Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 19 glasov Ocenite to novico!
Borzniki so na Wall Streetu še naprej nasmejani. Indeks S & P 500, ki je sestavljen iz delnic 500 ameriških družb, se je v torek v prvih minutah trgovanja povzpel do rekordnih 2.903 točk. Foto: Reuters
BMW
BMW-jeve delnice so se v torek v Frankfurtu podražile za poldrugi odstotek, na 84,39 evra, vseeno pa so še vedno več kot 13 odstotkov oddaljene od najvišje vrednosti v zadnjih 52 tednih. Foto: Reuters

Dodaj v

Novi rekordi v New Yorku, Nasdaq prvič nad 8000 točkami

Na valutnih trgih veliko odvisno od Trumpa
29. avgust 2018 ob 06:45
Ljubljana - MMC RTV SLO

Sklenitev trgovinskega dogovora med ZDA in Mehiko je navdihnilo svetovne delniške trge, vrednost evra pa se je povzpela nad 1,17 dolarja.

Svetovni delniški indeks MSCI je v ponedeljek pridobil odstotek, kar je največ v zadnjih štirih mesecih, v sredo pa se je zvišal še za 0,16 odstotka, s čimer je segel najvišje v zadnje pol leta. Newyorški Dow Jones se je predvsem po zaslugi podražitve finančnih delnic na začetku tedna prvič po 1. februarju vrnil nad 26 tisoč točk, medtem ko sta S & P 500 in Nasdaq po skoraj enoodstotni rasti postavila novi rekordni vrednosti. Tehnološki Nasdaq je pri tem prvič v zgodovini prebil mejo 8000 točk, letos je ta indeks po zaslugi Facebookovih, Amazonovih, Netflixovih and Googlovih delnic poskočil že za 16 odstotkov. Včeraj je za nov mejnik poskrbel indeks S & P, ki se je prvič zavihtel nad 1.900 točk. ZDA so z Mehiko po mesecih intenzivnih pogajanj dosegle dogovor o t. i. Nafti 2.0, še ta teden naj bi ga tudi s Kanado.

Avtomobilska podjetja vendarle na boljšem
Vse to vliva upanje, da se bodo trgovinska trenja zmanjšala tudi na relaciji ZDA – Kitajska in ZDA – Evropa. V Frankfurtu je ta teden opazna predvsem rast delnic avtomobilskih podjetij. Resda bodo imeli nemški avtomobilski velikani s proizvodnjo v Mehiki višje stroške, ampak to je vseeno bolje, kot da bi Trump uvedel precej višje carine za avtomobile, proizvedene v Mehiki. Glede avtomobilov so se sicer ZDA in Mehika dogovorile, da morajo od 40 do 45 odstotkov vsakega vozila izdelati delavci z zaslužkom vsaj 16 dolarjev na uro. To bo proizvajalce odvračalo od selitve tovarn v Mehiko, kjer je urna postavka v avtomobilskem sektorju le 2,30 dolarja, medtem ko je v ZDA okrog 22,50 dolarja. Mehika je tudi privolila v dvig deleža ameriških delov v avtomobilih na 75 odstotkov.
.

Vrednosti najpomembnejših kriptovalut in tedenska sprememba, 28. avgust ob 21.00:

BITCOIN

+9,30 %

7.059 USD
ETHER

+4,50 %

291
RIPPLE

+6,53 %

0,354
BITCOIN CASH+5,66 %559
EOS

+19,3 %

5,76
STELLAR

+4,77 %

0,229

.

Na valutnih trgih veliko odvisno od Trumpa
Vrednost evra se je povzpela do 1,1734 dolarja. "Ameriški dolar izgublja proti evru vse od 15. avgusta, ko je tečaj znašal 1,13. V ponedeljek je po objavi, da so ZDA in Mehika sklenile trgovinski sporazum, še dodatno oslabel in se dotaknil vrednosti 1,17. Ker je politika Feda zelo predvidljiva in transparentna (letos naj bi Fed še dvakrat zvišal obrestno mero), so trgi osredinjeni predvsem na dejanja ameriškega predsednika Trumpa, ki trge večkrat preseneti. V zadnjem času je vplival na tečaja turške lire in južnoafriškega randa, nekateri se bojijo, da bi se kriza lahko razširila tudi na druge valute trgov v razvoju," nam je povedal Jernej Kastelic, vodja skupine za trgovanje s finančnimi instrumenti pri NLB-ju.

