Evropska unija

Poudarki

  • Nasprotujoča si mnenja glede širitve
  • Hrvaška in Turčija odprli po dve novi poglavji
  • Rupel: EU ni v krizi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 13 glasov Ocenite to novico!
Gordan Jandroković
Hrvaški minister je aprila izrazil željo, da bi Hrvaška do julija odprla štiri ali pet novih poglavij. Foto: EPA
Nicolas Sarkozy
Francoski predsednik bo 1. julija prevzel predsedovanje EU-ju. Foto: EPA
Franco Frattini in Dimitrij Rupel
Rupel meni, da je treba pred iskanjem rešitve zaradi irske zavrnitve evropske pogodbe najprej opraviti temeljito analizo tega vprašanja. Foto: EPA
VIDEO
Rupel o napredku v pogajanjih

Dodaj v

Hrvaška in Turčija dva koraka bližje Uniji

Zunanji ministri za nadaljevanje pogajanj
17. junij 2008 ob 06:56,
zadnji poseg: 17. junij 2008 ob 16:48
Luxembourg - MMC RTV SLO/STA

Hrvaška in Turčija sta odprli novi poglavji v pristopnih pogajanjih k EU-ju, kar naj bi bil dokaz, da širitvena politika ni odvisna od Lizbonske pogodbe.

Hrvaška je odprla poglavji o socialni politiki in zaposlovanju ter o prostem pretoku delavcev. Tako je med slovenskim predsedovanjem skupno odprla štiri poglavja, kar pomeni, da jih bo imela skupaj odprtih 20 od 35, kar pa je manj, kot je pričakovala. Aprila je namreč hrvaški zunanji minister Gordan Jandroković izrazil željo, da bi do julija odprli še štiri ali pet poglavij, jeseni pa so želeli dobiti datum za končanje pogajanj.

Turčija, ki je tako kot Hrvaška pogajanja začela oktobra 2005, napreduje počasneje, danes pa je prav tako odprla dve poglavji; poglavije o pravu družb in poglavje o intelektualni lastnini.

Sarkozy svari zaradi irskega "ne"
Francoski predsednik Nicolas Sarkozy, ki bo julija od Slovenije prevzel predsedovanje Evropski uniji, je sicer po ponedeljkovem srečanju Višegrajske skupine dejal, da Hrvaška ne bo mogla vstopiti v EU, če članice zaradi irske zavrnitve ne bodo ratificirale Lizbonske pogodbe.

Rupel: Hrvaška v EU-ju 2009
S tem pa se ne strinjata slovensko predsedstvo EU-ju in komisar za širitev Olli Rehn, ki menita, da širitev in Lizbonska pogodba nista neposredno povezani. Slovenski zunanji minister Dimitrij Rupel, ki je vodil pristopni konferenci s Turčijo in Hrvaško, je tako poudaril, da lahko Hrvaška postane članica Unije tudi brez Lizbonske pogodbe. "EU je pripravljen na Hrvaško, želimo si, da bi bila Hrvaška čim prej pripravljena na EU." Dodal je, da tehnično in pravno ni povezave med pogodbo in pristopnimi pogajanji Hrvaške, "lahko pa vidim psihološke ali politične težave na cesti". "Nisem jasnovidec, a moja ocena je, da bi Hrvaška lahko vstopila v EU leta 2009 ali 2010."

Turčija pa pričakuje pošteno predsedovanje Francije, čeprav predsednik Sarkozy javno nasprotuje njenemu članstvu v EU-ju. EU je sicer decembra leta 2006 v pogajanjih s Turčijo zamrznil osem poglavij, ker država Cipru ni hotela odpreti svojih letališč in pristanišč, še pet drugih poglavij pa naj bi blokirala Francija.

Ratifikacija se mora nadaljevati
Sicer pa so zunanji ministri Unije na zasedanju v Luksemburgu dejali, da je treba ratifikacijo Lizbonske pogodbe nadaljevati in s tem dokazati, da je živa. "Obžalujemo, kar se je zgodilo, vendar dogodka ne podcenjujemo. V demokraciji je treba spoštovati voljo ljudstva," je po zasedanju še dejal Rupel, ki hkrati tudi predseduje zunanjim ministrom Unije.

