V veliki večini avtomobilov - tudi v BMW-jih - se najde kakšen slovenski izdelek. Foto: MMC RTV SLO
V veliki večini avtomobilov - tudi v BMW-jih - se najde kakšen slovenski izdelek. Foto: MMC RTV SLO
Radovan Žerjav
Žerjav se letos umika s predsedniškega položaja v stranki. Posledično je pod vprašanjem tudi njegova funkcija gospodarskega ministra. Foto: BoBo
Možnost, da BMW pride v Slovenijo

Slovenska avtomobilska industrija bo kljub krizi in padcu prodaje avtomobilov rasla tudi v novem letu. Pomembnosti panoge se zavedata tudi vlada in gospodarski minister Radovan Žerjav, ki bo skušal k nam privabiti tudi kakšno veliko podjetje, na primer bavarskega velikana BMW.
Ker avtoindustrija ustvari kar šestino slovenskega izvoza, Žerjav v njej vidi slovensko strateško panogo. Obiske največjih nemških podjetij, kot sta poleg BMW-ja še Vokswagen in Daimler, bo nadaljeval, je za TV Dnevnik poročal Florjan Zupan.

"Pri BMW-ju bomo imeli v mesecu februarju tako imenovani sejem slovenskih podjetij v njihovem razvojnem oddelku, kjer bodo notranji BMW-jevi javnosti predstavili svoje znanje, svojo inovativnost, svoje izdelke," je pojasnil Žerjav. Minister upa, da bo bavarski koncern za lokacijo nove tovarne izbral prav Slovenijo. Ponudil bi jim lokacijo nekdanjega TAM-a v Mariboru.

Je Slovaška v prednosti?
Idrijska Hidria že zdaj proizvaja volanske mehanizme za BMW in Audi. Direktor Iztok Seljak sicer meni, da je Slovaška v prednosti, vendar tudi mi nismo brez možnosti: "Slovenija ima neke osnovne pogoje v smislu znanja, inovacij, kadrov, tudi izvozne logistične pozicije zaradi Luke Koper in drugih."

Minister bo kmalu obiskal tudi Revoz. Večjo rast v Revozu pričakujejo šele prihodnje leto, ko bodo pognali proizvodnjo novega tvinga in v sodelovanju z Daimlerjem še novega smarta.

"Revoz vendarle načrtuje še nove investicije in tukaj vlada v vsakem primeru želi - tako kot je do zdaj - pri tujih neposrednih investicijah sodelovati in pomagati," je razkril Žerjav.

Slovenska avtomobilska industrija še naprej raste
Izdelki Hidrie, Kolektorja, Letrike (preimenovane Iskre Avtoelektrike), Helle in Cimosa so tako rekoč v avtomobilih vseh svetovnih znamk. Kljub krizi bo letos slovenska avtoindustrija dosegla podobne rasti kot lani, od dveh do treh odstotkov, medtem ko bo svetovna avtomobilska proizvodnja zrasla za od sedem do osem odstotkov.

Možnost, da BMW pride v Slovenijo