ki jih Grčija proizvaja in izvaža zaradi katerih bi lahko imela tak standard kot so ga imeli. Pa ne mi razlagat o turizmu,olivah,olju in Feta siru (haha,še tega precej proizvedejo v Nemčiji..) ki so mogoče edini proizvodi ki jh najdeš na naših policah. Italija je res zadolžena in tudi dokaj skorumpirana država,a je visoko industrijsko razvita. Smešno pa je da jo nekateri dajejo v isti koš z Grčijo..
Llagavulin16
# 17.02.2012 ob 15:58
Res ne vem kaj sploh počne Grčija v EU.(pustimo zdej NATO in geostrateško pozicijo ipd, to vsi vemo..) Sam se to sprašujem že od leta 1984 ko sem bil prvič. Zatem sem bil še 4x in vedno "isto".. Umazanija, smrad, kaos.. Bil sem vsakič z lastnim prevoznim sredstvom tako da sem lahko precej videl. V razdobju 25 let se stanje ni bistveno izboljšalo. Pustimo tur. komplekse ki niso niti last grkov v končni fazi, ampak ostalo je pa nespremenjeno. Plačevanje brez izdajanja pravih računov, lenoba,splošna zanemarjenost. Ne vem zakaj opravičujete in iščete izgovore za tak narod. Potem pa ti v Evropo še sprejmejo države kot so Romunija, Bolgarija, itd.. Še mi nismo bili pripravljeni za to, kaj šele ostale ex soc. države.
skimija
# 16.02.2012 ob 13:05
Tisti, ki ni jasno, zakaj se pomaga Grčiji, naj povem sledeče. Grčiji pomaga cela Evropa zato, da bodo svoje dolgove vsaj delno dobile poplačane izpostavljene nemške in francoske banke. Saj bi v nasprotnem primeru te banke propadle in v bančnem sistemu je tako, da če ena banka propade, nastane domino efekt. Ko bodo te francoske in nemške banke dobile poplačane grške dolgove do neke zadovoljive višine, ki jim bo omogočal poslovanje brez težav, bo EU pustila Grčijo, da propade. Na kratko, ko bodo te banke rešene, bo glavnim akterjem EU (DE+FR) vseen kaj bo z Grčijo.
PONOS
# 15.02.2012 ob 16:18
Čeprav bodo postali bolj konkurenčni,bodo dolg vse eno morali vračati.
Posojilodajalec že ve kaj dela.
PONOS
# 15.02.2012 ob 16:15
I told you so!!!
Z devalvacijo drahme bo lahko Grčija ustvarila ugodne pogoje za gospodarsko rast.
Vse bo ceneje,zato bodo lahko bolj konkurenčni.
Miserija Grčije je povzročil posojilodajalec.
Tisti grški politik ki je odobril in vzel ,podpisal posojilo je bil grški sovražnik številka 1.
tetka
# 15.02.2012 ob 15:00
Politiki se lahko zmenijo karkoli hočejo, ko bodo ljudje na ulicah in bo splošna stavka se lahko OLLI REHN in vsi politiki v Grčiji na glavo postavijo, ljudje ne bodo hoteli delati, tovarne ne bodo izdelovale in prodajale, država ne bo imela kje vzeti, bankrot je neizbežen,...
vsaka država, tudi Italija, Portugalsdka, ..bo na enak način končala, dokler še delavci imajo neko perspektivo, bodo delali, ko te ni, gredo na ulice in se lahko politika zmeni kar hoče,..tovarne zaenkrat ne delajo brez dveh rok delavcev...
lahko Janša v Sloveniji govori in piše v programih kar hoče, a delavci za 200-300 € na mesec ne bodo delali po 10 ur nikjer.....pa če se stokrat na glavo postavijo in dokazujejo, da je treba zmanjšat plače..na neki točki ljudje ne bodo hoteli več delati in to je to...
mooodeeel
# 15.02.2012 ob 14:45
Zagotovo je kriv Jansa! Tako kot za rast cen nafte na svetovnih trgih leta 2007 (kar je takrat izjavila sedaj ze politicno pokojna Katarina Kresal)!
ta_prav
# 15.02.2012 ob 13:17
Mah v taki družbi, ki več zapravi kot ustvari je rešitev blagovna menjava. Ta bi postavila stvari na svoja mesta.
divjejabolko
# 15.02.2012 ob 12:24
Iz evroobmočja, bi bilo potrebno izključiti kar nekaj držav: Grčija, Italija, Španija, Portugalska ...
qwertz
# 15.02.2012 ob 09:46
nevem he he he
podpis
nevem
# 15.02.2012 ob 08:40
Nategovali so nas v Avstroogrski
Nategovali so nas v Jugoslaviji
Nategujejo nas v EU