Pojasnil je, da so na zasedanju prisluhnili poročilu irskega zunanjega ministra Micheala Martina in predstavnikom Evropske komisije. Ob tem je dodal, da Evropska unija ne doživlja krize in da bo premagala težave. Po njegovem mnenju je še prezgodaj govoriti o konkretnih rešitvah in predlogih.

M. R./A. P.

Prijavi napako
Komentarji
hebl
# 18.06.2008 ob 16:22
Turki ne spadajo v EU in ne smejo nikoli noter priti! Dan, ko bo Turčija vstopila v EU bo zaznamoval konec Evrope kot jo poznamo in bo sprožil neizbežno popolno islamizacijo Evrope. Že zdaj postajajo muslimani bistveno premočni, če bodo pa imeli v EU še prav svojo državo, potem pa nam več ni pomoči.
pride
# 18.06.2008 ob 11:00
Who the fuck is Slovenija? Finski kriminalist vam po parlamentu hodjo. Jaka muda od drzave.
-mclaren-
# 18.06.2008 ob 09:38
Najprej moramo vse probleme z hrvati rešit, potem pa se zaslužijo v EU, če smo se mogli podrejat mi italijanom in avstrijcem, se bodo pa hrvatje sedaj nam, žal tako je bilo in tako je.
Hrvat se z vsakim incidentom bol odaljuje od evrope in izgublja zaupanje.

Sploh pa hrvatje sploh še nizo dozoreli oz odrasli. To smo lahko videli z raznimi ukrepi na mejah ki so jih sprejeli a po enem tednu že opustili (npr. ne smemo v hrvaško vnašati hrane, otroci brez staršov morajo imeti neke potrdila,.....)

Sploh bi pa bila hrvaška če bi vstopila v EU velik tren v peti za vse članice, to evropska komisija dobro ve da bi hrvaška delala velike probleme, zato pa ni šla v EU z romunijo in bolgarijo.

