Največji proizvajalec letal na svetu, Airbus, ki simbolizira uspešno plat evropske zgodbe, se boji, da se bodo kitajske letalske družbe po novem raje odločale za nakupe ameriških boeingov. Foto: EPA
Največji proizvajalec letal na svetu, Airbus, ki simbolizira uspešno plat evropske zgodbe, se boji, da se bodo kitajske letalske družbe po novem raje odločale za nakupe ameriških boeingov. Foto: EPA

"Kitajska ne bo sodelovala z Evropsko unijo pri shemi trgovanja z emisijami (ETS), tako da kitajske letalske družbe ne bodo uvedle doplačila za potnike zaradi okoljske takse," je Reutersu potrdil novico predstavnik Kitajskega združenja zračnih prevoznikov Caj Hajbo.

Bo sledil še ameriški bojkot dajatve?
V državnem industrijskem združenje so zastopani predvsem interesi štirih največjih kitajskih družb, ki sodijo tudi med največje letalske prevoznike na svetu. S tem je Peking uradno sporočil, da Kitajci ne bodo plačevali okoljskih dajatev, ki jih zahteva Evropska unija. Tik pred božičem je sodišče EU-ja zavrnilo pritožbo ameriških letalskih družb, ki bi lahko hitro sledile kitajskemu zgledu, kar bi pripeljalo do protiukrepov EU-ja.

Po uredbi EU-ja morajo letala, ki letijo v Evropsko unijo ali iz nje, po novem letu kupovati dovoljenje po evropski shemi trgovanja z izpusti ogljikovega dioksida. Sodišče je EU-ju priznalo pravico, da sama uredi to področje tudi zato, ker dogovarjanje na svetovni ravni tudi po več kot desetletju ni obrodilo sadov. Po podatkih Evropske komisije je letalska industrija tudi eden izmed sektorjev, kjer izpusti naraščajo – od leta 90 so se podvojili, do leta 2020 se utegnejo celo potrojiti.

Vozovnice dražje po vsakem izračunu
Medtem ko v Bruslju pravijo, da se bodo zaradi te takse stroški na potnika povišali za od 2 do 12 evrov, so izračuni z druge strani Atlantika občutno višji – letalske vozovnice se utegnejo podražiti tudi do 90 dolarjev (70 evrov), ljudje bodo manj leteli in za razvoj manj umazanih letal bo še manj denarja, napoveduje Ameriški inštitut za letalstvo.