Kako dolgo bo še trajalo bikovsko gibanje?
Prejšnji teden je Wall Street proslavil najdaljše bikovsko obdobje v povojni zgodovini (3.453 dni brez 20-odstotnega popravka), ki traja od marca 2009. Čeprav se zdi, da bika prav nič ne more pregnati, je treba biti previden. Prihaja september, ki je od leta 1950 za Wall Street najslabši od vseh 12 mesecev. V povprečju je Dow Jones od takrat izgubil 0,7 odstotka, S & P pa pol odstotka. 15. septembra bo tudi desetletnica spomina na zlom banke Lehman Brothers. Peter Toogood iz finančne družbe Embark Group je v pogovoru za CNBC posvaril, da bolje, kot gre trenutno na ameriških delniških trgih, že ne more iti. Kdor danes kupuje delnice, dolgoročno ne bo mogel računati z dobičkom, je prepričan, pri tem pa tudi opozarja, da lahko ameriško gospodarstvo kar naenkrat zdrsne v recesijo.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
za_vse_sem_sam
# 29.08.2018 ob 06:50
Navidezen denar pa kar raste. Nekateri bogatijo z tem navideznim denarjem, zato pa cel svet plačuje.
luckyss
# 29.08.2018 ob 07:43
Hja, ni slabo s tujim denarjem iti v kazino....
Če dobiš je tvoje, če izgubiš je "skupno"..
sosman
# 29.08.2018 ob 06:57
Zgleda bo kmalu počilo...
malikaliber
# 29.08.2018 ob 07:22
Sledi kabuuum...
5tane
# 29.08.2018 ob 07:20
Piham, piham, piham POK !
S1026146
# 29.08.2018 ob 06:53
Znak, da bo fajn čimprej z banke vse prihranke dol pobrat pa se naj hebejo ko pokne.
twofours44
# 29.08.2018 ob 07:30
Na delniskih trgih je P/E ratio nerazumno visok, zato svojim strankam svetujem naj se pocasi in postopoma umikajo iz delnic.
Jih bodo ponovno kupili cez 1-3 leta, ko bodo 2-3x cenejše
za_vse_sem_sam
# 29.08.2018 ob 08:29
twofours44
Navidezni denar kateri ni zaslužen z proizvodnjo, produktom, neko dodano vrednostjo.
Nima kritja v gospodarstvu. Borza je bila na začetku dobro mišljena zadeva, ampak se je izrodila kot vse drugo.
5tane
# 29.08.2018 ob 08:03
Poglej katero koli krizo v zgodovini in ceno in vloga zlata po njej. 80% zlata danes je v papirjih. Ko pade fiat in bodo investitorji hoteli svoje zlato ven iz bank kam misliš, da bo šla cena ko banke ne bodo mogle dostaviti zlata. Za vse, ki pa mislijo, da je zlato fiat bom pa ponovil quote od J.P Morgana.
"Gold Is Money, Everything Else Is Credit" !
AM
# 29.08.2018 ob 07:23
"Novi rekordi v New Yorku, Nasdaq prvič nad 8000 točkami"

