Evropska unija

Poudarki

  • Kriza pokazala na nujnost enotnega okvira za reševanje bank
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,9 od 14 glasov Ocenite to novico!
Euro
Bruselj je od leta 2008 v treh letih odobril za 4.500 milijard evrov državnih pomoči za finančne institucije. Foto: EPA

Dodaj v

Evropska unija pomemben korak bližje bančni uniji

Od preprečevanja do reševanja kriz
6. junij 2012 ob 17:05
Bruselj - MMC RTV SLO/STA

Evropska komisija je predstavila evropski okvir za preprečevanje in reševanje bančnih kriz brez obremenitve davkoplačevalcev, ki velja za pomemben korak do bančne unije.

Predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso je povedal, da so predlogi bistven korak k bančni uniji v Evropski uniji in bodo prispevali k večji odgovornosti bančnega sektorja ter povečali stabilnost in zaupanje v EU v prihodnosti. Celoten okvir sicer ne bo začel delovati pred letom 2018.

Gospodarstvo območja z evrom se bo letos skrčilo za 0,1 odstotka, v najnovejši napovedi za rast in inflacijo piše Evropska centralna banka (ECB). S tem je napoved v primerjavi s tisto izpred treh mesecev ostala nespremenjena. Je pa ECB nekoliko poslabšal napoved za prihodnje leto, ko naj bi gospodarstvo območja evra raslo po enoodstotni stopnji.

Glavni cilj zakonodajnih predlogov je preprečitev ponovitve scenarija po izbruhu svetovne finančne krize iz leta 2008, ko so bile države prisiljene pomagati bankam z milijardami davkoplačevalskih evrov.

Bruselj je med oktobrom leta 2008 in oktobrom 2011 odobril za 4.500 milijard evrov državne pomoči za finančne institucije, kar predstavlja 37 odstotkov BDP-ja EU-ja.

Kriza je pokazala, da je enoten evropski okvir za reševanje bank nujen, saj nacionalni sistemi ne omogočajo takšnega reševanja bančnih kriz, ki bi ohranilo finančno stabilnost in zaščitilo davkoplačevalski denar.

Komisija predlaga "škatlo orodij" za tri faze ukrepanja - preprečevanje kriz, zgodnje ukrepanje ob prvih znakih krize in reševanje kriz.

Pri prizadevanjih za preprečevanje krize bodo morale banke pripraviti načrte za sanacijo, organi, ki so pristojni za reševanje bank, pa načrte za reševanje. Od banke bi lahko ti organi celo zahtevali zamenjavo vodstva.

Glede reševanja bank so na mizi štiri glavna orodja - prodaja dela ali cele propadajoče banke, ustanovitev premostitvene banke, ločitev sredstev ali vzpostavitev slabe banke in mehanizem "bail in", s katerim bi lahko delničarje in upnike prisilili v izgube.

