Gospodarstvo
Adria Airways
Največjo rast prihodkov bo po oceni Adrie sicer prinesla oddaja letal in posadk drugim letalskim družbam, in sicer bo ta 3,8-krat višja, kot je bila leta 2017. Foto: BoBo

Dodaj v

Adria Airways lani znova z izgubo

Pri Adrii s poslovnim letom zadovoljni
13. september 2018 ob 16:59
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Letalski prevoznik Adria Airways je lansko leto sklenil s 5,4 milijona evrov čiste izgube, medtem ko so leto prej zaradi prodaje blagovne znamke imeli dobiček.

Adria je v poslovnem poročilu izgubo pripisala predvsem rasti cen goriva, katere negativni vpliv je znašal 4,4 milijona evrov. Prav tako je na poslovanje negativno vplivala prekinitev pogodbe o sodelovanju z letalsko družbo iz Estonije in prekinitev pogodbe z letališčem iz Poljske, so dodali v družbi.

Po drugi strani je Adria lani za 8,7 odstotka povečala prihodke od prevoza potnikov, in sicer so se ti ustavili pri 146,8 milijona evrov. V letu 2017 je sicer letalski prevoznik prepeljal 1,2 milijona potnikov, kar je 9,6 odstotka več kot leto prej.

Zasedenost potniške kabine je bila v rednem prometu 66,85-odstotna, kar je nekoliko bolje kot leto prej. Tedaj je bila namreč zasedenost kabine 65,51-odstotna. Adria je lani opravila tudi 4,9 odstotka več poletov, in sicer 20.415.

Posodobili so letalsko floto
Direktor družbe Holger Kowarsch je v poslovnem poročilu zapisal, da so s poslovnim letom v Adrii zadovoljni. Poleg večjega števila potnikov je poudaril začetek optimizacije na praktično vseh poslovnih segmentih, "kar nam bo zagotovilo izboljšanje rezultatov prihodnjih poslovnih let in lažje prilagajanje potrebam trga".

"Posodobili in optimizirali smo tudi našo floto letal, ki je eden izmed ključnih elementov pri prilagajanju Adrie Airways konkurenčnim razmeram v letalstvu na evropskem trgu. Obstoječe razmere, dinamično okolje in predvideni razvoj dogodkov narekujejo nadaljnjo rast v segmentu rednega prometa, čarterskega in tovornega prometa," je še zapisal.

Pri letalskem prevozniku so poudarili, da gre v skladu s sodobnimi ekonomskimi principi smer rasti tudi v segmentu ACMI oz. zakupu letala s posadko, kjer Adria vidi svojo konkurenčno prednost.

"V prihodnost zremo z zaupanjem in optimizmom, prepričani, da v ključnih trenutkih prepoznamo dolgoročne priložnosti in tržni potencial," so zapisali pri prevozniku.

Letos načrtujejo skupno 22.630 poletov
Za letošnje leto Adria Airways sicer načrtuje skupno 22.630 poletov, kar je za 10,8 odstotka več kot lani. Na rednih linijah nameravajo prepeljati 1,26 milijona potnikov, kar je za 16,2 odstotka več kot lani. Prihodki od prodaje se bodo po načrtih podjetja okrepili za 22,8 odstotka.

Največjo rast prihodkov bo po oceni Adrie sicer prinesla oddaja letal in posadk drugim letalskim družbam, in sicer bo ta 3,8-krat višja, kot je bila leta 2017. Največje tveganje pa predstavljata nihanje cen nafte, pa tudi tečaj ameriškega dolarja, še izhaja iz poročila, objavljenega na Ajpesu.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Boryy
# 13.09.2018 ob 18:29
Za 10% so povečali promet, ukinili so sendviče, karte za Bruselj prodajajo po 550EUR, flota ima že več stari Romunskih, kot njihovih letal (Adriine tržijo v tujini), oni pa še vedno 5mio v minusu, ker je kerozin drag. Tu je nekaj čudno. Saj kerozin je drag tudi za druge prevoznike, pa imsjo dobicek. Naj me kdo razsvetli, v čem je problem.
MZ
# 14.09.2018 ob 07:44
No ja...Adria ni osamljen primer. Tudi drugje po svetu, sploh v ZDA, regionalni letalski prevozniki ne beležijo ravno neke rasti. Letakstvo je pač taka panoga, da lahko preživiš le, če si zadosti velik in močan, sicer te pretrese vsaka manjša zadeva.
Springbok
# 13.09.2018 ob 20:46
Zasebni lastnik, pa izguba. Tuj lastnik. Iz Nemčije! Kako to?
Ali ni samo država slab lastnik?
runcajz
# 13.09.2018 ob 19:01
Imajo izgubo? Morda pa imajo kakšnega bivšega direktorja AA kot je bii Mark Anžur, za svetovalca, saj je tudi takrat imela AA izgubo.

"Največjo rast prihodkov bo po oceni Adrie sicer prinesla oddaja letal in posadk drugim letalskim družbam, in sicer bo ta 3,8-krat višja, kot je bila leta 2017"

Kaj bodo oddali vsa letala s posadkami in najeli kakšen LOT ali Serbia Air , da bo prevažal potnike namesto Adrije. No, tudi 4 K Invest ni ravno perla v tem poslu !
janez85
# 13.09.2018 ob 17:48
Ukinitev sendviča in piva na letalu je odgnala še tisto edino prednost zakaj letet z a.
FrancL
# 14.09.2018 ob 09:31
In zakaj zdaj poročajo o rezultatih za leto 2017, če pa smo že praktično na koncu 2018?