Bojim se, da bo padel toliko bolj bolel....
5tane
# 29.08.2018 ob 08:16
Kar ne pomeni, da nima prav lol. Drži se ti Fiat jaz se bom pa zlata in srebra. Pa bova videla kdo ima prav v parih letih.
DeepBlue
# 29.08.2018 ob 10:05
kralj matjaž, oprosti ampak Lehmann Brothers ni iz Slovenije ali kakega drugega 'socialističnega raja', ampak iz Amerike. Tako, da ne vem, kje si ti našel socialiste v Ameriki.
5tane
# 29.08.2018 ob 10:01
Točno tako. Ljudje pozabljajo zakaj imata zlato in srebro vrednost. Zaradi trgovine. Včasih si zamenjal jajca za moko. Ampak to je bilo nepraktično in dobrine se lahko pokvarijo. Zato so začeli uporabljati zlato in srebro. Daš ga v žep, ne zarjavi, plus ne rabiš elektrike, da lahko z njim plačaš. Problem je samo v tem, da potem ne moreš krasti svojim otrokom. Ker koliko ga imaš toliko ga je. Bolje je potem narediti papirnati denar, ki ga lahko natiskaš po svoji želji in lahko potem zadolžiš za svoje pufe svoje potomce. Pa kaj te briga, pa naj še oni natiskajo svoj denar pa brcnejo konzervo naprej.
5tane
# 29.08.2018 ob 09:36
Zlato je čez 1000 letno zgodovino dokazalo svojo vrednost, medtem ko so še vse fiat valute v zgodovini človeštva propadle. Nacionalne banke kupujejo in hranijo zlato ne papirja. J.P Morgan banka ima največje zaloge srebra na svetu, Kitajska in Rusija sta v zadnjih letih potrojila zaloge. Zakaj ne hranijo vrednosti v kripto, fait valutah ? Mi lahko kdo razloži ker sem butast ? So mar oni, ki vodijo svet, blesavi ali mogoče vedo, da ko bo reset, bo samo tisti preživel, ki bo imel real money.
KLIPAN
# 29.08.2018 ob 10:37
@Kralj Matjaž
Mislim, a socializem je kriv za svetovno krizo 2008????
Preberem marsikaj, ampak ta izjava pa je ena najbolj smešnih ever.
A banka Lehman Brodhers, ki je z svojim propadom začela krizo je bila socialistična?
Stanovanja, nepremičnine, ki so jih gradili zasebni vlagatelji v kapitalističnih državah, kjer je potem nepremičninski balon počil, so socialistična??
Vsaj malo se zresni, lepo prosim.
bojfab
# 29.08.2018 ob 10:37
Vrh neumnih sklepanj je v lasti @kralja matjaža:

"Upam da veš, da je kriza 2008 bila povzročena s strani države, torej socializma, ne s strani prostega trga."
Binder Dandet
# 29.08.2018 ob 10:14
"Znak, da bo fajn čimprej z banke vse prihranke dol pobrat pa se naj hebejo ko pokne."

