Evropska unija
Urar
Evropska komisija je izvedla javno posvetovanje, v okviru katerega se je 84 odstotkov od 4,6 milijona udeležencev izreklo proti premikanju ure. Foto: Reuters

Dodaj v

Ukinitev premikanja ure s prihodnjim letom "nerealna"

Slovenija se načeloma strinja z ukinitvijo premikanja ure
29. oktober 2018 ob 20:52
Gradec - MMC RTV SLO, STA

Evropska unija bo zelo težko uresničila za prihodnje leto napovedano ukinitev premikanja ure dvakrat letno, saj potrebuje več časa, da razreši nekatere notranje pomisleke.

Na neformalnem zasedanju ministrov EU-ja za promet v Gradcu so sklenili, da za odločitev potrebujejo več časa, enako pa je ocenila tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc.

"Države članice potrebujejo več časa za dokončno odločitev," je dejala Bulčeva in dodala, da naj bi ministri skušali dogovor o časovnici doseči do decembra.

Podobno je tudi stališče Slovenije, je za STA povedala državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo Nina Mauhler, ki se udeležuje zasedanja v Gradcu. Slovenija se načeloma strinja z ukinitvijo premikanja ure, vendar odločitev še ni sprejeta in potrebnega je še nekaj več časa.

Poleg tega bi se glede tega vprašanja radi uskladili s sosednjimi državami, saj bi soliranje lahko težave še okrepilo, je povedala Mauhlerjeva.

"Široko strinjanje"
Avstrija, trenutno predsedujoča EU-ja, je predlagala, da bi premikanje ure ukinili z letom 2021, kar je naletelo na "široko strinjanje", je dejal avstrijski prometni minister Norbert Hofer.

Dve ali tri članice EU-ja naj ne bi želele ukinitve premikanja ure že v prihodnjem letu, in sicer zaradi tehničnih naprav v zračnem prometu in na nekaterih drugih področjih, saj da bi za njihovo uskladitev potrebovale 18 mesecev, je pojasnil Hofer.

Proti ukinitvi premikanja ure so se izrekle Portugalska, Grčija in Velika Britanija, medtem ko se Ciper, Nizozemska, Irska, Francija in Danska še niso odločile, je sporočilo avstrijsko predsedstvo Sveta EU-ja.

Kot mogoč vodič za usklajen pristop držav sta tako Hofer kot Bulčeva danes izpostavila že obstoječi dogovor o treh časovnih območjih v EU-ju.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
navigator007
# 29.10.2018 ob 21:44
Spet neke prazne floskule. Kakšne "notranje pomisleke" naj bi do 2021 reševale članice EU?
jezevec
# 29.10.2018 ob 23:24
Bedarija. Usest se je treba novembra. Rečt "da" ali "ne" in to implementirat še letos. Spet bi neki hrošči v Bruslju nategovali proces v nedogled po možnosti še 10 let.
bogaboječ
# 30.10.2018 ob 06:39
zimski čas, pa še kej, res je ful zdravo, da ti polet ob 4h zjutraj sonce nažiga skozi okno... "Tapravi čas" smo si sami izmislili. Morda je bil pravi kdaj v preteklosti, za današnji način življenja je poletni mnogo boljši.

Drugače pa nehat prestavljat čim prej.
Že tretji dan zapored me otroc ob 6h pokonc vržejo...
fantom
# 29.10.2018 ob 22:53
Zmenit se je treba ali se ostane na poletnem času ali na "ta pravem" (zimskem). Ker drugače se bo vsaka država nekaj po svoje odločila in boš na poti iz Slovenije do Nizozemske moral vmes 3x uro premaknit.
penzl
# 29.10.2018 ob 21:39
saj potrebuje več časa

Ironično. Saj če uro trajno premaknemo nazaj, pridobimo na času! :)
Homer.
# 30.10.2018 ob 07:19
Povzetek:
Naredili bomo vse, da se ne naredi nič!
foxhunt
# 30.10.2018 ob 06:20
Zimski čas je pravi. Se vidi sedaj ko je zjutraj svetlo in lažje vstajas ne pa v temo.
Evaleš
# 30.10.2018 ob 06:11
Zimski oz. pravi čas naj ostane, saj je za telo bolje kot poletni čas. Ura pred polnočjo je vredna tri ure po polnoči.
osservatore
# 30.10.2018 ob 08:48
Evropska unija bo zelo težko uresničila za prihodnje leto napovedano ukinitev premikanja ure dvakrat letno, saj potrebuje več časa, da razreši nekatere notranje pomisleke.