Da bi bilo reševanje bank učinkovito, je bistveno zagotoviti določen kapital, zato v Bruslju predlagajo vzpostavitev skladov za reševanje, v katerih bodo zbrani prispevki od bank, ki bodo sorazmerni z njihovimi obveznostmi in profili tveganja.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
Stop-IPCC
# 07.06.2012 ob 11:23
"German officials said a deal is in the works that would enable Spain to recapitalize its banks with aid from euro zone countries, but without strict new reforms."
.
Če se to res zgodi.... lahko Grčija brez slabe vesti čez noč odpravi vse "austeritty" mere, ki so jim jih zaukazali bruseljski fašisti !!!!
Stop-IPCC
# 07.06.2012 ob 11:12
Nekaj dejstev......
Julija 2010 je imela Grčija za 10 miliard DRŽAVNEGA dolga.... ostalo je bil dolg bank (po večini tujih) do tujine.. oz. svojih "mater".....
Marca 2012 ima Grčija za 40 miliard DRŽAVNEGA dolga..... razliko (30 miliard) je namenila za plačevanje obresti in REŠEVANJE TUJIH BANK !!!!!!
.
Tako nekako izgleda reševanje EUR-a.......
Danes je VSAK GRK (davkoplačevalec) zadolžen za 4x bolj, kot pred dvemi leti, nemške in francoske banke pa se kopljejeo v denarju.... (no ja... francoske niti ne....).....
janinejc03
# 07.06.2012 ob 10:49
Večina vas je očitno proti EURU in skupni monetarni politiki, ker bi radi samostojnost in suverenost. To smo izgubili z vstopom v EU, če tega nočete potem rabimo Seuro ali Tolar ali Butalski Euro, če želite. Če želite iti v VAL, morate plavati z njim, sicer utonete! Smo pa kot mravljica na morskem valu. Torej kaj bomo storili? Bili samostojni?
Majster
# 07.06.2012 ob 10:31
Ljudje gledamo, kako nas hočejo zasužjit ter podjarmit.
minnaema
# 07.06.2012 ob 10:25
"je res, da po toči je prepozno govoriti" moram pa le esplicitirati, da v kolikor bi EU bila v svoji
zakonodaji bolj akuratna v preteklosti in da bi imela kontinuiran nadzor finančni nad celotnimi članicami EU-ja bi se tudi Grši sindrom morda mebi dogajal- tako pa so države EU-ja vlekle
svoj voz interesov in NE prikazovale tistega kar bi morale, saj ni bilo za to zakonske osnove ali
še manj kontrole iz strani matere Eurospke skupnosti. Zdaj se akurativa ureja, pa bolje sedaj kakor .....in Lp
nekdodalec
# 07.06.2012 ob 08:51
1 banka
1 firma
1 komisija (EU komisija)
1 drzava
1 gospodar

Smrt bruseljskim imperialistom ---- svoboda narodom !! Vsak narod si ima pravico pisati sodbo sam - tako druzbeno kot ekonomsko !!
Stop-IPCC
# 07.06.2012 ob 07:58
Bob Chapman... R.I.P
myname007
# 07.06.2012 ob 06:39
@Deebee: Jordan Maxwell, pravilno.

Še za ostale, če je kaj "to morate videti!", je to Jordan Maxwell.

Na tubi poiščite:
Jordan Maxwell on the Law of the UCC: Uniform Commercial Code
Jordan Maxwell - Matrix of Power
tudi jordanmaxwellPIKAcom
SteVsiNeumni?
# 07.06.2012 ob 01:56
Leto 2018? Pa to je še 6 let. Saj noben ne ve če bo EU takrat sploh še obstajala.
Deebee
# 06.06.2012 ob 22:36
@moonylink: ne klobasaj neumnosti. Še zmeraj verjameš v poštenost dela, ko nas nategujejo iz vseh strani? Pomisli malo.

@myname007: si v mislih morda imel Jordana Maxwella?
Sebastjan666
# 06.06.2012 ob 22:19
AndrejP
Ko so ustanovili FED so tudi spisali lepe pravljice, kako bo od tedaj naprej vse poštimano in ne bo več problemov.
Kakšna je resnica pa vemo.
Ko vlada pohlep nad razumom in moralo ne pomaga noben od teh mehanizmov.
Bi verjel, da hočejo resnično nekaj spremeniti. če bi kakšen od teh odgovornih bančnikov in manipulantov končal v kehi kot Madoff, seveda pa ne bo nič od tega, ker se ščitijo kot ogrožena vrsta.

Barosso je pa še eden od teh pohlepnežev, ki dela spremembe, da vse ostane tako kot je ali pa še slabše.
partibrejker
# 06.06.2012 ob 21:10
Give me control of a nation's money and I care not who makes her laws.
mayer_amschel_rothschild
pamet.v.roke
# 06.06.2012 ob 20:40
Potrebna je sprememba političnega oz. družbenega sistema in implementirati v večji meri neposredno odločanje vseh. Dokler bo sistem tak kot je, bodo barabe še vedno lahko barabe. volitve na vsake 4 leta? Prikladno, ni kaj. Raja pa praktično ne more nič.
Konec despotizmu
# 06.06.2012 ob 20:38
Klok
moonylink
# 06.06.2012 ob 20:37
evo, že en kup hipijev tule razmišlja kako bi oni razdelili tisto kar drugi zaslužijo...jaz pa predlagam sledeče: najprej nekaj naredite, nato pa to lepo razdelite
Konec despotizmu
# 06.06.2012 ob 20:37
Keiser knows :)