Ker imamo vsi čez 100.000 prihrankov na bankah, ane, da bi bili ogroženi.:D:D:D
obsesionn
# 29.08.2018 ob 10:02
Nova kriza bo po napovedih na pohodu 2021. Precej hujša. Tako, da uživajte vsi vlagatelji se te 3 leta. Potem bo šlo pa v PM.
grenadir
# 29.08.2018 ob 09:56
"Vsi vemo, kako se bo to končalo. Jaz osebno grem ven iz vsakršnih papirjev."..... Jp... QE pravljica se počasi končuje... Bolje bit bolj konzervativen, kot potem jokat in vekat...
grenadir
# 29.08.2018 ob 09:54
"zlato je še dosti nizko da se ga splača nabavit.".... Ja... Ampak samo fizičnega...
kingeston
# 29.08.2018 ob 09:52
zlato je še dosti nizko da se ga splača nabavit.
5tane
# 29.08.2018 ob 09:42
Popolnoma se strinjam grenadir. Socialistični kapitalizem. Ko bo pa počilo in bo, bodo pa podgane zbežale, narod bo pobral račune za plačilo. 2008 smo reševali banke, zdaj bomo reševali države.
Rjene
# 29.08.2018 ob 09:35
Zlato je samo najstarejši denar na svetu. Palica sama je zelo malo uporabna (malo se res uporablja v industriji), ga je pa v omejenih količinah. Kitajci in Rusi ga v zadnjem času kupujejo enormne količine. Ko bo prišla finančna kriza (bo problem likvidnosti) in vsi bodo prodajali, kar ima vrednost, tudi zlato in takrat ga bi bilo potrebno nabavit. Potem se bo kmalu stvar obrnila. Cene zlata bodo v vzponu. Če pogledate graf cene zlata, se je to isto dogajalo 2007 - 2011!
Blokchain in digitalizacija bosta v 5 letih povzročila veliko sprememb. Katero kriptovaluto kupiti je vprašanje ( Bitcoin to sigurno ni, ne more za eno samo transakcijo porabiti toliko električne energije). In čez 10k po moje ne more iti. So pa tisti, ki so ga lansirali, dobili toliko informacij da vedo kako narediti optimalno kripto valuto.
In res je kot je nekdo rekel, ves denar v obtoku je dolg. "Škarje" med denarjem (fiktivnih) in realno vrednostjo stvari so skoraj maksimalno odprte. Ali pa drugače povedano, super bogati imajo toliko denarja več od nas revežev, da bo sledila prerazporeditev, v kateri bomo žal vsi izgubili, nekateri več nekateri manj. Revščina pa ni še nikoli propadla pravijo.
Obrestno obrestni račun pokaže, da tako stanje kot je trenutno ne bo dolgo. Obrestni obrestni račun je eksponentno funkcija. Obrestno obrestni račun je abstraktna zadeva za naše možgane in si jo težko predstavljamo. Za ponazoritev obrestno obrestnega računa je preprosta naloga: pripomnimo kateri koli papir 50 krat! Ne gre ker pridemo do sonca in nazaj!
Kriza, ki bo prišla (okrog 2020) približno tako bo kot 1929. Ker 2008 se je samo povišala višina padca, od koder bomo poleteli na trdna tla, ni še rešilo problema, ki se mu reče dolg, in danes je svet še bolj zadolžen kot 2008. Gospodarstvo pa je tudi v Nemčiji že nadzirano kot v komunizmu. Nemci pravijo, da je to DDR 2.0.
Katere delnice kupiti, kako jih razpršiti je vprašanje. Vsi vemo da Alphabet (Google) in tudi Aple sta dobri firmi, samo tudi tam bodo korekcije.
Vlaganje v sklade podobno. Obveznice, življenjska zavarovanja ... Velik rizik.
Henry Ford je rekel, če bi ljudje vedeli, kako dela denarni sistem, bi imeli jutri revolucijo!
5tane
# 29.08.2018 ob 08:53
@mangrooooo Krito ni nič drugega kot Fiat valuta. Deluje na zaupanju in nima podlage v dobrinah. Kdo ne pravi, da čez par let ne bo prišla nova kripto valuta, boljša, hitrejša, cenejša ? Kot vsaka tehnologija prej ali slej postane absolutna.
nisem_trol
# 29.08.2018 ob 10:15
Super, mojih 0.717 mBitcoina je vrednih že čez 4 USD!
MikiSkokc
# 29.08.2018 ob 09:56
#5tane

In seveda imaš vso izbiro. Mogoče je celo precej bolj pametna. Mogoče pa tudi ne, le čas bo pokazal...
grenadir
# 29.08.2018 ob 09:36
"Gold Is Money, Everything Else Is Credit" !"........ Pravijo MMCjevi modreci, da je 5taneta povozil čas.... 5tane, ne se sekirat...... Kredit = denar = rast..... Še posebej to velja, ob ničelnih obrestnih merah in tiskanju v nedogled.......Vsi baloni, ki so povzročili krizo 2008, so še vedno tu in vse to + obvezniški balon bo počilo res zelo kmalu... Do volitev v novembru vsekakor še ne... Potem se bo pa počasi potrebno prijet za denarnice..... Saj veste, kako to gre v kreditnem kapitalizmu.... Dobički se privatizirajo, izgube, pa nacionalizirajo....
7up
# 29.08.2018 ob 09:11
5tane

