Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 52 glasov Ocenite to novico!
Enrique Peña Nieto
Oster odziv mehiškega predsednika je seveda v popolnem nasprotju z željami novoizvoljenega ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je že v predvolilni kampanji napovedal, da bodo ZDA na meji z Mehiko postavile zid, katerega gradnjo bo plačala kar Mehika sama. Foto: Reuters

Dodaj v

'Upor' Mehike proti ZDA: z EU-jem želijo podpisati nov prostotrgovinski sporazum

Nieto želi Mehiko gospodarsko oddaljiti od ZDA
12. januar 2017 ob 10:50,
zadnji poseg: 12. januar 2017 ob 11:10
Ciudad de Mexico - MMC RTV SLO

Mehiški predsednik Enrique Peña Nieto je znova izjavil, da Mehika ne bo plačala gradnje zidu na meji z ZDA, in pozval EU k podpisu posodobljenega prostotrgovinskega sporazuma, s katerim bi se oddaljili od ZDA.

Odziv Mehike prihaja tudi po tem, ko ameriška avtomobilska podjetja ne želijo širiti svoje proizvodnje v Mehiko po grožnji novoizvoljenega ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da se bo carina na uvoz avtomobilov, izdelanih v Mehiki, za ameriška podjetja dvignila na 35 odstotkov. Po poročanju Guardiana naj bi bil Trump tudi naklonjen razdoru severnoameriškega prostotrgovinskega sporazuma Nafta, katerega podpisnice so Kanada, Mehika in ZDA.

Ford ostaja v ZDA
Direktor Fiata-Chryslerja Sergio Marchionne je dejal, da bi bil takšen ukrep za ameriška podjetja popolnoma neekonomičen, pred dnevi pa je ameriški avtomobilski velikan Ford napovedal, da dela svoje proizvodnje ne bo selil v Mehiko, temveč bo raje razširil svojo tovarno v Michiganu, kjer bo odprl 700 novih delovnih mest.

"Očitno je, da imamo glede na določene teme različne poglede, kot jih ima prihajajoča ameriška vlada, kot je gradnja zidu na meji z Mehiko, ki je absolutno ne bomo plačali. Nikoli ne bomo sprejeli nečesa, kar ponižuje dostojanstvo naše države in nas kot Mehičanov. O temeljnih načelih, kot so suverenost, nacionalni interes in zaščita naših državljanov, se ne bomo pogajali," je dejal Nieto po poročanju Guardiana.

Mehiški predsednik se je zavzel za iskanje novih trgov za mehiška izvozna podjetja, začenši z EU-jem, s katerim želi že v naslednjih 12 mesecih podpisati prostotrgovinsko pogodbo.

Pogajanja so na mizi
Ob tem je dodal, da so vse dvostranske zadeve med državama na mizi, "med njimi tudi vprašanje varnosti, migracij in trgovine", ter da morajo pogajanja vključevati tudi za ZDA občutljive teme, vključno z odpravo pretoka nezakonitega trgovanja z orožjem čez mehiško mejo in oboroževanje nevarnih kartelov.

Oster odziv mehiškega predsednika je seveda v popolnem nasprotju z željami novoizvoljenega ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je že v predvolilni kampanji napovedal, da bodo ZDA na meji z Mehiko postavile zid, gradnjo katerega bo plačala kar Mehika sama. "Želim začeti gradnjo. Ne želim čakati še leta in pol," je bil jasen Trump na novinarski konferenci v sredo.

K. Št.
Prijavi napako
Komentarji
Sci-fi
# 12.01.2017 ob 11:07
dovolj je dovolj, najboljše, da se vse firme preselijo v teh nekaj držav, kjer je delo zastonj, mi bomo pa kupovali, dokler ne zmanjka denarja, potem pa ....
royayers
# 12.01.2017 ob 11:33
Ameri naj si zgradijo ta klinčev zid, vse okoli, tudi s Kanado. Notri naj ne spustijo nobenega. Ven pa tudi naj ne hodijo. Demokracijo naj prodajajo le še v Mcdonaldsu. Svoboden svet naj pa pustijo in izbrišejo iz zemljevidov.
gubceva11
# 12.01.2017 ob 11:13
Svobodna trgovina-protekcionizem!
Stalnica ameriške hegemonistične politike.
Ameriški moto: če ne daš, ti bomo pa sami vzeli.
Če ne drugače, pa z vojno.
Tako je nastal kapitalizem.
Kaledon
# 12.01.2017 ob 11:47
mehiški predsednik pravi, da zid ponižuje dostojanstvo njegove države. A to da desetletja vsak dan emigrira na črno ne vem koliko njegovih državljanov v ZDA, se mu pa zdi dostojanstveno?
7x7
# 12.01.2017 ob 11:24
Trumpov naslednji twit: Mehika bo plačala za zid, samo tega morda ne bo vedela.
kocbek
# 12.01.2017 ob 11:17
Ford napovedal, da dela svoje proizvodnje ne bo selil v Mehiko, temveč bo raje razširil svojo tovarno v Michiganu, kjer bo odprl 700 novih delovnih mest.