Pa vse to skupaj ne predstavlja nič, proti temu, kolikor nas vseskozi nategujejo... naši lastni!
Nigel_Farage
# 15.02.2012 ob 07:30
Starejši bralci se spominjamo, da sistem, kjer mora 20% prebivalstva financirati ostalih 80% ljudi ne deluje. V bivši Jugi sta Slovenija in Hrvaška nosili finančno breme celotne države in se ni izšlo. Tudi v EU Nemčiji in Franciji ne bo uspelo. Projekt Evro je bil že ob svojem nastanku obsojen na propad, a je bila Nemčija s svojimi težnjami finančno podjarmiti ostalo Evropo pač premočna in ga je uspela z lepimi pravljicami preriniti skozi
espero
# 15.02.2012 ob 07:29
Zarota proti Grčiji! Nikdar v svoji zgodovini Grčija ni bila v takšnem položaju kot je sedaj.! Če so veleumi že naredili Evrosko unijo , so že vedeli zakaj. Za čvrsto , bogato in pravično skupnost , za blagostanje. In kaj smo dobili .? Vse drugo prej kot to. Na udaru in kot žrtve so najrevneše južne države , vzhodne pa že bolj revne ne morejo biti Pravičneži in upniki razvite Evrope pa jim žugajo , vrnite nam denar.! Torej sledi rubež in razprodaja premoženja. Tega si Grčija ne zasluži , kajti ni mogla zapravit premoženja 3 generacij v 10 letih.Lahko je obsojati njihove potratnosti , kajti ozadje je skrito. Na lahko posojen denar je možen samo tako- mafija ti posodi denar z veliko obrestno mero.! Prav to in tako so delali tisti , ki so posojali denar Grčiji !
AlFe
# 15.02.2012 ob 05:30
Ni kriv Grk, ki je dolga leta prejemal pokojnino pokojnega? Ne me basat!
Ni kriv Grk, ki je zaposlen v uradu za izgubo časa? Ne me basat!
________________________________________
______________________

Ni kriv Slovenec, ki je volil partijskega šefa in šefa UDBE, da ga popelje v demokratično prihodnost? Ne me basat!
Ni kriv Slovenec, ki .... Ah, ne me basat!
ssn
# 15.02.2012 ob 03:15
Niso krivi Grki, ampak grški politiki in nemške ter francoske banke. Slovenci plačujemo tem bankam ne Grkom.
škoff
# 14.02.2012 ob 23:42
Ne razumem tu nekaterih, ki pljuvajo in omalovažujejo Grke, če pa gremo tudi mi po njihovi poti. Pa ne samo mi. Tu so še Španija, Italija, Portugalska, Irska.....Bedast smo, ker nasedamo in podpiramo s svojim denarjem zi-bankirje resnične krivce in pijavke, ki se redijo z našo krvjo. Treba se je upreti in že enkrat razbiti ta krivičen svet. Ni druge pomoči. There is no recovery!
tiger983
# 14.02.2012 ob 23:11
no, fajn...zanemarimo malenkost da so koga (odraslega moškega recimo) občasno shirali do 35 kg in ga potem splinli in zakurli... je blo mraz pa je blo treba zakurit, ane?