Neha pisati neumnosti.... vsaka stvar ima vrednost na podlagi ponudbe/povprasevanja. To nic drugega kakor zaupanje. Zlato ni cisto nobena izjema!
uross27
# 29.08.2018 ob 10:42
"Tezave" Americanom predstavljajo evropski delavci, ki v Ameriki gradijo evropsko avtoindustriljo. Se posebej v South Carolini kjer so Mercedes, BMW in Volvo. Prislo je celo tako dalec, da so ameriske tv postaje prisle na Ptuj, da bi dobile izjave lastnikov teh podjetij, ki izvajajo dela v Ameriki.
5tane
# 29.08.2018 ob 10:35
Bi se dalo razpravljati Miki. Napredek ( ekspanzija) v vseh pogledih. Tudi v prebivalstvu in porabi naravnih dobrin. Jaz osebno sem proti. Če bi imeli denar podprt z zlatom res ne bi bilo takega napredka. Bi nas bilo pa par miljard manj.
KLIPAN
# 29.08.2018 ob 10:32
@Skippy
Zakaj se zadolžujemo?
Vprašaj tiste, ki so podpisali pogodbo o gradnji Teš6, želijo dati Natu 1,2 milijarde, so klicali Troiko in smo zaradi tega takrat imeli najbolj neugodne obrestne mere v zgodovini itd.
5tane
# 29.08.2018 ob 09:51
@MikiSkokc Da razložim kje je problem v tvoji alternativi. Leto nazaj sem šel v banko za malega podaljšat rentno varčevanje. Prvo leto naj bi dobil negativne obresti. Naslednjih par let pa naj bi to šlo v plus 2%. Letna inflacija je večja lol. V bistvu, daš denar na banko in izgubljaš na vrednosti tako v obresti koz v inflaciji. Ponudili so mi pa, da vložim v njihove sklade. Za katere izgube oni ne garantirajo seveda. Na vsak način hočejo prisiliti, denar v delnice in obveznice. Vsi vemo, kako se bo to končalo. Jaz osebno grem ven iz vsakršnih papirjev.
mangrooooo
# 29.08.2018 ob 09:35
@5tane

"Kdo ne pravi, da čez par let ne bo prišla nova kripto valuta, boljša, hitrejša, cenejša ? Kot vsaka tehnologija prej ali slej postane absolutna."

Sedaj delam na tem, da me čez par let ne bo zanimalo več, katera nova valuta bo prišla.
Alchemist
# 29.08.2018 ob 09:11
Ko bo to počlo bo zelo grdo.
twofours44
# 29.08.2018 ob 07:52
@ 5tane
borze ves čas padajo in rastejo glede na Fiat. Fiat obratno.
Fizično zlato in srebro je pa ok za 5-10% kapitala. Glede cene zlata: leta 2011 je bila cena 1.920 USD/unčo, danes je cena 1.203 USD/unčo.
Kaj si hotel povedati?
5tane
# 29.08.2018 ob 11:15
@Krtomir Se strinjam z člankom. Ampak moraš vedeti, da zlato ni investicija. Prej zavarovanje za ohranitev premoženja. Smart money gre iz delnic in drugih investicij v zlato v vrhu cikla. In to počnejo zadnje pol leta. Beg se je že začel. Ko bo recesije konec in ko bo vse na razprodaji pa spet nazaj. Jaz samo pravim, da smo v vrhu cikla in da je čas, da se umaknemo z papirnatih trgov. Ko se cikel spet začne, pa se razume, greš nazaj v investicije.
madli
# 29.08.2018 ob 10:46
@Rjene

Katero kriptovaluto kupiti je vprašanje ( Bitcoin to sigurno ni, ne more za eno samo transakcijo porabiti toliko električne energije). In čez 10k po moje ne more iti.

To se pa ne strinjam. Bitcoin je še vedno najboljša kriptovaluta kar se tiče decentraliziranosti (sicer, kar se rudarjenja tiče, je postalo malo bolj centralizirano zaradi ASIC naprav in pa mining pool-ov), odpornost na cenzuro, varnosti, likvidnosti. Tudi na hitrosti transakcije se dela z lightning networkom. Tudi najboljši developerji delajo na bitcoinu.

Poraba električne energije je neodvisna od števila transakcij. Transakcij je lahko milijon na dan, ampak bloki se še bodo vedno generirali na 10 minut približno. V en blok pa gre omejeno število transakcij, ostale so pač na čakanju.

Se ne rečem, da ne more taka valuta prit, ampak zaenkrat ostale, ki so hitrejše, so zamenjale decentraliziranost za hitrost.

Kar pa se cene tiče, pa je treba stvar drugače pogledat. Trenutna tržna kapitalizacija bitcoina je 121 milijard, kar je kaplja v morju, gledano iz svetovnega vidika. Jaz mislim, da lahko gladko preseže 1 bilijon v naslednjih treh letih, bomo vidli.