Žal se bodo mogli najprej civilizirati, potem pa lahko razmišlajo o vstopu EU.
PONOS
# 17.06.2008 ob 15:15
Vključevanje Hrvaške v EU je bila in je fantastična priložnost Slovenije da reši vsa odprta vprašanja in da poveča svoj gospodarski vpliv v tej državi in regiji z simpatijo Hrvaškega prebivalstva,žal so Slovenski politiki tako nesposobni in so padli na poceni populizem.Izsiljevali so za zadeve ki so popolnoma irelevantne za Slovenijo 10 metrov gor ali dol,namesto da bi Hrvati govorili Danke DEUTSCHLAND ALI Österreich bi lahko dosegli da bi govorili Hvala Slovenija ,kje je bila Slovenija ko je Avstrija dala veto na vstop Turčije v podpori Hrvaški? Slovenija bi morala aktivno pomagati Hrvaški,Hrvati še nobenemu niso ostali dolžni glede protiuslug in daril..Avstrijci so okupirali Hrvaško z naložbam tako tudi Nemci.Namesto slabe klime in provokacij bi bili Slovenci zaželjeni,primer LB totalni polom namesto da bi zadržali komitente in jim izplačali prihranke in na podlagi tega postali glavna banka na Balkanu,kontrolirali vse prevzeme in imeli monopol se gredo pa tožit z komitenti, vsaka druga banka bi ta sredstva plačala če bi lahko le prišla na Trg ki bi prinesel 1000krat toliko.KBC se je tudi poslovila ker ne razumejo teh principov.Meja se bi pa rešila sama od sebe ko je dobra volja na obeh straneh...To je realnost v odnosih med Slovenijo in Hrvaško zato prosim nehajte pljuvati po Hrvatih ampak začnite kaznovati politike....
rubik
# 17.06.2008 ob 14:29
Nekateri tu še vedno dokazujejo da bodo hlapci za vedno. Tako kot pravijo: tisti ki so tlačeni najraje tlačijo. Slovenija ma zdaj končno priložnost da pokaže vsaj malo mišic. A vse skupaj bo izpadlo zelo zelo bedno. Hrvati bodo tako ali tako prišli v EU. Pol pa bo še samo ostal spomin na bedne jalove poskuse bivših hlapcev. A hlapcev ki bodo v glavah očitno ostali hlapci za vedno. Tak spomin bo pa trajal. Bo sramota tistih, ki se bodo v prihodnosti tega zavedli in tistih, ki so danes kjub skušnjavi biti proti širjenju idej EU-ja za, a so bratje teh ki niso. Nekaj podobnega kot danes Irci. Vedno so bli britanske pič**, a danes nemorejo in nemorejo iz svoje kože. Bedne duše pač.
P.S. Še enkrat, to ne velja za vse. Peace
HumanN
# 17.06.2008 ob 14:05
Prej je tranzit v okviru 5. evropskega prometnega koridorja potekal čez Avstrijo. Kaj samo ti nisi opazil povečanja št. tovornjakov na slovenskih cestah odkar smo v EU? In drastičnega zmanjšanja tovornega prometa po J Avstriji?
Preglej malo podatke, pa se bomo potem naprej pogovarjal...
PONOS
# 17.06.2008 ob 13:48
29. HumanN
Ali si si prebral svoj komentar?Kako pa naj bi to Slovenija naredila?Naj zgradi most čez Avstrijo v Nemčijo?Dejte lepo vas prosim malo resnosti...
Hrvaška mora izpolniti kriterije ki jih določa EU po defaultu ter neke malenkostne odstopke sosedam pred vsem v gospodarstvu,nobena država ki je stopila v povezavo ni dala ozemlja ali akvatorija-lahko pa zahteva za rešitev meje-kakšna pa naj bi bila pa ne more izsiliti...zato obstaja sodišče ,arbitraža itd..
PONOS
# 17.06.2008 ob 13:41
30. Jurček
Ti si najbrž padel na glavo zaradi lažne propagande raznih politikov in kvazi strokovnjakov ki so na plačilni listi pri populističnih strankah in vladi,ki seveda take kozle streljajo da prav že smrdi da bi zaradi tega dobili podporo rebivalstva v svojih lumparijah.Slovenija je in bo za vekomaj pomorska država saj ima morje.Tega ne bo spremenila nobena arbitraža ali sodišče na svetu.Tukaj je samo vprašanje:"Ima Slovenija teritorijalni stik z odprtim morjem ali ne"?"Kje poteka meja na morju med Hrvaško in Slovenijo"?Torej če sodišče določi da Slovenija nima teritorijalnega stika z odprtim morjem-Slovenija ne izgubi status pomorske države ampak izgubi pravico razglaševanja bilo katerih con-to pač pomeni da ne bo mogla povečat svojo juresdikcijo na mednarodno morje.Prosta plovba je Sloveniji zagotovljena in Hrvaška ne more in ne sme ovrati plovnega prometa,če bi ga hotela bi ga lahko že zdaj pri Palagruži,tam se nahaja teritorijalno morje Hrvaške ki ima večjo juresdikcijo kot ERC ali mednarodno morje pa tega ne naredi,dokaz da je tako,je vedno večji promet Luke Koper ,ki vsako leto posluje bolj rekordno.
Izsiljevanje po tvojem receptu je kontraproduktivno in neumno,kajti mednarodno bi to zelo škodovalo Sloveniji.
Jurček
# 17.06.2008 ob 12:17
25. levokrilo

V bistvu imaš pav.

Vendar, nacionalni interes Slovenije je, da ostane pomorska država. Če tega statusa mednarodno pravno obvezujoče ne doseže pred vstopom Hrvaške v EU, se lahko zgodi, da takšna ali drugačna arbitraža razsodi tako, da ta status izgubi. To praktično pomeni, da lahko Hrvaška močno ovira promet v Koprskem pristanišču. Pa pustimo pri miru razne cepce na tej ali oni strani. Dejstvo je, da glavne stranke (HDZ, SDP) tega statusa Sloveniji ne priznajo.

In, kaj nam ostane drugega, kot da postavimo pogoj. Mi pomorska država, vi pa v EU. Če bi ravnali drugače, bi bili res navadni bebci.
HumanN
# 17.06.2008 ob 11:54
Hrvaško čim prej spravit v EU. Vsi bomo na boljšem.

