Bi po prevzemu od Radenske ostale le še tovarna in distribucijske poti? Foto: MMC RTV SLO
Bi po prevzemu od Radenske ostale le še tovarna in distribucijske poti? Foto: MMC RTV SLO

Po poročanju Financ Čehe zanimata proizvodnja in distribucija, zlasti na Balkanu. Da si ogledujejo slovenski trg, so potrdili tudi v Kofoli. Ta naj bi se namreč zavzemala za širitev proizvodnje v Srbijo, glavni cilj pa je najti dober prodajni kanal za ves Balkan, kar Radenska ima. V Laškem pa nad morebitnim prevzemom Radenske niso preveč navdušeni.
"Strategija skupine Laško je, da je na prodaj vse, kar ni osnovna dejavnost. Družb iz osnovne pijačarske dejavnosti pa ne bomo razbijali, ostajajo skupaj. O njihovi prodaji bodo odločili lastniki, " so odgovorili za časopis. Po neuradnih informacijah Financ si bo predsednik uprave Dušan Zorko na vse kriplje prizadeval, da znotraj skupine ohrani vse pijačarske družbe, čeprav banke, ki jim Pivovarna Laško dolguje še 370 milijonov evrov, zahtevajo njihovo prodajo.

Kofola sicer proizvaja različne pijače v sedmih proizvodnih obratih na Češkem, Poljskem, Slovaškem in v Rusiji. Uspel jim je tudi prodor v Avstrijo in Nemčijo. Nastala je v času komunizma kot odgovor na Coca-Colo, po padcu komunizma na Češkem pa je recept za Kofolo kupila grška družina Samaras.

Finančnih podatkov družba, ki je v zasebni lasti, ne razkriva, toda po nekaterih dostopnih podatkih letno ustvari približno 307 milijonov evrov prihodkov iz prodaje, medtem ko je dobiček lani upadel za 6,4 odstotka, na dobre 104 milijone evrov. V prvem letošnjem četrtletju naj bi družba prodala za 50 milijonov evrov brezalkoholnih pijač, kar je 20 milijonov več, kot Radenska proda v vsem letu.