Tudi institucije gledajo večinona samo bitcoin kot potencialno investicijo, mogoče ethereum, ostalo niti ne toliko, mogoče neki manjši procent za špekulativno vrednost.
MikiSkokc
# 29.08.2018 ob 10:41
... nizka rast, ki nima miroljubne alternative, med drugim naredi nemiroljubne alternative bolj smiselne. In ne glede na to kaj si mislimo o danes, je to najbolj miroljubno obdobje v človeški zgodovini. :)
Krtomir
# 29.08.2018 ob 10:39
5tane

pred kakšnim letom sem videl zanimiv članek v Svetu kapitala, ko je nekdo primerjal koliko bi imel sedaj nekdo, če bi leta 1900 v 10.000 dolarjev naložil v zlato in koliko bi imel nekdo, ki bi 10.000 dolarjev naložil v delnice. Oba bi imela več, prvi nekajkrav več, drugi pa nekajstokrat ali nekajtisočkrat več. Je že res, da gredo delniške družbe tudi v stečaj ampak s primerno razpršitvijo sredstev si človek tveganje, da bi šle vse družbe v katerih ima delnice po gobe zniža na minimum, hkrati pa lahko upa na ogromne donose. Človek, ki vlaga v zlato se resnim donosom že vnaprej odpove.
MikiSkokc
# 29.08.2018 ob 10:23
#5tane

Problem tvoje logike je le v tem, da zlato in srebro nista pretirano praktična ko so potrebne velike investicije (to je tudi razlog, da so veliki projekti včasih trajali desetletja), hkrati pa ju je le toliko, kot ju je, s čimer je likvidnost trga omejena. V teoriji bi sicer nižanje cen to čisto ok uravnavalo, vendar je tu na poti povsem preprosta človeška psiha... nimamo radi nižanja plač, pa čeprav bi to dolgoročno lahko pripeljalo do višanja. Enostavno se je izkazalo, da trgovina bolje deluje, če denar izgublja vrednost, kot če jo pridobiva. In izkazalo se je tudi, da je enostavno bolje, če obstaja alternativa varčevanju (zadolževanje), saj kljub večji frekvenci kriznih obdobji, to pripelje k večjemu napredku in blaginji.
Če ne verjameš, si poglej kake grafe. Vsi kažejo velikanski napredek v zadnjih 200 letih na vseh področjih. Ali je to dobro, ali slabo, pa seveda vsakemu po svoje...
MikiSkokc
# 29.08.2018 ob 09:49
#5tane

Vrednost denarju in zlatu daje trgovina oz. blagovna menjava (tudi namišljenega blaga) oz. predvidevanje te menjave v prihodnosti. Nič drugega. Torej če že je kaj dokazalo svojo vrednost skozi zgodovino, je to trgovina.
Sklonjen
# 29.08.2018 ob 09:24
@alchemist
Ko bo to počlo bo zelo grdo.


Se globoko strinjam. Še posebej hudo bo državam z nesposobnimi levičarski vladami, ki preprosto ne razumejo, da je treba najprej ustvariti (in to čim ceneje) in šele nato deliti.
Slovenija s fantastično zadebeljenim javnim sektorjem in utopisti na vladi bo nasedla, da se bo vse lomilo ... sledil bo krog zadolževanja namesto ukrepanja, potem pa nam samo še Bog lahko pomaga!
MikiSkokc
# 29.08.2018 ob 09:11
Navidezen denar pa kar raste. Nekateri bogatijo z tem navideznim denarjem, zato pa cel svet plačuje.

To ni le navidezen denar, ampak lastništvo. Imeti 100% delnic nekega podjetja je identično temu, da si edini lastnik podjetja. Popolnoma nič drugače.
Če potencialne investitorje podjetje prepriča v nakup delnic (kar se dogaja po principu kdo ponudi več), podjetju s tem raste cena in (lahko) kapital, s tem pa imajo tudi večji dostop do kreditov, ki jih lahko vlagajo v nadaljni razvoj. Od tega imamo na koncu (posredno) vsi. Razen konkurenca, če zaspi. Dolgoročno pa je očitno, da svet napreduje v smislu blaginje in tehnologije.
Lahko imaš seveda tudi balone, kjer se vrednost umetno napihne (nekdo z vplivom vlaga, s tem pa privabi druge naivneže), ali pa se vrednost investiciji podjetja ne izkaže za predvideno, s čimer se poruši zaupanje. Zaradi slednjega nikoli ni mogoče sigurno v naprej vedeti, ali je nekaj balon, ali ne in zato kljub vsem varovalkam še vedno imamo razne borzne krize itd.