ne delaj slona iz miši. lepo sem napisal če si bil manjšina. pa tudi npr. če si bil gej bi se dalo ziher na kaki način prikriti. sj ne rabjo vsi vedet kakšen si. sj nimam nič proti njim, ampak. včasih je boljše če človek ne izstopa iz množice,verjemi.
konec koncev so zaplinili tiste ki so se postavili po rabu sovražniku. eden je zadnič lepo napisal komentar,da so angleži rekli svojimirojakom na otočjih Guernsey, Aderney,.. da naj se ne upirajo in so ubogali. in res, ni se jim zgodilo nič. no so pa tudi drugi primeri kot npr. Finska. tam so bili pravi oportunisti. malo na eni strani,malo na drugi. tako kot italijani;)
Včasih pride človek ko mora odločati med večjo svobodo ali življenjem.
miroslav
# 14.02.2012 ob 22:56
@tiger983

no, fajn...zanemarimo malenkost da so koga (odraslega moškega recimo) občasno shirali do 35 kg in ga potem splinli in zakurli... je blo mraz pa je blo treba zakurit, ane?
tiger983
# 14.02.2012 ob 22:54
Grki bodo rešile sebe brez pomoči propale EU. Grki so država z večtisočletno tradicjo, EU pa je propadla že po nekaj 10 letih obstoja.

seveda imajo bogato in dolgo tradicijo če so živeli na plečih zatiranih plemen ki so jih zasužnjili. tako bi lahko živel vsak na veliki nogi. Je pa res da niso edini. nič ne zaostajajo avstrijci, lahi, angleži, francozi,...
se pravi da po tvoji logiki bojo tud ZDA propadle ker nimajo tradicije. KUL, bodo pa vsaj indijanci spet svobodni. upam da se uresniči vsaj ta del tvoje napovedi ;)
tiger983
# 14.02.2012 ob 22:48
josip1 pa je človek, ki dojema svet in ljudi podobno kot gospoda ki je gradila 3.rajh...

bolje živeti v tretjem rajhu kot pa v tretjem helenističnem propadu.
v prvem si lepo živel, če nisi bil izjema (cigan,žid,fegi,..). v ta drugem pa lepo živiš če si izjema (tajkun,lopov,oportunist,...).
kdo bi kje živel mislim da vemo kje bi nas živela večina.ta zadnje ziher ne
Ori
# 14.02.2012 ob 21:58
Baje,da se tako financira nemške in francoske banke, ki jim Grki na veliko dolgujejo. Menda pa naj bi bili grški bankirji tudi dobri "kolegi" z predsednikom evopske komisije g Barosom.
JACIJA
# 14.02.2012 ob 21:56
Da ne bo kdo mislil da sem jugo pristaš nikakor ne. A se še spomnite kako so 25 let nazaj vpili da gre ves denar na jug kam pa gre sedaj?? Sedaj se pa zapirajo tovarne ki je na zahod veliko težje prodajat kot pa na jug.
miroslav
# 14.02.2012 ob 21:22
pa na zdravje
:)
josip1
# 14.02.2012 ob 21:21
Dej, nimaš pojma. Spij kakav.
miroslav
# 14.02.2012 ob 21:14
@josip
in ostale pridne Evropejce, da so plačevali tisoč in en dodatek, čudaške beneficije, ki jih poznajo le oni, mamu jim jebem grčku, ter penzije in plače, da so lahko siti uživali svoje sieste; naj spoka nazaj v srednji vek, kjer bi že morala biti. Cigani destruktivni leni, klinc jih gleda!

utemeljevanje predsodka na podlagi narodnosti mogoče? temu se ne reče rasizem ampak nacionalizem. kdo že je tako utemeljeval svoje teorije?

kdo je koga ogoljufal pa malo poglej moje zgornje zapise.
nWo
# 14.02.2012 ob 21:13
Grki bodo rešile sebe brez pomoči propale EU. Grki so država z večtisočletno tradicjo, EU pa je propadla že po nekaj 10 letih obstoja.
josip1
# 14.02.2012 ob 21:05
Ne, Miroslav, IQ primerjave pa niso na mestu, ne s tvoje strani. Kaj sem omenil takega, da to povezuješ s tretjim rajhom?? Enostavno menim, da bi morali Grki izstopit iz eurocone. Argumentov je več kot dovolj. Kaj serješ zdaj z nekim rasizmom? Dejstvo je, da so ogoljufali celo Evropo. Pika!
miroslav
# 14.02.2012 ob 21:00
@nikolaj