Tipično za EU: bebava in neučinkovita. Sedaj lahko skličejo še kakšnih X neformalnih konferenc kjer bodo premlevali nebuloze in kjer bodo razni EU komisarji izumljali toplo vodo.

PS.
Je pa lepo na službenih izletih, kasirati dnevnice in gret fotelje v hotelih in kongresnih centrih.
M_&_M
# 30.10.2018 ob 07:35
Poletni čas je biu za mnoge ki delajo zunaj boljši, saj se ni bilo treba ustajat ob 4h, 5h da si ušel vročini in nekaj naredu zuni, če ostane na zimskem se to bo zgodlo. Tako je tudi sedaj premik smiseln, da imamo čimveč od kratkega dneva. Nč ni blo narobe s tem premikanjem. Sam je treba jamrat, pol pa spet nau ql.
hepan
# 30.10.2018 ob 07:16
EU ne deluje
rtvrtv
# 29.10.2018 ob 23:49
Zmenijo se, da je nepremikanje premik za nula. Sicer so pa s tem premikanjem vsi premaknjeni.
slavec
# 30.10.2018 ob 09:42
Zdaj bodo pa ti evrotelebajski ustanovili neko komisijo, ki bo ne vem kolk časa ugotavljala in zapravljala evrčke, kam in kako bi premikali to uro in kako bo to vplivalo na ubogo rajo, ki tako trpi ob vstajanju in spanju.
franko7
# 30.10.2018 ob 08:23
Poletni čas za vse evropske države enako, države Evrope v drugih časovnih pasovih pa naj premaknejo tako, da bo enak našemu naprej ali nazaj.
deželan
# 30.10.2018 ob 07:54
Da bi imeli po EU različna pravila glede premikanja časa bi bila prava katastrofa in bi vladala zmeda.

Naj se odločijo kot se bodo in pika.

Najbolj nenavadno je kako nas nekateri poučujejo, da je premikanje ure nenaravno. Nenaravno je uro ne premikati saj sonce ne izide in ne zaide vedno ob isti uri. Narave se uvedbo fiksne ure ne da prelisičiti nas pač.
el CARTEL
# 30.10.2018 ob 07:35
pač neefektivnost euro-birokratov je vidna tudi v tem primeru

preden se oni vse zmenijo, mine par let in še to pri tako banalni zadevi kot je premikanje ure.

je pa seveda prav,da se upoštevajo pomisleki vseh članic.

p.s. kaj se britanija izreka o premikanju ure v EU, ko pa gredo ven lol
pobrisan
# 30.10.2018 ob 09:55
Očitno je učinkovitost EU birokratov podobna učinkovitosti naših birokratov?
k500
# 30.10.2018 ob 08:48
brezvezno kompliciranje. imamo UTC. pa naj se vsi vozni redi naredijo v UTC-ju.

pa si čas lahko pretvorimo s pomočjo UTC-CET pretvornikov časa.

ne, pa da v bruslju izvoljenci ljudstva brezvezno vlečejo denar, ter imajo seje kako pomembena je ura za prebivalca evrope, ter kateri čas je bolj primeren, naraven ali umeten poletni še nadaljnih 100 let.
njupipupi
# 30.10.2018 ob 14:26
Učinkovitost EU v vsej svoji "krasoti". In to naj bi bila najbolj dinamična, propulzivna regija na svetu ...
Černibog
# 30.10.2018 ob 08:36
V tej butasti eu se NIČ ne morejo zmeniti. Najboljše bo da ustanovijo komisijo ki bo x let ugotavljala kaj je za nerediti in zraven vlekla mastno plačo.
Krimsky
# 30.10.2018 ob 06:32
Nikoli več gospoda ne bo imela tako preprostega trika za zezanje tlačanov …
~
… kot »Premaknite si ure« (ker sem jaz tako ukazal).

Seveda se težko poslovijo od te 'briljantne' domislice, s katero lahko tiste, ki so prisiljeni v uboganje, še naprej treniraš za dodatna uboganja. Jih razumemo in sočustvujemo z njimi, … ostali bodo brez enega od svojih orodij.

