Drobnoprodajni družbi Agrokorja, Konzum in Mercator, pozivata svoje dobavitelje, naj bi jim predstavili svojo strategijo, vizijo in način poslovanja. Foto: BoBo
Drobnoprodajni družbi Agrokorja, Konzum in Mercator, pozivata svoje dobavitelje, naj bi jim predstavili svojo strategijo, vizijo in način poslovanja. Foto: BoBo
Agrokor naj bi pritiskal na dobavitelje

Dobavitelji se v tem času pripravljajo na začetek pogajanj o pogodbah za prihodnje leto. Neimenovani dobavitelji so po poročanju Dela opozorili, da novi lastnik potencialnim strateškim dobaviteljem predlaga, naj prispevajo h konsolidaciji drobnoprodajne mreže na območju tako, da vplačajo na poseben račun 10 odstotkov lanskega prometa, ki so ga ustvarili bodisi skozi Mercator ali Konzum.

V Agrokorju so zahteve o desetini zanikali. "Niti Agrokor niti skupina Mercator nista nikoli nikomur poslala poziva, pisma ali elektronske pošte z zahtevo za kakršno koli plačilo. Drobnoprodajni družbi Agrokorja, Konzum in Mercator, pozivata svoje dobavitelje, naj bi jim predstavili svojo strategijo, vizijo in način poslovanja. Vse predstavitve ustrezajo najvišjim evropskim standardom in tako bo tudi v prihodnje," je njihove navedbe povzelo Delo.

Direktor Agencije za varstvo konkurence Andrej Krašek je ob tem povedal, da "če bi se izkazalo, da so informacije resnične, bi lahko šlo za nedovoljeno ravnanje, s katerimi ena stranka s svojo znatno tržno močjo v nasprotju z dobrimi poslovni običaji izkorišča drugo pogodbeno stranko". Kazen za to je med 6000 in 18.000 evri.

Član uprave Mercatorja Igor Maroša pa je za Dnevnik povedal, da je Konzum na trgovskih policah prevzetih Mercatorjevih trgovin ohranil izdelke slovenskih proizvajalcev, ki prej niso bili del Konzumove siceršnje ponudbe, a priznava, da je na te vključil tudi nekatere svoje.

V Dnevniku so izračunali, da bi ob upoštevanju podatka, da slovenska živilska jindustrija samo prek Mercatorja ustvari okoli pol milijarde evrov prihodkov, nova provizija Agrokorju navrgla do 50 milijonov evrov dodatnega zaslužka.

To je le približno toliko, kot je Agrokor NLB-ju in NKBM-ju plačal za njun 16-odstotni sveženj delnic Mercatorja, in dobrih deset milijonov evrov manj, kot mora lastnik Agrokorja Ivica Todorić do konca letošnjega leta vrniti Adris Grupi Anteja Vlahovića.

Domača živilska industrija pa tako visokega dodatnega stroška najverjetneje ne bi mogla prevzeti na lastna pleča. Ta tveganja je konzorcij največjih lastnikov Mercatorja pri prodaji trgovca Agrokorju vseskozi zanemarjal, kar se utegne zdaj maščevati bankam, saj so taista podjetja njihovi komitenti.

Delo pa še opozarja, da bo cena, ki jo bo plačala slovenska živilska industrija, v vsakem primeru visoka. Ob tem je pomenljiva izjava nekoga iz panoge: "Kdor ne bo regionalni dobavitelj, tudi lokalni čez čas ne bo več."

Agrokor naj bi pritiskal na dobavitelje