grkom nihče ne bi nič pomagal. pomagamo francoskim in nemškim bankam ki so imele poslovno katastrofo v grčiji. neke vrste "dokapitalizacija nlb zarad slabih kreditov" samo da gre za višji nivo..
miroslav
# 14.02.2012 ob 20:58
za one,ki obsojajo grke-irci, švicarji,američani, španci, angleži, kanadčani, korejci, portugalci itd so vsi precej bolj zadolženi od grkov...njihov javni sektor predstavlja 40% bdp...ki prav tako v primerjavi z ostalo EU v % z bdp ni nič posebnega..link
sodi v skupino z nemčijo,anglijo, avtsrijo,belgijo, italijo in portugalsko...
Nikolaj
# 14.02.2012 ob 20:50
Grčiji je treba pomagat, saj je zibelka evropske kulure ( aristotel, platon, demokrit, ZEus, spartak, posejdon, črne olive in ananas, sir FETA , kuruza in krompir in piramide )
In ker je je grčija pred 2000 leti dala zelo veliko Evropi, se ji moramo sedaj oddolżiti in ji dati nepovtratna sreedstva 300 miljard evrov. Grčija je tudi zelo lepa dežela , ki ima pridne in poštene ljudi in tudi to je potrebno še dodatno upoštevati. Če ne bi bilo grčije , ne bi bilo evropske kulture , tudi Amerike ne bi bilo, v evropi bi ostali le neadertalci in v ameriki indijanci.
Konec despotizmu
# 14.02.2012 ob 20:36
Če bi ta svet poznal malo več Tesle in veliko manj tesel, bi tudi bila lepa rešitev.





Zdaj pa naj nekdo (z vezami) ta dva videa hitro pošlje našemu ministrstvu za tehnologijo, če ga sploh še imamo.

LP

PS: Grki, ne se dat tem grebatorjem nečloveškim!
miroslav
# 14.02.2012 ob 20:24
@jospi1

vsekakor, butaste...pametni vedo,da je prav pospravit celo nacijo v neko šablono, še posebej tako, ki temelji na predsodkih.

zato pa so dokazali jasno korelacijo med IQ ter predsodki link
josip1
# 14.02.2012 ob 20:12
Miroslav, če bi poznal tudi zgodovino od rajha nazaj, potem bi se strinjal. Imaš pa butaste primerjave, ni kaj.
kanalija
# 14.02.2012 ob 20:12
ne razumem, zakaj se posoja denar, ce vnaprej vedo da bojo dolg itak odpisali?
a kdo lahko razlozi point?


Ker se bojijo, da bi grčija izstopila iz eura. Ko se bo to zgodilo (sam ne dvomim v to), bo to precedens in bo posledično odprlo pandorino skrinjico-zgled marsikateri državi, kako izcuzati EU kolikor se da, potem pa elegantno na staro valuto, devalvirat dokler se trend ne obrne in jovo na novo.. ostalo bodo v eu, države z evrom pa bodo veselo prestavljale industrijo v cenejše države po novem brez evra, nemčija francija italija in podobni velikani pa se bodo počasi a vztrajno spreminjali v detroit. In tale nwo projekt bo šel v pi..o

Tako na kratko..
ResIpsaLoquitur
# 14.02.2012 ob 20:06
Rehn je vnovič poudaril, da razume bolečino in proteste Grkov,

Joj, kako lepo od njega!!!!
tupamaross
# 14.02.2012 ob 20:01
Secundus,
za nas je irelevantno, kdo je tisti denar prejel. Grki so
nam dejansko dolžni. Le predvidevam, da smo mi
Grčiji dejansko pomagala vračati dolg...