Ker je ravno jesen, me zadeva spominja na pobiranja listja v JLA, … z rokami seveda. In če se komu danes zdi tako početje absurdno, je takrat služilo ravno – uboganju. Premikanje ure je tam, tam, … čisto zraven …
Pohojen
# 30.10.2018 ob 03:33
Prvo se morajo zmeniti o tem ali bom jaz lahko obdeloval
svoj vrt popoldne ali ponoči. Delodajalci so želeli koristiti
delavca celi dan, politiki pa so želeli pomagati delavcem
(ali sebi) z zgodnejšim vstajanjem. Sedaj pa delodajalci
izkoriščajo delavce še pozno v noč. Zato je vsem vseeno,
če se ure premikajo ali ne.
Politiki naj popravijo svojo napako in vrnejo uro na zimski
čas. Sicer se bo vsaka manjša država odločila za sončni
zenit ob 12. h.
Težka je, če programerji ne morejo nekaterih čipov
programirati nanovo. Sicer bodo pa fino služili le, če
bo to nekdo plačal. EU še nima novih 100 in 200 €?
Gepard007
# 31.10.2018 ob 12:51
Več časa? Putin se je pred dvemi leti zelo hitro odločil in ukinil premikanje. Pri nas vsaka stvar izjemno dolgo traja preden se kaj odloči, zato pa nikamor ne pridemo...
kapljač
# 30.10.2018 ob 21:53
Ukinitev premikanje ure ni mogoče?
Kaj je v Eu sploh še mogoče? ( Da si, poleg vseh ostalih anomalij počevši od polpretekle zgodovine, pjan "ko mazga", pa se še vedno lahko zgovarjaš na išijas! )
MatejL
# 30.10.2018 ob 16:07
Smesno! Stiri leta za to, da bodo potrdili nekaj kar tako ali tako ze vedo... Prosim lepo poletni cas kolikor se le da hitro... Sedaj prihajam domov bolj kot ne v temo vse skupaj pa bo naslednji mesec oziroma dva samo se huje... Vse do aprila se lahko poslovim od sprehodov, tekov in vseh zunanjih tudi druzinskih aktivnosti zaradi zimskega casa... Mislim za vse tiste, ki se odpravijo samo v BTC v prostem casu vem, da je mogoce celo bolje v temi vendar pa sem preprican, da nas je precej vec takih, ki bi bili veseli dodatne popoldanske urice...
grafikon
# 30.10.2018 ob 10:47
Kako lahko EU zajema tri časovne pase? Kako???? Ziher je VB neki ekstra, kot vedno. Rusija jih ima 8 ... pa je RUSIJA. EU je komot lahko cela v enem in istem časovnem pasu.
council
# 31.10.2018 ob 17:24
Pa naj dajo srednjo možnost in se ura premakne za pol ure. Volk sit in koza cela.
zapravico
# 31.10.2018 ob 08:17
Ne potrebujemo odločitve EU unije,odloči nas je narod
marelica7
# 31.10.2018 ob 05:50
kapljač
saj ni treba v Brusel, pri nas doma imamo politike ki jih tudi na okrajnem mestu niso državljani izvolili,pa so čez noč po čudežu postali vodilni v državi in za nagrado postali ministri...no, meni ta šlamastika od demokracije ni jasna, pa volitve tudi ne.Mogoče pa tudi jaz ne bom odšla več na volitve, ker je očitno že vse dogovorjeno med strankami, pred volitvami in smo volilci samo za statiste dobri.
marelica7
# 31.10.2018 ob 05:39
kaj ni realno...a to da sem se poleti zbujala ob 5 uri, sedaj pa se s to vašo premaknjeno uro zbujam ob 4 uri je pa v redu ? da je ob pol petih popoldan že mrak, vam pa tudi ustreza, no, meni ne !
galoper
# 30.10.2018 ob 21:01
Dan se zjutraj lovi, ne zvečer - bi moralo biti osnovno geslo za usmeritev k določitvi ure. Menda ne bodo spreminjali sistem vzhajanja in zahajanja sonca?
Verjetno protokol oblikovanja kakšnih strokovnih komisij zahteva neko zaporedje oblikovanj s časovnimi razmiki in delitvijo novih izdatkov za te komisije, a čas teče hitro tudi za preproste zadeve.
Murko
# 30.10.2018 ob 20:28
Tudi za najenostavnejše zadeve se "modreci" v Bruslju ne znajo dogovoriti.
juventina10
# 30.10.2018 ob 14:50
ZA taka vprašanja in realizacijo le teh , so med drugim zelo dobro plačani, da lahko čepijo tam gori in se grejejo na zagarantiranih stolčkih, brez kakega naprezanja. kako lepo ja našu fajonki, zveru,romanci,vajglu....jaz bi tudi.
GORILA
# 30.10.2018 ob 13:35
Kako lahko EU zajema tri časovne pase? Kako???? Ziher je VB neki ekstra, kot vedno. Rusija jih ima 8 ... pa je RUSIJA. EU je komot lahko cela v enem in istem časovnem pasu.