Saj to je u redu. Nič klovnskega v tem.
Follow Me
# 12.01.2017 ob 12:06
Kadar je Billi Clinton leta 1993 zgradil zid med mehiko in kalofonijo 520 km je bilo pa v redu.
povzetek
# 12.01.2017 ob 11:19
Ce ne gre direkt preko TTIP, bo pa slo preko Kanade in Mehike. Mehika naredi bolj malo brez privolitve severnih vladarjev. Ne nazadnje je mehiski telekomunikacijski mogotec del globalne oblasti.
RAZOČARAN
# 12.01.2017 ob 11:52
Ne zagovarjam Krampa,ampak tudi Meksikance ne bi hotel za sosede.
gisky
# 12.01.2017 ob 11:57
@weebay

če se podjetje odloči graditi tovarno v Mehiki bodo morali za vsak izdelek plačati 35% davka


do je dejansko postavitev carine. to je v nasprotju z sporazumom NAFTA, pa tudi WTO bo imela marsikaj pripomnit na to. vse kar se lahko razvije iz tega je da amerika izstopi iz obeh organizacij, potem bodo pa vse druge države na ameriške izdelke nabile carine. in se bomo šli carinske vojne. res super. kot da še nikdar v zgodovini nismo dali tega skozi ... in še nismo ugotovili, da to vsem državam na dolgi rok škodi... in da se zaradi takih traparij na koncu še prave vojne ven izcimijo...
Ramus
# 12.01.2017 ob 11:08
Nasilje vedno vodi v nasilje,...
Kefren
# 12.01.2017 ob 11:50
@WeeBay
Seveda, ker američani pa v bistvu v mehiko ne prodajajo ničesar in tudi sicer bodo mehičani in ostali kar tiho gledali in sprejemali kar si bi Trump namislil... Amerika je daleč od časov ko je bila tako pomembna, da je lahko ostalim vsilila kar je hotela. Ostali trgi so med tem postali veliko bolj samozadostni, se bodo pač bolj povezovali med sabo in oddaljevali od zda. Na dolgi rok bo Trump najbolj koristil Kitajcem.
Lord Vader9
# 12.01.2017 ob 11:30
'Upor' Mehike proti ZDA: z EU-jem želijo podpisati nov prostotrgovinski sporazum

Fejk njuz RTV ponovno v akciji. Naj vas samo vprašam, kakšno bo navdušenje nad prostotrgovinskem sporazumu z Mehiko v EU?? Potem ko je ta ista EU lani s takšnim nadušenjem podpisala prostotrgovinski sporazum s Kanado (se še kdo spomni Belgije???)
Ampak, če si fejk njuz si pač fejk njuz!!
Jurgen1888
# 12.01.2017 ob 11:19
kocbek: Ford je itak opustil ta načrt mehiške tovarne, ker je prodaja pod pričakovanji. Res zanimivo, da mediji tega ne razberejo. Prodajo premalo Focusov in variant, da bi se splačalo v mehiko vreč miljarde. Mogoče so malo hitreje črtali plane oz. se hitreje odločili za razpiritev proizvodnje doma in opustili plane drugje zaradi Trumpa, drugega pa ne.

To pisanje je zlo napačno.
pašeresje
# 12.01.2017 ob 12:34
upam, da ga Evropa ne bo podpisala, sicer bo šla proizvodnja še v Mehiko, kar je ni šlo že na Kitajsko

v zahvalo našim politikom, ki smo jih izvolili mi in bi morali delati v naše dobro, ampak so pač bolje podmazani od lobijev...
Enostavno
# 12.01.2017 ob 12:07
Ne zagovarjam Krampa,ampak tudi Meksikance ne bi hotel za sosede.