Ena od zahtev ob naši pridružitvi EU je bila tudi zahteva Avstrije, da prevzamemo ves tranzitni promet na naša pleča...
melhior
# 17.06.2008 ob 10:59
se strinjam da turki nikakor ne spadajo v eu
hrvati pa samo če se bojo lepš obnašal
squirrel
# 17.06.2008 ob 10:57
Ce se vkljuci Turcija, bi se v EU lahko vkljucilo se Izrael in Kanado. Bi bilo v obojestransko korist.
Peter F.
# 17.06.2008 ob 10:53
Tebi pa slovenščina ne gre ravno najbolje... poleg tega pa še neumnosti pišeš. Sedi cvek :)
levokrilo
# 17.06.2008 ob 10:36
Favšija slovenski nacionalni šport št. 1. Svetovni prvaki.
Vse evropske države z Slovenijo vred so že kdaj bile v medsebojni vojni, mi z hrvatom še nikoli ne. Sicer daleč od idealnih odnosov, ampak dokler bo nekaj "omejnih" posameznikov na tej in oni strani ne bo boljše.
Malo mislilte z svojo glavo, ne nasedajte politikom in pravokatorjem.
Matijaž Hanžek
# 17.06.2008 ob 10:28
Pustimo osebno vpletenost zaradi Joras-scen itd.. EU lahko na jugo-vzhodu naslednjih 50 let meji po meji bivše Avstroogrske: HR, Bih in Vojvodina. To bi še šlo, RU in BG pa absolutno ven! Turčija, a ste na glavo padli!?!?!

Le tako lahko EU ohranja svoj smisel. Če je EU le vreča, v katero se baše vse v povprek, potem bo čez par let vsaka država Irska.
-mclaren-
# 17.06.2008 ob 10:18
Vsaj za neki je dobro, potem ko bo pa hrvaška že tik za vstop v EU, bomo pa še mi narediti referendum o vstopu hrvaške v EU.
Kavboj Kavbojc
# 17.06.2008 ob 10:10
Pa ne more nacistična država v EU pristi...
marjan_1
# 17.06.2008 ob 10:04
Hvala Ircem, da so namesto nas izvedli referendum o vključitvi Hrvaške v EU. Tako smo privarčevali 3 milijone evrov davkoplačevalskega denarja.
buuu
# 17.06.2008 ob 09:48
15. PONOS
To, kar si naštel, da je EU zahtevala od nas, je samo tisto, kar je bilo "razvpito" in o čemer so potekale debate, sicer pa je bilo zahtev veliko več, a o vseh se ni govorilo naglas. Hrvati so pa tumasti pa vse, kar od njih zahteva EU, objavijo in nekaj časa razglašajo za nesprejemljivo, zato pa se zdi, da ima EU do njih več zahtev.
niss9x
# 17.06.2008 ob 09:42
Mi nimamo čisto nič od tega če hrvatom ne uspe.Znotraj eu veljajo pravila in do zdaj so jih vsi morali upoštevati.Dogovarjanje z njimi bo lažje,ne bodo mogli več upoštevati le tistega kar njim paše.Ima pa članstvo svoje minuse,"ljubitelji" naših sosedov bi jim pravzaprav morali želeti da vstopijo,vprašanje,če jim ni sedaj bolje.
PCx
# 17.06.2008 ob 09:31
če pahne kaj EU v negotovost je to predsedovanje "Sarkozya"... fašist...
freakazoid
# 17.06.2008 ob 09:27
janez753, ti si krten.

ce bi se tko delal kakor ti pravs pol tud mi nebi bli v eu. pač, zarad odprtih vprašanj.
kar se pa meje tiče, se mi zdi da mi mamo (ker nam oni dajo) dostop na odprto morje in pa loh zato vec al mn prcajo jorasa... in ta status quo funkcijonira.
osebno se pa ne mislm namakat u uni mlakuzi t.i. slovensko morje ce grem lah na VELIK lepse (pa ne mi zdej o tem da ne poznam lepot itd. itd. gore so mi kul! in 100x raj se grem kopat na bohinj kot na naše morje, če grem pa na morje, grem na hrvaško!)