Lep pozdrav!
secundus
# 14.02.2012 ob 19:52
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:42
Prijavi neprimerno vsebino
Tudi tisti denar, ki naj bi ga po mojem dali Grčiji, dejansko
naj ne bi nikoli prišel v Grčijo


zakaj le?
Grki so denar, ki bodo jutri ustvarli pojedli že dve leti nazaj
prej ob potici, zdaj ob zelju
jest bi imel raje vseskozi kruh
miroslav
# 14.02.2012 ob 19:52
josip1 pa je človek, ki dojema svet in ljudi podobno kot gospoda ki je gradila 3.rajh...
josip1
# 14.02.2012 ob 19:50
Mislim, kaj so Grki dali Evorpi? Kako pasmo koz in črne olive. Lahko bi mi brez tega.
josip1
# 14.02.2012 ob 19:48
Grčija je država, ki živi in deluje po vzorcu nižjerazvitih afriških držav, ki se duva z dediščino velikih prednikov in velikih skupnosti, kot so Mikene, Šparta, Atene in ki nima z omenjenim nič skupnega; ki nima nobene pametne industrije, znanja; pri kateri je edina donosna panoga turizem, pa še ta peša; država, ki je z blefom nategnila Fince, Švede, Nemce in ostale pridne Evropejce, da so plačevali tisoč in en dodatek, čudaške beneficije, ki jih poznajo le oni, mamu jim jebem grčku, ter penzije in plače, da so lahko siti uživali svoje sieste; naj spoka nazaj v srednji vek, kjer bi že morala biti. Cigani destruktivni leni, klinc jih gleda!
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:42
Tudi tisti denar, ki naj bi ga po mojem dali Grčiji, dejansko
naj ne bi nikoli prišel v Grčijo, pač pa naj bi mi del grškega
dolga odplačali določenim bankam, se pa tega ne zavedamo.
minnaema
# 14.02.2012 ob 19:28
@ti_si_nula
ma dejte no dejte ......ali vam ni jasno, da imajo na račun GRČIJE - tudi koristi nekatere države v Europi ali vam moram še
esplicitirati katere države..........in Lp
miroslav
# 14.02.2012 ob 19:27
za vse ki kritizirate grke na ulicah-kolko se čutite krive za delovanje naše politike? kolko ste krivi za tajkune? za mahinacije darsa? za dolgove mb nadškofije? za težave nlb?

NIČ.

in kako radi bi plačali za vse opisane zadeve? Najbrž ne, a? isto velja za večino grkov.
minnaema
# 14.02.2012 ob 19:22
V Grćijo se bo zmetalo še veliko denarja, kako je nastala bolezen pa nobeden noče ugotavljati
še manj pa iskati, kdo so bili prejšnji zdravniki, da niso Grčije akuratno pozdravili.........zato bo
obveljalo načelo ,da bolan zdravga nosi, le obrnjeno v denarcih....saj se razume kajne in Lp
tofsi
# 14.02.2012 ob 19:20
> a kdo lahko razlozi point?

Ja, rešuje se evropske požrešne bankirje na škodo evropskega ljudstva.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:18
Bansh,
to ni posojanje denarja, pač pa dejansko reprogramiranje
tekočega dolga grčiji. Vsaj tako mislim. Če pa bi to bilo
dajanje novih posojil pa bi to pomenil konec Evropske Unije.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:15
Po mojem je za Grčijo edina možna rešitev, da opusti EUR.
Pa ne le Grčija.Kdorkoli, kot članica evro zone,ne bo sposoben
vračati posojil, bo za njega edina rešitev enaka Grčiji, kar je
nekako razumljivo.

Po eventualnem izstopu Grčije iz evro zone, bo za Grčijo boleče
to,da se redkokatera državo bo z njo spustila v katerekoli resnejše
posle. Velja seveda tudi za druge države, ki bi sledile Grčiji. Zelo,
zelo...težavno bo za sleherno državo z težavami podobnimi Grčiji.
bansh
# 14.02.2012 ob 19:12
ne razumem, zakaj se posoja denar, ce vnaprej vedo da bojo dolg itak odpisali?
a kdo lahko razlozi point?
ti_si_nula
# 14.02.2012 ob 19:08
Že več kot pol leta govorim, da je Grčijo potrebno izključiti iz evroobmočja, kaj čakajo, da bo učinek pomoči povzročal v prihodnosti dvig inflacije, nestabilnost evra (pomoči Grki ne bodo vrnili, tiskal se bo novi denar...začaran krog).
spike
# 14.02.2012 ob 18:54
Adijo Slovenski evri ki jih je Pahor "oplemenitil" v Grčiji.
Kazalo