Če imaš za sosede USA....pa še Texas in Kalifornijo je ukradla od Mexica....ja....tudi jaz si ne želim USA gringosov za sosede.
Irska,Nemška,Italijanska ter seveda židovska mafija v USA si še vedno reže dobitek od naropanega bogatstva.
firtoh
# 12.01.2017 ob 16:27
Weebay
Brez zamere,samo tvoje navdušenje nad Trumpom je že patološko.
Glede na člane njegove administracije bo ves svet bolela glava.Upam,da bo ostalo samo pri glavobolu
zenga.zenga
# 12.01.2017 ob 13:07
Follow me
Kadar je Billi Clinton leta 1993 zgradil zid med mehiko in kalofonijo 520 km je bilo pa v redu.
----------------------
Tudi demokratični Kennedy je poslal vojake v Vijetnam in skoraj zakuhal atomsko vojno , pa so ga vendarle imeli vsi takooooooo radi ( posebno ,,hollywood ) ...
biberkopf
# 12.01.2017 ob 11:51
dostojanstvo mehike se kaže v njeni korupciji,mafijska država ob kateri bi se še sicilijanci počutili kot v vrtcu ali v mali šoli.očitno se poskuša žgat po trumpu,kjerkoli se da.
hexen
# 12.01.2017 ob 12:35
WeeBay
# 12.01.2017 ob 11:43
Njegov načrt je odličen...


Ne, samo ti ne znaš bit kritičen do njega. Zaljubljen si vanj.
ni maitre
# 12.01.2017 ob 12:09
Kje ste zdaj ceta-ši s svojimi pravljicami?
ti-ne
# 12.01.2017 ob 17:25
cairns

# 12.01.2017 ob 16:24
Prijavi neprimerno vsebino Ramus
Nasilje vedno vodi v nasilje,...

To ni res.

Če potolčeš nasprotnika 100% se nima kdo maščevati.

P.S.
Ker se do sedaj to še ni zgodilo, razen z nekaj manjšimi plemeni v J.Ameriki, vemo zakaj je po svetu takšen odpor islama. Na nasilje islama bo odpor in nasilje proti islamu še naraščalo.

:::::::::::::::::

Oprosti ampak meni je tole kot, da berem mnenje kakšnega ISIS imama. Samo obrneš besede.
ni maitre
# 12.01.2017 ob 14:01
@WeeBay
Potem bo tudi obdavčil Ivančico in njeno kitajsko tovarno čeveljcev 35%?
gremyus
# 12.01.2017 ob 12:50
Vse negative TIPP-a se selijo v Mehiko in imamo nov trojanski konj. Simpl ko pasulj, bi rekli braća Srbi.
gisky
# 12.01.2017 ob 12:17
@weebay
Morda res. Vendar boš rekel da Trump nima prav? ZDA so leta 2015 izgubile 800 milijard $.

kak to misliš so izgubile. 800 miljard (oz malo manj) je znašal njihov trgovinski deficit za blago. To samo pomeni, da so za 800 miljard blaga več uvozili kot ga pa izvozili. ne razumem kaj naj bi tu izgubili (dejansko to lahko gledaš tudi z vidika, da je preostali svet dal američanom za 800 miljard blaga več, kot pa so ga oni dali preostalemu svetu).

za to razliko so pa tak plačali z dolarji, ki jih sami tiskajo. dolgoročno bodo na izgubi šele takrat ko bo vrednost dolarja padla - takrat pa se bo tudi avtomatsko izvoz povečal, uvoz pa zmanjšal.
Whitetrasher
# 12.01.2017 ob 15:15
Če hoče kapitalizem(kot ga poznamo) preživeti mora uničiti vse kar naj bi bilo osnova in svetinja kapitalizma.
Strogo regulirati "prosti trg" in uničiti(ali kupiti) vso možno konkurenco.In ne nazadnje odpraviti državno in privatno lastnino v korist korporacij.
kreden2
# 12.01.2017 ob 13:10
Kako ekonomisti komentirate Trumpove grožnje s 35% carinami poslovnemu svetu? Je to svoboda, ki jo zahtevate od ostalega sveta? Hoteli ste globalizacijo in izguba dragih delovnih mest pač pride v paketu s padanjem cen. To nasilno izsiljevanje trga ni nič drugega kot državni protekcionizem. Ne mislit, da carine ne bodo padle tudi na drugi strani. Drugje po svetu so manj občutljivi na padce dobičkov kot v Ameriki, ki to dosti težje pogoltne. In kaj sploh to pomeni, da bo naredil Ameriko spet veliko in močno!??? A z grožnjami in sovraštvom? A se ni nič naučil iz zgodovine Amerike in velikih voditeljev, ki so naredili Ameriko veliko dosti preden je postala svetovni hegemon, ki ga tri četrt sveta ne mara. Iz tipa veje sovraštvo in ne vem kako naj kar koli dobrega nastane v njegovi administraciji. Če bi rad uredil stvari v svoji državi, bi moral najprej v red spraviti korporacije, ki izčrpavajo američane. Sicer ga pa korporacije tako ali tako ne bodo dolgo gledale, če jim bo začel odžirati denarce.
LFC
# 12.01.2017 ob 13:00
Kako si zelim, da bi imeli politiki v Bruslju vec... khm. Eu bi si lahko sam izpogajal vrhunske sporazume z interesnimi drzavami... enga z Mehiko, Rusijo, Kitajsko, morda Brazilci. Kr ne rabi vedno ZDA zravn vtikat in solit pamet, ze tako so zafurani do konca in prej al slej jim bo jasno, da niso edini svetovni player, sploh pa ne na podrocju ekonomije in razvoja, ce bo slo tako dalje.