tko da kokr jst vidm zadevo, cimprej bojo oni v eu... prej bom meu jst, in usi ostali, mn sitnosti glede vseh teh zadev.
chicago
# 17.06.2008 ob 09:19
Folk, škoda da faušija ni biznis, ker bi mi bli najbol razvito gospodarstvo! Tak pa smo kjer smo!
urko-a ti boš men govoru kam bom jaz hodu na morje. Kopaj se ti doma v bani, če ti je ljubše
PONOS
# 17.06.2008 ob 09:12
Hrvaška bo v EU konec 2009 to je že dogovorjeno,vse ostalo je mazanje oči in politika.ERC se ni zastonj zamrznil.
12. Janez753
Kaj je pa EU zahtevala od Slovenije pa da ti naštejem da ne boš preveč metal floskule:
Zaprtje obmejnih brezcarinskih prodajaln(normalno če ni meje več)Italija je zahtevala da lahko njeni državljani kupujejo nepremičnine v Sloveniji preden Slovenija stopi v EU in posodobitev NEK(kar je bilo pa že tako potrebno)
Od Hrvaške je pa spisek bolj dolg in težak do zdaj:Gotovina in nekatere generale v Haag,neoviran nakup nepremičnine za EU,zamrznitev ERCa za EU,vrnitev domačih srbov ,manjšinske pravice,reševanje meje(čeprav je težavo z mejo Slovenija uvozila v EU)
barbar2
# 17.06.2008 ob 09:11
Irci so videli kako predseduje Slovenija, pa so rekli hvala lepa
alf5
# 17.06.2008 ob 08:46
Ej, Hrvati so božji narod, ki izvira iz stare Perzije. Bo že Vatikan posredoval in na hitro uredil.
Slovenci pa vedno naredimo kot nam iz Vatikana in ZDA "priporočajo".

Hrvatje vedo, da so naši vodje HLAPCI in tudi vedo kdo so njihovi GOSPODARJI.
Janez753
# 17.06.2008 ob 08:31
Ma pod kakimi pogoji hrvaška v eu, hrv.politiki se bodo slinili, obljubljali vse, ko pa bodo v eu, bo pa vse po starem. Z njimi se ne moreš dogovarjat saj ne držijo besede..Le kot primer vzemite sops, hrvati so prelomili dano besedo že 1000x pa jih slovenija še zmeraj podpira pri vstopu v eu...Naj spomnim kako in kaj smo morali mi iti skozi, da smo prišli v eu, kaj vse je italija zahtevala od nas...Prekleto kratek spomin ima slovenska politika..Nehajte jim že lesti v rit, naj najprej izpolnijo pogoje in dokažejo da so pravna država in dogovorjeno nekaj velja, potem bomo razmislili, da jih spustimo noter v eu...POGOJ je rešitev VSEH odprtih vprašanj z slovenijo. Če tega ne zahtevamo se ne bo rešilo niti eno, po vstopu cro v eu..Pomnite..
Spanija
# 17.06.2008 ob 08:31
Hrvati bodo šli v EU,samo ne tako hitro kot so si to oni sami zamislili.Ko pa bodo enkrat v EU,pa bo samo sranje
!Preveč se španajo ti hrvati.Jaz osebno sem da se postavi ZID takšen kot je bil v Nemčiji.
ulrich
# 17.06.2008 ob 08:28
sej bo dimsi rešu zadeev, sploh ni panike. pa sarkozy mu bo tut mal pomagu, pa bo. NOT!

hvala irska, HVALA!
tgrzan
# 17.06.2008 ob 08:12
@dominiq: Ja motiš se!
Milmar
# 17.06.2008 ob 08:08
@Ducky nisi glih bister:(
dominiq
# 17.06.2008 ob 08:07
Mein tele jedno...Kaksno sovrastvo sejemo.Argumentiraj.Da te slisim kaksno.Kdo pa si zeli take hinavce v EU.Mislim da nihce.Ali se mogoce motim...
StaleY
# 17.06.2008 ob 08:02
loleki ste
mein
# 17.06.2008 ob 08:01
Ducky, kreten si. Poglej, kako se obnašaš. Potem pa pričakuješ, da bodo oni bolj prijazni do tebe. Upam, da bodo Hrvati čimprej v EU. Pa kaj je z vami ljudje !? Samo sovraštvo sejete.
urko23
# 17.06.2008 ob 07:58
Pa da začnemo hodt na morje km drugm.
fios
# 17.06.2008 ob 07:56
Tako
Impact
# 17.06.2008 ob 07:47
Pa da jih Turki sesujejo v četrtfinalu.
Ducky
# 17.06.2008 ob 07:43
Sam da Hrvati ne pridejo v EU!!
Kazalo