Normalne družbe o rezultatih za predhodno leto poročajo februarja, najkasneje marca.

Popolnoma neprofesionalno in bolje, če tega ne bi predstavljali, da o izgubi niti ne govorim.
zapravico
# 14.09.2018 ob 07:18
Pa kaj nas to briga saj ni naša firma.Isto se sekirate za merkator,ki tudi ni naš.
Funai
# 13.09.2018 ob 22:49
Tole sploh ni smesno, da kupis drago karto, da bos letel z Adriinim letalom, pobere te pa zjahan romunski avio prevoznik. Kaj se pa grejo. Adria je potem samo se nateg na karti. Naj takoj zaprejo, ce se mislejo takole zafrkavat. To ni nic. Naj grejo v sluzbe pa delat. Brezveze!
mrp
# 13.09.2018 ob 21:16
Runcajt
LOT in Air Serbia bi bilo se dobro,tako pa najemajo romunske Carpatair s prastarimi avioni in neke litvance,latvijce,kaj ti jaz vem...Clovek kupi karto pri Adriji in pote pride neko zj***no romunsko letalo iz Transilvanije.Nedostojno in neodgovorno nategovanje.
In o kaksni posodobitvi letalske flote sploh govori?! Kupil ste zbankrotirane stare turbopropelerje od nekih Svicarjev clovek! Ne se smesit...Adrie kot smo jo poznali ni vec.
Nikolaj
# 13.09.2018 ob 19:21
Ta novica me preseneča; izguba mi ni razumljiva.
Radoveden
# 14.09.2018 ob 01:30
Faaak, še dobro da smo prodali za tisti euro. Ni več naš problem, če ne bi bili še ob ta denar.
odzajcatč
# 13.09.2018 ob 22:20
...a zdej bodo pa državi nazaj prodal za 2 milijardi al kaj?...
galoper
# 14.09.2018 ob 20:56
Kolikšna je izkoriščenost letalskih kapacitet? Prodaja blagovne znamke je podobna pomoči v obliki dotacije. Kdor ne zna gospodariti, kmalu potrebuje novo dotacijo ali drvi v stečaj. AA je bila že pred leti v Sloveniji največji dolžnik LB, posledice so znane, a tudi butalski način ne izuči ne politikov, ne gospodarstvenikov.
runcajz
# 16.09.2018 ob 17:17
@torcida_ce

Kje , za hudiča, si pa ti hodil v 90 letih in začetku 2000 , da te niso imenovali za direktorja AA , ko si že takrat imel poslovni plan in strategijo razvoja ? Peter Grašič, Tadej Tufek , Klemen Boštjančič ( od 2011), Mark Anžur ( dec.2012 do marec 2016 . Nekateri izmed številnih generalnih direktorjev AA, so bili same perle poslovnosti , ki so uspešno pomagale potapljati AA. Po milijonskih vlaganjih v AA sta SOD in KAD "uspešno" poceni prodala AA 4 K Investu !

Res škoda, da te prof. Tajnikar ni poznal in predlagal za odrešenika AA., ko je še svetoval AA. Sedaj je jasno in vidno, da bolj slabo !
runcajz
# 16.09.2018 ob 16:36
@mrp

Se oproščam, ker nisem bil dovolj ažuren v navajanju letalskih družb , potem je še slabše kot je bilo, ko je bila AA še naša.

Poanta pa je drugje. Namreč, da tudi kupci - tujci, tako čislani pri naših komentatorjih, nimajo ravno veliko idej, kaže, da tudi ne dovolj znanja za organizacijo in poslovno uspešnost. Cilj jim je poceni kupi od neumnih Slovencev in z dobičkom prodaj ! Primer Helios !!

Polpismeni politiki pa takšnim "rešitvam" ploskajo !
torcida_ce
# 16.09.2018 ob 10:46
Tile ali nimajo pojma, ali pa denar perejo. Isto kot v MBX. JP bo propadla najpozneje čez 5 let, LJU pa bo padla na nivo BTS. Par low costov, pa TK za IST in LH za FRA.
JP je svojo šanso zapravila v 90.letih, pa v začetku 2000. Takrat bi se morali profilirati kot prevoznik med Balkanom in zahodno Evropo, pa bi bilo kaj iz tega. Če je uspelo enemu Air Balticu, bi lahko JP isto na tem področju
kreden2
# 16.09.2018 ob 09:51
Ajde, da vidmo zdaj tale ameriški sklad kako bo plačal teh 5mio izgube. Letal ni več v lasti, poslovalnic ni več, uniforme so najete, še blagovno znamko so baje prodal in jo najemajo. Parcela na Brniku, cegli, šipe in pohištvo je baje še njihovo, parkplac mogoče. Ni kaj, taka je pač usoda prevoznika, ne preveč bogatega dvomilijonskega potniškega bazena. Če ne bi imel take zakonodaje, bi tričetrt ljudi bilo že na cesti, piloti in stevardese pa na sp jih. Drugač so pa tudi teli vele poslovneži naredil velik bedarij. Estonci so jih orenk nategnil.
+0
Kazalo