Ne pa da tam sedijo ameriski hlapci....
k500
# 12.01.2017 ob 12:41
kaj je to, ponovitev novice iz 11. April 2016 ?

originalo novica

sicer podporniki lahko podpišete peticijo, da mehipa zamenja uk v eu.
izo
# 12.01.2017 ob 12:40
hell yea! če ne drugega, bo vsaj tekila cenejša, pa robo bo državni zbor malo lažje dobil.

Kje ste zdaj ceta-ši s svojimi pravljicami?


v tem primeru ima lahko komando eu, ne obratno, kapiš?

Tramp bo seveda podpiral svojo avtomobilsko industrijo in s tem poskušal čimbolj izriniti tudi nemške proizvajalce avtomobilov,kar posledično ni dobro za Evropo.Še posebej za Slovenujo ne,ker smo preveč vezani na nemški trg.Od te popkovine bi se morali čimprej vsaj delno odklopiti.Tako bomo posledice trumpizacije seveda čutili tudi mi.

trobenta bo že obrnil ploščo, kakor bo padla komanda, ne sekkiraj se. zid in žico so že zdavnaj postavili praktično na večini meje z mehiko (cca 2k milj) in tudi z vuišanjem carin in davkov bodo bolj sebi naredili škode,kot komu drugemu. izvažajo pa itak nič pametnega ne v evropo (razen pufov seveda), zato tudi izsiljujeje z raznimi ceta, nafta ipd sporazumi. izmenjava eu-zda je smešna, tako da ne bo nobene panike, četudi je ne bo..
WeeBay
# 12.01.2017 ob 11:43
Vsak politik ti bo rekel da je Trumpova ideja glede služb neumna in neizvedljiva ker politiki nikoli ne razmišljajo tako kot razmišljajo biznismani. Boste videli da bo v 8 letih dejansko ustvaril 20+M delovnih mest. Sem bral da če bo dejansko počel to kar je rekel da bi lahko GDP v 2 letih poskočil iz 2% na 4%. Njegov načrt je odličen... če se podjetje odloči graditi tovarno v Mehiki bodo morali za vsak izdelek plačati 35% davka in ko bo enkrat spustil Business Tax rate iz 35% na 15% bodo podjetja 3x premislila preden zapustijo državo.

U.S. Small-Business Optimism Index Surges by Most Since 1980

Tudi glede ilegalcev mislim da je popolnoma izvedljivo.

Toliko o tem da je neumen. Res je da ni politik vendar mislim da je točno to njegova glavna prednost.

kawboy
# 12.01.2017 ob 16:33
Tale bodoči predsednik je namazan z vsemi žavbami, pravi da bo Mehika plačala gradnjo zidu, čeprav to hoče samo Tramp. Plača naj ga tisti, ki bo gradil zid in ne tisti, ki ga noče in imeti..
KovacevaKobila
# 12.01.2017 ob 15:08
Njegov načrt je odličen... če se podjetje odloči graditi tovarno v Mehiki bodo morali za vsak izdelek plačati 35% davka

Heh. Tisti očarljivo ironični trenutek, ko ti konservativci prodajajo omejevanje prostega trga, poseganje države v gospodarstvo in 35 odstotno povišanje davkov kot 'odličen načrt'.

Tudi glede ilegalcev mislim da je popolnoma izvedljivo.