[video]http://www.youtube.com/watch?NR=1
&feature=endscreen&v=sDtMOoYCfss
[/video]
AndrejP
# 06.06.2012 ob 20:36
myname007, če je nekaj v javni lasti so lastnik državljani, vzdrževanje pa se financira iz proračuna...?
myname007
# 06.06.2012 ob 20:20
AndrejP - mogoče bi se bilo smiselno vprašati, kdo je lastnik t.i. "javne" lastnine ali pa vsaj kdo plačuje za vzdrževanje le-te.

Največja kriza je to, da večina ljudi ne ve, da je Slovenija izredno bogata dežela. Samo s premoženjem njenih državljanov upravljajo ljudje, ki so v najboljšem primeru popolnoma nesposobni, najbolj verjetno pa resni goljufi.
Konec despotizmu
# 06.06.2012 ob 20:18
Zakaj bi ustanavljal, sploh upošteval nekaj, kar bomo čez par mesecev požgali do tal?
AndrejP
# 06.06.2012 ob 20:15
Stop-IPCC, politkomisarji nastavljajo vodstva bank v Sloveniji. Glede na to, da se je bančni sektor res obnašal neodgovorno (in zdi se mi, da si ti eden tistih, ki se je razburjal okrog tega, kako so itak bankirji krivi za vse), bi rekel, da je zahteva za pripravo načrta za sanacijo banke popolnoma na mestu. Kar se tiče zahteve po zamenjavi vodstva morajo biti za to razlogi, poleg tega pa Bruselj ne bo predpisal člane uprave ampak bo samo zahteval, da se odstavi aktualno vodstvo. Verjetno je to posledica tistih raznih milijonskih odpravnin, ki so jih zahtevali. Premalo regulative na trgih vrednostnih papirjev nas je pripeljalo v to krizo. Če bi rad imel dereguliran trg in zelo veliko svobodo za kapital, se boš moral preseliti v ZDA.

Sebastjan666, nekateri ljudje tudi mislijo, da v Sloveniji ljudje ne razumejo osnovnih konceptov demokracije in tržnega gospodarstva. Bojim se, da imajo prav.

nedo, Britanci in Nizozemci, pa tudi Nemci so se izučili na primeru Islandije. Tako da pri nas se to ne bo zgodilo, ker bodo nadaljnje investicije bistveno bolje zavarovali oziroma se sploh ne bodo spravili investirati v razne labilne države kot je Slovenija. Nacionalizacija je inštrument, katerega se poslužujejo samo razni socialistični režimi Južne Amerike, v zgodovini pa socialisti in nacionalsocialisti ter fašisti. Kratkoročno to mogoče kaj pomaga, ampak dolgoročno je ptoblem, ker se te bodo vsi investitorji potem izogibali.
myname007
# 06.06.2012 ob 19:32
Maxwell je hud car, tip ki razmišlja. Zahodnjaki sicer poznajo "common law", v Evropi pa "continental law". Če imamo tukaj tudi kakšnega poštenega pravnika, ki ga ne zanima samo lasten zaslužek na račun korporativnega prava in manipulacij, ki se z le-tem vršijo nad ljudmi(ki so pripravljeni zastopati osebe), ampak ga/jo dejansko zanima pravo in pravica, ga/jo vabim k sodelovanju.

Slovenski zakoni pa ne obstajajo. Kot sem napisal - DRŽAVNI ZBOR je podjetje (celo zavezanec za DDV), prav tako je podjetje REPUBLIKA SLOVENIJA. Podjetja ne morejo sprejemati zakonov.