Tudi denar sam po sebi lahko dojemamo kot delež delnic neke valute. Vsak ima torej lastništvo nad deležem vsega denarja v obtoku. Da ta vrednost deleža ni samo navidezna, pa skrbi konstantno visokofrekvenčno trgovanje, kjer ta denar menjamo za dobrine (tudi navidetne) in s tem ves čas uravnavamo njegovo navidezno vrednost z vrednostjo realnih, nenavideznih dobrin. :)
Na koncu je pa le vsaka vrednost navidezna in plod naše percepcije in verovanja v pretekle izkušnje in prihodnja predvidevanja... in nikoli tega ne bomo spremenili.
Skippy
# 29.08.2018 ob 09:04
Prav tako mislijo, da je za krizo bil kriv slovenski javni sektor, ne pa nenasitna požrešnost in goljufivost privatnih vlagateljev.

Seveda je bil in še danes je. Zakaj pa misliš, da se zadolžujemo? Sposojeni denar nakažemo na račune javnih uslužbencev.
KLIPAN
# 29.08.2018 ob 07:01
"15. septembra bo tudi desetletnica spomina na zlom banke Lehman Brothers."

Nekateri iz desne pri nas pa še vedno mislijo, da privat banke ne morejo propasti.
Pa lahko, tudi 10x večje od NLB.
Prav tako mislijo, da je za krizo bil kriv slovenski javni sektor, ne pa nenasitna požrešnost in goljufivost privatnih vlagateljev.
Rocknrolla
# 31.08.2018 ob 21:00
@Rjene - "...Ne verjamem da se bitcoinu lahko ponovi hype, ko je dosegel 20k."

TI sploh ne veš kako boš obžaloval te besede... Bitcoinov je v tem trenutku MANJ kot je miljonarjev na tem svetu in že to jih bo v naslednjem bikovskem trendu "avtomatsko" prestavilo v $30k-$40k rang, ko jih bodo vsi hiteli kupovat, ko bodo lovili dobičke... ... Sam ne pol spet jokat...
Rjene
# 29.08.2018 ob 19:02
Hash craft je alternativa blockcain
Bomo videli kaj se bo prijelo
kralj matjaž
# 29.08.2018 ob 15:56
KLIPAN
Ja krivi so elementi socializma, ki jih imamo v družbi. V nekaterih več v drugih manj. In ja če je država zahtevala, da se morajo dati ljudem krediti, kar je napihnilo balon. Pač trg je kompleksen sistem. Trg je zaznal, da je v sistemu več denarja, kar pomeni, da se je začelo intenzivno gradit, vrednost nepremičnin je začela naraščat, dokler ni vse skupaj počilo.

Zadeve so bile dobro raziskane, ampak ker ni v interesu ljudi, kot si ti, tega nihče ne bo masovno objavljav. Ker moderno je rečt, gre za napako kapitalizma, ko je v resnici problem vmešavanje države, torej socializma v sistem.
pina1
# 29.08.2018 ob 12:29
Spomnim se , kako je bilo pred prejšnjo krizo....kako so naši tajkuni handlali z delnicami, potem je vse strmoglavilo....ko se to ne bi zgodilo bi ala Bavčarji popokali mnogo več, tako pa...
Jaz še vedno zaupam starim ljudem, ki so rekli, da je za varnost potrebno imeti 3 krat G ,...
- Gold - zlato
- Geld - denar
- Grunt - zemljo
Vse ostalo je......papir
Rjene
# 29.08.2018 ob 12:16
Madli, nisem računalničar ne poznam detajlov delovanja, zato se ti zahvaljujem za pojasnilo.
Vseeno je poraba energije precejšna, za transakcije in rudarjenje.
Bitcoin je kot kočija z tomosovim apn 6 motorjem. Ne vem koliko se bo izboljšala tehnologija s časom.
Njegova vrednost je realna 2k.
Ne vem zakaj bi bilo potrebno neko valuto, ki jo uporablja neka banka za plačilo sploh rudariti
Zato se mi ripple veliko bolj dopade. Bomo videli kaj bo prinesel čas.
Ne verjamem da se bitcoinu lahko ponovi hype, ko je dosegel 20k.
Kazalo