...za Slovenijo je to dokaj enostavno, ko smo nekje na sredini, na robovih imajo pač s tem malo večje probleme!
trrmtrrm
# 09.11.2018 ob 12:59
ja bi blo v redu. Še več prikiritih socialnih pomoči z ustvarjanjem umetnih delovnih mest za potrebe urejanja delovnega časa buržuazije, da bodo imeli usklajen delovni čas z buržuazijo iz drugih držav.
nikhrast
# 03.11.2018 ob 16:59
Homer, boš šel na Hrvaško, Italijo, Avstrijo... pa premikal uro. Boš videl kaos.
Pa vsak aparat bo digitalno spreminjal uro, bodo vse to uredili? Grem čez mejo v Italijo, moj iPhone spremeni cajt, čez par ur grem nazaj, spet sprememba..., ne vidiš kaos, še sam ne bom vedel koliko je res ura.
Homer.
# 03.11.2018 ob 09:05
@nikhrast
Itak vsaka država odloča za sebe......
S spremembo ure res ne vidim problemov..
Če to počnemo 2x na leto, potem to zmoremo tudi narediti enkrat za vedno, a ne?
Mednarodni leti?
V čem je problem?
Itak prideš v drugi časovni pas in je ura gor ali dol nepomembna (itak je več ali manj vedno zamuda). Letalstvo pa deluje po UTC času in je vseeno kakšen je lokalni čas......
nikhrast
# 01.11.2018 ob 15:47
Pa kaj hočete, vsaka država po svoje? Še večji kaos?
Pa avionski promet se more spremniti po vsem svetu če samo nekaj držav premakne uro.
galoper
# 31.10.2018 ob 21:24
Majhni sistemi se prilagajajo hitro, večji rabijo več časa in majhni naj bi se prilagajali velikim?
N75
# 31.10.2018 ob 21:24
V končni fazi bo uveden zimski/sončni čas.
Mogoče bomo čez nekaj let šli na stalni poletni čas, samo bomo ugotovili da ni OK, in potem šli na sončnega kot je bilo leta 1980.
Nikolaj
# 31.10.2018 ob 19:38
Da premakneš uro potrebuješ zgolj minuto.

Da ure ne premakneš pa časa sploh ne potrebuješ. Ure pač ne premakneš
janezi
# 31.10.2018 ob 17:42
uboga EU.Ni sposobna pametnih dejanj.Mečkači le pazijo da dobro nekontrolirano služijo.
zapravico
# 31.10.2018 ob 08:22
Ti evroposlanci so vsi po modelu junckerja,mal pod vplivom,pa kar nekaj odločajo tja v tri dni.
veselo-na-delo
# 31.10.2018 ob 01:59
Se strinjam.
RJSlo
# 30.10.2018 ob 21:40
No ja. Jaz bi ukinil ure in čas. Ko sonce zasveti, mora vsak vstati iz postelje*, ko sonca ni več, vsi v posteljo. Zvišanje natalitete, varčevanje z energijo, ipd.

*Natančna razlaga, da ne bi kdo pomislil, da mu mora vstati pa to. :)))
galoper
# 30.10.2018 ob 20:49
Eni do konca svojega življenja marsikaj ne razrešijo. Saj ne bo EU prestavljala ure, vsaka država se lahko sama odloči.
Bakatigauturi
# 30.10.2018 ob 20:31
a prestavimo uro ali,pa tudi ne.Sekretarji,evro postlanci,tajnice,pomoćniki od tajnic,pometači,pralci posode,ministri,predsedniki Vlad,Veliki vodje in ostali,bodo špilali samo na dnevnice,sejnine,strioške priprave in ostale nebodigatreba potegavščine!
nikhrast
# 30.10.2018 ob 16:01
Pa kdo je prišel s to idejo da prenehamo premikati uro? Verjetno je kakšen kmetavzar reklel da ko premaknemo uro so krave vse zmešane, pa petelin ne ve kdaj bi kikirikal...
Saj vidite kaj bo, še večji kaos.
Jasno, ziskega cajta ne bomo uvedli, pozimi bo dopoldne več teme, šole, urade, trgovine... bo treba odpirati kot drugje na zahodu, ob devetih.
Kazalo