Absolutno. Za začetek bodo sicer ameriški davkoplačevalci morali razvezat mošnjiček in založit nekaj milijardic. Ko bo veliki plot zgrajen pa se bo Trump zmenil z Mehičani glede plačila. 'Če ne v denarju, pa drugače'. Glede na to, da Mehičanom ne pade na pamet, da bi plačevali Trumpovo poniževanje, bo kompenzacija verjetno bazirala na kaktusih, rabljenih sombrerih in pokvarjenih tortiljah.
johann
# 12.01.2017 ob 14:31
Mehiški predsednik se je zavzel za iskanje novih trgov za mehiška izvozna podjetja, začenši z EU-jem, s katerim želi že v naslednjih 12 mesecih podpisati prostotrgovinsko pogodbo.

Ni problema. Ampak prvo naj imajo Mehičani tudi takšne plače, davke in prispevke kot Evropejci...
vojnaslo91
# 12.01.2017 ob 14:29
neprilagojen # 12.01.2017 ob 14:15
ne razumem
--------------------------
Nič hudga, če ne razumeš.... pač ne razumeš....
nelon
# 12.01.2017 ob 13:17
Ni mi jasno kako Trump pričakuje da bo Mehika plačala zid...Če je zid v interesu ZDA in ne Mehike...
Edino če jih misli napasti oz.. jim zagroziti s kakšnimi sankcijami...
Mislim da bo zid plačala izključno ZDA
audiac
# 12.01.2017 ob 12:31
Tramp bo seveda podpiral svojo avtomobilsko industrijo in s tem poskušal čimbolj izriniti tudi nemške proizvajalce avtomobilov,kar posledično ni dobro za Evropo.Še posebej za Slovenujo ne,ker smo preveč vezani na nemški trg.Od te popkovine bi se morali čimprej vsaj delno odklopiti.Tako bomo posledice trumpizacije seveda čutili tudi mi.
noprou
# 12.01.2017 ob 12:26
enostavno se motiš, in to zelo
WeeBay
# 12.01.2017 ob 11:53
Na dolgi rok bo Trump najbolj koristil Kitajcem.

No bomo videli. Si bom zapomnil tvoj komentar.
johann
# 17.01.2017 ob 13:45
Na dolgi rok bo Trump najbolj koristil Kitajcem.

Neumnost. Ravno Kitajci bodo imeli največ težav zaradi Trumpa. Poglej si samo kitajski trgovinski presežek napram ZDA. Razen tega pa večina ameriških podjetij v nasprotju s kitajskimi proizvaja v mešanih podjetjih na Kitajskem (npr. obgrižena jabka itd...).
webman
# 12.01.2017 ob 20:12
Mehika bo plačala z carinami na izvoz (verjetno je imel to v mislih). Samo te carine bodo plačali potrošniki :)
cairns
# 12.01.2017 ob 19:47
ti-ne
Oprosti ampak meni je tole kot, da berem mnenje kakšnega ISIS imama. Samo obrneš besede.

Ne jemlji tega osebno, ker sem jaz to misel napisal kot splošno znano dejstvo in ne kot da jaz to zagovarjam.
Je pa res da je tak način razmišljanja domač pri vseh diktatorjih ali totalitarnih režimih. Nacizem, fašizem, izrojeni komunizem, islam.
dacy
# 12.01.2017 ob 16:53
Tole s Trumpom ne bo v redu !

------------------------------------------------------

Se strinjam s teboj, vendar tudi z drugo opcijo ne bi bilo nič drugače...se mi zdi, da so elite dobile predsednika takšnega kot so hoteli vendar velika večina populacije tega še ne ve...lažje bo zblefirati s Trumpom, kot s Hillary, ker mu množice verjamejo in mu sledijo...
7x7
# 12.01.2017 ob 15:47
KovacevaKobila:
Točno tako. Trump določi cene in novo definicijo matematike, sombrero 1 milijarda, kaktus 5 milijard$ = vzamejo iz mehike 3 kaktuse in 3 sombrere, kar znese točno 12,4 milijarde$ in zid je plačan!
Kekec99
# 12.01.2017 ob 15:00
Le brez GMO hrane prosim.
vojnaslo91
# 12.01.2017 ob 14:36
Nova vrsta socializma...

trumfov socializem....
paver
# 17.01.2017 ob 15:41
Karte se bojo premešale.
moj komentar
# 15.01.2017 ob 20:46
Mehičani bi radi posredovanje in pomoč Putina. Proameriška oblast krade kar se pokrasti da.

Peticija Putinu za pomoć u borbi protiv korupcije u Meksiku

Mogoče pa nekoč res vidimo rusko vojsko na ameriških mejah.
davp
# 13.01.2017 ob 20:12
Saj to so zaenkrat samo grožnje. Verjetno, na koncu iz tega ne bo nič.
Kazalo