Kot podjetja so banke in "države" v pogodbenem odnosu in si s pogodbami operejo roke pred korporativnim pravnim sistemom. Mislim, da je ena od variant, da "državo" spravimo na enakovreden nivo z državljani, bo da proti njim uporabimo to korporativno pravo in jim podamo žogico z davki. "Hočete reči, da NISTE opravili dela in storitev za katero smo plačali davke? Ni problema - kolektivno bomo tožili državo za odškodnino, uvedli postopke proti odgovornim in dokler se to ne razreši, ne bomo plačevali davkov." Sam sem doti bolj za to da zberemo podpise za referendum in razpišemo referendum in sledimo idejam, navedenim v moje prejšnjem postu.
Stop-IPCC
# 06.06.2012 ob 19:04
myname007.... poskušaš kopirati Maxwella ?
Upam, da ti bo uspelo... čeprav se "evropski" in "slovenski" zakoni in predpisi kar precej razlikujejo od ameriških.....
myname007
# 06.06.2012 ob 18:49
Strinjam se z zgornjimi komentarji - treba je začet razmišljat. In predvsem ukrepat. Ne "država", ne banke, ampak mi - ljudje.

Ne bom se spet razpisal o poroštvih in koliko neprofitnih stanovanj bi lahko sedaj imeli na razpolago, povedal bom samo to, da bo potrebno zaustaviti plačevanje davkov.

Predlagam sledeče:

- ukinitev vseh političnih oz. pravnih oseb, ki jih predstavljajo, vklučno s "političnimi" strankami
- prehod na neposredno demokracijo
- prenos "državne" lastnine, prav tako vseh deležev v podjetjih, na anuitetne račune državljanov, na enakopravne deleže
- prenos vse lastnine NLB in vseh podjetij, ki jih je "država" financirala z našim denarjem na omenjene anuitetne račune in likvidacija NLB (nujno) in ostalih podjetij, ki služijo samo kot fronte za molžo davkoplačevalskega denarja (npr. DARS).

Kar mnogi državljani ne vedo, je to da obstajajo tudi t.i. "global collateral accounts", vsaka oseba ima svojega (kaj je oseba in kaj človek si sami poiščite na netu - zadeva še zdaleč ni banalna), zato bi bilo smiselno zahtevati upravljanje s temi računi.

Močno sem proti nasilju in protestom, ker le-ti ne služijo ničemur drugemu kot dobremu počutju protestnikov. Edini način, da "državo" spravimo na kolena in goljufom, ki s to "državo" upravljajo damo jasno vedeti, da se ne strinjamo z njihovimi metodami, je da nehamo v teh neumnostih sodelovati - ne hodite na volitve, ker vse kar v resnici s tem dosežete je to, da dajete goljufom legitimnost, ne dajajte prispevkov političnim strankam in nehajte plačevati davke.

Od policista, ki vas bo ustavil zaradi česarkoli, pa zahtevajte da vam pokaže ZAKON po katerem ima nad vami avtoriteto da vam izreče ukrep ali globo. Namig - DRŽAVNI ZBOR ne more pisati zakonov, ker je pravna oseba, torej podjetje. Če mi lahko kdo razloži zakaj je pravna oseba DRŽAVNI ZBOR tudi zavezanec za DDV, mi prosim to povejte. Policistom se ne legitimirajte, torej ne pokažite jim dokumentov, ker s tem soglašate, da boste zastopali osebo, kot človek. Zakoni veljajo samo za ljudi, za osebe pa veljajo uredbe, predpisi, podzakonski akti in statuti, ki so v svojem bistvu pogodbe, kjer soglašate s pogoji poslovanja.

