"Dajem besedo, da odkar sem ministrica, projekt vodimo popolnoma transparentno in namesto maket delamo drugi tir v naravi," je zatrdila Alenka Bratušek. Foto: BoBo

Televizija Pop TV je poročala, da so v podjetju Art Rebel 9 prepričani, da je direkcija pogodbo razveljavila neupravičeno in bodo državo tožili za nekaj več kot 133.000 evrov. Na razpis direkcije za infrastrukturo za izdelavo makete sta sicer ponudbi poslali podjetji RPS in Art Rebel 9, prvo je ponudilo ceno 60.851 evrov, drugo 133.590 evrov. Izbrano je bilo podjetje Art Rebel 9, ki je nato podjetje RPS najelo kot podizvajalca pri izdelavi makete.

V direkciji so marca lani dejali, da so od pogodbe odstopili, ker izbrani izvajalec ni prijavil podizvajalca. Prvi mož direkcije Damir Topolko je takrat pojasnjeval, da je pri izbiri izvajalca za izdelavo makete prišlo do napake.

Tožba zoper državo zaradi neplačila makete

V Art Rebel 9 po navedbah televizije trdijo, da ni res, da direkcija ni vedela za podizvajalca. Predstavnik podizvajalcev je bil med prejemniki elektronske pošte, ki so si jo pošiljali takratni državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben, agencija Futura in direkcija za infrastrukturo, je še poročal Pop TV.

Zavrnila odgovornost za odločitve prejšnjega vodstva

Glede spornih maket se je oglasila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki je zavrnila odgovornost za odločitve prejšnjega vodstva, ko je bil minister Peter Gašperšič, državni sekretar, zadolžen za projekt drugega tira, pa zdajšnji okoljski minister Leben. "Nikakor nimamo nobene odgovornosti za to, kaj se je dogajalo pod prejšnjim vodstvom. Morda ste torej na napačnem ministrstvu," je povedala in dodala, da bo treba "akterje, ki so bili vključeni v to, povprašati o konkretnih zadevah."

Glede sporne makete, za katero je direkcija nato razveljavila pogodbo, poteka tudi kriminalistična preiskava.
Glede sporne makete, za katero je direkcija nato razveljavila pogodbo, poteka tudi kriminalistična preiskava. "Ko bo znan rezultat preiskave kriminalistov in bo kdor koli od zaposlenih osumljen kaznivih dejanj oz. v kazenskem postopku, bom ukrepala tako, kot je prav in se od mene pričakuje," je zagotovila ministrica.Foto: BoBo

Zagotovila je, da ministrstvo za infrastrukturo v mandatu te vlade projekt drugega tira Divača-Koper izvaja transparentno in učinkovito. "Projekt drugega tira je dokaz, da smo stvari začeli delati drugače," je pristavila.

Omenila je pred kratkim predstavljeni investicijski program za največji infrastrukturni projekt v državi, razkritje prej tajnih podatkov o pogajanjih z Madžarsko glede sodelovanja pri projektu in to, da so dosegli umik zahtevka po aneksu k pogodbi za pripravljalna dela, ki sta ga vložila izbrana izvajalca Kolektor CPG in Euroasfalt.

Ponovno se je pogovorila s Topolkom

Bratuškova je sicer zatrdila, da je vnovič opravila pogovor z direktorjem direkcije za infrastrukturo Topolkom, ki ji je še enkrat zatrdil, da ni vedel, da bo pri projektu izdelave makete, za katero je bilo izbrano podjetje Art Rebel 9, sodeloval podizvajalec RPS. Pojasnil je, da se s podizvajalcem ni srečal in da so se vse vsebinske stvari sprejemale v kabinetu tedanjega ministra za infrastrukturo.

Pojasnila je, da družba Art Rebel 9 tožbe še ni vložila in dodala, da "minister Leben o projektu ve bistveno več od mene in bo moral še kaj pojasniti, tudi v morebitnih pravnih postopkih."

Razkriti dokumenti o spornem naročilu makete
Komisija za nadzor javnih financ spet s pomisleki o drugem tiru

Člani parlamentarne komisije za nadzor javnih financ iz vrst opozicije so na nujni seji izrazili več pomislekov o drugem tiru, povezanih predvsem s finančno konstrukcijo in enotirnostjo proge. Opozorili so, da je še čas, da se "preprečijo nadaljnje slabe odločitve".
Na koncu seje so člani komisije potrdili štiri sklepe SDS-a, sicer predlagatelja seje, s katerimi so ministrstvu za infrastrukturo naložili pripravo natančne časovnice in finančne strukture projekta s podrobno obrazložitvijo vseh postavk in časovno ter finančno konkretizacijo glede izvedbe dvotirne proge. Prav tako so ministrstvu naložili, naj najkasneje v šestih mesecih zagotovi strokovno preverbo alternativnih rešitev prek strokovnjakov, ki do zdaj niso sodelovali v nobeni od faz načrtovanja ali vodenja projekta. Komisija je hkrati zaprosila fiskalni svet, da poda mnenje glede javnofinančne upravičenosti in tveganj, ki jih prinaša projekt izgradnje drugega tira Divača-Koper, kot je določen v investicijskem načrtu. Računskemu sodišču pa je komisija s sklepom priporočila revizijo pravilnosti in smotrnosti projekta izgradnje drugega tira.