Posodobitev infrastrukture Slovenskih železnic naj bi stala okoli devet milijard evrov. Foto: EPA
Posodobitev infrastrukture Slovenskih železnic naj bi stala okoli devet milijard evrov. Foto: EPA
Hartmud Mehdorn, predsednik uprave Deutsche Bahn
Vodstvo Deutsche Bahna se zavzema za partnerski odnos s slovenskimi podjetji. Foto: EPA

Vodstvo Deutsche Bahna se zavzema za partnerski odnos s slovenskimi podjetji, predsednik uprave Hartmut Mehdorn in direktor logistike Norbert Bensl pa sta predstavila srednjeročno in dolgoročno vizijo razvoja družbe, ki temelji na vzpostavitvi povezane transportnologistične evropske mreže.

Janez Janša je pojasnil, da je zaradi hitrejšega razvoja logističnih storitev in modernizacije Slovenskih železnic zelo zaželeno sodelovanje s strateškim partnerjem. Janša je tako prepričan, da je mogoče najti ustrezen poslovni model, ki bo prinesel koristi in dolgoročni razvoj vsem sodelujočim družbam.

Cenitev SŽ-ja podlaga za oblikovanje strateškega partnerstva
Finančno ministrstvo je pred kratkim objavilo razpis za cenilca Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope, cenitev pa naj bi bila strokovna podlaga za pogajanja s tujimi partnerji o oblikovanju strateškega partnerstva. Mediji so v zadnjem času sicer poročali o načrtih o povezavi med nemškimi in slovenskimi železnicami, Luko Koper in Intereuropo. Nemške železnice naj bi bile pod nekaterimi pogoji pripravljene dokapitalizirati SŽ, večja vlaganja v infrastrukturo pa jih ne zanimajo.

Posodobitev infrastrukture Slovenskih železnic naj bi sicer stala okoli devet milijard evrov, ker jih Slovenija ne more zagotoviti sama, pa naj bi se bila v zameno za dokapitalizacijo pripravljena odpovedati vplivu v Luki Koper in Intereuropi.

Z Deutsche Bahnom že Bajuk in Božič
Več pogovorov z nemškimi železnicami sta v preteklih mesecih že opravila ministra za finance in promet Andrej Bajuk in Janez Božič, a o podrobnostih nista želela govoriti. Kot ena izmed možnih oblik partnerstva se je omenjalo tudi oblikovanje logističnega holdinga Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope, v katerega bi pozneje vstopili tuji partnerji.

Predstavniki nemških železnic so se z vodstvi teh podjetji že sešli, vendar je po nekaterih podatkih povezovanje zastalo, tako da naj bi se kmalu začeli pogovarjati z morebitnimi drugimi zainteresiranimi vlagatelji.