Za poletje oz. jesen sicer pripravljam zadevo, ki upam da bo zelo močno zatresla gnilo strukturo, ki ji pravimo država, neke zadeve pa so že v teku (bil sem pobudnik, za kar sem zvedel kasneje). Vse je nenasilno in namenjeno izključno ozaveščanju in informiranju ljudi.
molekinho
# 06.06.2012 ob 18:45
nedo ni da ne morejo propasti. država jih ščiti, pod pretvezo, da ni nikomur v interesu, da varčevalci izgubijo denar. a po drugi strani, če ga gremo vsi dvignit ga nimajo. to, da so pa banke profitne organizacije je pa eden največjih nategov v zgodovini človeštva. denarni trg, delniški trg in davki so najmogočnejši instrumenti plenjenja premoženja ljudem.
boomslang
# 06.06.2012 ob 18:42
hahaha... Tole je šlo pa hitro dol s prve strani.... Nč bat MMC.... Plebejci imajo že tako speglane možgane, da se ne bo zgodilo nič.... Konec, koncev kaj pa je to 4500 milijard.... Sitnica...
nedo
# 06.06.2012 ob 18:29
Grozljivo, kam plovemo!
Model za reševanje krize je bil opisan v komentarjih k prispevku "Tonin: Boljša ko bo klima v državi, hitreje se bodo pokazali učinki svežnja zakonov". Opisal ga je komentator 3rac in ga bom deloma ponovil (upam, da mi 3rac ne bo zameril!?)
Prispevek je seveda že umaknjen!???
"
3rac 06.06.2012 ob 14:50 Komentar na članek

Tonin: Boljša ko bo klima v državi, hitreje se bodo pokazali učinki svežnja zakonov
SD: Koalicija prodaja lanski sneg
6. junij 2012 ob 14:39
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

kopiraj-prilepi, če še kdo od politikov tega ni dobil na e-mail!

KAKO SO OB KRIZI POSTOPALI NA ISLANDIJI?

Ali res obstajajo tudi druge poti za izhod iz krize, ne le grška, oz.slovenska???

Na Islandiji so ljudje odločili, da mora vlada odstopiti, glavne banke so bile
nacionalizirane. Odločili so se, da ne vrnejo dolga Veliki Britaniji, Nizozemski in
ostalim upnikom, ki je nastal zaradi nesposobnih domačih finančnih politikov, te pa
so postavili pred sodišča. Ustanovljena pa je bila tudi ljudska skupščina, ki je na
novo napisala Ustavo.

In vse to na miren način.

Prava revolucija proti oblastem, ki so ustvarile sedanjo krizo. Zato o tem tudi ni
bilo nobenega obveščanja v zadnjih dveh letih:

Kajti, kaj bi se zgodilo, če bi ostali državljani EU vzeli to kot primer?

VRSTNI RED DOGODKOV

2008: Glavna državna banka je nacionalizirana. Krona, valuta Islandije je
devalvirana in trg vrednostnih papirjev se ustavi. Država je v stečajnem postopku.

2008. Državljani protestirajo pred parlamentom in zahtevajo nove volitve, kar
povzroči odstop predsednika vlade in njegove celotne vlade. Država je v izredno
slabem gospodarskem položaju. Zakon predlaga vračanje dolga Veliki Britaniji in
Nizozemski v višini 3,500 milijonov evrov, ki naj bi jih plačali prebivalci
Islandije mesečno v naslednjih 15 letih, s 5,5-odstotnimi obrestmi.

2010. Ljudje gredo na ulice in zahtevajo referendum. V januarju 2010 predsednik
prekliče odobritev vračanja dolga in napove referendum. V marcu je na referendumu
za preklic vračanja dolga glasovalo 93 odstotkov Islandcev. Medtem je vlada uvedla
preiskavo, da bi pred sodišče postavila odgovorne za krizo. Vse odgovorne na
visokih položajih in odgovorne bankirje so aretirali. Interpol pa izda ukaz, naj
vsi vpleteni zapustijo državo. V tej krizi je bila na novo izvoljena skupščina za
pisanje nove Ustave, ki naj vključuje tudi izkušnje pridobljene iz te krize in ki
bo nadomestila obstoječo Ustavo (kopijo danske Ustave).
25 državljanov je bilo izbranih, brez politične pripadnost, med 522 kandidati. Vse
kar potrebujejo za kandidaturo je, da so odrasli in imajo podporo 30 ljudi. Ustavna
skupščina se začne v februarju leta 2011, da bi predstavila >>carto magno " iz
priporočil, ki jih različne skupne predlagajo po vsej državi. To mora potrditi
sedanji Parlament in parlament, ki bo konstituiran na naslednjih parlamentarnih
volitvah.

Povzeztek islandske revolucije:

1. Odstop celotne vlade

2. Nacionalizacija banke.

3. Referendum s katerim lahko ljudje odločajo tudi o poslovnih odločitvah.

4. Sodni pregon odgovornih oseb

5. Preoblikovanje ustave s pomočjo ljudstva

Smo bili o tem obveščeni prek medijev? Je kateri koli politični program, v radiu
ali televiziji komentiral to? Ne!
"
Omenjen je bil tudi v oddaji GLOBUS 6.06.2012 - Polona Fijavž.

Ne razumem, zakaj bakirji ne morejo nikakor propasti. Tudi za njih naj bi veljalo vse isto kot npr. za Muro: zainvestiral si se, vlekel napačne poteze, prodajaš nekaj po ceni, ki je ljudje nočejo torej propadeš.
boomslang
# 06.06.2012 ob 18:29
Hja, ni kaj.... Ko bo kritična masa indolentnih plebejcev dojela, da NWO ni nikakršna teorija zarote, pač pa gotovo dejstvo, bo seveda prepozno.... Če bolje pomislim, je prepozno verjetno že danes....Problem neukih vernikov pa je seveda , ker jim na primer stavek... "Bruselj je med oktobrom leta 2008 in oktobrom 2011 odobril za 4.500 milijard evrov državne pomoči za finančne institucije, kar predstavlja 37 odstotkov BDP-ja EU-ja"..... ne pove popolnoma nič..... Sicer pa blagor ubogim na duhu... Kajti njih je nebeško kraljestvo..hehehe...
molekinho
# 06.06.2012 ob 18:20
in ko bo kriza čudežno izpuhtela, bodo pod istimi parolami kot eu začeli reklamirat nwo. in narodi bodo spet nasedli. dejmo folk uporabljat možgane. nimate jih samo zato, da vam ne doni v glavi, ko se udarite vanjo.
Sebastjan666
# 06.06.2012 ob 17:55
Stop-IPCC
Ljudje mislijo, da je fašizem samo tedaj, ko vladata tisti stric z brčicami in pa oni drugi s čepico na glavi.
Prepustimo se spancu, kajti bruseljska birokracija nas bo popeljala v lepše čase. Ljudje, nič razmišljat, samo delajte to kar vam ukaže bruselj, naši hlapčevski politiki pa pridno kimajo vsemu kar jim gospodarji ukažejo. krivci za največji rop v zgodovini človeštva vam ponujajo še boljšo rešitev, še manj pravic boste imeli in še bolj vas bodo nadzirali in upravljali z vami. Pa ne skrbet, oni že vedo kako poskrbeti za neumne ovčke, ki sledijo svojemu volku.
mdural.
# 06.06.2012 ob 17:53
hja neki garnituri ljudi praktično podariš denar in ta garnitura nič ne reši, boš gledal isto vodstvo še dalje medtem ko so oni zagonili 'podarjeni' denar. Ne, verjetno boš že prej zahteval zamenjavo vodstva banke, v kakšni boljši državi bi jih tudi kazensko preganjal in nastavil oz izvolil novo garnituro, ki bi bila odgovorna za rezultate. Tako je pa, da ljudje, ki so krivi za potonitev 100 miljonov evrov in več mirno še dalje pijejo najboljši viski ob bazenu svoje vile, namesto, da bi sedeli v čuzi.
Stop-IPCC
# 06.06.2012 ob 17:32
"Od banke bi lahko ti organi celo zahtevali zamenjavo vodstva."
.
Torej... po novem niti lastniki ne bodo več imeli besede pri imenovanju uprave.... ampak BRUSELJSKI BIROKRATI !!!!!
.
Potrebujete še kak dokaz o fašistično/komunistični usmerenosti fašističnih polit-komisarjev iz Bruslja ?????
Ćićo
# 06.06.2012 ob 17:24
Aleluja!
Kazalo